Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Wojtek_CMK

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: Problem ze światłami
« dnia: 04 Listopada 2022, 18:51:33 »
Pudło.
to tylko ostrzezenie o braku minimapy, nie ma nic wspolnego ze sceneria i jej materialami.

Rozwiązaniem jest ustawienie w eu07.ini
dynamiclightsna wartość inną niż 0.

2
Pomoc doraźna / Odp: Brak plików t3d
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 14:25:50 »
Zobacz sobie ściekę w mmd. Powinny być w którymś z podfolderów.

3
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


4
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 00:19:58 »
Cytuj
Miałyby być to osoby (niekoniecznie z widoczną rangą), którym to dostęp przyzna administrator lub moderator na prośbę tejże osoby. Można by utworzyć jakąś kolejną ukrytą rangę dającą tylko dostęp do TD.
Mam rozumieć, że stworzenie kolejnej rangi, której nie byłoby komu dać bo każdy, kto wykazał choćby minimalny potencjał jakąś rangę dostał, ma cokolwiek rozwiązać?
Cytuj
działać na zasadzie warunek utrzymania dostępu do TD = 3 znalezione błędy na kwartał
Jeśli takie ma być założenie tej rangi, to ona z założenia nie ma prawa działać.
Cytuj
Do nadzorowania osób z dostępem do TD można by zatrudnić dodatkową osobę
lol, Jeśli ktokolwiek miałby cokolwiek nadzorować, to musiałaby to być osoba obyta z symulatorem. Każda taka osoba ma rangę. Po co dodawać kolejną rangę?
Cytuj
albo te obowiązki przydzielić moderatorowi działu
Założeniem moderatora jest dbaniem stricte o forum a nie o projekt.
Cytuj
Uważamy, że byłoby to rozwiązanie, które usprawniłoby testy w TD, gdyż dostęp do zawartości tego działu miałaby tylko ograniczona grupa nadzorowanych osób.
W jaki sposób ograniczenie dostępu miałoby korzystnie wpłynąć na usprawnienie testów? Od dawna w taki sposób funkcjonują betatesterzy, sam takiego dostałeś, a jakoś nie widać, żeby cokolwiek to zmieniło w sposobie, ilości i jakości testów. edit Wróć, w sumie różnica jest, bo twoja aktywność dopasowała się do reszty bt.
Cytuj
No i oczywiście nastałby koniec usilnego nabijania 30 postów.
Walczycie z problemem, który sami sobie wymyśliliście. Przy każdym spamerze zakładacie, że nabija posty, żeby zyskać dostęp do testu dodatków a nie bierzecie pod uwagę, że ludzie po prostu tacy są. Niezależnie od tego czy ilość postów daje jakiś profit czy nie. Za każdym razem kiedy podnosiliście raban, że ktoś nabija posty, nawet kiedy nie udawało mu się się dobić 30, często znikał z forum. Z drugiej strony zdarzało się, że to był taki typ osoby, która mając nawet 100 postów, dalej je nabijała. Jak komuś bardzo się nudzi, to niech sobie przejrzy bocznicę i zastanowi się co jest problemem.

Rozwiązujecie problemy których nie ma, bo to czy zwykli użytkownicy mają dostęp do CZĘŚCI wszystkich testów (poza TD jest WBT, devs, gdzie niejako obowiązuje część sugerowanych zasad tj. działy są zamknięte, dostęp mają tylko wybrani) nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Możemy sobie gadać czy dodać taką czy śmaką rangę, czy zostawić test otwarty, czy go zamknąć. Zamiast tego może warto byłoby się zastanowić się jak przyciągnąć na forum nowych użytkowników, albo przynajmniej postarać się ich nie zrazić do tego forum, bo właśnie to jest realnym problemem, który jest poruszany od lat. Wystarczy poczytać stare wątki w WBT albo devsowni. Zamkniecie TD, otworzycie TD, lata mi to i powiewa jeśli na karuzeli będą się bawiły cały czas te same osoby.

5
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 04 Lutego 2022, 10:54:10 »
Zbytnio za bardzo nie ma czego oceniać, bo porównując screeny to jest praktycznie to samo tylko pod nieco innym kątem. Siądź do tego na porządnie jak już tak bardzo chcesz i póżniej jak serio już będzie widoczny progress pokazuj. Pisałem trzeba nowego pulpiitu, nowych ścian no i podstawa porządny materiał foto, a jak tak patrzę na to dotychczas co zrobione to niezbyt się to pokrywa. Poniżej masz przykładową ścianę, którą jakiś czas temu zrobiłem. Różnice widać gołym okiem. Jest też zaczęty pulpit. By była jasnośc nie pokazuje tego żeby się chwalić lub coś w ten deseń bo z tego juz wyrosłem, tylko po to byś zrozumiał, że to wcale nie jest takie proste i bez doświadczenia będziesz miał pod górkę. Na jakich zdjęciach bazujesz?

6
Bocznica / Odp: Materiał dźwiękowy do zrobienia nowego Rp1
« dnia: 28 Stycznia 2022, 12:20:56 »
Umieściłbym w wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,13246.0.html, zamiast tworzyć nowy. Tematycznie pasuje i łatwiej odnaleźć jak wszystko spakowane jest "do kupy".

7
Pomoc doraźna / Odp: Jak podmienić kabinę w pojeździe
« dnia: 30 Czerwca 2021, 02:33:37 »
Podmiana wpisu w MMD i wklejenie pliku z kabiną do folderu gdzie jest EP08, w dodatku na własny użytek możesz stworzyć własną przeróbkę kabiny. Wystarczy podstawowa umiejętność obsługi programu blender (używam głównie do zlokalizowania transformów przedmiotów) i repozytorium z plikami t3d np kabin lokomotyw, oraz podstawowe wyposażenie Windowsa czyli notatnik, to taki partyzancki sposób na dodawanie i usuwanie przedmiotów lub zamiana ich w kabinie. Ja w taki sposób dla siebie przerabiam kabiny i na takich jeżdżę w symulatorze własnej przeróbki.

8
Nowa Kaliska do testów, przystosowana do paczki 21.04. Kilka istotnych zmian:

-Nowy mechanizm prędkości (W9, W14, W27) - usunięcie "krzywych hamowań" w torach, usunięcie wpisów velocity (jedynie zostały wpisy poniżej 10km/h), a wskaźniki działają teraz tak, że są "rzutowane" z torów.

-SHP zostało wymienione na paczkowe, przy okazji przypisania torów zrobiłem od nowa.

-Sieć trakcyjna: elektryfikacja pętli, oraz poprawki drutu na szlaku Łódź Kaliska - Łask (jedyny spadek napięcia może być w Kolumnie).

-Drzewka: roślinność została wyseparowana do odrębnego pliku, a następnie usunięte duplikaty i nachodzące na siebie drzewka.

-Różne poprawki rozkładów (w tym poprawka rozkładu dla Włókniarza, żeby jaśnie pan mechanik nie wjeżdżał na kozioł betonowy)

-Semafory: urealnienie tabliczek, podmiana niektórych na paczkowe, w niektórych miejscach przypisanie tarcz ostrzegawczych (np. w Męckiej Woli) czy powtarzaczy (np. Czekanów).

-Urozmaicenie składów: Składy są teraz zgodne w większości ze składami w 2005-8; nowości takie jak wagony Bhp z logiem PKP, wagony 11xA/14xA w barwach PKPPR, urozmaicenie byków (i podmiana na et22_v3).

-SBL ŁKT - Łódź Chojny: teraz SBL jest oparta na odcinkach izolowanych, a w przeciwnym kierunku jest wygaszona (tak jak w realu).

Były też inne zmiany, np. dodanie transkrypcji dla niektórych dźwięków, poprawki niektórych modeli bo miały skopane ścieżki do tesktur, poprawki tekstur, usunięcie degeneratów z terenu, gdzie nie gdzie więcej otoczonka itp. Cały changelog dla ciekawskich daję tu: https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=kaliska&path=%2F&isdir=1&sr=358&er=150&max=208&search=&all=1

Link do paczki: (eksperymentalnie e3d/ogg/dds): https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v2.0.7z

Do przetestowania w szczególności: prędkość na pomocniku, SHP, sieć trakcyjna na odcinku Łódź Kaliska - Łask, SBL ŁKT - Łódź Chojny

Znane błędy: Tabliczki na semaforach zaporowych w NS nadal różowe (chyba kwestia ścieżki do tekstury która nie wskazuje na katalog tabl/), tarcza zaporowa w Sieradzu (ztcp kwestia modelu), AI nie umie poprawnie prowadzić ciężkie pociągi w niektórych miejscach (wina exe).

W paczce jest plik kaliska-test.scn; służy on do testowania sieci pod kątem łamań patyków. Najlepiej pojeździć na minimapie na exe Milka, i dać mi plik errors.txt, bym wiedział gdzie łamie patyk.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Tworzenie Rp1
« dnia: 07 Maja 2021, 09:56:52 »
Jak spełnia te warunki, to powodzenia :) 
Materiał powinien być nagrany z kabiny. Najlepiej wyłączonej lokomotywy, żeby nie było innych dźwięków w tle (silnik  itp) dyskwalifikują materiał.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Tworzenie Rp1
« dnia: 07 Maja 2021, 09:40:53 »
Jeżeli chcesz opublikować dźwięk na bazie jakiegoś filmiku z yt to musisz mieć zgodę autora.

Strony: [1]