Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tadek40

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 28 Grudnia 2017, 19:56:28 »
Trochę zdjęć ode mnie ze stacji Potęgowo (powiat Słupski).
1.EN57-962, 1367 i 678 jako poc. R 85206 relacji Słupsk-Gdynia Główna.
2.EP07-201 z TLK Ustronie relacji Przemyśl Główny-Kołobrzeg.
3.EN57ALd-2208 jako poc. R 85208 relacji Słupsk-Gdynia Główna, po lewej stoi EN57-716 jako poc. R 58207 relacji Gdynia Główna-Słupsk.
4.EN57ALd-2209 jako poc. R 58209 relacji Gdynia Główna-Słupsk.
Zdjęcia wykonane 28.12.2017 między godziną 9 a 14.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 10 Grudnia 2017, 21:02:28 »
Parę ujęć ze startu nowego rozkładu jazdy w Kołobrzegu.
Zapraszam do oglądania.


4
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Sierpnia 2017, 21:47:24 »
Przesyłam kolejną porcję zdjęć tym razem ze szlaku pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem.
1.EU47-006+wagony Bombardier Twindex jako poc. KM 18303 "Słoneczny" rel. Warszawa Zachodnia-Ustka.
2.EN57-849 w starych barwach woj. Pomorskiego jako poc. SKM 58829 Sprinter rel. Gdynia Gł.-Słupsk.
3.EN57-716 jako poc. Służbowy rel. Słupsk-Gdynia Cisowa Postojowa.
4. EP09-043 z poc. EIC 3851 "Fregata" rel. Kraków Gł.-Kołobrzeg.
5.EN57AKM-1669 i 1462 jako poc. SKM 58833 rel. Gdańsk Śródmieście-Słupsk.
6. EN57AL-1786 jako poc. SKM 58831 Sprinter rel. Gdynia Gł.-Słupsk.
7.EN57AKM-1683 i 1676 jako poc. SKM 85836 rel. Słupsk-Wejherowo.
8. Skład Push-Pull z EU47-008 na końcu jako poc. KM 81300 "Słoneczny" rel. Ustka-Warszawa Zachodnia.
9.EN57-962 jako poc. SKM 85838 Sprinter rel. Słupsk-Gdynia Gł.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Czerwca 2017, 22:07:21 »
Słupska 'kaczka'wygrzewa się w marcowym słońcu przed manewrami z wagonami pod TLK Gwarek. 22.03.2017 Stacja Słupsk.
Przepraszam za wpis jeden pod drugim ale nie wytrzymałem ;-)

6
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 20 Maja 2017, 16:10:21 »
Właśnie chcieliśmy uniknąć kolejnego wyboru i instalacji, przez użytkownika. Jest jak jest.
ED:
Na wersji 64 bitowej posypał się scenariusz, EU07-344 zatrzymała się 100m przed peronami w Kaliszu (w kierunku do Łodzi), skutek, brak możliwości ze Skalmierzyc towarowego w kierunku Łódź, nie odjechała ze Skalmierzyc także Sm42 z paroma wagonikami w kierunku na Ostrów, ja nie dostałem wjazdu do Skalmierzyc dla ET42-024 prowadzącej skład beczek. Beka wyszła.
Do tego momentu, nic nie wysypało.

7
Inne niekolejowe / Coś o sobie
« dnia: 16 Maja 2017, 21:06:45 »
Witajcie! Z racji tego iż na forum Train Drivera jest taki wątek, postanowiłem, że takowy założę na tym forum bo jakby nie patrzeć jesteśmy MaSzynową rodziną :) W wątku będziemy krótko siebie przedstawiać.

Nazywam się Kamil (dla przyjaciół Wojak). Urodziłem się w Świnoujściu, a mieszkam w Szczecinie. Obecnie chodzę do gimnazjum i gram w MaSzynę od bardzo młodych lat. Pierwszą wersję w jaką zagrałem to była wersja z sierpnia 2007. Symulator przed pierwszym graniem oglądałem na Youtube i bardzo mi się spodobał. Bawiłem się wówczas z tatą. Bardzo podobała mi się tamtejsza SM31-074 (stacjonuje w rzeczywistości w moim mieście w barwach PKP Cargo w lokomotywowni Szczecin Port Centralny) od pewnego czasu udało mi się na tym forum znaleść sposób na jej prowadzenie i tak jakoś się ciągnie. Jestem dumny z tego symulatora, że tak się rozwinął od tamtego czasu, choć oczywiście miałem trochę przerw, to jednak miło wrócić :) Obecnie prowadzę dwa kanały Youtube. W przyszłości chcę zostać maszynistą i założyć własnego przewoźnika "Koleje Kamila". Mam już nawet logo wymyślone. Tabor będzie biały.

8
Jak najbardziej idzie uruchomić. Musisz skonwertować plik chk do fiz. Uzupełnić fiz i mmd do zgodności ze współczesnymi exe. Stworzyć textures.txt i tyle.

9
Moderator przeniesie, bo w złym dziale zapytałeś. Nie wykrywa starego taboru, bo zmieniony został sposób jego wykrywania. Nie ma tego taboru w paczce, ponieważ uznaliśmy, ze jest zbyt słaby. Nie udzielamy też wsparcia w tym zakresie, skoro tabor wyleciał z paczki. Jak bardzo Ci zależy aby na nim jeździć, to pozostaje zainstalować całą PC2009. W końcu dzisiejsze dyski po coś są takie duże.

10
Na warsztacie / Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:18:33 »
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.

Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.

A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
  • Długość 8,4 km, 10 stacji.
  • Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
  • Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
  • Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
  • Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
  • Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
  • Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
  • Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z

Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
  • Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
  • Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
  • Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
  • Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
  • Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
  • Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
  • Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
  • Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
  • Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.

Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z

11
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Marca 2017, 09:12:56 »
Na tym forum, już dawno zaczęło działać UFO.

12
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Marca 2017, 08:44:39 »
Sensacja na miarę UFO...

13
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 21:04:06 »
Świeć Panie nad ich duszami.....

14
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 03 Marca 2017, 21:00:51 »
Przedstawiamy changelog wersji 0.9.0p3 -> 0.9.1p1:

przywrócono stare shadery - crashe i freezy powinny ustąpić,
dodano maksymalną długość składu do spawnu przy semaforze. Dla każdego semafora z możliwością podstawienia się trzeba zmienić tę wartość na większą od 0. Uwaga należy pamiętać że składy podstawiają się 20m od semafora!,
więcej nowych syren,
poprawki w systemie UL/DL scenerii,
maksymalna długość składu to teraz 750m,
dodano przycisk w edytorze składów do załączenie zimnego startu,
poprawiono więcej wycieków pamięci,
poprawiona scena w menu.

LINK: http://td2.info.pl/download/InstalatorTD2.exe
UWAGA! Instalację należy wykonywać zawsze pod jedną, tą samą ścieżką z nadpisywaniem istniejących tam plików!
Pliki użytkownika (tj. scenerie, zapisane pociągi, pliki bindów) nie zostaną nadpisane.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 12:36:05 »
Głosu w dyskusji nie zabiorę. Nie wiem czy nie ma lepszych miejsc na takie dyskusje niż EU07.pl. Temat drażliwy, wyjątkowo podatny na chlapnięcie czegoś z gatunku poufne, lub klepanie przez osoby nie mające żadnej wiedzy. Ale to tylko moje zdanie, jak coś olejcie je. ;)
O proszę, nie na temat i spam.
W ramach pamięci o ofiarach proszę o przemyślane wypowiedzi i nie emanowanie emocjami wywoływanymi choćby linkami do filmów.
PS: Filmik widzieliśmy dziesiątki razy, każdy z nas.

16
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 02 Marca 2017, 09:54:57 »
Przedstawiamy changelog wersji 0.9.0p1 -> 0.9.0p3

LINK: http://td2.info.pl/download/InstalatorTD2.exe

Główne zmiany
- eliminacja wycieków pamięci. Gra powinna być stabilniejsza, crashe i freezy powinny ustąpić,
- poprawione braki ładunków,
- nowy system syren (na razie nie zaimplementowany do końca),
- poprawki w komunikacji z SWDR,
- poprawiony zegar,
- poprawione artefakty (mam nadzieję :)))
- poprawione przezroczyste słupy i brak cieni generowanych przez nie,
- poprawki w wydajności renderowania.


UWAGA! Instalację należy wykonywać zawsze pod jedną, tą samą ścieżką z nadpisywaniem istniejących tam plików!
Pliki użytkownika (tj. scenerie, zapisane pociągi, pliki bindów) nie zostaną nadpisane.

17
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 25 Lutego 2017, 10:23:25 »
Miło mi poinformować, że została wydana wersja oficjalna 0.9.0 TD2.

LINK: http://td2.info.pl/download/InstalatorTD2.exe

Główne zmiany
Silnik gry:
- gwarantowane sloty dla darmowych użytkowników (aktualnie 6 dla mechaników, 1 dla dyżurnego),
- dynamiczne ładowanie scenerii,
- znaczne przyspieszenie ładowania scenerii,
- przywrócony system tesktowego zapisu scenerii,
- znaczne przyspieszenie renderowania podkładów, mocowań, trakcji i jej elementów,
- poprawione drganie tekstur po przejechaniu kilkunastu kilometrów,
- wyłączenie niepotrzebnych colliderów po załadowaniu scenerii,
- usprawnienia w systemie wykrywania multikont,
- większa ilość danych dla SWDR, przymiarki do SWDR2,
- poprawiony system slotów dla darmowych graczy,
- poprawione szlaki nie łączące się z torami na stacji,
- poprawiono błąd, który uniemożliwiał inicjowanie pociągu w trybie maszynisty,
- poprawione duplikowane ID obiektów, które uniemożliwiało poprawne sterowanie USRK,
- poprawiono różowe odbicia na niektórych GPU,
- wyczyszczono znaczną część komunikatów drukowanych do loga.

Gameplay:
- start na zimno w lokomotywach ze sterowaniem przez LD (na ten moment 303e i 203e),
- implementacja baterii i rozrządu dla lokomotyw ze sterowaniem przez LD (na ten moment 303e i 203e),
- dodano sterowanie myszką,
- dodano dynamiczną zmianę napięcia,
- dodano wybijanie podstacji w specyficznych warunkach,
- funkcjonalne wskaźniki We
- liczne poprawki w LD od Ryszard-san,
- możliwość podstawiania wagonów przez komendę /sp <semafor> <skład> i usuwania składu przez /rmcar <nazwa izolacji>,
- możliwość stworzenia pliku autoexec.cm w katalogu stacji, z którego to pliku na starcie stacji wykonają się wpisane komendy,
- dodano możliwość załączania i wyłączania SKP na wagonach,
- dodano nową lokomotywę EP08-006,
- nowy Impuls od Jeż,
- ET41 od Patrykos,
- przywrócenie SHP,
- dodano dźwięki stukotu kół,
- nowe odznaki za poziom gracza,
- nowe dźwięki dla 303e.

Edytor:
- nowe rozjazdy do 40 i 60km/h,
- dodano animowane ludziki do wstawienia na scenerię,
- nowe napędy do zwrotnic,
- wiele nowych obiektów do użycia na scenerii,
- więcej low-poly drzew - można ich wstawiać o wiele więcej bez obawy o utratę FPS,
- nowe tekstury dla terenu,
- nowe tekstury ekranów drzew,
- zwiększony maksymalny dystans semafora od toru.

Menu i interfejs:
- od teraz aby szybko skopiować numer pociągu do okna czatu, można kliknąć na nazwę gracza,
- dynamiczna kamera w menu i możliwość jej wyłączenia,
- dodano ikonę online/offline,
- dodano powód na ekranie wykolejenia,
- nowe teksty pomocy,
- spolszczenie części komunikatów,
- poprawki w głównej scenie,
- zmieniona sceneria w menu.

I wiele bugfixów.

Znane błędy:

- rzadkie spawny ze zcrashowanymi wagonami (jeden na drugim),
- crashe aplikacji.



18
Gdzieś tam kiedyś na Mazurach
1. Zdjęcie z cyklu co w krzakach piszczy :). Bydgoska stonka z pociągiem TLK Mamry z Białegostoku do Wrocławia.
2. Stacja Giżycko. Od lewej SM42 z TLK Mamry i SU45 z dość długim zaszynobusem relacji Olsztyn Główny - Ełk

19
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 17 Lutego 2017, 12:54:44 »
Nie widzę w tym nic śmiesznego. Często można spotkać elektryczny wóz na torze bez sieci. Powodów odstawienia jest dużo a po co ma blokować tor.

20
Idealne na tapetę.

Screeny nie są mojego autorstwa. Zostały wykonane przez osobę o nicku Liguś500 (Nie ma go na forum). Ja je tutaj tylko opublikowałem. Oczywście za wcześniejszą zgodą autora. Link do Fanpage autora gdzie znajdują się "oryginały": https://www.facebook.com/pg/Ligus500/photos/?tab=album&album_id=1693175904307803

21
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Lutego 2017, 10:29:58 »
@Tadek40 Proszę bardzo :D

P.S Ta zielona kreska w powietrzu to mój błąd. Sorry.

22
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Lutego 2017, 08:16:46 »
..a powinno być raczej 18+ bo w kabinie st43 są gołe baby...

Rozumiem, że reklamy firm bieliźniarskich również są gorszące? ;)

Ja nie wiem co zrobiłbym gdybym zobaczył to i mi się nie spodobało.

Wyłączył byś symulator i komputer. I najlepiej usunął MaSzynę z dysku :P.
Była już dyskusja na ten temat dawno temu. Z niej wyszło, że plakaty w kabinie zostają ;).

23
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 11 Lutego 2017, 22:59:37 »
Nie raz na forum pojawiło się coś w stylu "W kabinie jest Playboy". Postanowiłem zrobić "logo" symka z systemem PEGI.
Nagość-m.in. Playboy
Strach-jazda w nocy i nagłe piszczenie radia po długiej ciszy nie jest przyjemne
Hazard-zdarzenia losowe :p
Przemoc-nigdy nie wiadomo, czy ktoś nie wyskoczy na tory.

24
EP09 mknie 120km/h.

Screeny świetne, ale niestety waga załącznika przekroczona, wrzuć je na www.eu07.pl/upload a tutaj wrzuć mniejsze odpowiedniki ;) | @macius5991

Screeny HQ
http://www.eu07.pl/userfiles/21101/foto-Bez_tytulu4.jpg   
http://www.eu07.pl/userfiles/21101/foto-Bez_tytulu.jpg   
http://www.eu07.pl/userfiles/21101/foto-Bez_tytulu3.jpg   
http://www.eu07.pl/userfiles/21101/foto-Bez_tytulu1.jpg

25
Poranny EN57 na stacji w Lublińcu.

26
EU07-033 z Włókniarzem, zmierzamy do Łodzi Kaliskiej...

Uwaga! Screeny z dodatkami, trasami itp. które nie były w Dziale Publikacje będą usuwane(...), ale w drodze wyjątku akceptuję ze względu na wysoką jakość screenów.

@macius5991

27
27.08.2006 godz. 19:24
 EN57-608 podstawia się w perony stacji Kraków Główny by o 19:50 odjechać jako pociąg osobowy nr. 34305 do Katowic

28
Inne niekolejowe / Rysunki pociągów
« dnia: 28 Grudnia 2015, 12:21:05 »
Te rysunki znajdują się już na forum Train Drivera, ale ponieważ do obejrzenia ich wymagana jest rejestracja, rysunki wrzucam tutaj aby każdy mógł je obejrzeć. Aktualności:
  • 28.12.15 - ukazanie się rysunków na tym forum.
  • 29.12.15 - dodałem 2 nowe rodzaje ET41 + lokomotywę EU07 4E w malowaniu PKP Cargo.
  • 08.01.16 - dodałem kibelek w malowaniu żółto-niebieskim ze strzałą.
  • 04.02.16 - Że tak powiem, zapomniałem o tym temacie. Nowe pojazdy: kibelek KM, 113Aa, 110A w malowaniu oryginalnym, ASF.
  • 20.03.16 - Z1, wagon bagażowy, kuszetka w malowaniu IC, Pendolino, EP08, EU07 4E we wszystkich obecnie dostępnych + 2 malowaniach, Gags, wagon ze znakiem zapytania,kilka malowań SM42.
  • 03.04.16 - Wersje wielu wagonów z brązowym dachem, poprawka 120A, ABdnu, wagony YB.
  • 10.05.16 - ET22 w malowaniu PKPC, Falnsy oraz Resy.
  • 09.06.16 - EN57 Lubuskiego.
  • 08.10.16 - Paczka pojazdów zamiast masy rysunków.
  • 16.12.16 - Wysłana paczka z 1 grudnia.
  • 24.12.16 - SA109 Lubuskiego, SA110/112, SA136 PKM, SN61, ST44 i ET22-20xx w obu wariantach PKP Cargo, EU07 w starym wariancie PKPC + denaturat, EP09 denaturat, pomarańczowe, PKP Cargo i PKP Intercity, ET22 w nowym schemacie CTL, SA103 Pomorskiego (nowe malowanie), ED72 w pierwotnym schemacie, EN57 w schemacie krakowskim (kremowe z wiśniowymi pasami), poprawki kilku innych rysunków (m. in. okna w starym ET22).
  • 24.12.17 - Wiele nowych rysunków (głównie do poc. towarowych), totalna zmiana organizacji nazw.
W najbliższym czasie dodanie przeźroczystości do wszystkich rysunków, a potem:
Pojazd
Progress
SU46
0%
SP32
0%
SU45
0%
TEM2 CTL stare
0%
TEM2 CTL nowe
0%
ET22 CTL stare
20%
ST44 CTL stare
20%
ST44 CTL nowe
20%
ED160
0%
ED161
5%
L-4268
0%
Razem
---%
20% oznacza że jest zrobiona "baza" czyli rysunek tego pojazdu w innym malowaniu.

Strony: [1]