Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Elmer

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Strasznie mi trzesie kabina
« dnia: 09 Marca 2005, 15:42:06 »
Witaj.

Prawdopodobnie bawiłeś się ustawieniami Roll. Widocznie powyżej tych 15 km zmieniłeś ustawienie Roll i właśnie.... wszedł niechciany efekt. Prawdopodobnie od tego odcinka będziesz musiał wstawiać tory od nowa, albo kliknąć prawym przyciskiem na tor, wybrać Properties i kliknąć na User defined. Tam, gdzie będzie Roll1 = x.x i Roll2 = x.x w te pola X.X dać liczby 0. A jeśli to nie pomoże - może to być inna przyczyna.

A propo 3ds max'ów: wersje powyżej 5 działają (prawdopodobnie) tylko pod systemami Windows XP/2000 .

Pozdrawiam Cię.

2
Uruchamianie Symulatora / Problem z trasą Bochnia :(
« dnia: 09 Marca 2005, 15:24:21 »
Witam.

Sugerowane jest, aby w Symulatorze były zainstalowane wszystkie trasy i tekstury lokomotyw oraz ich modele. Bez nich niektóre trasy mogą działać wadliwie, czyli np. mogą nie działać itp.

Pozdrawiam!

3
EU07 Simulator English forum / Controls
« dnia: 09 Marca 2005, 15:16:31 »
Open in Simulator folder file "README.txt". In this file is keys for controls in sim.

Elmer

4
Uruchamianie Symulatora / Problem z trasą Bochnia :(
« dnia: 09 Marca 2005, 15:01:28 »
Witajcie!

Po długiej przerwie powracam. Niestety nie miałem wcześniej czasu na komputer i tak po za tym forum eu07.pl było nieczynne.

@En57_Marcin: Mogłbyś napisać, jaki błąd wyskakuje? Gdy pisze event X bla bla bla, to daj Enter i powinno być OK. A może źle ściągłeś paczkę ? Bo to też jest możliwe.

Pozdrawiam!

5
Na warsztacie / Re: Nowy Tabor vol4 (EM10)
« dnia: 03 Marca 2005, 17:13:38 »
Cytat: "youBy"
(...) a patrząc na screena odnoszę wrażenie, że materiał (podkład) jest szary a nie biały, bo model jest trochę przyciemny (...)

Cytat: "CTL"
(...) Tekstura jest kiepskiej jakości z racji tego ze dysponowałem znikomą ilością zdjęć, ale coś z nich wyszło (...)

6
Pomoc w tworzeniu / modelowanie
« dnia: 03 Marca 2005, 16:42:49 »
Witaj.

Tutoriale masz np. na www.max3d.pl , www.tutorials.er.pl itp.
Najłatwiej to wpisz w Google "Tutoriale 3ds max".

Ja osobiście coś się nauczyłem z tych tutoriali, ale większość mojej nauki to była metoda "prób i błędów".

Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie.

7
Pomoc doraźna / Nie mam inserta!!
« dnia: 19 Lutego 2005, 11:58:24 »
Cytat: "SQT"
Zdawało mi się że w obecnej wersjii Maszyny ustawienia są zapisane na stałe i keymap nic niedaje.


Mylisz się. MaSzyna klawiszologie czyta z pliku keys.ini . Jeśli tego pliku nie ma, to w takim razie jest ładowana defaultowa klawiszologia. Więc za pomocą keymapa zmienisz klawiszologie.

Pozdrawiam Cię.

8
Pomoc doraźna / Nie mam inserta!!
« dnia: 19 Lutego 2005, 11:31:16 »
Witam.

Kiedyś był dołączany wraz z MaSzyną taki programik keymap.exe. Dzięki niemu można było zmienić ustawienia klawiszy w MaSzynie. Posiadałem go, ale gdzieś mi go wcieło. Jak znajdę, to dam znać.

Pozdrawiam Was serdecznie.

9
Forum / Propozycja
« dnia: 14 Lutego 2005, 13:09:47 »
Hej!

Cieszę się bardzo, że powstała grupa Pomocnicy (w której sam jestem). Ale... wiele wątków w dziale Pomoc jest pisane "ot tak" bez przeczytania FAQ. Może warto by było podzielić kategorię Pomoc na dwie części:

Użytkownik początkujący - Ma problem w stylu np. nie umiem zainstalować, jak to zrobić, itp.

Użytkownik zaawansowany - Ma problem, jak np. "jak tworzyć wzniesienia, zmienić podsypkę toru, przekonwertować plik *.bmp na *.tex"

Czekam na odpowiedzi .
Pozdrawiam!

10
Poszukuję, chcę zrobić / Trasy przemysłowe pod szyldem PMP PW
« dnia: 13 Lutego 2005, 12:19:15 »
Hej!

@Żabek: FPS może wzrosnąć, jeśli ograniczysz odległość renderingu. Skorzystaj z wskazówki @jarasa, która jest na tej stronie: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2231 .

Warto też, abyś usunął niewidoczne polygony. Dzięki temu również zwiększy się płynność jazdy .

Pozdrawiam!

11
Forum / Uprzedzam lojalnie :-)
« dnia: 13 Lutego 2005, 09:52:59 »
Witam Was wszystkich!

Cytat: "Gneisenau"
Wam się chyba na prawdę nudzi....  :/


@Gneisenau: Przepraszam, ale tu się z Tobą nie zgadzam . Pomocnicy to są specjalni użytkownicy, którzy niosą pomoc początkującym. Starają się być mili, koleżeńscy, starają się o to, żeby inni mieli zaufanie to tego forum, że my jesteśmy dobrzy. Dzięki tej grupie dajemy pomoc innym i dzięki temu inni mają do nas zaufanie, że jesteśmy serdeczni.

Pozdrawiam!

12
Pomoc w tworzeniu / Trawka :D
« dnia: 12 Lutego 2005, 17:30:39 »
Witam.

Trawę można zrobić w 3ds max/gmax prostym sposobem za pomocą płaszczyzny typu Plane.

Uruchamiamy 3ds max/gmax. Po uruchomieniu klikamy na przycisk Plane. Przełączamy się na widok Top i przeciągamy kursor na dowolny obszar. Potem klikamy na ikonke w stylu zaokrąglenia. Klikamy na objekt i jesli teren jest płaski bez pagórków i górek, w Length i Width Segs ustawiamy parametry na 1. Jeśli zamierzamy zrobić np. wzniesienie obok toru, ustawiamy parametry na np. 50. Im płaszczyzna jest mniejsza, parametr powinien być mniejszy. W parametrze Length i Width ustawiamy szerokość i długość terenu. Najlepiej, aby objekt był kwadratowy. Teraz na napisie Plane (w wyborze nad ikonkami w stylu pineski) klikamy prawym przyciskiem i wybieramy Editable Mesh. Zwykła płaszczyzna została zamieniona w objekt, który można modyfikować. Dzięki temu skrypty będą tą płaszczyzne eksportować.

Teraz odnośnie mapowania w programie 3ds max. Wciskamy klawisz "M" . Pokazują się kulki. Wybieramy dowolną z nich. Teraz mamy takie przesuwane pole na dole. Przesuwamy je do napisu "Maps". Klikamy na ten napis, żeby rozwinąć pole. Teraz klikamy na napis None. Później wybieramy Bitmap i klikamy OK .
Wybieramy teraz teksturkę trawy w folderze ../eu07-220204/textures . Zazwyczaj to jest tekstura o nazwie GrassDarkGreen2.tga . Wybieramy ją i wciskamy OK. Teraz w przesuwanym polu zjezdzamy tam, gdzie pisze Bitmap Parameters. Przeciągamy button ../eu07-220204/textures/GrassDarkGreen2.tga na trawę. Teraz przechodzimy do części mapowania . Zamykamy okno z teksturami. W polu przewijanym Modifer List wybieramy UVW Mapping. Zjeżdżamy niżej, gdzie jest pole U Tile, V Tile, W Tile. Im parametr większy tym teren jest bardziej gęsty. Im trawa większa, tym parametr powinien być większy. Trawa gotowa.

Mapowanie w gmax różni się od mapowania w 3ds max. Wciskamy klawisz "M". Otwiera się okno teksturowania. Klikamy New i wybieramy Standard . Klikamy na plusik przy napisie Maps . Klikamy na None i wybieramy Bitmap. Poźniej dajemy OK. Wybieramy teraz teksturkę trawy w folderze ../eu07-220204/textures . Zazwyczaj to jest tekstura o nazwie GrassDarkGreen2.tga . Wybieramy ją i wciskamy OK. Teraz w przesuwanym polu zjezdzamy tam, gdzie pisze Bitmap Parameters. Przeciągamy button ../eu07-220204/textures/GrassDarkGreen2.tga na trawę. Sposób mapowania wykonujemy tak, jak w 3ds max .

Pozdrawiam!

Strony: [1]