1
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 05 Grudnia 2023, 20:17:59 »Ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby to była wina Newagu, w końcu działo się to tylko u przewoźników, którzy serwisowali pojazdy u innych firm.Nie wiem, czy czytałeś cały artykuł, ale obawiam się, że nie da się przypadkiem załączyć do oprogramowania pojazdu poleceń, żeby po naprawie w innym miejscu niż Newag automatycznie się psuły. ASO, u którego to wystąpiło, sygnalizował to już rok temu, tylko że bez dowodów. Moim zdaniem jak Newag nie ma czegoś bardzo mocnego na swoją obronę, to wina jest bezsprzeczna.
Ale każda firma tak postępuje, aby chronić swoje interesy. Swego czasu jak jeszcze pracowałem w motoryzacji byłem na szkoleniu z akumulatorów i producent sam powiedział że masa ludzi pracuje nad tym aby akumulator działał przez określony czas i kończył swój żywot niedługo po gwarancji. Tak samo producenci samochodów, tak projektują różne podzespoły aby albo wymieniać całość za kupę kasy albo przyjeżdżać na serwis autoryzowany bo wymiana wymaga rozkręcenia pół samochodu oraz specjalnego oprogramowania niedostępnego nigdzie ;)No nie, nie każdy w założeniu wpisuje w system sprawnego pojazdu kod pozwalający na jego zdalne zepsucie, bo ktoś inny wygrał przetarg na jego naprawę. Albo tak dla jaj, gdy pojazd jest sprawny, kazać pokazać mu usterkę. Sprzęty RTV aktualnie są po prostu tak optymalizowane, żeby komponenty działały przez X czasu, ale to nie działa na takiej zasadzie, że przychodzi producent i ci wyłącza zdalnie sprawną drukarkę, bo naprawisz ją w innym serwisie niż ten oficjalny.
Generalnie ciekawa sprawa, która zapewne zepsuje Newagowi PR na długie lata. A szkoda, bo pojazdy robią dobre.