Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kuba_PL

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

2
Na warsztacie / Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:07:55 »
Witajcie Panowie,

od jakiegoś czasu modeluję w dość zaawansowanym programie "Inventor" i pomyślałem, że moje dotychczasowe umiejętności wraz ze stałą stycznością z pojazdami EZT mogą wnieść nieco do kolekcji floty nowoczesnych pojazdów w symulatorze. A więc do sedna. Mimo posiadania dość zaawanasowanego programu nie jestem w stanie póki co opanować tworzenia skomplikowanych brył większych niż te które mogę zwymiarować "od ręki" suwmiarką, dlatego ograniczyłem się do tworzenia mniejszych obiektów w kabinie maszynisty. Jeśli więc jest na tutejszym forum użytkownik, który chciałby nawiązać współpracę w zakresie tworzenia modeli pojazdów generacji Elf II oraz EN75 STADLER "Flirt", to proszę o kontakt. Dysponuję wszelką dokumentację techniczną (rysunki techniczne) potrzebną do wykonania modelów, a ponadto posiadam urządzenie rejestrujące dźwięk Tascam DR-40X, którym mógłbym nagrać dowolne dźwięki tych pojazdów w wysokiej jakości. Poniżej prezentuję kilka screenów z prac nad pulpitem pojazdu generacji Elf II oraz EN75 "Flirt" w wersji dla Kolei Śląskich. Wszelkie elementy zostały wykonane z dokładnością do 0,1mm względem oryginalnego wyposażenia pulpitu maszynisty. Tymi projektami zajmę się w pierwszej kolejności, a efekty dalszych prac modelowania pulpitów będę prezentować w tym poście.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 21:16:56 »
Przesyłam zdjęcia lokomotywy Siemens Vectron 383-413 Metrans. Poniżej znajdują się oba boki oraz jedno czoło pod skosem (lokomotywa ma dwa różne czoła, drugie było zastawione).

https://eu07.pl/userfiles/27992/20220411165813_IMG_3802.zip

4
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 22:05:18 »
Aktualnie kontynuuję pracę nad przegubowymi platformami serii Sgg(m)rs(s). Aktualnie mam już gotową wersję o długości 90', jutro zabieram się za jej skrócenie do drugiego krótszego wariantu 80'. Mam też kilka gotowych rzeczy, które niedługo trafią do testów; w przyszłości pojawi się coś jeszcze ciekawszego.

Dzisiaj skończyłem robienie wersji 80', zostało tylko porobić tekstury i wszystko wyeksportować. Na screenie jest też zapowiedź zbliżających się nowości.

5
Na warsztacie / SA135-007
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 23:22:40 »
Z okazji pierwszego kwietnia prezentuję uproszczony model wagonu spalinowego SA135 wraz z przygotowaną teksturą SA135-007 Kolei Dolnośląskich. Model został przygotowany na podstawie obecnego SA134 z MaSzyny, więc jego jakość szacuje na 1/4, adekwatnie do daty. Mimo to w teksturę włożyłem mnóstwo swojego uszatego serduszka, aby w sumie całość była zrobiona na te przysłowiowe 30%.

Paczkę wystawiam, ponieważ moje możliwości modelowania są równie żadne co teksturowania. Mapowanie oryginału samo w sobie jest takie sobie, a tutaj dodatkowo zostało pocięte w kolejnych miejscach. Liczę na to, że kilku osobom może sprawić on trochę radości i ktoś będzie chciał potestować fizykę SA135 albo porobić ładne screeny. Jeśli ktoś by się ulitował nad tym pojazdem, załatał dziury i przemapował boczki/czoła, to na pewno byłby krok do przodu.

Paczka zawiera model, przesunięte modele kabiny, wnętrze lp wraz z teksturami i tekstury zewnętrzne. Pasażerów nie ma i nie przewiduję. Wypakowuje się ją do głównego folderu maszyny 22.03, ale powinna też działać z 21.04. W pliku textures trzeba na końcu dopisać:
Kod: (textures.txt) [Zaznacz]
^1
sa135-007.mat=214mb,SA135,sa135//v2,SA135-007,PLKD,Legnica,07.08.2020,Serwis_Pojazdów_Szynowych,youBy,youBy

https://eu07.pl/userfiles/1007/sa135-007.zip      28.71 MiB   2022-04-01 22:47

6
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je*ac_zagurz

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Lutego 2022, 22:32:35 »
Dwa słowackie wagony kryte:
31 56 4668 555-4 - 1 bok i 1 nieudolne zdjęcie czoła pod kątem,
31 56 4768 593-4 - 1 bok i 2 czoła pod kątem.
1. https://eu07.pl/userfiles/27992/31%2056%204768%20593-4.zip
2. https://eu07.pl/userfiles/27992/31%2056%204668%20555-4.zip

8
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 15 Lutego 2022, 22:12:49 »
Teraz wszystko działa.
Jednak grając zauważyłem, że podając manewr na tarczy manewrowej nr 12 w Bałtyku Mieście wykolejnica nie zmienia swojego położenia (screen). Poza tym, niezwykle często występują u mnie różnego typu awarie semaforów, a brak sygnału zastępczego bardzo utrudnia prowadzenie ruchu w takiej sytuacji. Z tymi wyjątkami, gra działa świetnie.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2022, 21:21:54 »
Dorzucam kilka zaległych poprawek do scenariuszy L053 południe (możliwy błąd w Dębicy), Bałtyk ŚDM (nieczynny powtarzacz w Bałtyku Głównym), oraz Całkowo SN61 (możliwy błąd w Paszkach). Można wrzucić na repo.

10
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 15 Lutego 2022, 20:15:44 »
Faktycznie - skrajne tarcze od Wejherowa i Miasta są odwrotnie nazwane. Będzie poprawione przy najbliższej okazji.

11
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 15 Lutego 2022, 16:38:17 »
Czy symulator Ci się pauzuje, gdy jego okno jest nieaktywne? I na pewno masz uruchomiony tylko jeden raz?

12
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość scenerii to około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są wstępne prace dekoracyjne na przygotowanej do tej pory części; połowie scenerii. Autorka również uczestniczy w projektach dodatkowych, mających na celu umożliwienie wykonania, poprawnego wykonania, bądź wykończenia elementów infrastruktury kolejowej. Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac nad dekorowaniem scenerii. Trwają prace nad najważniejszymi obiektami dedykowanymi.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. (patrz niżej!) Mam czas, a chciałabym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej.

Peace.

13
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 13:30:40 »
Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn
Naucz się czytać ze zrozumieniem.

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

15
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

16
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 11 Lutego 2022, 11:49:01 »
A ja bym proponował przestać nabijać posty. Robisz tygodniowe odkopy... xD

Od pouczania jest administracja i moderatorzy.
Bocznica.
Matek123

17
Pomoc doraźna / L053 - Brak napięcia.
« dnia: 09 Lutego 2022, 23:15:53 »
Witam. Jadąc dziś na scenerii L053 z Dębicy do Sandomierza napotkałem problem. Po wyjeździe ze stacji Turów w kierunku Brzezin, mimo podniesionych pantografów, zniknęło napięcie w sieci trakcyjnej. Dotyczyło to również składów AI. Nigdzie na forum nie znalazłem rozwiązania. Wie ktoś co może być przyczyną oraz jak to naprawić? Poniżej załączam screeny dowodowe. [Dotyczy scenariusza NOC.]

18
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 08 Lutego 2022, 15:00:14 »
Pora na uaktualnienie.

EU44 i EN57AL oczywiście zostały już dawno wydane. Oprócz tego pojawiło się kilka zupełnie nowych modeli, ale też parę tekstur do istniejących. Zrobiłem:
- EP07-1024 w najnowszym schemacie malowania;
- ET22 w wersji à la 12xx — 1047 oraz 1141* — są to zwykłe byki, w których wymieniono górne reflektory i zamontowano klimatyzację;
- prędkościomierz UniControls oraz tablet z rozkładem** — standardowe wyposażenie wielu siódemek PKP IC;
- wagon 174A w okleinie "Connecting Europe Express"*, przy okazji zrobiłem też odświeżenie wózka 25AN — nowy układ mapowania i o niebo lepsza tekstura;
- wagon typu 436Z, serii Roos;
- EP09-018;
- EP09-046;
- EP09-032;
- wagon 111AMM-20*;
- 2 modele statyczne budynków.

* swoją cegiełkę dołożył Joachimowicz,
** swoją cegiełkę dołożył jakubg1.

W przypadku dziewiątek zoptymalizowałem model i dołożyłem nowe elementy w 3D — nowe klamki, wsypy do piasecznic, gniazdo UIC oraz nowe reflektory z wykorzystanym wkładem zezowym Pawła. 046 dostała też tabliczki z numerami. W przyszłości pojawią się też "standardowe" malowania IC.
Teraz przez najbliższe tygodnie zajmę się wagonami na naczepy, wagonami do przewozu zboża oraz wagonami 111A-30. Pewnie pojawi się też pełnoprawna kabina do EU44, czas pokaże.

19
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 07 Lutego 2022, 10:24:03 »
Apel!
Dzień doby, poszukujemy osoby która potrafiłaby odpowiednio obrobić zapowiedzi stacyjne dla dwóch nowych scenariuszy. Niezbędne pliki (nagrane przeze mnie zapowiedzi oraz gong) znajdują się w załączniku do tej wiadomości.
Pozdrawiam


Edit: Wszystkie osoby które pobrały plik przed godziną edycji - 10.37 proszone są o ponowne pobranie !
Edit2: Sprawę zapowiedzi na nowe scenariusze uważam za zamkniętą. Dziękujemy panu @panmrherobrine za wykonanie przepięknej obróbki nagrań.

21
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Lutego 2022, 11:03:42 »
Po konsultacji z Maćkiem wrzuciłem aktualną wersję Wrzosów do pierwszego wątku.

22
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 31 Stycznia 2022, 22:48:36 »
Eaos 31 51 5315 942-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205315%20942-3.7z

Eaos 31 51 5340 702-0 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205340%20702-0.7z

Eaos 31 51 5350 722-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205350%20722-5.7z

Eaos 31 51 5351 084-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20084-9.7z

Eaos 31 51 5351 136-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20136-7.7z

Eaos 31 51 5351 418-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20418-9.7z

Eaos 31 51 5351 751-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20751-3.7z

Eaos 31 51 5357 585-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205357%20585-9.7z

Eaos 31 51 5359 807-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205359%20807-5.7z

Eaos 31 51 5360 105-1 - 2 boki + 2 czoła
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205360%20105-1.7z

Eaos 31 51 5360 194-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205360%20194-5.7z

Eaos 31 51 5360 935-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205360%20935-1.7z

Eaos 31 51 5361 301-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20301-5.7z

Eaos 31 51 5361 381-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20381-7.7z

Eaos 31 51 5361 802-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20802-2.7z

Eaos 31 51 5361 886-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20886-5.7z

Eaos 31 51 5362 022-6 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205362%20022-6.7z

Eaos 31 51 5362 091-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205362%20091-1.7z

Eaos 31 51 5362 182-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205362%20182-8.7z

Eaos 31 51 5363 574-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205363%20574-5.7z


23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 31 Stycznia 2022, 22:45:43 »
Witam,
Mam problem z Kaliską.
Otóż gdy wejdę na scenerie FPS nagle idą mocno w dół i nie da się grać, chociażby próba rozejrzenia się wokół jest prawie niemożliwa ze względu na ścinki gry (tak samo jest na Całkowie_v2). Nie gram na wysokich ustawieniach graficznych, a w dodatku stopniowo je zmniejszam, jednak nie daje to żadnych zmian. Nie wiem zbytnio co mam zrobić, a zależy mi na tej scenerii, z góry dziękuję i pozdrawiam. :)
(Szukałem na forum odpowiedzi, jednak do tej pory nic nie znalazłem.)

24
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 28 Stycznia 2022, 21:05:20 »
Pogłośnione (link ten sam).

25
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 28 Stycznia 2022, 19:51:51 »
Drobne udźwiękowienie petuchy - https://eu07.pl/userfiles/697/pt47_udzwiekowienie.zip

26
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Stycznia 2022, 17:23:59 »
Najprościej będzie zamienić w starterze brakujący tabor (oznaczony jako ???) na jakikolwiek inny dostępny w paczce. Wgranie plików starszych może narobić sporo błędów, bo zmian było mnóstwo.

27
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Stycznia 2022, 00:09:29 »
Kolejne Dedyki czyli:
 Ruina budynku stacyjnego w Lusławicach
 Budynek dawnego posterunku odstępowego Podlesie
 Nastawnia na stacji Julianka.
(obecnie czekają na malowanie przez pana malarza serdecznego)
Do tego doszedł kolejny most https://goo.gl/maps/muWM72UoKiCafcjG9


28
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 21:19:30 »
Słuchajcie, kod eventów spadku zasilania to parę linijek, mogę teraz zrobić prawdopodobieństwo 0%, a później jak poprawione zostanie zachowanie AI to można prawdopodobieństwo zwiększyć do 1-3%. To w mojej  ocenie będzie najlepsze rozwiązanie.

29
Na warsztacie / Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:19:06 »
https://eu07.pl/userfiles/9629/parowozik.7z
Model pochodzi z http://www.ts-studio.eu07.pl/down-lok_p.html, raczej jako ciekawostka niż coś użytecznego, uruchamia się jak SU45.

30
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 18 Stycznia 2022, 00:26:37 »
Rev230 / 18.01.2022 r.
Zmiany względem rev219:
- dodane i poprawione transkrypcje nagrań RT oraz megafonów
- poprawki RJ
- poprawki przypisania W4 (AI powinno zatrzymywać się bardziej przepisowo)
- przypisane "zwr_koniec.inc" co urealni jazdę AI po scenerii


W pierwszym poście link.

Strony: [1] 2