Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kakson

Strony: [1]
2
Poszukuję, chcę zrobić / Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 19:12:20 »
Cześć,
w ramach tworzenia scenariusza osobowego na scenerii L53+Wrzosy chciałbym dodać nagrania RT, w sumie poszukuję 9 osób do wypowiedzenia kwestii dyżurnych ruchu. Poniżej stenogramy.
1) ISDR Jerzynianka:
a) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany. Na wjeździe proszę sygnał baczność, mamy pracowników na dwójce.
b) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany na bok, na grupę towarową.
c) Trzy Cztery Osiemset, na drogowskazie podany sygnał zastępczy na tor numer cztery, z powodu braku kontroli położenia rozjazdu numer 58.
d) Trzy Cztery Osiemset, wyjazd będzie za trzy minuty, krzyżujemy z Cztery Dwa Dwieście Pięćdziesiąt.
e) Cztery Dwa Dwieście Pięćdziesiąt, wjazd podany na bok, przejazd przez grupę towarową.
f) SM-ka*, i można w stronę peronów, tarcza świeci. (* wypowiedziane jako "esemka")
//-------------------------------------------
2) ISDR Nowa Ruda:
a) Trzy Cztery Osiemset, wygasł wjazdowy! W kierunku Rakowic pojedziemy na sygnał zastępczy z powodu usterki elektrycznej semafora.
b) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany.
//-------------------------------------------
3) ISDR Rakowice:
a) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany na dwójkę, krzyżujemy z osobowym trzy trzy dwieście cztery.
//-------------------------------------------
4) ISDR Mokra:
a) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany.
b) Czterysta Dwudziesty, proszę się przygotować, wjedzie Trzy Cztery Osiemset i podam wyjazd.
//-------------------------------------------
5) ISDR Wrzosy:
a) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany na tor numer 1.
b) Trzy Cztery Osiemset, wjazd odbędzie się na sygnał zastępczy na tor numer 1 z powodu braku kontroli położenia rozjazdu ochronnego.
c) Trzy Trzy Dwieście Dwa, wjedzie Trzy Cztery Osiemset i podam wyjazd do Dębicy na tor numer dwa.
//-------------------------------------------
6) ISDR Ryciny:
a) Trzy Cztery Osiemset, przelot przez Ryciny podany.
//-------------------------------------------
7) ISDR Kujacin:
a) Trzy Cztery Osiemset, bez wjazdu!
b) Trzy Cztery Osiemset, wjazd będzie na sygnał zastępczy na tor numer 1 z powodu usterki elektrycznej semafora A.
c) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany.
d) Trzy Pięć Zero Osiem, przelot przez Kujacin podany. Na wjeździe proszę podać sygnał baczność.
//-------------------------------------------
8) ISDR Arkadia:
a) Trzy Cztery Osiemset, bez wjazdu, krzyżujemy z Cztery Osiem Sto.
b) Cztery Osiem Sto, na razie bez wjazdu, krzyżujemy z Trzy Cztery Osiemset.
c) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany na jedynkę do Wolicy.
//-------------------------------------------
9) ISDR Wolica:
a) Trzy Cztery Osiemset, wjazd do Wolicy podany.
b) Trzy Cztery Osiemset, wjazd podany na tor nr dwa.
c) Trzy Cztery Osiemset, po wjeździe proszę zmienić kabinę, przestawimy się na tor 53 oporowy.
d) Trzy Cztery Osiemset, tarcza podana na tor nr 53, tor częściowo zajęty.
e) Trzy Cztery Osiemset, tarcza na semaforze "O dwa" nie poda się. Zezwalam na manewr za semafor "O dwa" na tor nr 53 częściowo zajęty. Droga leży, można jechać.
f) Cztery Pięć Dwa Zera, wjeżdża osobowy, wyjazd będzie za trzy minuty.
g) Trzy Cztery Osiemset, wystarczy, można zatrzymać. Manewry zakończone.
Osoby chętne proszę zgłaszać się poniżej, gotowe nagrania poproszę na PW :) Najlepiej aby każda kwestia była nagrana po 2-3 razy aby było w czym wybierać, może być to 1 plik dźwiękowy nagrany ciągiem.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Września 2020, 12:41:53 »
Kakson, bardzo się cieszę, że fotografujesz dodatkowy tabor kolejowy, takie cegiełki, jak powyższa budują ten mniej widziany tabor w symku :D

Kilka porad, żeby kolejne zdjęcia były ostre jak żyleta. Zdjęcie DSC04620 jest najlepsze spośród trójki. Dwa pozostałe są gorsze, ani przez wartość ISO, ani przez inną głębię ostrości. Oba zdjęcia były poruszone. Najlepszą techniką eliminującą to jest robienie dubla każdego kadru. Nie oznacza to, że robisz w serii dwa zdjęcia, tylko zdjęcie - następnie jeszcze raz nastaw autofocus i dopiero zdjęcie. Powoduje to, że w domu jest selekcja, ale w większości sytuacji unikasz przypału. Gorsza połowa zdjęć idzie do kosza.

Technicznie - Zdjęcia powinny być robione na F/8, wyjątki takie jak już ciemniejsze warunki powodują zmniejszenie wartości do 7.1, 6.3. Przysłona otwarta przy 6.3 to jest zdroworozsądkowe minimum. Powyżej 8 nie warto iść, uwidaczniają się bardziej wady każdego obiektywu, wtedy zmniejsza się czas naświetlania. Udanych kadrów, wincyj taboru, a wagony takie po lewej, czy prawej też znajdą tu miejsce ;)

Hubercik, tu ISO 100 raczej nie pomoże, ta Alpha najpewniej ma takie kolorowe szumy w całym swoim zakresie.


4
Wobec uzyskania informacji o niedawnych działaniach użytkownika Miłosz Dorsz, administracja zdecydowała się na usunięcie go z zespołu deweloperów projektu MaSzyna.

Polegały one na umyślnym i wielokrotnym dokonywaniu ataku DoS na serwery chatu eu07, poprzez załączanie specjalnie przygotowanych plików. Ataki spowodowały problemy z funkcjonowaniem serwera chatu (mm.milek7.pl). Ponadto, taki sam atak przeprowadził na serwerze chatu projektu td2.info.pl, również powodując problemy z działaniem tego serwera. Użytkownik nie poinformował o znalezionej podatności administracji, a rozpowszechniał te informacje w prywatnych gronach.

Stanowczo potępiamy takie zachowania i nigdy nie będą one tolerowane w naszym zespole.

5
Na warsztacie / Odp: MBxd2
« dnia: 01 Sierpnia 2020, 11:14:15 »
Poproszę zgodę autora na piśmie i stawkę jaką proponujesz za to zlecenie.

6
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      7
      Bocznica / Odp: Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
      « dnia: 11 Czerwca 2020, 15:13:16 »
      Proponowałbym też zaczęcia od czegoś prostego - śmietnik, znak... Obfoć z 4 stron i góra - jeżeli śmietnik. Znak = przód, bok, tył

      8
      Bocznica / Odp: Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
      « dnia: 11 Czerwca 2020, 15:08:54 »
      Zacząłbym od tego, że jeśli nie mamy kontroli nad czasem naświetlania, to powinniśmy unikać robienia zdjęć pociągom, które są w ruchu bo przez to Twoje zdjęcia są rozmazane.

      9
      Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
      « dnia: 11 Czerwca 2020, 15:00:13 »
      Prosiłbym o jakieś porady żeby było lepiej.
      Nie obraź się, tylko mówię co jest źle.
      1. Zdjęć na tekstury nie robimy w słoneczną pogodę, z tych zdjęć nic nie będzie, bo są cienie na pudle.
      2. Bok robimy na kilku zdjęciach, dobrze użyć zoom optyczny. Robisz jedno, przesuwasz się kawałek i robisz kolejne itd.
      3. Do załączników wstawiamy tylko zmniejszone obrazki poglądowe. "Prawdziwe" zdjęcia, z których powstanie tekstura pakujemy w archiwum (7z/zip/rar), wstawiamy na maszynowy upload i link podajemy w poście w tym wątku.
      Ale podziwiam za chęć pomocy w rozwijaniu projektu.

      10
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 03 Czerwca 2020, 11:50:53 »
      To może warto by było pójść o krok dalej i wykorzystać overloadfactor w wagonach przedziałowych? Do wartości maxload są wypełniane tylko przedziały, a po jej przekroczeniu zapełnia się korytarz.

      Obecnie można też tak zrobić bez żadnych zmian w exe, tylko trzeba nieco zawyżyć maxload. Dla standardowej jedynki (54 miejsc) maxload wychodziłby gdzieś 76. Wtedy po wpisaniu mamy 54 mamy wszystkie przedziały zapełnione, a powyżej dopiero zapełnia się korytarz. Takie rozwiązanie jest zastosowane w moich 140A i 141A (140a_hcp i 141a_newag).

      11
      Może zamiast przywracać starocie byście podmienili te tekstury tak jak w reszcie paczki miało to miejsce? Jeśli ta sceneria kiedykolwiek trafi do testu, to i tak polegnie na przywracaniu starych assetów. Jak bawicie się w utrzymanie, to róbcie to na bieżąco zgodnie z changelogiem.

      12
      Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
      « dnia: 03 Kwietnia 2020, 11:03:59 »
      Cytuj
      Zrobiłbym też trochę porządek na torach dla trupów, pojawiło się parę modeli zdezelowanych lokomotyw wysokiej jakości, można też nimi zastąpić choćby ET40, które nijak mają się do maszynowych standardów.
      Ja połowę z tych trupów w ogóle bym wywalił stamtąd. Mam wrażenie, że taki natłok taboru strasznie obniża wydajność, do tego dochodzą jeżdżące dynamic'i i sam fakt, że Janiszew jest dużą stacją z wieloma obiektami. No i to wszystko sprawia że w Janiszewie mamy nieco ponad 20fps. :/

      Strony: [1]