Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PARKA

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:15:00 »
Prezentuję film z jazdy po scenerii pociągiem przyśpieszonym oraz pospiesznym.

https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz

2
Publikacje / Lokomotywa ST44Ko wraz z kabiną
« dnia: 26 Października 2024, 17:52:00 »
Lokomotywa ST44Ko (kołomna) wraz z kabiną do pobrania oraz paczką wsporczą do prawidłowego działania.


Paczka główna: https://eu07.pl/userfiles/23090/ST44_Ko.zip
Paczka wsporcza: https://eu07.pl/userfiles/23090/wsporcza.zip


Wypakować do głównego folderu symulatora. (Paczka wsporcza dla osób które nie mają wersji pctga symulatora (deweloperskiej) za nieprawidłową instalację nie odpowiadam.

3
Kawup wrócił z mlekiem


Na warsztat trafiło coś, czego w maszynie jeszcze nie było, czyli bramki semaforowe :3
W międzyczasie kończony jest most w Komańczy.

4
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:38:58 »
@zielu @jakub
 


jest super i wysmienicie prosze nie ruszac 

6
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

7
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

8
Jednak zostanę z wami, wiec obecnie pracuję nad znakami kierunkowymi w stylu PRL-owskim.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-znak-kierunku-i-miejscowosci-e-4-96b2adb29e19464bb9f26f7c0d73ab33

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 16 Października 2023, 21:22:43 »

Z racji faktu, iż symulator stawia na realizm to cała rozmowa powinna wedle Ir-1 (Rozdział 8, § 58, ust. 21) brzmieć tak:

Cytuj
DR: 332130 zgłoś się do Dębicy.

M: 332130 zgłasza się.

DR: Proszę przygotować rozkaz S.

M: Dębica, można dyktować rozkaz pisemny S dla 332130.

DR: Rozkaz pisemny S nr 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Stacja Dębica, posterunek X, nadała Dyżurna Karpatka

M: Powtarzam: Rozkaz pisemny S u mnie numer 1, u pani numer 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Stacja Dębica, posterunek X, pani Dyżurna Karpatka, odebrał maszynista Wafel

DR: 332130 mechaniku treść rozkazu zgodna, godzinę zapiszemy 11:00.

M: 332130 zrozumiałem, 11:00.

Gdzie X oznacza skrót telegraficzny nastawni w Dębicy.

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

11
Na warsztacie / Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 11:28:53 »
Przedstawiam scenariusz towarowy obejmujący odcinek Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.

Odcinek z Wolicy Tow. do Dębicy bazuje na przerobionych eventach i składach ze scenariusza pociągu intermodalnego. W Dębicy jest losowanie jazdy prosto do podg. Krapikowik lub jazda drogą okrężną przez Dębicę Towarową. Do wyboru są 2 wersje scenariusza: przejazd na całym odcinku (wrzosy_test_caly.scn) lub podzielony na część do Dębicy (wrzosy_test.scn) i od Dębicy (wrzosy_test_2.scn).
Należy się zastanowić przed uruchomieniem symulacji w jaki sposób zamierzamy pokonać trasę, ponieważ w scenariuszu wrzosy_test.scn eventy są tylko do Dębicy.

Pomoc w zestawieniach składów:  RafaPolska424, fuji8
Konsultacja dialogów : matfre96

Niektóre składy zostały zaczerpnięte z innych scenariuszy.


https://eu07.pl/userfiles/11222/Wrzosy_et22.7z

Potrzebne chętne 2 osoby do nagrania rozmów na RT (najlepiej kobieta i mężczyzna).

Cytuj
DR: 332130 zgłoś się do Dębicy

M: 332130 zgłasza się

DR: Proszę przygotować rozkaz S

M: Można dyktować

DR: Rozkaz pisemny S nr 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Dyżurna Karpatka

M: Powtarzam:
Rozkaz pisemny S u mnie numer 1, u pani numer 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Dyżurna Karpatka,  maszynista Wafel, godzina 11:00




12
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 10 Sierpnia 2023, 15:31:29 »
Instalując nową paczkę 23.07 na poprzednią paczkę 23.04 i pobierając pliki dla twórców map pobrało (porównując z repo) nieaktualny plik nodebank.txt. Prośba o sprawdzenie pliku nodebank.txt dołączonego do ostatniej paczki 23.07, bo być może problem występuje tylko u mnie.

14
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.

15
Na warsztacie / "MaSzynowy Zakład Komunikacji" - dodatki Koszowego
« dnia: 09 Lipca 2023, 02:28:24 »
WARSZTAT KOSZOWEGO

Wstęp:
Cześć, w tym wątku będę starał się przedstawiać swoje własne projekty nad którymi pracuję w wolnej chwili.
Co prawda nie są to pojazdy szynowe a jedynie drobnostki urozmaicające symkowe szlaki. ;-)
Pragnę z miejsca podziękować pozostałym i aktywnym twórcom, także tym nowym. Wykonujecie kawał świetnej roboty.

Projekty:
Sztandarowym projektem na ten moment jest model dynamiczny i statyczny autobusu miejskiego Scania CN270UB/CN280UB Omnicity (głównie w barwach MZK Koszalin oraz w kilku wariantach z reklamami, bonusowo jedna tekstura Scani z pozostałościami po malaturze PKM Jaworzno). Pojazd ten znajduje się w teście dodatków i czeka na wdrożenie ważnych poprawek.

Na warsztacie ponadto mam dwa inne autobusy: MAN NL222 I DAB 12-1200B, również w barwach z Koszalina.
Najbliżej wydania jest jednak MAN, prawdopodobnie początkowo w formie statycznej. Duńczyk od niedawna jest w trakcie mapowania i zyskuje dopiero blask. Nigdy nie wiadomo, czy tekstura utrzyma swój kształt, czy coś przy okazji zmienię. :-)

Nie wspomniałem także o autobusie Scania CN280UB Citywide. Gdzieś tam leży modelik i czeka na lepsze czasy, co z tego wyjdzie? Czas pokaże...

Na teście dodatków ponadto znajdują się między innymi: słup przystankowy, świeże bilbordy, wagon węglarka CSD/E oraz paczka repaintów do symkowego MANa NL293.

Poniżej zamieszczam zdjęcia kilku modeli, nad którymi pracuję:

16
Publikacje / MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:00:56 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.04!

Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane miejsce na dysku do procesu instalacji: 62 GiB

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

17
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 18:17:11 »
Oddajcie kermita lepiej!

18
Chłop co po 2 latach PRAWIE ukończył obiecane "Efki"

19
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Lutego 2023, 21:43:02 »
Czysta paczka całościowa z WBT (beta), starter krzyczy przy uruchamianiu, że wykryto zewnętrzne zmiany w ustawieniach symulatora:
Błąd wczytywania ustawień (plik eu07.ini).
Parametr: convertmodels
Błędna wartość: 0
Szczegóły błędu:
Access violation at address 000000000081FE69 in module 'Starter.exe'. Read of address 0000000000000730
Błąd aktualizacji HTTP/1.1 403 Forbidden

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 11 Stycznia 2023, 23:09:28 »
Mała wielka prośba — o dodanie funkcji ukrywającej archiwalne pojazdy, podobnej do tej ukrywającej scenerie. Jeśli w pliku textures.txt danego pojazdu znalazłaby się fraza, czysto przykładowo
//archiveto pojazd nie byłby wyświetlany w magazynie. Opcja ukrywania byłaby domyślnie aktywna, a próbie jej wyłączenia towarzyszyłoby wyskakujące okno z tekstem w stylu
Cytuj
"Czy na pewno chcesz uwidocznić archiwalne pojazdy? Należy mieć na uwadze, że odbiegają one od obecnych standardów."

Nie ma co ukrywać, że estetyka modeli odbiegających od obecnych standardów może w jakimś tam stopniu odpychać użytkowników lub potencjalnych nowych twórców. Pojawiło się kilka innych propozycji dot. tego, co zrobić ze starymi modelami, tylko wtedy generują się problemy z instalatorem, repozytorium i niedostatecznym zadowoleniem pewnej grupy osób. Uważam więc, że to najlepsze wyjście z sytuacji, niekrzywdzące nikogo, łatwe i przyjemne w obsłudze (i w wykonaniu, mam nadzieję, niespecjalnie trudne).

22
Forum / Banowanie na #eu07 Mattermost
« dnia: 04 Stycznia 2023, 19:05:50 »
Dzień dobry, chciałem tylko zasugerować, że byłoby korzystnie, gdyby osoba zbanowana na maszynowym czacie, była informowana o długości nałożonej kary. Szczególnie w każdym innym przypadku niż ban permanentny.
Pozdrawiam cieplutko. Życzę dobrej nocy.

23
Forum / Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 14:33:24 »

24
Forum / Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 20 Grudnia 2022, 19:31:36 »
Witam, temat jak w temacie - zapytanie, wniosek, ankieta, jak kto woli. Uważam, że fajnie by było, aby główny kanał powrócił do łask, stąd też tutaj piszę i wystosowuję pytanie do administracji - Tak? Nie? Jeśli nie, to chętnie poprosiłbym o uzasadnienie takiej decyzji. I od razu kilka kwestii:
-> Czy były afery i kłótnie?
Tak. I zapewne dalej będą, mam nadzieję że rzadziej, jednak w sytuacji, którą mamy aktualnie, kulturalna sprzeczka nie powinna być tępiona. Trzeba ze sobą dyskutować, bo blokowanie pola do tej dyskusji doprowadzi do jeszcze większego i wyraźnego podziału.
-> "Mogę założyć swój kanał na mm."
No mogę, ba, nawet już Hirek to zrobił. Co więcej, nikt się tam nie udziela, a kanał jest martwy. Porównajcie statystyki osób aktywnych (przed wyłączeniem) na eu07, a na tym obecnym.
Oprócz tego, w międzyczasie został zaktualizowany regulamin, tak, aby obejmował chat. Można by tak na przykład się do niego zacząć stosować, skoro już jest? (Choć uważam go za nieco restrykcyjnego, to jednak, lepiej żeby był pod kontrolą, niż żeby tego kanału nie było wcale/był wyłączony). Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam cieplutko wszystkich odbiorców komunikatu, wesołych Świąt :)

25
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 08 Grudnia 2022, 10:17:15 »
Mamy taki fajny przełącznik w starterze - ukryj scenerie niskiej jakości. Może po prostu domyślnie zostawić go włączonego? W readme tylko dać notkę, że jest możliwość pojeżdżenia po gorszych jakościowo sceneriach po jego odznaczeniu. Ci co lubią te starocie będą zadowoleni, a ci co nie lubią, to będą dzięki temu zadowoleni ze stare lumpy nie zajmują miejsca na liście scenariuszy.

26
Na warsztacie / Odp: Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 06 Grudnia 2022, 11:58:30 »
Co
Kto niby zarzucił? Czytanie ze zrozumieniem się kłania

28
Na warsztacie / Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 03 Grudnia 2022, 21:54:44 »
Podobnie jak z Bieszczadami, trwa akcja czyszczenie magazynów.

Po pobraniu użytkownik ma do dyspozycji NIEDOKOŃCZONĄ scenerię "Jeziorka", o długości około 15 kilometrów, obejmującą kawałek bocznicy Elektrociepłowni Siekierki znajdującej się w Warszawie. Szlak prowadzi od punktu zdawczo-odbiorczego w Jeziornie do samej elektrowni. Teren wzięty z geoportalu z pomocą Jana21.

Vmax 30km/h z ograniczeniami do 20 na przejazdach i 3-5km/h na wadze przy hałdzie. Rozjazdami możemy sterować samemu (i pojechać na przykład na wysypisko popiołów :)).

Otoczenie jest poniżej jakichkolwiek standardów, scenerię wrzucam jedynie do pobawienia się, jakby ktoś na przykład miał sentyment do tej trasy. Chętnych oczywiście zapraszam do dekorowania na własną rękę i podsyłania w wątku efektów... może coś z tego wyjdzie. Stan na okolice roku 2019.

Dziękuję Janowi za pomoc z terenem, nauką rainsteda i poprawkami. Kogutowi za ogarnianie całości ze strony technicznej, oraz Parka za pomoc w dekorowaniu.

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/28312/jeziorka.rar
Wymagane pliki t3d drzew i krzaków w tym wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

29
Wydział zamówień / EN71AKS po P4
« dnia: 27 Listopada 2022, 23:15:57 »
Zglaszam ogromne zapotrzebowanie na zdjecia na tex EN71AKS w nowym schemacie malowania - tj. z duzym czarnym pasem na bokach.

https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=87686
http://rail.phototrans.eu/14,152322,0,PaFaWag_5B_6B_EN71AK__100.html

30
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Listopada 2022, 23:30:51 »
Zdjęcia na tekstury EN57AL-1742. Autor: Szymon "Simon" Mrowiec.

Link: https://eu07.pl/userfiles/4091/foto%20-%20EN57AL-1742.rar

Strony: [1]