Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciejokiowski

Strony: [1] 2
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana patyków do ES64F4
« dnia: 02 Grudnia 2022, 19:42:00 »
@Sawi to jakbyś już robił zmianę patyków, to mógłbyś wyodrębnić przy okazji osobny model i wywalić te przednie i mi proszę podesłać? Do ESa PRów by się przydał, bo występuje u mnie ten sam problem jak u kolegi.

@Maciejokiowski - akurat kwestia patyka na którym jeździ to kwestia napięcia w sieci, inny patyk jest od innego napięcia z tego co kojarzę.

2
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana patyków do ES64F4
« dnia: 02 Grudnia 2022, 19:13:16 »
To co pokazałeś to fragment z mmd a tam akurat nic nie zmieniasz. Zmian za to dokonujesz w pliku t3d modelu o czym tobie wspomniałem wyżej. Jak zbytnio nie ogarniasz to postaram się przy wolnej chwili podesłać tobie gotowca powiedzmy na spokojnie do niedzielli lub nawet i wcześniej.

3
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana patyków do ES64F4
« dnia: 25 Listopada 2022, 21:25:38 »
Da się to zrobić, ale to wymaga wiedzy mimo wszystko. Tak wymaga to grzebania w pliku t3d modelu, gdyż w mmd masz użyte dwa pantorgrafy tj 1 i 2 i są one obecnie jak zewnętrzne, a pantografy wewnętrze sa jako 3 i 4. Aby tego dokońać w skrócie należy w tymże pliku podmienić numery owych submodeli. Poza tym z tego co mi wiadomo jest zrobione według sztuki i wewnętrzne są praktycznie nieużywane.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Października 2022, 20:25:29 »

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Października 2022, 18:03:45 »
Dobry. Dawno ode mnie nic nie było dlatego oddaję w wasze ręce zdjęcia jednej siódemki i kilka sztuk różnych wagonów. Trochę skromnie ale przedziale czasowym w którym były robione te zdjęcia nie za bardzo było co focić. Następnym razem będzie trochę więcej. Zdjęcia robione w okresie 18 - 24 lipca.

Lokomotywy:
PL-PKPIC EP07-1047 - bok + czoło + detale
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EP07-1047.zip

Wagony:
PL-PKPIC 50 51 20-78 629-6 B10nouz - bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2050%2051%2020-78%20629-6%20B10nouz-r2.zip

PL-PKPIC 50 51 28-78 001-0 B9bnopuz - 2 boki + skrawki czół + detale
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2050%2051%2028-78%20001-0%20B9bnopuz.zip

PL-PKPIC 51 51 19-70 132-1 A9nou - bok + skrawki czoła
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2051%2051%2019-70%20132-1%20A9nou.zip

PL-PKPIC 51 51 20-71 014-7 B10ouz - bok + skrawki czoła
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2051%2051%2020-71%20014-7%20B10ouz-r2.zip

PL-PKPIC 61 51 19-90 061-6 A9emnouz - bok + skrawki czoła
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2061%2051%2019-90%20061-6%20A9emnouz.zip

PL-PKPIC 61 51 29-90 031-7 B9mnopuz - bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2061%2051%2029-90%20031-7%20B9mnopuz.zip

PL-PKPIC 61 51 29-90 036-6 B9mnopuz - bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%2061%2051%2029-90%20036-6%20B9mnopuz.zip

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Września 2022, 20:13:14 »

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Września 2022, 20:24:13 »
SM31-025 SKPLu (2 boki i 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM31-025.7z

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 23:41:20 »
Dziś zaprezentuje prześlicznego M62-3554 należącego do IGL

PL-IGL M62-3554 - bok x2 / przód / tabliczka / detale / wózki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-IGL_M62-3554.zip - telefon
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-IGL_M62-3554.rar - aparat

11
Wydział zamówień / Odp: E6ACT-003
« dnia: 12 Lipca 2021, 17:01:43 »
Zamykam wątek. Trzeba czekać na nowy model.

12
Dziś co nieco o projekcie ET42M. Inspiracją jest najnowszy film na YouTube o ET42 autorstwa Mirosława Romańskiego oraz wzmianka o planach modernizacyjnych, która przewinęła się też w komentarzach.
Tygodnik kolejarza z 8.01.2006 KURIER PKP
PREZENTACJE
Poznański hit
Tegorocznym przebojem spółki Sigma i Poznańskich ZNTK będzie dwusekcyjna lokomotywa ET42M.
Poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego od 135 lat specjalizujące się w naprawach, budowie i modernizacji taboru i sprzętu kolejowego, po wejściu inwestora strategicznego (lipiec 2005 r.) - spółki Sigma wzbogaciły ofertę o prace modernizacyjne używanych pojazdów szynowych i produkcję lokomotyw. 8 grudnia w poznańskiej siedzibie firmy odbyła się prezentacja projektu nowej lokomotywy elektrycznej ET42M. Pojazd, który został zaprezentowany, powstał na bazie niezawodnej i wielokrotnie sprawdzonej lokomotywy ET42. W przyszłości lokomotywa ET42M zostanie wyprodukowana w kooperacji z Zakładami Budowli Elektrowozów z Tbilisi w Gruzji. Dwusekcyjna lokomotywa ET42M będzie przeznaczona do prowadzenia pociągów towarowych. Wyposażenie każdej z sekcji, połączonych mostkiem i wałkami gumowymi, gwarantuje sterowanie pojazdem z dwóch kabin. Pudło (w przyszłości będzie miało opływowe kształty) oparto na wózkach za pomocą elastycznych wieszaków. Zastosowanie cięgieł ukośnych do przenoszenia sił pociągowych i hamujących w układzie dociążenia zestawów kołowych zdecydowanie poprawiło warunki pracy maszynisty. W porównaniu z lokomotywą ET42 zastosowanie mocniejszych silników trakcyjnych w ET42M zwiększyło moc elektrowozu o 320 kW. Realizowanie przekazu siły pociągowej i hamulcowej od wózka na pudło cięgnami ukośnymi spowodowało zwiększenie współczynnika wykorzystania ciężaru napędowego o 5 proc. Zastosowanie dwustopniowego chłodzenia zmniejszyło straty energii, którą pojazd zużywał na własne potrzeby. Zmniejszenie hałasu wentylatorów polepszyło pracę maszynisty. Zastosowane prostowniki z indywidualnymi stycznikami znacznie zmniejszają nadmiar siły pociągowej przy przejściu z jednego położenia nastawnika w drugie. Natomiast statyczny przekształtnik zastosowany dla zasilania obwodów, sterowania i ładowania baterii zamiast przetwornicy jest efektywniejszy i sprawniejszy niż przetwornica wirująca. Również użycie statycznego przekształtnika dla zasilania uzwojenia wzbudzenia silników trakcyjnych daje możliwości kształtowania charakterystyk hamowania zadanego kształtu i zabezpiecza płynność regulacji siły hamowania. Niewątpliwie znaczącą zaletą nowej lokomotywy będzie cena, która jest o 50 procent niższa od innych oferowanych na kolejowym rynku.
Podstawowe dane techniczne:
Nominalne napięcie 3000 V
Układ osi 2 (B0-B0)
Prześwit toru 1435 mm
Praca godzinowa:
Moc na wałach silników trakcyjnych 5360 kW
Szybkość 55,6 km/h
Siła pociągowa 340 kN (T)
Praca ciągła:
Moc na wałach silników trakcyjnych 4800 kW
Szybkość 57 km/h
Siła pociągowa 295 kN (T)
Szybkość konstrukcyjna 100 km/h
Nacisk zestawów kołowych na szyny 200,9 kN (T)
Średnica okręgu toczonego koła 1250 mm
Długość lokomotywy ze zderzakami 30880 mm
Szerokość lokomotywy 3005 mm
Masa lokomotywy 164 tony

Maciej Martyniak

13
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 18 Czerwca 2021, 14:56:41 »
Kilka zdjęć z Wólczyńskiej bocznicy kolejowej

14
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 15 Czerwca 2021, 20:04:22 »
Na wąskim.

15
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 23 Maja 2021, 16:35:36 »
Widzialem swego czasu tutaj pytanie pytanie co z tym projektem więc odpowadam, model jest składany w miarę wolnego czasu i chęci przede wszystkim.

16
Bocznica / Odp: zdjęcia do teksturki en57fps
« dnia: 27 Kwietnia 2021, 14:10:46 »
Pewnie painta chcesz zrobić, tak jak z Griffinem?

17
Bieżące kolejowe / Odp: Ruski węgiel z Braniewa koleją.
« dnia: 22 Kwietnia 2021, 18:02:29 »
PKP CARGO    SM48     :)

Strony: [1] 2