Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wujekmaslak

Strony: [1]
1
Bla bla bla ponad 120 dni martwe, w sumie to od 2021 roku. W każdym bądź razie projekt wraca do żywych. Wraz ze skorakora reaktywowaliśmy projekt. Poniżej screen zaladowanych spline na Dębicy Towarowej ;)



Wrzucam rowniez kompilacje coby mozna bylo sobie popatrzec jak to dziala itp.

Nawigacja w samym edytorze - trzymanie prawego myszki to rozglądanie, WSAD poruszanie sie lewo prawo przod tyl, pod E i Q jest jeszcze gora dol. Trzymanie shifta pozwala poruszac sie szybciej, ogolnie predkosc kamery mozna sterowac scrollem. FOV to scroll + control, czulosc myszki (do rozgladania sie) to alt + scroll. Teorytycznie powinien umiec ladowac tekstury tga i dds wiec powinien ruszyc bez problemu.

Niestety na razie nic sie nie da tutaj zrobic, ale powolii pracujemy nad tym.

https://eu07.pl/userfiles/24886/TheMikols_BUild_2.zip


2
Na warsztacie / Wrzosy - pociąg zdawczy TKS633501
« dnia: 12 Czerwca 2025, 18:10:17 »
Witam

Przedstawiam scenariusz TKS633501 Mostki Groszex - Jerzynianka. Podpinamy się do wagonów w Mostkach, czekamy, aż pociąg towarowy zwolni szlak, po czym jedziemy do Mokrej. Tam spychamy nasz skład na tor pod rampą i doczepiamy do niego dwie platformy. Wracamy pod semafor wyjazdowy i jedziemy bez żadnych postojów do Jerzynianki. Tam odczepiamy się i manewrujemy na tor dla lokomotyw.

Scenariusz przejezdny przez AI od momentu podpięcia się do wagonów w Mostkach. Przedtem sami układamy zwrotnice.

Gdy dodam radio to wrzucę na test dodatków.

Dodana została mijanka w Rakowicach.

Role w radiu do obsadzenia:

- Mokra (Mostki) - MisiekJ
- Rakowice
- Jerzynianka
- Maszynista - Maciek Kolejarz

Poniżej znajdują się kwestie na radiotelefon. Chętni mogą się zgłaszać tutaj lub na prywatnych wiadomościach.

Cytuj
Maszynista:

- Przyjąłem.
- Zgłaszam się.
- Na odbiorze.

Mostki(zdalnie ze stacji Mokra, czyli ta sama osoba):

- 633501 wyjazd podany.

Mokra:

- 633501 wjazd podany.
- 36112 wyjazd podany.
- 633501 spychamy skład na tor przy rampie i podpinamy kolejne wagony.
- Wracamy na główny tor.
- Wyjazd podany.

Rakowice:

- 633501 przelot podany.
- 633501 nie ma wyjazdu, szlak zajęty.

Jerzynianka:

- 633501 wjazd podany.
- 39118 wjazd podany.
- Manewrówka podany manewr na grupę towarową. (manewrówka z kontenerami w tle)
- 633501 odpinamy się od składu i jedziemy pod tm14.
- 633501 zjeżdżamy na boczny tor i tam kończymy.

Pozdrawiam

3
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

4
Bieżące Symulatorowe / EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 18:10:50 »
Witam,

podczas rozgrywki na linii 053 (l053_wieczór) postanowiłem podmienić EN57AKM-1562 na 2x EN57AKM-1642. Po uruchomieniu składu pojawił się błąd związany z panelem HMI (wyświetlacz). Panel nie wyświetlał właściwie żadnego menu (zrzut_ekranu-1.png), z wyjątkiem tego, które informuje o stanie drzwi . Zajrzałem do logu i oto co znalazłem:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 712, in _render
UnboundLocalError: local variable 'sila3' referenced before assignment
Błąd był związany z zatrzymaniem się skryptu panelu. Otworzyłem pliki od członów rozrządczych: akm_2011_ra.mmd oraz akm_2011_rb.mmd i znalazłem linijkę z definicją/deklaracją wyświetlacza:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: pixy parameters: akm=1 }Tego samego panelu używa EN57AKŁ-1226, więc zajrzałem i do jego plików, tutaj sprawa miała się inaczej:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: ekran_l parameters: akm=0 updatetime: 500 } W parametrach został zadeklarowany jeden skład, co zapewne blokowało cały kod, gdy połączyło się dwa składy. Błąd związany z wyświetlaczem sprawdziłem również na scenerii technicznej - td, oraz na innym urządzeniu - na laptopie. Rozwiązaniem była zmiana parametrów wyświetlacza w AKM-ce (w obydwóch plikach, zrzut_ekranu-2.png).
Drugą sprawą są dźwięki podczas ruszania, przyspieszania składem. Mianowicie poza dźwiękami falowników oraz samych silników, słychać dźwięk oporników, żywcem z klasyka (chodzi mi dokładnie o charakterystyczny ryk). W tym przypadku zakomentowałem w pliku wagonu silnikowego linijki od 63. do 68. (plik akm_2011_s.mmd).
Chciałem tym błędem podzielić się, może ktoś go wcześniej zauważył. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do autorów (@RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek).

EDIT: Skreślenie tematu dźwięków silnika. [2025-04-24]

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 16:22:48 »
Wrzucam testową paczkę z przystosowanym elfem (model 22wee)
https://eu07.pl/userfiles/24886/elf_v1.zip
Wypakować do dynamic\pkp\elf_v1 i wywalić wszystkie e3d z folderów main i components.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 01:17:56 »
Super duper exe apdejt

Premabuła


Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:


Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)

Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
//     A    B    C    D    // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
    0    1.0    0.0    0.5    // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
    3    1.0    5.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)   
    3    1.0    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
    3    0.5    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje

Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis animwiperprefix:Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.

Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro     wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro     wycieraczki 2

Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.

Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.

Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)

Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.

EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).

Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.

Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.

7
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Lutego 2025, 09:26:55 »
To teraz sobie wyobraźcie, że pojawia się ED160, ED161 i ED250 i cała lista jest zasyfiona pojedynczymi członami. Jakbyście chcieli przerobić 27WE i 27WEb na wariant po staremu, to na liście dojdzie kolejne 10 pozycji.

Skoro i tak cała jednostka jest wstawiana z automatu, to jestem za tym aby była opcja pozostawienia tylko pierwszego członu na liście i ukrycia pozostałych, co uporządkowałoby całą listę.

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 20:51:56 »
Dzisiaj wlatują następujące featurki (zamówione przez Kermita):

Lampka aktywacja kabiny
W mmd wpis i-cabactived

Lampka działania JAKIEGOKOLWIEK kompresora w pojezdzie:
W mmd wpis i-compressorany

Na niskich prędkościach zwykłych haslerów prędkość 0 może zatrzymać się na losowej wartości z zakresu 0-5 przy normalnym zatrzymaniu i 0 do nawet 20 przy mocniejszym. (symulacja haslerów, w których silnik ma niskie opory)

Można teraz ustawić maksymalną prędkość jaką wyświetli prędkościomeirz analogowy w kabinie
Klucz MaxTachoSpeed w sekcji Cntrl. w pliku fiz pojazdu - jesli nie zdefiniowano tego pozostanie stara logika Vmax * 1.05

Można również ustawić prędkość, powyżej której uruchamiana jest blokada drzwi
Parametr DoorLockSpeed w sekcji Doors: w pliku fiz pojazdu

PR
EXE x64

Zapraszam do testowania i zgłaszania błędów/opinii w tym wątku :)

No i jakby kogoś interesowała aktualna todolista to proszę:

Bliska przyszłość
- światła długie do traxxowatych/vectronowatych
- dzwiek skladania/rozkladania lusterek
- lampka wentylatory wylaczone do AKMowatych (czekam na objaśnienie logiki)
- stany universali 0-9 w lowpoly (można będzie wtedy zaimplementować otwierane drzwi/okna opuszczane rolety itp)
- wskaźniki stanu hamulca dla nowszego taboru (te czerwono/zielone)

Daleka przyszłość
- losowanie stukotow w czasie rzeczywistym
- przełącznik oswietlenia sufit-0-podswietlenie pulpitu i 0-pulpit-sufit
- rozbicie hebelka od WS na podtrzymanie WS i Impuls załączania

Plany fantazyjne (możliwe że nigdy nie będą zrealizowane, albo będą dopiero gdy ogarnę jak działa każda linijka kodu w exe)
- dodanie formatu .mmd.json celem rozbudowy możiwości formatu
- dodanie wszystkich dźwięków z sekcji sounds z podziałem na wewnętrzne/zewnętrzne i dalej ze względu na wariant toru
- działające wycieraczki
- ośnierzanie się taboru zimą

9
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 01 Stycznia 2025, 14:26:33 »
RSF, oraz pełen teren posiada JAN21, także spokojnie, nic nie przepadło, tylko czeka na lepsze czasy. Te, z tego co widzę natomiast nadchodzą. Ja ze swojej strony jestem skora dokończyć sieciowanie jak się faktycznie zacznie solidnie rozwijać dekorowanie, oraz dalej ogarniać rozwój od strony rainsteda (poprawki poziomowania, dokładanie wskaźników i trzymanie porządku).

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Grudnia 2024, 11:00:25 »
Po ponad pół roku pracy, razem z @Dziewiątka oddajemy infrastrukturę peronową dla Zakopianki. Wiele stacji i PO dostało perony oraz tablice. Dorzucone są też drobne obszary roślinne, jak komuś zależy przed pierwszym uruchomieniem usunąć plik .sbt
RJ otrzymały korekty uwzględniające m.in. postój na oblot w Chabówce, czy podjazd osobowym do Rabki-Zdroju (jak to miało miejsce w rzeczywistości). W pliku scenariusza zostały dodane składy dekoracyjne po drodze, głównie w skansenie.

Problemy sprawiają perony wyspowe na stacjach po łuku, tak więc tam gdzie już są (Chabówka, Skawa) zachodzą w skrajnie. W przyszłości planujemy dodać tam dedykowane modele, ale do tego trzeba się jeszcze poduczyć.
Całość dostępna tutaj: https://eu07.pl/userfiles/25970/Zakopianka%20perony.7z

Życzymy wszystkiego najlepszego na święta i przejazdów pełnych radości!


11
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 23 Listopada 2024, 13:02:43 »
Cytuj
O tym, że towar będzie przed Panem jechał, bym darował osobiście. Chyba że taki wymóg.
Jaka jest szansa, że na dwóch sąsiednich szlakach będzie ta sama usterka z fałszywą zajętością?
Od ~roku dyżurni ruchu muszą informować drużyny pociągowe o tym w jaki sposób będzie prowadzony ruch pociągów w kontekście nieregularności, krzyżowań czy opóźnień. Obserwuję to na co dzień, stąd zaproponowałem taki komunikat.

Co do zajętości to są to dwa różne zdarzenia losowe o prawdopodobieństwie 10%, tak więc jest prawdopodobieństwo 1%, że oba odcinki będą zajęte.



Wersja 0.01 prawie na ukończeniu. Gotowy jest scenariusz na pociągu osobowym Boguszyce - Kaletnik (~2h jazdy) oraz na pociągu pospiesznym Leosin - Kaletnik (~75 min. jazdy).

12
Na warsztacie / Wrzosy - ICki Wolica - Sandomierz
« dnia: 05 Grudnia 2024, 20:15:48 »
A więc kolejny gniot mojego autorstwa. Tym razem liczyłem, że pójdzie od razu na TD, ale z braku nagrań na razie wrzucam tutaj.

https://eu07.pl/userfiles/30308/wrzosy_wolica_icki.7z
https://eu07.pl/userfiles/30308/wrzosy_wolica_icki-r2.7z

I co my tu mamy? Dwa scenariusze - dzienny TLK Wolica - Sandomierz i nocny IC dla tych co lubią w ciemnościach grzać pełną rokładową 140km/h. Co ciekawe - na chwilę obecną te scenariusze obejmują prawdopodobnie największy dystans jaki można pokonać po fikcyjnych sceneriach w MaSzynie.

Jak wyżej wspomniałem na razie nie ma radia, chętni do nagrywek są mile widziani.

EDIT 14.12.2024
Komunikaty kierownika pociągu autorstwa @jakisrandomowynoob

13
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 25 Listopada 2024, 15:22:50 »
Cześć! Na wstępie chciałem życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza.

Odkopuję wątek, gdyż pojawiła się kolejna, duża aktualizacja aplikacji. Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z silnika Unity Engine i zrobiliśmy wszystko z kolegą Mateuszem od nowa. Wykorzystujemy bibliotekę React JS, co pozwoliło nam w zasadzie na nieograniczone miejsce udostępniania aplikacji. Dzięki czemu, oprócz telefonów z systemem Android, udostępniliśmy aplikację na stronie https://pitkowakolej.pl/ gdzie w przeglądarce komputera można również korzystać z aplikacji. Działa to wszystko teraz znacznie szybciej i (chyba) jest bardziej przejrzyście.

Główne zmiany i nowości dla ciekawskich:
- oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine,
- całkowita zmiana wyglądu aplikacji,
- nowoczesne grafiki,
- dodano tryb nocny,
- reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania,
- dodano obsługę języka angielskiego,
- dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów,
- dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy,
- dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków,
- dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik,
- dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji,
- nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy,
- nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma,
- pogrupowanie wskaźników,
- nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł,
- nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów,
- nowe dźwięki,
- semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego,
- zmiana ikony aplikacji,

Temat iOS to temat rzeka i pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple.
W filmie poniżej prezentuję aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji.


Miłej zabawy i przede wszystkim czekam na info co zrobić, co poprawić itp. Mamy bazę, która nas teraz nie zamyka jak Unity Engine, więc możemy działać.
Pozdrawiam!

14
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:15:00 »
Prezentuję film z jazdy po scenerii pociągiem przyśpieszonym oraz pospiesznym. -> https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz

Edit.:
W ostatnich dniach intensywnie zalesiam puste tereny i dekoruję okolice stacji i przystanków. W załączniku przedstawiam aktualny stan prac. Gdy wszystko będzie "na zielono" (pomijając sieć trakcyjną) to wrzucę tutaj do publicznych testów pierwszą wersję alpha scenerii.

15
Na warsztacie / Galicja_Pośpieszny_Turysta
« dnia: 09 Listopada 2024, 13:16:43 »
Witam,
Prezentuje mój autorski scenariusz do scenerii "Galicja", scenariusz nie może zostać wydany w teście dodatków ponieważ zawiera nie wypadną jeszcze Linia 108 którą scenariusz potrzebuje do działania.
Scenariusz zawiera:
-3 pociągi do prowadzenia
-Sygnały od kierownika pociągu

Link do pobrania LK108: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34996.0.html

Link do pobrania scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/29964/PospiesznyyTurystaSlovacki-rev2.rar

UWAGA! Przed pierwszym włączeniem scenariusza należy ustawić porę roku na wiosnę oraz skalowanie tekstur na 512 w celu wygenerowania pliku sbt .

Życzę przyjemnej jazdy.

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Listopada 2024, 09:12:00 »
Jest poprawka, która eliminuje wszystkie błędy. Musiałem być jak chirurg, trochę wyciąć i trochę wszyć. I tak - skasowałem ze wpisu jedną misję, bo zawierała błąd. Jest teraz 6 sprawnych misji. Niezależnie podmieniłem tekstury w statycznych wagonach. Teraz w wersji 24.06 w tej scenerii nie pojawia się zakładka "informacje", informująca o błędach. Ponieważ wszystko na to wskazuje, że ich nie ma.

Należy pobrać załącznik i pobrany katalog "scenery" wrzucić do katalogu z Maszyną. Potem zgodzić się na podmianę dwóch plików i to wszystko...
=========================================================
Nieaktualne. Poprawiona wersja poprawki w kolejnym wpisie...


17
Na warsztacie / SU42/SM42/SP42 poprawka grafiki w kabinie
« dnia: 03 Listopada 2024, 18:30:13 »
   SU/SM/SP-42 to świetna lokomotywa. Mimo, iż nie ma elementów ruchomych pod klawiszami od 1 do 0.
Jedna rzecz dołuje. Grafika drzwi. Płaska klamka i na niej klamka 3d (zdjęcia w załączniku i poprawa). Jeśli ktoś chce poprawić ten widok, wystarczy pobrać dodatek poniżej i zamienić pliki w katalogu "dynamic".

18
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 21:03:37 »
Cześć, ten post jest adresowany do "wesołych" scenarzystów. Sceneria Galicja, w jednej scenerii każecie czekać godzinę na dalszą jazdę, w drugiej godzina scenerii jest 12:30 odjazd 13:20. Czy to nie jest przesada? To jest symulator, gra nie rzeczywistość. Panowie zmieńcie to!!!!! Takie scenerie zniechęcają! To nie tylko dotyczy Galicji.

19
Oglądałem ostatnio Ostrów Wielkopolski i była tam lewitująca bramka sygnałowa, obrócona w osi poziomej o 90°. Nie wiem, czy mam aktualne pliki, bo odpalałem na 23.07, a i pliki Kaliskiej są z datą 2021. Pamiętam, że takie obracanie tego modelu bramki miało miejsce w którejś ze scenerii paczkowych (obstawiałbym Drawinowo) i działo się to w czasie, kiedy wprowadzałem zapis modeli w E3D (czyli ze 12 lat temu). Ponieważ okazało się, że tylko ten jeden model się tak obraca, to uznałem, że nie ma sensu, abym rozpracował przyczynę tego obrotu i naprawiał na poziomie EXE, skoro w krótkim czasie można poprawić ten jeden model. W każdym razie, błąd ten wrócił. A może jest już poprawiony?

UWAGA: Sceneria zawiera błędy i w krótkim czasie nie jesteśmy w stanie ich poprawić. Liczymy na Waszą pomoc.
Proponowałbym zamknąć ten wątek, po zrobieniu podsumowania: co jest poprawione, co jeszcze wymaga poprawienia. I otworzyć nowy, jedynie z listą rzeczy, które nie przestały być istotne wiele lat temu. Bo ile to jest "w krótkim czasie"? Osiem lat co najmniej, ile więcej? 25 lat wystarczy? Po co ktoś ma czytać "Jeszcze patcha 1.16 proszę! Bez tego mogą być braki obiektów, a na pewno gorsze wrażenia wizualne." i domyślać się, o co wtedy chodziło? Aktywnych użytkowników coraz mniej, na forum się mało kto udziela, to do kogo jest skierowany obecnie ten apel?

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 27 Czerwca 2024, 20:21:35 »
Na scenariuszu wrzosy_tme_332130_caly wykrzacza przy wywołaniu próby radia po zmianie kanału z R1 na R7 w Arkadii.
Poprawka do wszystkich Wrzosów.

21
Publikacje / Odp: MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:54:06 »
Lista zmian

Wprowadzono:
  • scenerię realistyczną - Linia Kolejowa nr. 107 Zagórz - Łupków @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @gg, @DominiczekTS2009, @mati222, @Kawup, @Kermit, @szogun, @hanys, @M79r, @jakisrandomowynoob, @maciekt268, @ESK8
  • scenerię realistyczną - Cukrownia Glinojeck @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @Vanquish
  • dedykowaną kabinę do lokomotyw Siemens Eurosprinter @Miłosz Dorsz, @Sawi, @jakubg1, @hanys, @Mateusz Adamczyk, @loko, @x_Zielu
  • scenariusz "wrzosy_tme332130" Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy lub Dębica - Sandomierz Towarowy @matek123
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Elf w wersjach 27WE i 27WEb oraz EN76 w nowym schemacie malowania Kolei Śląskich @hanys, @Kermit, @DieselPower, @youBy, @Joachimowicz, @jakubg1
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls w wersji Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie, SKM Trójmiasto, Polregio Pomorskie @DieselPower, @Kermit, @hanys, @x_Zielu, @Hirek
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKM po modernizacji w zakładach Newag w roku 2011 @RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek
  • elektryczny zespół trakcyjny EN71KM @Kermit, @hanys
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich 140A, 141A-10 i 113Aa @RafaPolska424
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich B84, B86 i G77 @DieselPower
  • paczkę tekstur czeskich wagonów pasażerskich YB @RafaPolska424
  • lokomotywę EP09-012 wyposażoną w system ERTMS/ETCS wraz z dedykowaną kabiną @Kermit, @Piterox1981
  • wagon 113Aa "RegioCafe" Polregio @x_Zielu, @DieselPower, @Sawi
  • paczkę wagonów cystern 434R, 435Ra, 437R, 438R, 440R, 443R @DieselPower
  • paczkę wagonów Fals (WAP) @DieselPower
  • paczkę tekstur węgierskich węglarek R462W @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek E06A @DieselPower
  • paczkę wagonów pasażerskich YB w różnych malowaniach przewoźnika České Dráhy @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek 430W i 430Wa @DieselPower
  • paczkę betonowych i drewnianych słupów średniego napięcia oraz budkę dróżnika 7A z Żelisławic @kawup
  • model stałej tarczy manewrowej @Toprus
  • model balonu na gorące powietrze @lcddisplay, @x_Zielu
  • nowe dźwięki hamulca Knorr w elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 @Kermit
  • model znaku kierunkowego na słupie betonowym @kawup
  • animowane modele pasażerów na peronach, możliwe do wstawienia na scenerii Bałtyk SKM1 @lcddisplay
  • statyczne i animowane modele kury @lcddisplay
  • dedykowane wnętrze dla czeskich wagonów B255 @RafaPolska424
  • model statyczny samochodu pod przykryciem @matek123
  • model wiaty peronowej ze stacji Koluszki @kawup
  • model kozła oporowego ze stacji Gdynia Chylonia @RafaPolska424
  • model czeskiego urządzenia stacjonarnego do ogrzewania pociągu @RafaPolska424
  • model tunelu kolejowego z miejscowości Łupków @lcddisplay
  • modele statyczne gołębia, wróbla i kruka @lcddisplay

Dekoracyjne modele statyczne autorstwa @lcddisplay:
  • łódki
  • rowery
  • ognisko
  • motocykl Jawa 250
  • stojaki na rowery
  • balon na gorące powietrze
  • chochoł
  • barierki
  • krowa i koń w różnych ubarwieniach
  • bocian

Modele dynamiczne:
  • autobus Scania Omnicity @koszowy
  • koparka Hanomag W350D @lcddisplay
  • ciężarówka Star 200 @Toprus
  • minibus Volkswagen T4 @lcddisplay
  • ludziki na hulajnodze @matek123, @Fuji8

Zaktualizowano:
  • animację nastawnika jazdy w EN57
  • fizykę hamulców EN57
  • kabinę do lokomotyw Traxx @Kermit, @Turbokibel, @jakubg1, @FORDAN, @Miłosz Dorsz

Dodano tekstury:
  • dla lokomotyw serii EU07, w tym: EU07-358'07, 4E-004'00, 303E-303'00;
  • dla lokomotyw serii ET22, w tym: ET22-895, ET22-1150;
  • dla lokomotyw serii ET25, w tym: ET25-001;
  • dla lokomotyw serii E186, w tym: E186-244;
  • dla lokomotyw serii ES64F4, w tym: ES64F4-158, ES64F4-201;
  • dla lokomotyw serii 181, w tym: 181 083, 181 100, 181 116;
  • dla lokomotyw serii 182, w tym: 182 155;
  • dla lokomotyw serii 183, w tym: 183.016-5;
  • dla lokomotyw serii 742, w tym: 742 280;
  • dla lokomotyw serii 751, w tym: 751.174-4;
  • dla lokomotyw serii 754, w tym: 754 050-3'07;
  • dla lokomotyw serii T448p, w tym: T448p-036, T448p-082, T448p-113, T448p-150;
  • dla lokomotyw serii SM42, w tym: SM42-633;
  • dla lokomotyw serii SU42, w tym: SU42-518;
  • dla lokomotyw serii SU46, w tym: SU46-020'94, SU46-036'95, SU46-039"99, SU46-041'99, SU46-044'95, SU46-047'96, SU46-029'23;
  • dla lokomotyw serii E6ACTa, w tym: E6ACTa-007'20, E6ACTa-007'21;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w tym: EN57-1508'06, EN57-1590'02, EN57-1806'01;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 45WE, w tym: 45WE-007, EN90-009;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE, w tym: 31WE-027, 31WE-028, EN78-001, EN79-002;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71, w tym: EN71-017;
  • dla lokomotyw serii M62, w tym: M62-1154, M62-1891, 628 178;
  • dla lokomotyw serii ST43, w tym: ST43-199'00;
  • dla lokomotyw serii ST44, w tym: ST44-282, ST44-1030;
  • dla lokomotyw serii ET21, w tym: ET21-218'97;
  • dla wagonów 408W, w tym: Eaos 0785;
  • dla wagonów 111AMM, w tym: 111AMM-20 78 314-6;
  • dla wagonów 168A, w tym: 31 51 84 78 065-6;
  • dla wagonów 111Arow, w tym: 31 51 84 78 030-0;

Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.


22
Publikacje / MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:53:56 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 24.06!

POBIERZ INSTALATOR


NIE należy instalować do folderów systemowych, takich jak Pulpit, User Files czy Program Files!
Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 72 GiB (77 GB).



Możliwe jest wsparcie finansowe na rzecz m.in. tej i przyszłych paczek całościowych. Szczegóły:



Strony: [1]