Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mikolzmalopolski

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: sepsa elf update
« dnia: 17 Stycznia 2024, 19:57:03 »

2
Bocznica / Odp: sepsa elf update
« dnia: 17 Stycznia 2024, 19:51:18 »
A gdzie EN77 i EN64/99?
*angry & annoying oczekiwacz voice*

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:54:06 »
Siema,
obecnie sytuacja wygląda tak, że odcinek Nowy Sącz - Stróże ma roślinność prawie skończoną, w niektórych miejscach brakuje trawek. Sam Sącz ma już prawie skończone dekoracje (brakuje trochę ZNTK i peronów). Scenariusza nie ma, ale sceneria jest w pełni przejezdna, można sobie ustawiać semafory i rozjazdy przez mapkę i się pobawić, dać wycisk ET41 bądź siódemce.

Na odcinku Jasło - Stróże zamierzam na dniach zacząć wstawiać pierwsze drzewka, ale zanim to będzie jakkolwiek wyglądało, to jeszcze trochę potrwa. Dekoracje zacznę na samych stacjach.

4
Ostatnimi czasy wróciła mi ochota na modelowanie, więc powstają nowe słupy drewniane średniego napięcia, oraz plan na dalszy termin to "nowe nowe" słupy teletechniczne.

5
Bieżące Symulatorowe / Czego chcą obecnie gracze od symulatorów?
« dnia: 02 Kwietnia 2023, 00:23:14 »
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wątek nie jest typu "chcę X na teraz" lub "a kto to zrobi".

Przypomniałem sobie właśnie takie pytanie, które padło w jednym z... wątków na forum. Maszyna oferuję dużo rzeczy, więc zacząłem się zastanawiać, co można zobaczyć w innych projektach, czego brakuje, co by urozmaiciło rozgrywkę.

Grafika? Wiadomo, że dyndające kable, bujająca się roślinność na wietrze, kurz ciągnący się za pędzącym pociągiem czy iskrzenie na oblodzonych kablach cieszyłyby oko. No ale są inne tytuły jak Run8 czy Zusi3 które jakoś super nie wyglądają, a są uważane przez swoje grono graczy za jedne z lepszych/najlepszych symulatorów. Więc moim zdaniem wychodzi na to, że to raczej rzecz drugoplanowa. Dodatkowo ja jestem jakiś "inny" jeżeli chodzi o grafikę w grach, bo już od lat jakoś mnie nie fascynują wodotryski jakie to serwują gry ogólnie. Nie mi to akurat oceniać.

Symulacja? Znowu, Maszyna oferuje dużo, chociaż mam wrażenie, że mało jest z tych rzeczy "utylizowanych". Przykładowo, jest symulacja napięcia w drutach; jest dynamiczne, lokomotywy potrafią "wysysać" prąd, możliwe jest robienie restartów podstacji etc. Jednak nie jest to, moim zdaniem, zbytnio wykorzystywane.


Ogólnie to moim zdaniem w symulatorze ważne jest, zaraz za fizyką, właśnie sterowanie i możliwości przestawiania wajch, hebelków, ustawień w komputerze pokładowym itp.

Kilka przykładów.
 Użytkowe:
   - ręczna kontrola niektórych opcji, które są obecnie zautomatyzowane np. wyłączanie świateł z tyłu lokomotywy po podpięciu się czy też rozprzęganie wszystkiego na raz przez jedno kliknięcie klawisza, to co jest ważne w symulatorach to właśnie możliwości ręcznej kontroli wszystkiego co się da,
   - kiedyś pod ZEW3 było bodajże zapytanie o wjazd, teraz jest to próba radia, szczerze to myślałem czy nie dałoby się zrobić kilku typów komunikatów do wyboru np. Backspace - zapytanie o wjazd/wyjazd, Shift+Backspace - podanie gotowości, Ctrl+Backspace - próba radia,
   - grzebanie w przedziale maszynowym oraz usterki mniejsze jak i większe, ale nie krytyczne z oczywistych względów,
   - animowane nastawy hamulców w wagonach oraz możliwość ich przełączania w już odpalonej symulacji, nie mówię tu o opcjach w Starterze (no chyba że się da, lecz o tym nie wiem).
 Graficzne:
   - działające zawieszenie,
   - efekty atmosferyczne (woda/śnieg na szybie oraz i poprawa samego deszczu i śniegu).

No więc, czego chcą gracze? Czego oczekujecie po symulatorze? Zachęcam, by każdy się wypowiedział.

Aktualizacja
Dodałem ankietę dla tych bardziej wstydliwych ¯\_(ツ)_/¯

6
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 09 Grudnia 2021, 11:29:06 »
Co to jest rok na zrobienie odcinka ponad 200km, dwutorowego, zelektryfikowanego z SBL. W dodatku mając godzine czasu dla siebie dziennie gdzie nie co dzień się chce. Wątpię, że do końca 2022 się wyrobię. W załączniku widok na Bydgoszcz Główną Tow (BGB). Na pierwszym planie tory linii Kutno - Piła.

19.02.2023
Zakończyłem przypisywanie semaforów oraz wstawianie odcinków izolowanych. Następny etap: wpisywanie zamykania semaforów do odcinków izolowany i wstawianie zwolnień. Będzie można puszczać Ai niech szuka null tracków.

7
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

8
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 16:49:48 »
Fajnie byłoby zaobserwować zadymki śnieżne ponieważ bardzo tego w maszynie brakuje.

9
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 14:55:31 »
Pojedynczo otwierane drzwi dodałem do listy, ale jeśli chodzi o animowane tablice kierunkowe wymagałoby to przebudowania całego systemu tablic kierunkowych.
A przyczyny to między innymi:
- fakt, że tablice są generowane w Pythonie, który nie najlepiej radzi sobie z optymalizacją, szczególnie w archaicznej wersji drugiej,
- tablice obecnie mają generowany bloom, co zajmuje kilka sekund na wyrenderowanie jednej tablicy.

Pomysł słuszny, ale niestety implementacja póki co delikatnie mówiąc ssie. Mam pomysł na naprawienie tych błędów, ale nie wiem, kiedy i czy uda mi się to zrobić. Jest to dość skomplikowane.
No i na pewno nie zostanie to wdrożone wcześniej niż dynamiczny bloom.

10
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 11:45:22 »
Przydałaby się animacja wycieraczek i próba powrotu do płynnej regulacji wysokości wysunięcia szyb, czy wychylenia daszków przeciwsłonecznych.

11
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

12
No tak, zapomniałem.. Repo L61 tylko dla rangowych, z Bieszczadami chyba jest podobnie..

Edit: Soruwa ziomy, link do złej paczki się wrzucił..
Poprawione w pierwszym poście.

13
Na repo się nie można zalogować (na repo kaliskiej mogę bez problemu).

Edit:
W paczce tych scenariuszy nie ma, i ogólnie chyba coś jest nie tak z tą paczką bo uruchomiłem jeden z tych dostępnych i tak w ogóle otoczenia nie ma ani dekoracji nigdzie.

14
Wszystko pobrałem w dobrej kolejności zainstalowałem ale gdy wybieram linie 61 nie widać rozkładów jazdy, pociągów towarowych i regio. Tylko widać jednego IC  z EP09 i wszystkie inne są SM42

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 28 Listopada 2022, 22:18:16 »
Udało się zdobyć materiały na połączenia międzywagonowe, a co za tym idzie coś powoli udaje się kleić.

17
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 14 Listopada 2022, 19:59:56 »
W przypadku EN57 rzeczywiście przydałoby się przerobić nieco szarą kabinę. Bardziej pasują tam kontrolki z EP09 niż te, które są teraz, rodem z EP07-10XX. No i oczywiście pchać to na repo.
Witam witam wracam po przerwie. Takie coś na kiblu udało mi się wyskrobać w godzinkę. Kiedyś podobne lampki były na białej kabinie w EN57-1818.

18
Tabor kolejowy / Odp: Wagony po P4
« dnia: 17 Października 2022, 17:18:03 »
Jak zrobisz, to będą.

19
Na warsztacie / Super traska dla mk już wkrutce!!!!
« dnia: 09 Stycznia 2004, 12:07:50 »
Może przerwij na trochę pracę nad trasą i weź się za ortografię. Robisz takie błędy jakbyś szkoły podstawowej nie skończył. Aż się nie da czytać tej Twojej wypowiedzi....

Strony: [1]