Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Suligo

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2022, 19:42:54 »
Bocznica, zgodnie z prośbą.
@MaciejM.


Szanowni Państwo,
myślę że nadszedł właściwy czas, cobym przedstawił swoją gałązkę skupioną przede wszystkim wokół zmian w rendererze gl3.3 i shaderach: https://github.com/MichauSto/maszyna/tree/sim.

Aktualne zmiany obejmują:
  • Wczytywanie tekstur:
    • obsługę tekstur DDS z grupy BC4-5(RGTC) i BPTC, oraz bitmapowych half float dla których nie jest dostępna kompresja sprzętowa
    • wczytywanie cubemap
  • Wczytywanie modeli t3d:
    • Poprawiona transformacja układu współrzędnych która zachowuje ortogonalny tangent-space
  • Shadery:
    • Obliczanie macierzy TBN na etapie fragment-shadera (zachowanie ujednolicone z silnikami gier oraz innym oprogramowaniem 3D traktowanym jako "industry standard")
    • Fragment shadery (mat_phys, mat_normalmap_phys) z oświetleniem PBR oraz ambientem rozszerzonym o IBL (image-based lighting) dla uzyskania fotorealistycznego efektu; formuły adaptowane są z Godot Engine, opensourcowego silnika gier na licencji MIT
  • Pipeline 3.3:
    • Dodany globalny efekt Bloom, zaimplementowany w oparciu o rozwiązanie z Call of Duty: Advanced Warfare, zaprezentowane na SIGGRAPH 2014 (dokładne źródło zakomentowane w includzie)
  • DynObj
    • Prototyp nowego systemu animacji w oparciu o keyframe'y; ich użycie jest opcjonalne i nie wyklucza się wzajemnie z dotychczasowymi animacjami w mmd
Znane ograniczenia:
  • Dodatkowe skompresowane formaty DDS są dostępne na poziomie gl3.3 jedynie w formie rozszerzeń (ich obsługa jest aktualnie obecna u obu wiodących vendorów, i stanowi część standardu OpenGL od specyfikacji 4.2 wzwyż). Znacząca przewaga nad DXT objawia się w braku widocznych artefaktów kompresji blokowej, i zaleca się przyjęcie tego formatu przynajmniej dla assetów najwyższej jakości i obowiązkowo tych korzystających z oświetlenia PBR, gdzie widoczne przy użyciu DXT artefakty często są spotęgowane przez kontrastową plamkę specular.
  • Cubemapy IBL oraz lut dla dystrybucji BRDF dla fizycznego shadera nie są przypisane globalnie dla sceny i wymagają każdorazowego dopisania w .mat. Zachowanie to zostanie naprawione przed złożeniem PR.
Przykładowy asset:
https://eu07.pl/userfiles/27213/wls50_v1.7z

Kanały tekstury params (mat_phys, mat_normalmap_phys):
R = Metal; G = Gloss; B = AO

Prezentacja shadera: załączniki

eu07.exe:

2
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 13 Września 2018, 20:56:04 »
Dla tych, którzy lubią dłuuugie cabviewy z dźwiękiem ;) Paczka MaSzyna 18.07, exe 180909, scenariusz "l053_wieczor", lokomotywa ET41 ze składem TME 234677 (27 wagonów, dł. 380m, brutto 2160t).

Od komentarzy i liczby "łapek" góra/dół zależy czy jeszcze we wrześniu będzie drugi ;) Co do oświetlenia - wiem, że wyszło ciemno, ale w rzeczywistości było na tyle jasno, że bez problemu dało się czytać WOS czy rozkład. Następnym razem spróbuję bardziej doświetlić pulpit.

3
Na warsztacie / Odp: Linia 353 Poznań Wschód - Gniezno
« dnia: 07 Listopada 2017, 01:41:20 »
Co się dzieje z projektem? Gdybyś jednak zdecydował się wydłużyć linię do stacji Poznań Główny jestem w stanie wykonać modele.

4
Na warsztacie / Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:18:33 »
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.

Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.

A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
  • Długość 8,4 km, 10 stacji.
  • Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
  • Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
  • Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
  • Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
  • Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
  • Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
  • Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z

Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
  • Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
  • Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
  • Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
  • Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
  • Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
  • Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
  • Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
  • Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
  • Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.

Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 11 Marca 2017, 16:51:00 »
@EU40: przecież tylko dyskutujemy:) W domyśle chciałbym, aby SP47 pojawiła się w MaSzynie, ale jak wiemy z powyższych postów dźwięki to nie wszystko.

6
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 10 Marca 2017, 12:47:19 »
Generalnie historia SP47 jest dość zawiła. Okazuje się bowiem, że ówczesne władze partyjne uznały, że producent i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje budując SP47-001.

"(...) Fakt budowy w Polsce lokomotywy spalinowej o dużej mocy uszedł wcześniej uwadze decydentów, toteż po ujawnieniu jej istnienia najwyższe władze partyjne uznały, że przemysł i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje. Nie pomógł fakt, że na początku grudnia lokomotywa poprowadziła pociąg specjalny, wiozący z Poznania do Warszawy delegatów na VII Zjazd PZPR, a dla celów propagandowych została pomalowana w atrakcyjny, nietypowy dla polskich kolei sposób, w tonacji kremowo-brązowej (...)"

Można tutaj domniemywać, że był chaos w zarządzaniu przemysłem, bo ktoś przecież zlecił OBRPS opracowanie dokumentacji m.in. dla lokomotywy pasażerskiej o Vmax 140 km/h z kołami monoblokowymi.

"(...) W dniu 19 grudnia 1975 r. lokomotywa SP47-001 została oddelegowana do próbnej eksploatacji w Lokomotywowni Poznań Główny. Okazało się, że rzeczywiste parametry prądnicy głównej odbiegają od założonych i nie pozwalają na pracę ciągłą przy maksymalnych napięciach prądu. Wynikły też nieoczekiwane trudności z przeprowadzeniem próby biegu i hamowania przy pełnej założonej prędkości konstrukcyjnej 140 km/h. Zachodziła obawa, że lokomotywa nie wyposażona w hamulec elektrodynamiczny nie uzyska wymaganej przy tej prędkości drogi hamowania, zresztą trudno było wówczas o wyznaczenie szlaku, na którym można było dokonać takiej próby. Ostatecznie 8 stycznia 1976 r. zapadła decyzja ograniczenia prędkości pojazdu do 120 km/h (...)"

czytamy dalej

"(...) Po dwóch latach eksploatacji, 23 listopada 1977 r., nastąpiła pierwsza poważniejsza awaria SP47-001 - obustronne pęknięcie ramy jednego z wózków. W jej następstwie wzmocniono konstrukcję wózków obu lokomotyw. W kwietniu 1978 r. „jedynka" przekazana została Polskim Kolejom Państwowym, wchodząc na stan Lokomotywowni Warszawa Odolany ze stanem licznika 187174 km, a w październiku wysłano ją, pomalowaną już w typowy dla PKP sposób, na wystawę TRANSPORT '78 do Monachium (...)"

oraz

"(...) Lokomotywa SP47-002 po przejechaniu około 340 tysięcy km, w czerwcu 1982 r. jako pierwsza została na dłużej wycofana z ruchu z powodu zużycia zestawów kołowych. Po rocznym postoju w Lokomotywowni Malbork skierowano ją do naprawy okresowej (Rl) do Zakładów Cegielskiego. Brak możliwości zakupu, w warunkach ogólnego kryzysu gospodarczego, nowych kół monoblokowych spowodował, że w trakcie ciągnącej się przez kilka lat naprawy lokomotywa otrzymała zestawy z kołami ramiennymi. Alternatywą było całkowite unieruchomienie pojazdu (...)"

i dalej

"(...) Remont zakończono ostatecznie 21 marca 1988 r., jednak SP47-002 nie powróciła już na zelektryfikowaną w międzyczasie trasę Warszawa-Gdynia. Została skierowana do Lokomotywowni w Bydgoszczy, a w styczniu 1990 r. do Olsztyna. Tam wyznaczano ją z reguły do obsługi lżejszych pociągów, prowadzenie których nie pozwalało na pełne wykorzystywanie mocy silnika spalinowego. W MD Olsztyn w okresie 15 czerwca-7 listopada 1990 r. przeprowadzono drugą naprawę rewizyjną (R2), w czasie której w lokomotywie zabudowano nowy, pechowy jak się wkrótce okazało silnik spalinowy, dostarczony z magazynu rezerwy obiegowej w Kwidzynie. Należy nadmienić, że był to trzeci, a zarazem ostatni, z wyprodukowanych w Cegielskim kolejowych silników o mocy 3000 KM. W Karsznicach dokonano wymiany obręczy na zestawach kołowych i przeprowadzono przegląd silników trakcyjnych. Po powrocie do służby lokomotywa przejechała około 58 000 km. W maju 1991 r. nastąpiło ukręcenie się końcówki wału korbowego zainstalowanego pół roku wcześniej silnika spalinowego. Z uwagi na brak jednostki napędowej, którą dałoby się wykorzystać w pojeździe, awaria ta równała się w praktyce wyrokowi śmierci na lokomotywę. SP47-002 nie wyjechała już z Olsztyna. W dniu 11 grudnia 1998 r., została skreślona z ewidencji i w kwietniu 2001 r. pocięta na złom na terenie tamtejszego Zakładzie Taboru (...)"

"(...) Lokomotywa SP47-001, która znacznie wcześniej weszła do eksploatacji, już w marcu 1981 r. po przebiegu około 380 tysięcy km została czasowo wycofana z ruchu ze względu na osiągnięcie granicznych dopuszczalnych wartości zużycia obrzeży monoblokowych zestawów kołowych. Zwołano wówczas komisję dla oceny stanu technicznego lokomotywy, która dopuściła zestawy kołowe do ruchu przez następne 100000 km pod warunkiem wykonania napawania obręczy, natomiast lokomotywę skierowano do pierwszej naprawy rewizyjnej (Rl) do HCP. Trwała ona ponad półtora roku, a po jej ukończeniu w listopadzie 1982 r. pojazd przydzielono do Lokomotywowni w Malborku (...)"

"(...) W dniu 7 października 1983 r. po przejechaniu kolejnych 190 tysięcy km SP47-001 została (ze stanem licznika 569500 km) wycofana z ruchu, gdyż zużyte zestawy kołowe nie pozwoliły na jej dalszą eksploatację. Po kilkuletnim postoju, lokomotywa w czerwcu 1987 r. została wysłana do naprawy rewizyjnej R2 do HCP. Oprócz konieczności wymiany zestawów kołowych stwierdzono uszkodzenie łożysk jednego z silników trakcyjnych oraz uszkodzenie napędu wentylatora silników trakcyjnych. Prace naprawcze rozpoczęto dopiero wiosną 1994 r. W ramach naprawy zabudowano zwykłe zestawy kołowe oraz zainstalowano urządzenie SHP. Wyremontowana lokomotywa w dniu 27 września 1994 r. odbyła pierwszą jazdę próbną na trasie Poznań - Leszno - Poznań. Z dniem 26 października oddano ją do eksploatacji do Olsztyna. Przez dwa i pół roku SP47-001 przejechała ponad 240 tysięcy km, prowadząc pociągi pospieszne, przeważnie na trasie Olsztyn-Ełk, zamiennie z lokomotywami serii SU46. Łączny jej przebieg na PKP wyniósł 820205 km. Awaria silnika spalinowego, która nastąpiła 21 maja 1997 r. unieruchomiła lokomotywę na stałe. W rezultacie w grudniu 1998 r. pojazd skreślono z ewidencji. Po zewnętrznej renowacji przeprowadzonej w Olsztynie, został na początku lipca 2000 r. ustawiony jako eksponat na terenie Skansenu Taboru w Kościerzynie.

Nad najnowocześniejszą konstrukcją polskich lokomotyw spalinowych od początku wisiało fatum. Począwszy od politycznych uwarunkowań, związanych z zakupem przez PKP, a następnie nagłym zakończeniem budowy serii SP47, poprzez niezapewnienie już wybudowanym pojazdom odpowiedniej liczby podzespołów i części zamiennych aż po światowy kryzys paliwowy. Nie zostały również we właściwy sposób wykorzystane moc i prędkość lokomotyw, których przez długie miesiące używano do obsługi pociągów, nie wymagających prowadzenia ich przez pojazdy z tak dużymi możliwościom trakcyjnym, jak obie SP47 (...)".

źródło: "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP serii SP45, SU46, SP47; KOLPRESS, Poznań 2004".

Mamy zatem powyżej oficjalnie spisane fakty dotyczące historii obu SP47. Może, gdyby zbudowano kolejnych zamierzanych 10 szt. serii informacyjnej oraz gdyby zamówiono więcej podzespołów na wymianę, seria SP47 została by bardziej dopracowana. Cóż, lata 70 i 80 rządziły się swoimi prawami zarówno politycznymi jak i gospodarczymi.


7
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 07 Marca 2017, 20:28:44 »
Powiem wam ze SP47 została wykonana przez tego samego autora co SU46. Kabina także. Nierozumie dlaczego w tamtym czasie obie maszyny nie znalazły się w paczce. Obie miały "cukierkowa" kabine. Robili ja profeta i pekap. Kosmetyki kabiny doczekala się jedynie SU46.

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 07 Marca 2017, 19:30:33 »
@PiterCC: ostatni raz widziałem SP47-001 w 1994, a więc to kawał czasu... Jeśli już, to raczej ten pierwszy link jest nieco podobny do SP47. Reszta "pachnie" czystym silnikiem EMD, choć ten pierwszy tez może być z EMD, ale ma coś w sobie.
@Krzysiek626: dobry pomysł z tym skansenem :) Tylko chyba nie warto wydłużać SU46 do rozmiarów SP47 o te 1190 mm i tworzyć "zimny" nowy model. Lepiej "przemalować" SU46 na: jedną SP47 w barwy jak np. na moim avatarze, a drugą w jasne i ciemne seledyny.
@TheMaSzynistaPL: w sprawie teoretycznego zgięcia ramy/ostoi - każdy pojazd ma na ostojnicy znaki graficzne gdzie i co można podnosić - tutaj mam na myśli oznaczenia z podnoszeniem pudła bez wózków lub z wózkami, a wiec nie sądzę, że "warsztat" popełnił by błąd (pisze o tym, bo domniemam, że jesteś być może początkujący w temacie utrzymania taboru), aby uszkodzić ostoję... Na Kuttruffach ludzie wiedzą raczej co robią.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 07 Marca 2017, 18:47:38 »
W symulatorze pora zrobić skansen. Skansen w którym umieścimy stare wysłużone pojazdy, których istnienie możemy upamiętnić, ale nie wskrzesimy do jazdy. Można zrobić model, oteksturować na podstawie nowych fotografii i postawić dla ozdoby w scenerii.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 07 Marca 2017, 18:25:10 »
Sprawa jest prosta: EU40 podpowiedział, że nie ma szans na dźwięki SP47, bo jej 16 cylindrowy silnik miał swój charakterystyczny dźwięk. Swoją drogą pamiętam w ruchu obie maszyny 001 i 002. Czy ktoś chciałby (przewoźnicy prywatni) pozyskać taką maszynę? Można tutaj pisać doktoraty i wymyśleć, że da się tam jakiegoś fajnego CAT'a włożyć. MiKolom będzie nie w smak (choć nigdy SP47 w ruchu nie widzieli), a "prywaciarz" albo zdecyduje się na modernę a'la ST46, albo uzna, że nie ma to sensu, bo lepiej pozyskać niepozyskiwalne SU46 od PKP CARGO niż ściągąć z pomnika SP47. Takie są realia. Zatem nigdy nie liczmy na to, że w SP47-001 ktoś kiedyś "odpali" silnik 2116SSF. Nawet nie wiemy, czy można teraz uzyskać świadectwo typu na starą SP47 (BTW, SU46 ma długość ze zderzakami 18 990 mm, a SP47 20 180 mm). Mamy tutaj do czynienia ogólnie z dwoma odmiennymi typami lokomotyw: 303D dla SU46 i 302D dla SP47.

11
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 06 Marca 2017, 21:53:27 »
A ja mam nawet fotki nieboszczki 002..dosyć liczne. Coś można byłoby sklecić. Ale dźwięku oryginalnego nie usłyszysz.

12
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 06 Marca 2017, 19:52:17 »
Z tego co pamiętam, to była kompletna. Pobierz paczki 2007-2008, to może na nią natrafisz. EP40-41 też tam gdzieś powinna się krzątać.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 06 Marca 2017, 18:07:31 »
Nie ma co przystosowywać. Kabina ma takie braki, że do jazdy się nie nadaje. Nie trzyma żadnych standardów, trzeba pamiętać, że powstawała 10 lat temu. Pisz PW do autorów, może dostaniesz możliwość kontynuowania pracy. Jak dla mnie należało by ten model w raz kabiną zrobić od początku. Na osłodę garść screenów.

14
Na warsztacie / Linia 353 Poznań Wschód - Gniezno
« dnia: 20 Grudnia 2016, 23:02:37 »
Witam serdecznie :)

Od 2 lat pracuję nad scenerią realistyczną Poznań Wschód - Gniezno która jest częścią Linii 353 Poznań Wschód - Skandawa.
Postanowiłem w końcu opublikować na forum postęp prac - oczywiście jest jeszcze bardzo dużo rzeczy do zrobienia.

Najbardziej pożądanym elementem byłoby wymodelowanie realnych budynków otoczenia niniejszej linii - jeżeli ktoś ma takie umiejętności to prosiłbym o pomoc  :)
Jeżeli chodzi o resztę rzeczy to jakoś do tej pory radziłem sobie sam -choć to bardzo czasochłonny proces.

Publikuję parę screenów stacji Poznań Wschód

Strony: [1]