Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - erap2

Strony: [1]
1
Ja u siebie w Arduino mam na końcu asekuracyjne "delay(100)", bo wcześniej też się różne dziwne rzeczy działy.
Ja mam klona MEGA z 16U2, w kodzie bez deley'ów, a w eu07.ini mam takie wartości, więc chyba dość szybka wymiana danych jest. Żadnych problemów z gubieniem synchronizacji.
uart COM3 115200 0.05 0.05Osobiście miałem jedno MEGA z CH340 i w ogóle nie chciało działać, więc nawet nie próbowałem z pulpitem. Mam kilka klonów NANO z CH340 i jedne działają dobrze po USB, a inne nie bardzo. NANO mam wszczepione do manipulatora Radmora, ale tam nie korzystam w ogóle z USB. Programowanie wyciągnąłem sobie z ISP na DB9 do podpięcia USBasp gdy coś tam sobie chcę poprawić w kodzie, a samo NANO gada z MEGA po COMie, więc nie czuję problemu z USB.

2
Ja u siebie w Arduino mam na końcu asekuracyjne "delay(100)"

Stare metody wiecznie dobre. Kiedyś NOP, później sleep, a teraz delay. ;) U mnie jest delay, ale „non blocking” - i chyba też około setki.

Jak pisałem - mam klony z rzeczonym układem i transmisja może nie jest perfect, ale nie ścina mi tak jak pisze kolega.

3
Ja u siebie w Arduino mam na końcu asekuracyjne "delay(100)", bo wcześniej też się różne dziwne rzeczy działy.

4
Pozycja nastawnika to liczba całkowita więc po prostu jest przekazywana przez bajt, a nie wybrany bit jak przycisk czy przełącznik. Ja mając styki na krzywkach odczytuję konkretną wartość ze wszystkich  styków i poprzez case wyznacza mi to numer pozycji nastawnika. Tę liczbę przesyłam doPC w konkretnym bajcie. Przykładowo:
doPC[10] = pozycjaNastawnika

5
Działanie programu zakończyło się po ok. 3 minutach, dioda została w stanie wysokim, a przyciski przestają zmieniać pozycję nastawnika. Możliwe jest jakieś przepełnienie bufora? Bo oczywiście po restarcie MaSzyny wszystko znowu zaczyna działać.

Możliwe że tracisz synchronizację i blokuje ci się na Serial.available(). Wywal tego loopa na próbę. W Maszynie pod F12 (Debug) w sekcji UART powinieneś mieć status synchronizacji. Poobserwuj to. Ewentualnie w eu07.ini włacz uartdebug - w logu będziesz miał detale transmisji.

6
Do uart.ini dodajesz wpisy odpowiadające przyciskom i przełącznikom, jako analogia do wpisów w keyboard.ini. Te wpisy w eu07.ini w linii uartfeature dotyczą obsługi bezpośredniej nastawników i hamulców. Czyli gdy exe ma czytać odpowiedni bajt z ramki doPC, któy zawiera dane dla nastawników i hamulców. Jeśli chcesz działać jak z klawiatury (nastawnik do góry lub do dołu) to musisz wyłączyć go w uartfeature i zrobić wpis w uart.ini, żeby powiązać sygnały z przycisków z funkcjami jakby klawiatury. Widzę, że tak zrobiłeś dla 36 i 37 ale wydaje mi się, że reakcję blokuje yes w uartfeature, który powoduje chęć odebrania konkretnej pozycji nastawnika z bajtu 10. Dalej bocznik to bajt 11, hamulec zespolony - 12 i hamulec pomocniczy - 14.
Spróbuj z uartfeature ustawionym na no dla każdej funkcji.

7
W eu07_input-uart.ini dla syreny są dwa wpisy bo to działa jak dwa przyciski (niski i wysoki ton oddzielnie)
22 impulse hornhighactivate
23 impulse hornlowactivate
dla czuwaka jest oczywiście jeden wpis bo to jeden przycisk
7 impulse alerteracknowledge
Patrząc na Twój kod wygląda to w zasadzie OK, więc sprawdź wpis do uart.ini
Ja bym nie używał pinów 0 i 1 bo one są do obsługi uart'a (RX/TX) dla komunikacji po USB z PC. Możliwe, że zakłócasz tym przyciskiem na pinie 0 całą komunikację z exe.

Spróbuj przepiąć przycisk na pin 4 i sprawdź ten kod:
volatile uint8_t zPC[52] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
volatile uint8_t doPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino
         
void setup() {
    pinMode(2, OUTPUT);     //ustawienie pinu 2 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(3, OUTPUT);     //ustawienie pinu 3 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(4, INPUT_PULLUP); //ust pinu 4 jako wejscie

    digitalWrite(2, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 2
    digitalWrite(3, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 3

    Serial.begin(115200);     //nawiązanie komunikacji z prędkością 115200b/s
    Serial.setTimeout(10);
    while(!Serial){};     //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
  }
 
void loop() {

    bitWrite(doPC[4], 7, !digitalRead(4));   //syrena ton wysoki

    while (!Serial.available()) {};
    Serial.readBytes((char*)zPC, 52);
    Serial.write((char*)doPC, 20);

    digitalWrite(2, (bitRead(zPC[8], 6)));     //czuwak
    digitalWrite(3, (bitRead(zPC[8], 7)));     //shp

  }

8
Ramka doPC ma obecnie 20 bajtów, a jaj zawartość można sobie zdefiniować edytując plik eu07_input-uart.ini
Moje ustawienia wrzucałem kiedyś w tym zestawieniu
Ramka zPC ma obecnie 52 bajty i to co jest obecnie oprogramowane jest w tym zestawieniu

9
Jesli dobrze się orientuję to są one dynamiczne. Wystarczy bitwrite() i bitread()

10
MaSzyna z arduino (i w drugą stronę) komunikuje się za pomocą UARTA (serialport). Tam masz przesyłane wszystkie bajty w obie strony :)

Tutaj fragment kodu @lcddisplay

volatile uint8_t zPC[52] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
  volatile uint8_t doPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF, 0}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino
         
  void setup() {
    pinMode(2, OUTPUT);     //ustawienie pinu 2 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(3, OUTPUT);     //ustawienie pinu 3 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(9, OUTPUT);     //ustawienie pinu 9 jako wyjście cyfrowe
    digitalWrite(2, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 2
    digitalWrite(3, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 3
    digitalWrite(9, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 9
    Serial.begin(115200);     //nawiązanie komunikacji z prędkością 115200b/s
    Serial.setTimeout(10);
    while(!Serial){};     //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
  }
 
  void loop() {

    digitalWrite(2, (bitRead(zPC[8], 6)));     //czuwak
    digitalWrite(3, (bitRead(zPC[8], 7)));     //shp
    analogWrite(9, zPC[17]);                   //amperomierz 1
   
    while (!Serial.available()) {};
    Serial.readBytes((char*)zPC, 52);
    Serial.write((char*)doPC, 20);
   
  }

11
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 00:19:58 »
Cytuj
Miałyby być to osoby (niekoniecznie z widoczną rangą), którym to dostęp przyzna administrator lub moderator na prośbę tejże osoby. Można by utworzyć jakąś kolejną ukrytą rangę dającą tylko dostęp do TD.
Mam rozumieć, że stworzenie kolejnej rangi, której nie byłoby komu dać bo każdy, kto wykazał choćby minimalny potencjał jakąś rangę dostał, ma cokolwiek rozwiązać?
Cytuj
działać na zasadzie warunek utrzymania dostępu do TD = 3 znalezione błędy na kwartał
Jeśli takie ma być założenie tej rangi, to ona z założenia nie ma prawa działać.
Cytuj
Do nadzorowania osób z dostępem do TD można by zatrudnić dodatkową osobę
lol, Jeśli ktokolwiek miałby cokolwiek nadzorować, to musiałaby to być osoba obyta z symulatorem. Każda taka osoba ma rangę. Po co dodawać kolejną rangę?
Cytuj
albo te obowiązki przydzielić moderatorowi działu
Założeniem moderatora jest dbaniem stricte o forum a nie o projekt.
Cytuj
Uważamy, że byłoby to rozwiązanie, które usprawniłoby testy w TD, gdyż dostęp do zawartości tego działu miałaby tylko ograniczona grupa nadzorowanych osób.
W jaki sposób ograniczenie dostępu miałoby korzystnie wpłynąć na usprawnienie testów? Od dawna w taki sposób funkcjonują betatesterzy, sam takiego dostałeś, a jakoś nie widać, żeby cokolwiek to zmieniło w sposobie, ilości i jakości testów. edit Wróć, w sumie różnica jest, bo twoja aktywność dopasowała się do reszty bt.
Cytuj
No i oczywiście nastałby koniec usilnego nabijania 30 postów.
Walczycie z problemem, który sami sobie wymyśliliście. Przy każdym spamerze zakładacie, że nabija posty, żeby zyskać dostęp do testu dodatków a nie bierzecie pod uwagę, że ludzie po prostu tacy są. Niezależnie od tego czy ilość postów daje jakiś profit czy nie. Za każdym razem kiedy podnosiliście raban, że ktoś nabija posty, nawet kiedy nie udawało mu się się dobić 30, często znikał z forum. Z drugiej strony zdarzało się, że to był taki typ osoby, która mając nawet 100 postów, dalej je nabijała. Jak komuś bardzo się nudzi, to niech sobie przejrzy bocznicę i zastanowi się co jest problemem.

Rozwiązujecie problemy których nie ma, bo to czy zwykli użytkownicy mają dostęp do CZĘŚCI wszystkich testów (poza TD jest WBT, devs, gdzie niejako obowiązuje część sugerowanych zasad tj. działy są zamknięte, dostęp mają tylko wybrani) nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Możemy sobie gadać czy dodać taką czy śmaką rangę, czy zostawić test otwarty, czy go zamknąć. Zamiast tego może warto byłoby się zastanowić się jak przyciągnąć na forum nowych użytkowników, albo przynajmniej postarać się ich nie zrazić do tego forum, bo właśnie to jest realnym problemem, który jest poruszany od lat. Wystarczy poczytać stare wątki w WBT albo devsowni. Zamkniecie TD, otworzycie TD, lata mi to i powiewa jeśli na karuzeli będą się bawiły cały czas te same osoby.

12
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 16 Marca 2022, 22:46:11 »
Przecież możecie sobie kisić w dziale beta, jak się wstydzicie świata. Jak niby ktokolwiek miałby znaleźć błąd miesięcznie bez dostępu do testów? Czym to się różni od zamknięcia działu testów dla beta+, jak to było lata temu i zostało zmienione z braku aktywności tychże funkcyjnych?

13
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

14
Tabor / Odp: Uruchamianie E6ATC
« dnia: 13 Sierpnia 2020, 21:02:02 »
Dlaczego jezdzisz pojazdem skoro nie masz autoryzacji?

15
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 08:23:32 »
Jak nie wierzysz to sprawdź nawet na samochodzie - przy jeździe na tempomacie spalisz więcej paliwa niż jadąc samodzielnie. 
Dobra "hybryda" mogłaby wypaść dobrze :) Nie mamy rekuperacji o sprawności 100%, więc ciężko prostemu tempomatowi dorównać inteligentniejszemu sterowaniu. Niech za wzór posłuży czeski system AVV, gdzie można uzyskać maksymalnie krótkie czasy jazdy i wysoką efektywność energetyczną.

16
I losowe sytuacje niebezpieczne też są. Kilka scenariuszy ma możliwość wystąpienia wtargnięcia na tory zwierza/człowieka.
Implementacja losowych usterek nie ma sensu, bez możliwości ich usunięcia. Reset stanu i dzida dalej? Masz sporo, które możesz sam spowodować.

17
Losowe awarie tez sa, od czasu do czasu symulator odmawia posluszenstwa i nici z jazdy :V

18
W zasadzie to:
Cytuj
samochody przejeżdżające przez przejazd kiedy nie powinny
i
Cytuj
warunki pogodowe utrudniające jazdę( mgła ograniczająca widoczność znaków, opady wydłużające drogę hamowania itp.).
już mamy.

19
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie pociągami w MaSzyna
« dnia: 29 Stycznia 2019, 18:57:55 »
Trzeba miec Swiadectwo Maszynisty i odpowiednie autoryzacje.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 14 Czerwca 2018, 12:23:01 »
Dwie siódemki miały kiedyś imiona, gdyby na 424 wymalowali "MaSzyna?. Byłoby fajnie, gdyby prośba została uwzględniona. Czy wydział promocji jest w stanie podjąć się tematu? Napis do uzgodnienia.

21
Tabor kolejowy / Odp: Światło manewrowe w zmodernizowanych kiblach
« dnia: 10 Czerwca 2018, 17:02:27 »
Strona czynnego stanowiska, czyli tam co siedzi maszynista. W nowych EZT ze stanowiskiem po środku pali się tak jak by było po prawej. W Class 66 pali po tej stronie co się siedzi.
   http://kolzwer205.flog.pl/wpis/8243779/class-66010#w  http://arkadiuszkucharski.blogspot.com/2016/09/class-66-w-barwach-fpl.html http://goofy212.flog.pl/wpis/12514920/class-66178#w

22
Bocznica / Odp: [WSTRZYMANE] test-wyswietlacz-et22-2000.7z
« dnia: 06 Maja 2018, 21:24:06 »
Pewnie ktoś, kto zna historię większości Twoich projektów.

23
Pamiętajcie że wirusy ściągają same programy antywirusowe. Ja od lat ich nie używam i mam święty spokój.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Czerwieńsk
« dnia: 13 Lutego 2018, 22:53:59 »

26
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 09 Grudnia 2017, 18:16:09 »
Jakbym mógł to bym Was trzepnął w głowę, bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza. Chciałbym mieć takie problemy... Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich czy dla użytku w symulatorze? ;)

27
Bieżące kolejowe / Odp: Nowa hybrydowa lokomotywa dla PKP IC.
« dnia: 28 Września 2017, 14:38:15 »
jeżeli jest tylko możliwość to stoi on, a jeżdżą SA133, 134 i 139 :P
Oczywiście jeśli nie są akurat na wymianie wózka w Bydgoszczy.

28
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 26 Lipca 2017, 19:56:02 »
Witajcie!

Po nieco dłuższej przerwie przedstawiam stan prac nad moim projektem:

   • include oraz zieleń na linii nr. 414 są ukończone w 90%, pozostało teraz dużo poprawek typu: drzewko wchodzi na tor, znak niewłaściwe obrócony, itp. Do wykonania zostały jeszcze: słupki hektometrowe, otoczenie peronowe, dokończenie dworców/przystanków kolejowych (większość modeli gotowa; brakuje tekstur), wskaźniki kolejowe, znaki drogowe oraz parę innych drobnych rzeczy.

   • scenerię postanowiłem przedłużyć o odcinek Nadodrzanki do Chojny (a może i kiedyś do Gryfina). Stan prac można zobaczyć na poniższych załącznikach.

   • Bardzo potrzebuję tekstur następujących stacji/przystanków kolejowych:
- Gorzów Wlkp. Zieleniec
- Kostrzyn wraz z okolicznymi budynkami (patrz załącznik)
- Namyślin
- Boleszkowice
- Mieszkowice
- Bielin
- Witnica Chojeńska
- Godków
- Chojna
Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś dobra dusza, która dostarczy materiały ;-).

• FPS na scenerii. Jak zauważyliście można powiedzieć, że wręcz "nawaliłem" dużo zieleni, co znacząco wpływa na ilość FPS na scenerii. Poniżej zrobiłem porównanie z Całkowem_v2 i moją scenerią w bardzo gęstym lesie. Porównanie na exe bodajże z 21 lipca. Nie znam się, ale myślę, że skończeniu scenerii i napisaniu scenariuszy ilość FPS może być podobna :-/.

• I tradycyjnie pytanie do Krzysiuup: jak posuwają się postępy w pracach nad Kostrzynem? Masz dużo swoich projektów i rozumiem, jeżeli zbyt wiele nie udało Ci się zrobić.

PS. Mam nadzieję, że teraz wszystkie załączniki są dodane poprawnie :-D

Strony: [1]