Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AK2012

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

2
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 07:36:23 »
@bve2 masz rację, przydało by się, realniej by wyglądało... @Jan21 wiem że bawi się w zmiany tekstur terenu, więc może coś wymyśli :D

A to przy okazji jeszcze screen ;)


3
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Lipca 2022, 13:05:00 »
Ale tak to nie rób, plis.

4
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

5
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:51:56 »
Nie od razu Kraków zbudowano. Szybciej wyjdzie w kawałkach. Ekran bez problemu da się przenieść do docelowej kabiny. Zawsze to jakiś krok do przodu.

6
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:06:18 »
Myślę, że do czasu, aż ktoś zrobi normalną kabinę, to low poly z manipulatorami i ekranami byłoby ok. Nie od razu Kraków zbudowano.

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2021, 20:21:59 »
Poniżej Koniecpol.
Oczywiście brakuje jeszcze wielu rzeczy jak np. perony, sieć, rogatki, trawy itp

8
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2021, 00:20:57 »
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda nieźle, na "gotowo" przybyło ~8km terenu, od Julianki do Podlesia, teren od Podlesia do Koniecpola (~9km) jest już wstępnie zrobiony, pozostaje wszycie podkładek pod tory, drogi, itp; oraz dalsza optymalizacja siatki, żeby uzyskać z obecnych 50MB, maksymalnie 35MB. Widoczne miejsca w których tory są pod ziemią wynikają ze sposobu odsiewania punktów z danych NMT, a nie z niedokładności wypoziomowania torów (Wiadomo, błędy rzędu 10-20cm są możliwe, chociażby same dane NMT są obarczone błędami do max. 15cm). Można by to odsiewać dokładniej, ale skoro i tak muszę ręcznie robić podkładki pod tory, to jest to marnowanie czasu.

9
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Lutego 2021, 10:43:04 »
Kolega @AIR naprawdę się postarał z tymi dekoracjami :D
Do Kielc Głównych tory położone, wypoziomowane, z łukami pionowymi i krzywymi przejściowymi, sygnalizacja na razie do Ludyni (Wskaźniki do Bukowej).

10
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 17:51:15 »
Wzniesienia na Kaliskiej w MaSzynie są oddane bardzo ładnie, ostatnio pojawiam się na tej linii i pagórki po drodze zgadzają się z tym, co pamiętam z MaSzyny. Na pewno inaczej się to odczuwa dwoma oporowymi kibelkami niż AL na tempomacie, ale spadki miejscami są tak konkretne, że rzeczony tempomat nie daje rady utrzymać zadanej prędkości i "przelewa".

Co do ankiety w wątku, skoro niektórzy domagają się wytłumaczeń - zagłosowałem na odcinek ZWK - Bydgoszcz, bo są to po prostu chociaż z grubsza znane mi tereny i liczę na jakieś przejażdżki jednostką w okolicach Bydzi. Śląsk czasowymi dwudziestkami w stałej trzydziestce już mamy, a klimaty kopalniane mnie nie jarają zupełnie. Może to sentymenty, może to lenistwo, może nie wiem, co dla mnie dobre, ale lubię sobie pojechać szybciej i zobaczyć więcej. Szkoda, że nie widzieliśmy publicznie (bądź świadomie) żadnych screenów, ale znając Kaliską i jakość @pozdze można założyć w ciemno, że będzie ładnie i ciekawie. Widzieliśmy już ciekawy Śląsk (L61 w ciągłym rozwoju), widzieliśmy już ciekawą "płaską" linię ze stosunkowo dużym ruchem osobowym i sporymi stacjami (Kaliska). Mnie osobiście ciekawi, jak @pozdze odda "płaski" odcinek z długimi odbiegami. Tu nie będzie stacji i zatrzymań co chwilę, więc z jednej strony jazda będzie bardziej nużąca, ale z drugiej - będzie można bardziej "zaszaleć" z otoczeniem.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2021, 19:05:12 »
Słów kilka odnośnie pogody. Brakuje opcji totalnego wywalenia chmur. Mamy wariant tekstury _clear, w którym pojawiają się pojedyncze obłoki, ale to wciąż nie jest totalnie czyste niebo. Dodatkowo wariant _overcast nie jest w pełni wykorzystany, bo występuje tylko podczas opadów, a powinien występować również bez nich. Nie chodzi o zastępowanie czegokolwiek, a jedynie o dodanie kolejnych opcji.

12
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Stycznia 2021, 00:19:39 »
Dzisiaj będzie sporo obrazków, bo dość sporo się zmieniło od ostatniego razu. Linia 61 została wydłużona do Włoszczowej, Na Wiedence skończyłem prace przy Zawierciu, ożywiłem dawny projekt Linii 64 Kozłów - Koniecpol, Turów doczekał się starego peronu i przybyło dużo terenu w okolicach Turowa i w stronę Lusławic. W temacie Linii 64 - Dorobiłem brakujący odcinek torów od Starzyn do Koniecpola, oraz wypoziomowałem całość, wraz z łącznicą do Psarów, przerobiłem układ torowy na stan po modernizacji szlaku w 2011 roku (usunięcie dwóch esów w miejscu dawnych przystanków) i dodałem brakujące semafory w Starzynach. W końcu jest kawałek torów, żeby sobie trochę dłużej pojechać :). Planuje także dorobić połączenie CMK z Zawierciem i Włoszczową Północ. Poza torami, drutem i sygnalizacją nie przewiduje większych prac na CMK i LK64. Może kiedyś, jak L61 będzie dociągnięta na gotowo do Kielc, a Wiedenka do Katowic ;) Poza tym, doszły jakieś drobne zmiany na Rakowie, a tory na Stalowni nadal nie wypoziomowane przez co prace nad Częstochową stoją w miejscu :/

13
Bocznica / Odp: ED160 - Pomoc w tworzeniu
« dnia: 05 Stycznia 2021, 18:24:50 »
Oj tam. Wygładzić, oteksturować i gorzej od obecnego pesobusa nie będzie. :P Lepiej by facet się nauczył składać pojazd i może w przyszłości zrobił coś ładniejszego, niż go wygonić na start i nie mieć nic. Nawet jak do paczki nie trafi, może wisieć tutaj na warsztacie dla chętnych. A jak będzie jakiekolwiek pudło, to będzie motywacja kleić fizykę, audio itp.
Żadnych materiałów do niego nie posiadam niestety.

14
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 23 Grudnia 2020, 21:46:04 »
Pierwsza jedynka jest już gotowa, zostało już tylko zrobić wersję fabryczną, którą już zacząłem. Następnie pojawią się dwójki B91 i G90, po ich skończeniu zabiorę się za różne wersje po NG.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2020, 21:48:59 »
Czy w exe będzie jeszcze coś robione z fizyką wagonów, buforów. Jadąc pociągiem 3200T  (40 pełnych węglarek), przy 40km/h zejście szybko z II pozycji bezoporowej na I pozycję bezoporową skutkuje kilkunastokrotnym falowaniem składu i prędkości w zakresie około 7km/h. Może trzeba zwiększyć współczynnik tarcia spręzyn w buforach, przez co pochłoniemy więcej energii kinetycznej uderzających o siebie wagonów? Wagony zachowują się jakby miały w buforach klasyczne sprężyny w których nie zachodzi tarcie. Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości w takiej sytuacji tylekroć by nie bujało.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 15:32:28 »
Sceneria powinna wyjść z ozdobami dotychczasowymi, a na ewentualną wersję retro powinna zostać przebudowana później. Wtedy będzie zarówno wersja w miarę współczesna, jak i na wcześniejsze lata. Nie ma sensu przerabiania jej teraz, żeby była tylko i wyłącznie wersja retro.

17
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 13:01:08 »
Moim zdaniem najważniejsze w tej chwili jest dostosowanie do paczki, i ograniczenie ilości modeli, które możemy zastąpić paczkowymi, niż dekorowanie scenerii, i stylizowanie na lata 90.

18
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:57:24 »
Wydaje mi się, że rozumiem jaki zamysł kierował Tobą robiąc takie a nie inne polne drogi, natomiast aż tak pokrzywione drogi ani nie poprawiają aspektu wizualnego, ani nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Tym bardziej, że teren jest płaski.

19
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:51:33 »
Na początku może byłem lekko sceptyczny - ale teraz to wygląda świetnie. Dla dekoracji bym jeszcze proponował też dodać jakieś zwierzątka, albo jakieś stare auto w polu. ;)

20
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 22 Listopada 2020, 10:22:52 »
Zapoznanie szlaku na Krzyżowej mi już przepadło ładne kilka lat wstecz. Po screenach widzę niesamowity postęp i cieszę się, że ta stara sceneria otrzymuje drugie życie. Z tego co pamiętam to dużo misji było zbyt krótkich w stosunku do długości scenerii. Trzymam kciuki !

Żeby tak jeszcze powróciła Linia546, która na czasy świetności była fajną scenerią. Dziś można powiedzieć, że to zapomniana sceneria ale po takiej modernizacji jak Krzyżowa też była by bardzo obiecująca. Miłej niedzieli wszystkim życzę !

21
Ja może bardziej nie o scenariuszach, a o sceneriach a dokładnie starej scenerii L139. Jak wyglądają sprawy z "prawem autorskim"?  Dokładnie chodzi mi o to czy nie lepiej zasob ludzki i ich cenny czas zamiast marnować na odświeżaniu Quarka,  Krzyżowej itp. nie lepiej było by przezucic na dokończenie L139 skoro chcą starocie odswiezac? Linia z realistycznym układem torowym, jest dwutor bardziej plaski po aglomeracji slaskiej, jest jednotor po wyżynach. Każdy raczej znajdzie w niej dla siebie cos co lubi, ta sceneria ma ogromny potencjał i jest dluga. Można spokojnie ponad dwie godziny w jednym kierunku jechać. Jak by L139 byla kończona sam mogę zaoferować się ze napisze jakieś ciekawe eventy do niej.

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Listopada 2020, 23:12:25 »
Tory huciane będą położone i wypoziomowane w wolnym czasie, ale terenu w tamtych okolicach na razie nie planuje. Może kiedyś :) Żeby nie było, że nic nie robię to parę obrazków. Aktualizacje do pierwszego posta staram się wprowadzać na bieżąco.

23
Na warsztacie / Odp: Sceneria SDR
« dnia: 02 Listopada 2020, 20:21:46 »
A ja tak tylko dopowiem swoje - mam taką chrapkę na zrobienie trasy, od 2 lat leży w głowie, układy stacyjne, bocznic itp., ale po prostu... Jak chce ruszyć to rozkładam ręce. Żeby był jeszcze rozsądny edytor gdzie można ukształtować teren i położyć na nim tory (z nachyleniami). Zrobiłem w OMSI Projekt Szczecin, 2 lata siedzenia w edytorze, ale jak ma się narzędzie i zapał to się leci.

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria SDR
« dnia: 01 Listopada 2020, 12:42:05 »
MaSzyna jest symulatorem który ma na celu jak najlepsze odwzorowanie realnego prowadzenia pociągów. Jazda po płaskim torze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością ponieważ płaskich dłuższych odcinków w realu nie ma. W maszynie na płaskim torze można się rozpędzić do rozkładowej, ustawić odpowiedni prąd i nic nie ruszając jechać dalej ze stałą prędkością ile się chce... godzinę, dwie... W rzeczywistości to nie jest możliwe. Więc uważam że nie warto tracić czas na takie trasy, zamiast tego skupić się na sceneriach z profilem pionowym torów. Przykładowo kolega JAN21 który tworzy super realną scenerię (L61) napisał "...Do pomocy przy mojej części przyjmę każdego chętnego..."
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32626.0.html

25
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Października 2020, 22:00:11 »
Tak, semafor za peronami powinien świecić S4. Zaraz się zagłębię w temat eventów od semaforów w ZWK

Wrzucam łatkę na poprzednie zgłoszone błędy. Winowajcą lokomotyw nieodczepiających się od wagonów był rozkład jazdy, a konkretnie brak znaku "|" w odjeździe ze stacji końcowej. Poprawione tekstury bloków. Wywalone różowe ściany. Poprawki sieci trakcyjnej.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27025/patch-kaliska-v1.0.2.7z

26
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 15 Października 2020, 20:48:20 »
Dobra, najwyższy czas upublicznić to co mamy,

Nowa Kaliska na bazie obróconej Ra i paczki mareczka. Co zostało zmienione przez Ra:

-Sceneria jest obrócona o 180 stopni, dzięki czemu zachód słońca jest na zachodzie, wschód na wschodzie
-Lekkie zmiany w eventach
-Usunięcie maxdistów sieci trakcyjnej

Co zostało zmienione przeze mnie, gg, i kubę_pl

-Dokończenie obracania scenerii (sieć trakcyjna, słupy sieci trakcyjnej, słupki hektometryczne) [ja]
-Parę podmian na nowsze semafory, przez co można było wywalić parę t3d i .inc [ja]
-Poprawa inców i tekstur stacji (usuwanie zbędnych kanałów alfa, ujednolicenie maxdistów) [gg]
-Przypisanie budynkom tekstur dachów [gg]
-Dodane kozły betonowe w ZWK [gg]
-Początki przystosowania taboru pod MaSzynę 20.09: zastąpienie wagonów 1xxA 120A na nowe 120a_v1 diesla, podmienione bipy, zastąpienie wagonów eams na 401zl i 401zp, parę byków v2 na v3 [kuba_pl i ja]
-Wywalanie starych znaków i zbędnych folderów [ja]
-Podmiana pól z trupa "bigl100pszenica" na pola paczkowe (pole1 i pole3) [ja i gg]
-Misje z włókniarzem i cegielskim teraz zaczynamy w lokomotywie, a nie na stacji w kibelku czy odstawionej lokomotywie
-Zwiększona różnorodność tekstur taboru [ja]
-(eksperymentalne) Podniesienie prędkości startowej składów z 5km/h na 35 (włókniarz) i 99 (cegielski), bowiem składy tyle jechałyby gdyby sceneria była przedłużona do Międzylesia i Herbów [ja]

I jeszcze jedno, teraz mamy repo kaliskiej [https://eu07.pl/svn/kaliska]

LINK DO PACZKI:   https://eu07.pl/userfiles/27025/Kaliska%20v1.0.0%20.7z

Znane błędy:
- Niektóre słupy od sieci trakcyjnej są nadal źle obrócone. Jak taki słup znajdziecie, proszę otworzyć okno Debug (F12), polecieć do miejsca gdzie słup dotyka sieci, następnie otworzyć zakładkę "camera" i zrobić screena/spisać współrzędne. Słupy próbuję na biężąco naprawiać.
-Jako że stare pola miały w innym miejscu pivot niż te paczkowe, były źle obrócone. Większość źle obróconych pól zostało naprawionych, ale jeszcze jest parę takich pól. Podobnie jak w poprzednio, F12, zakładka camera i screen/spisać współrzędne.
-Mogą się zdarzać losowe zdarzenia typu czołowe zderzenie albo źle przestawiona zwrotnica. Na razie w eventach nie grzebaliśmy.
-Brakujące tekstury semaforów. Semafory w OW jak się okazuje są do zrobienia od nowa - są w złych pozycjach.
-Cegielski nie mieści się w peronie ZWK. Winą jest peron, która zamiast długości 300m ma 200m.

Sami tego też w szybkim czasie nie naprawimy, wasza pomoc jest mile widziana. Dobra, dość mojego gadania - życzę samych S2 :)

edit: łatka na opis scenerii - opis miał chińskie krzaczki z powodu konwersji z UTF-8 na ANSI.

27
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Września 2020, 23:46:18 »
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Dzieje się cały czas i to dużo.. Od ostatniej relacji przybyła okolica Rakowa, masa terenu, poprawek i dokończone tory na Stalowni, jeszcze co prawda nie wypoziomowane ale to już kwesta paru chwil.

Aktualnie na Warsztacie jest dworzec główny, plan na niego jest taki, że będzie pomalowany praktycznie w całości w Substance Painterze, na maksymalnie dwóch teksturach. W międzyczasie wstawiam sygnalizacje i potrzebne wskaźniki, bramki itp. Po skończeniu dworca będzie trzeba jakoś powiesić drut. Potem wracam do Rakowa i biorę się za Komin-pack-2

28
Na warsztacie / Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 04 Sierpnia 2020, 22:52:38 »
W tym wątku będą prezentowane prace nad moimi projektami do Symulatora Pojazdów Szynowych "MaSzyna". Wątek założony głównie w celu zapobiegania ewentualnemu zdublowaniu pracy. Jeśli administracja/moderacja nie będzie miała nic przeciwko, to informacja o każdym następnym dodatku będzie w nowym poście, dla lepszej czytelności.

Po wagonach 140A-10 i 174A przyszła pora na 111A-20. Są to wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, powstałe w wyniku modernizacji 141A oraz różnych odmian 111A. Charakteryzują się malowaniem "czarny pasek", starymi wózkami 4ANc S oraz niewygodnymi fotelami. Wykonane.

Wydane od początku: katalog tekstur,
wydane od 09.2021r. oraz aktualnie tworzone: arkusz Google Docs.

29
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat @gg
« dnia: 11 Lipca 2020, 12:20:11 »
Nodebank.txt w obecnej wersji pozwala na wstawienie wielu wariantów tekstur na niektóre modele. W załącznikach pokazane są przykłady:

30
Na warsztacie / Odświeżanie Quark-u
« dnia: 10 Lipca 2020, 18:12:11 »
Odświeżamy od jakiegoś czasu z przerwami, scenerię quarkmc2007, jako że sceneria jest zróżnicowana, postanowiliśmy nią odświeżyć i "od pustelnić"

Obecnie zajmujemy się odcinkaki:
@koszowy - Dejawy Kopalnia
@hubernator23 - Koniewice
@Stele - Skwarki
Ja zajmuje się odcinkiem Wielki Kac - Dejawy Kopalnia
Jeżeli jest ktoś chętny, aby dołączyć proszę bardzo, Potrzebna będzie osoboba do kolejnych części scenerii, również do ogarnięcia includów, ponieważ edytor wypluwa wpisy które potrem trzeba zmienic na include. W załączniku szopa w Wielkim kacu oraz plan zagospodarowania przestrzennego stacji Koniewice.

Strony: [1] 2