Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AK2012

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

2
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 08 Sierpnia 2024, 11:56:41 »
Byczek ze składem węglarek wspina się pod górę. A w tle polska myśl techniczna ;)

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 22:44:59 »
Ja jestem za tym, by Kaliska trafiła do paczki. Od dawna nie mieliśmy nic większego w nowościach o ile kiszoną scenerię dziesiątkami lat można nazwać nowością, bo chyba już każdy o niej słyszał. W każdym razie, jedno czego brakuje, to większy ruch na radiu i zapowiedzi stacyjnych jak dla mnie.

4
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 21:59:53 »
Gra jest świetna i ma bardzo duże możliwości oczywiście po poprawie błędów których jest sporo, a jej atutem jest multiplayer. Gdyby nie błędy to dałbym jej ocenę wyższą niż TSW3. Graficznie też jest nieźle choć wymaga jeszcze optymalizacji.  Myślę i mam nadzieję że twórcy rozwiążą problemy to naprawdę  będzie świetny symulator. Porównując graficznie silnik Unreal Engine i najnowszą wersję Unity która zastosowana jest w SimRail to Unity wcale nie ustępuje Unreal Engine. Jednym słowem to trzymam kciuki za ten projekt bo zapowiada się świetnie i pod pewnymi względami choćby takimi jak sterowanie jest podobny do MaSzyny.

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 14:04:37 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

Zupełnie się nie zgadzam nigdzie w żadnym symulatorze nie ma takiego poziomu fizyki jak w SimRail, miałem okazje jeździć EU07 w rzeczywistości jak i na Dragonie w symulatorze maszynistów i SimRail jako jedyny jest naprawdę blisko rzeczywistości. Chociażby hamowanie w MaSzynie jest jakieś dziwne, w realu i w SimRail hamuje na słuch i wzrok, w MaSzynie musze patrzeć na manometry i Haslera a i tak nie potrafię poprawnie wyhamować na stacji (często pomijam W4 czy S1) mimo ponad 10 letniego doświadczenia w MaSzynie a w SimRail po 3 godzinach wyczułem skład. MaSzyna moim zdaniem daje mi zły feedback (odczucia z jazdy, tego co się dzieje z lokomotywą). Co do ich forum też mam wrażenie pewnej blokady nałożonej na mnie bez żadnej informacji, szczególnie po tym jak zacząłem zgłaszać więcej błędów. Ale i tak jestem zadowolony od dawna czekałem na coś takiego. Co do małej ilości życia, mi to nie przeszkadza nie po to kupuje symulator żeby tam było jakieś życie tylko po to żeby poczuć jazdę pociągiem (dźwięki i fizyka). Jakbym chciał poczuć życie to pójdę na dworzec i popatrzę na pociągi, posłucham narzekania na pogodę i PKP ale za to nie będę płacił. Dobrze że jest spokojnie, lubię spokój. A i na koniec mnie grafika nie do końca się podoba, migające drzewa, potężne słońce na Centralnym uniemożlwiające widzenie czegokolwiek, częsta konieczność jazdy na najniższych ustawieniach graficznych a i tak spada do 7 FPS mimo nowej grafiki GTX 1660.

6
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 17 Grudnia 2022, 15:28:57 »
Pociąg: IC 6300/1 Wyspiański
Relacja: Wrocław Główny - Przemyśl Główny
Data: 13.12.2022
Wpis:
node -1 0 EP09-006'20 dynamic pkp\ep09_v1 104E-006'20 104E_8 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 a9mnouz_61511970219-4 dynamic pkp\z2_v1 a9mnouz_61511970219-4 B91_1KL_Z2AMG-FPS 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b_170a dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170064-0 G90_2KL_170A 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978110-8 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978110-8 111a-20 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bp_111amm-20 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978208-0 111amm-20 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bp_111amm-20 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978208-0 111amm-20 -1 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuvz_8470031-6 dynamic pkp\111arow_v1 b9nopuvz_8470031-6 111Arow_iii -1 nobody 0 0 enddynamic

7
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 12:45:53 »
Co do Jelitkowa to byla reaktywacja tej scenerii. Niewiem czemu niema jej w paczce. A co do 546 szkoda ze nikt tego nie dostosowal.

8
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 06 Grudnia 2022, 05:59:32 »
A to chyba Ry najwięcej krzyczał o 546. Więc jeśli uważamy ze fekaliowo jest potrzebne, to w takim razie trzeba dostosować i przywrócić 546, Krewetkowo i Jelitkowo, które były bardziej pociągające niż to coś z fekaliami w nazwie 😁

9
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

10
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 07:36:23 »
@bve2 masz rację, przydało by się, realniej by wyglądało... @Jan21 wiem że bawi się w zmiany tekstur terenu, więc może coś wymyśli :D

A to przy okazji jeszcze screen ;)


11
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Lipca 2022, 13:05:00 »
Ale tak to nie rób, plis.

12
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

13
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:51:56 »
Nie od razu Kraków zbudowano. Szybciej wyjdzie w kawałkach. Ekran bez problemu da się przenieść do docelowej kabiny. Zawsze to jakiś krok do przodu.

14
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:06:18 »
Myślę, że do czasu, aż ktoś zrobi normalną kabinę, to low poly z manipulatorami i ekranami byłoby ok. Nie od razu Kraków zbudowano.

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2021, 20:21:59 »
Poniżej Koniecpol.
Oczywiście brakuje jeszcze wielu rzeczy jak np. perony, sieć, rogatki, trawy itp

16
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2021, 00:20:57 »
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda nieźle, na "gotowo" przybyło ~8km terenu, od Julianki do Podlesia, teren od Podlesia do Koniecpola (~9km) jest już wstępnie zrobiony, pozostaje wszycie podkładek pod tory, drogi, itp; oraz dalsza optymalizacja siatki, żeby uzyskać z obecnych 50MB, maksymalnie 35MB. Widoczne miejsca w których tory są pod ziemią wynikają ze sposobu odsiewania punktów z danych NMT, a nie z niedokładności wypoziomowania torów (Wiadomo, błędy rzędu 10-20cm są możliwe, chociażby same dane NMT są obarczone błędami do max. 15cm). Można by to odsiewać dokładniej, ale skoro i tak muszę ręcznie robić podkładki pod tory, to jest to marnowanie czasu.

17
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Lutego 2021, 10:43:04 »
Kolega @AIR naprawdę się postarał z tymi dekoracjami :D
Do Kielc Głównych tory położone, wypoziomowane, z łukami pionowymi i krzywymi przejściowymi, sygnalizacja na razie do Ludyni (Wskaźniki do Bukowej).

18
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 17:51:15 »
Wzniesienia na Kaliskiej w MaSzynie są oddane bardzo ładnie, ostatnio pojawiam się na tej linii i pagórki po drodze zgadzają się z tym, co pamiętam z MaSzyny. Na pewno inaczej się to odczuwa dwoma oporowymi kibelkami niż AL na tempomacie, ale spadki miejscami są tak konkretne, że rzeczony tempomat nie daje rady utrzymać zadanej prędkości i "przelewa".

Co do ankiety w wątku, skoro niektórzy domagają się wytłumaczeń - zagłosowałem na odcinek ZWK - Bydgoszcz, bo są to po prostu chociaż z grubsza znane mi tereny i liczę na jakieś przejażdżki jednostką w okolicach Bydzi. Śląsk czasowymi dwudziestkami w stałej trzydziestce już mamy, a klimaty kopalniane mnie nie jarają zupełnie. Może to sentymenty, może to lenistwo, może nie wiem, co dla mnie dobre, ale lubię sobie pojechać szybciej i zobaczyć więcej. Szkoda, że nie widzieliśmy publicznie (bądź świadomie) żadnych screenów, ale znając Kaliską i jakość @pozdze można założyć w ciemno, że będzie ładnie i ciekawie. Widzieliśmy już ciekawy Śląsk (L61 w ciągłym rozwoju), widzieliśmy już ciekawą "płaską" linię ze stosunkowo dużym ruchem osobowym i sporymi stacjami (Kaliska). Mnie osobiście ciekawi, jak @pozdze odda "płaski" odcinek z długimi odbiegami. Tu nie będzie stacji i zatrzymań co chwilę, więc z jednej strony jazda będzie bardziej nużąca, ale z drugiej - będzie można bardziej "zaszaleć" z otoczeniem.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2021, 19:05:12 »
Słów kilka odnośnie pogody. Brakuje opcji totalnego wywalenia chmur. Mamy wariant tekstury _clear, w którym pojawiają się pojedyncze obłoki, ale to wciąż nie jest totalnie czyste niebo. Dodatkowo wariant _overcast nie jest w pełni wykorzystany, bo występuje tylko podczas opadów, a powinien występować również bez nich. Nie chodzi o zastępowanie czegokolwiek, a jedynie o dodanie kolejnych opcji.

20
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Stycznia 2021, 00:19:39 »
Dzisiaj będzie sporo obrazków, bo dość sporo się zmieniło od ostatniego razu. Linia 61 została wydłużona do Włoszczowej, Na Wiedence skończyłem prace przy Zawierciu, ożywiłem dawny projekt Linii 64 Kozłów - Koniecpol, Turów doczekał się starego peronu i przybyło dużo terenu w okolicach Turowa i w stronę Lusławic. W temacie Linii 64 - Dorobiłem brakujący odcinek torów od Starzyn do Koniecpola, oraz wypoziomowałem całość, wraz z łącznicą do Psarów, przerobiłem układ torowy na stan po modernizacji szlaku w 2011 roku (usunięcie dwóch esów w miejscu dawnych przystanków) i dodałem brakujące semafory w Starzynach. W końcu jest kawałek torów, żeby sobie trochę dłużej pojechać :). Planuje także dorobić połączenie CMK z Zawierciem i Włoszczową Północ. Poza torami, drutem i sygnalizacją nie przewiduje większych prac na CMK i LK64. Może kiedyś, jak L61 będzie dociągnięta na gotowo do Kielc, a Wiedenka do Katowic ;) Poza tym, doszły jakieś drobne zmiany na Rakowie, a tory na Stalowni nadal nie wypoziomowane przez co prace nad Częstochową stoją w miejscu :/

21
Bocznica / Odp: ED160 - Pomoc w tworzeniu
« dnia: 05 Stycznia 2021, 18:24:50 »
Oj tam. Wygładzić, oteksturować i gorzej od obecnego pesobusa nie będzie. :P Lepiej by facet się nauczył składać pojazd i może w przyszłości zrobił coś ładniejszego, niż go wygonić na start i nie mieć nic. Nawet jak do paczki nie trafi, może wisieć tutaj na warsztacie dla chętnych. A jak będzie jakiekolwiek pudło, to będzie motywacja kleić fizykę, audio itp.
Żadnych materiałów do niego nie posiadam niestety.

22
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 23 Grudnia 2020, 21:46:04 »
Pierwsza jedynka jest już gotowa, zostało już tylko zrobić wersję fabryczną, którą już zacząłem. Następnie pojawią się dwójki B91 i G90, po ich skończeniu zabiorę się za różne wersje po NG.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2020, 21:48:59 »
Czy w exe będzie jeszcze coś robione z fizyką wagonów, buforów. Jadąc pociągiem 3200T  (40 pełnych węglarek), przy 40km/h zejście szybko z II pozycji bezoporowej na I pozycję bezoporową skutkuje kilkunastokrotnym falowaniem składu i prędkości w zakresie około 7km/h. Może trzeba zwiększyć współczynnik tarcia spręzyn w buforach, przez co pochłoniemy więcej energii kinetycznej uderzających o siebie wagonów? Wagony zachowują się jakby miały w buforach klasyczne sprężyny w których nie zachodzi tarcie. Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości w takiej sytuacji tylekroć by nie bujało.

24
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 15:32:28 »
Sceneria powinna wyjść z ozdobami dotychczasowymi, a na ewentualną wersję retro powinna zostać przebudowana później. Wtedy będzie zarówno wersja w miarę współczesna, jak i na wcześniejsze lata. Nie ma sensu przerabiania jej teraz, żeby była tylko i wyłącznie wersja retro.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 13:01:08 »
Moim zdaniem najważniejsze w tej chwili jest dostosowanie do paczki, i ograniczenie ilości modeli, które możemy zastąpić paczkowymi, niż dekorowanie scenerii, i stylizowanie na lata 90.

26
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:57:24 »
Wydaje mi się, że rozumiem jaki zamysł kierował Tobą robiąc takie a nie inne polne drogi, natomiast aż tak pokrzywione drogi ani nie poprawiają aspektu wizualnego, ani nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Tym bardziej, że teren jest płaski.

27
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:51:33 »
Na początku może byłem lekko sceptyczny - ale teraz to wygląda świetnie. Dla dekoracji bym jeszcze proponował też dodać jakieś zwierzątka, albo jakieś stare auto w polu. ;)

28
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 22 Listopada 2020, 10:22:52 »
Zapoznanie szlaku na Krzyżowej mi już przepadło ładne kilka lat wstecz. Po screenach widzę niesamowity postęp i cieszę się, że ta stara sceneria otrzymuje drugie życie. Z tego co pamiętam to dużo misji było zbyt krótkich w stosunku do długości scenerii. Trzymam kciuki !

Żeby tak jeszcze powróciła Linia546, która na czasy świetności była fajną scenerią. Dziś można powiedzieć, że to zapomniana sceneria ale po takiej modernizacji jak Krzyżowa też była by bardzo obiecująca. Miłej niedzieli wszystkim życzę !

29
Ja może bardziej nie o scenariuszach, a o sceneriach a dokładnie starej scenerii L139. Jak wyglądają sprawy z "prawem autorskim"?  Dokładnie chodzi mi o to czy nie lepiej zasob ludzki i ich cenny czas zamiast marnować na odświeżaniu Quarka,  Krzyżowej itp. nie lepiej było by przezucic na dokończenie L139 skoro chcą starocie odswiezac? Linia z realistycznym układem torowym, jest dwutor bardziej plaski po aglomeracji slaskiej, jest jednotor po wyżynach. Każdy raczej znajdzie w niej dla siebie cos co lubi, ta sceneria ma ogromny potencjał i jest dluga. Można spokojnie ponad dwie godziny w jednym kierunku jechać. Jak by L139 byla kończona sam mogę zaoferować się ze napisze jakieś ciekawe eventy do niej.

30
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Listopada 2020, 23:12:25 »
Tory huciane będą położone i wypoziomowane w wolnym czasie, ale terenu w tamtych okolicach na razie nie planuje. Może kiedyś :) Żeby nie było, że nic nie robię to parę obrazków. Aktualizacje do pierwszego posta staram się wprowadzać na bieżąco.

Strony: [1] 2