Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pelikan

Strony: [1]
2
Symulator / Generator rozkładów jazdy
« dnia: 12 Października 2021, 20:10:54 »
Generator ten powstał w celu ułatwienia procedury tworzenia/edycji rozkładów jazdy. Wypełniamy niezbędne informacje, a sam program zajmuje się resztą i nic nie musimy ręcznie majstrować w plikach .txt dbając jednocześnie o to, aby szablon się nie rozjechał. Generator napisany został stricte pod windowsa, na innych systemach może nie działać lub działać błędnie (na pewno tak jest).

Co robi program?
- Sam dostosowuje wszelkie rozmiary i spacje, pilnując przy tym aby szablon zachował swój rozmiar
- Sam oblicza czas przejazdu między stacjami na podstawie ostatniego czasu odjazdu i aktualnego czasu przyjazdu
- Dba o dobre wprowadzenie danych - Co to znaczy?; Jeśli użytkownik wpisując np. "Wymagany % ciężaru hamującego" zapomni dopisać znaczek procenta "%" to program zrobi to za niego. Tak samo zamienia np. rodzaj i numer pociągu na wielkie litery,
- Sam pobiera relację pociągu na podstawie pierwszej i ostatniej stacji
- Sam rozpoznaje, że VMAX bądź kanał radiowy się nie zmienia i pozostaje taki sam, co za tym idzie nie musimy wpisywać ciągle tej samej prędkości czy kanału radiowego, możemy pozostawić puste.
- Robi sporą robotę za nas.

Sam program nie jest jakiś ładny, nie ma pięknego UI na miarę 2021 roku, aczkolwiek nie ma wyglądać tylko działać. Program ten nie jest w wersji finalnej - W przyszłej aktualizacji dojdzie możliwość wczytywania rozkładów jazdy w formacie .txt i ich edycji, na chwilę obecną możemy jedynie tworzyć nowe rozkłady. Edytować wiersze możemy poprzez dwuklik na interesującym nas wierszu.

Sam program wygląda następująco

Dla przykładu przedstawiam zestawienie 2 rozkładów jazdy, jeden oryginalny a drugi wygenerowany z powyższego screena. Można zauważyć drobne różnice m.in w odstępach, ale to myślę jedynie drobnostki stylistyczne. Sam program był przeze mnie testowany generując raptem 2 proste rozkłady, stąd też liczę na Wasze testy.

Download: https://eu07.pl/userfiles/22809/rjgen.exe
Skan: https://www.virustotal.com/gui/file/edb26d9cee0d806f27b495e168bdab7471b22eea4fcb5b7b1ee27be112a3b856?nocache=1

Update v 1.08

Changelog:
- Poprawiony został przelicznik czasu pomiędzy godziną 23 a 00
- Poprawione zostało formatowanie polskich znaków. Należy rozkłady generować nowe, ponieważ poprzednia wersja generowała złe formatowanie.

Rozkład w załączniku został zaktualizowany.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd to proszę zgłoś go w tym temacie

3
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 13:32:21 »
Jako że jestem coraz bliżej końca to wrzucę trochę screenów, które przedstawiają różne detale na scenerii. Postarałem się aby przy każdym posterunku, stacji czy przystanku trochę posiedzieć nad dekoracjami i otoczeniem aby podczas postoju użytkownik mógł sobie po scenerii "polatać" i trochę ciekawych rzeczy pooglądać :)

Screeny: LINK

4
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 21:38:18 »
Jak dla mnie, wygląda super. Z dużym sentymentem wrócę do tej scenerii. @Rozi drogi polne bywają i proste i poskręcane, jakie Ci się podobają takie zrób.

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Września 2020, 23:46:18 »
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Dzieje się cały czas i to dużo.. Od ostatniej relacji przybyła okolica Rakowa, masa terenu, poprawek i dokończone tory na Stalowni, jeszcze co prawda nie wypoziomowane ale to już kwesta paru chwil.

Aktualnie na Warsztacie jest dworzec główny, plan na niego jest taki, że będzie pomalowany praktycznie w całości w Substance Painterze, na maksymalnie dwóch teksturach. W międzyczasie wstawiam sygnalizacje i potrzebne wskaźniki, bramki itp. Po skończeniu dworca będzie trzeba jakoś powiesić drut. Potem wracam do Rakowa i biorę się za Komin-pack-2

6
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 23:08:49 »
Q1 definitywnie powinien być czterokomorowy :) A teraz nowości: Kominy, więcej kominów i chłodnia kominowa :) W zasadzie to do mojej części zostały do zrobienia jeszcze: jeden dla Guardiana, 4 identyczne dla koksowni, różniące się teksturą, komin rurowni, te z dachu walcowni (7 sztuk) i Polontex czyli łącznie z 8 modeli i z 11 tekstur. A dodatkowo wypadało by zrobić jeszcze komin Elanexu, Wełnopolu, zapałek, Wigolenu i jeszcze jednego z Gnaszyna. Do końca przyszłego tygodnia pewnie paczka z kominami poleci do testów :) Zapomniałem o najważniejszym - komin Elektrowni na Zawodziu - trzeba zrobić póki istnieje..

Edit: /22.08.2020/ Przy okazji tworzenia komina powstała również spora część Huty szkła Guardian. Pozostało pomalować
Edit: /23.08.2020/ Już pomalowane.

7
Jako, że nie znalazłem takowego wątku, to zakładam.
Temat wyniknął ze znanego niektórym użytkownikom Maszyny problemu przycinania symulacji na shaderowym trybie renderowania. Tryb uproszczony (wydajniejszy) w moim odczuciu daje ładny efekt realizmu pogodowego ale cienie są kanciaste, a jazda nocą to okropne rozświetlanie kolejnych kawałków terenu skokowo co kilkadziesiąt metrów. Z wielką radością przyjąłem przeto rozwój renderowania, aczkolwiek ubolewając, że moja karta tego nie może uciągnąć. Aż tu pojawił się nowy starter, z poziomu którego można ustawić opcje grafiki nie ingerując w plik ini symulatora. Czyli taki fajny bajerek dla laików, gdyby... No właśnie, został opisany. Zatem opisuję ja.
Testy robiłem na sprzęcie z kartą NVIDIA GeForce 940MX 2GB RAM, procesor Intel Core i5-7200U, 2,5GHz do 3,1 GHz, RAM 8GB. Misja testowa: baltyk_skm1, maszyna EN62 (wybrałem sprzęt z wieloma wyświetlaczami gdyż są w stanie mocno spowolnić symulację). Poniżej podaję wyniki testu w postaci różnic w wartości liczby klatek na sekundę (FPS) na danym ustawieniu względem ustawienia bazowego. Wartości ujemne oznaczają spadek, wartości dodatnie wzrost. Podałem tylko te ustawienia, przy których była zmiana FPS.

Na ustawieniu trybu renderowania uproszczony shaderowy:
Rozdzielczości nie testowałem.
Skalowanie tekstur: baza = 4096. Ustawienie: 8192 (-2 FPS), 16384 (-3 FPS).
Jakość łuków: baza = niska. Ustawienie: bardzo niska (-3 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS). Brak różnic w ustawieniu 'wysoka'.
Jakość filtrowania tekstur: baza = bardzo niska. Ustawienia: niska (-1 FPS), normalna (-2 FPS), wysoka (-2 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS).
Multisampling: baza = x2. Ustawienia: x4 (-2 FPS), x8 (-2 FPS).
Częstotliwość odświeżania ekranów dodatkowych: baza = standardowa. Ustawienia: brak (-5 FPS).
 Odbicia jako cubemapa. Odświeżanie odbić: baza = bardzo niska. Ustawienia: niskia (-6 FPS), wysoka: (-10 FPS), bardzo wysoka (-15 FPS).
                                    Rozdzielczość cieni: baza = niska. Ustawienia: Umiarkowana (-2 FPS), wysoka (-10 FPS).
Cienie (shadery): baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS) - ale brak cieni.
Skalowanie składowej: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+5 FPS).
Ekrany w osobnym wątku: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS).

I wpływ trybu renderowania: baza = uproszczony shederowy. Ustawienia: pełny (-15 FPS), uproszczony (+8 FPS), stary (+25 FPS).

Podsumowanie: na wydajność (płynność) gry mają największy wpływ ustawienia trybu renderowania. Jeśli chcemy mieć ładną grafikę wybieramy shaderowy uproszczony. Warto wyłączać cienie na misjach nocnych (checkbox cienie). Wyłączone skalowanie składowej oraz ekrany w osobnym wątku też daje dużą różnicę. Nie warto ustawiać wysokich jakości odbić oraz wysokiej rozdzielczości cieni (jeśli włączone).
Na koniec ważna uwaga: na niektórych sprzętach warto przetestować ograniczenie liczby FPS. Pozwala płynniej działać symulacji bez nagłego przechodzenia z dużych wartości na małe co powoduje przycięcia. Załączam moje ustawienia grafiki w Starterze oraz karty graficznej.

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 18 Stycznia 2020, 21:57:00 »
Nowsza wersja Całkowa v2 pojawi się po wydaniu nowej paczki całościowej, przy czym dokładny termin wydania zależy też od ilości zmian koniecznych do dostosowania scenerii do nowego wydania Maszyny.

9
Trasy / Odp: l053-poludnie - problem z optymalizacją
« dnia: 19 Sierpnia 2019, 19:06:23 »
Spróbuj zmienić w eu07.ini maxtexturesize na 1024. Ogólnie to masz mało pamięci RAM , ta sceneria potrafi wykorzystać aż 6GB RAM. Pamięci vRAM masz bardzo mało, masz tylko 512MB, a minimum to 2GB.
Plik dmp się wygenerował?

Strony: [1]