Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KubaPKP

Strony: [1]
1
Forum / Odp: Propozycja nowego punktu regulaminu.
« dnia: 12 Grudnia 2021, 15:44:09 »
A ja przypominam o zasadzie Audiatur et altera pars.
Oczernić kogoś jest bardzo łatwo, lecz nie dając prawa do obrony surowy wyrok będzie niesprawiedliwym.

2
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 07 Września 2021, 21:13:55 »
Punkt 8 se poczytaj a o ograniczeniu to punkt 4 ostatnie zdanie. Cytować nie mam zamiaru bo se to sam znajdziesz.

3
Tabor kolejowy / Odp: Nieprawidłowa waga wagonu
« dnia: 22 Lutego 2021, 09:55:49 »
W rzeczywistości jest rozrzut  nawet ± kilka ton, więc trzeba było wybrać katalogową. Równie dobrze można trafić 21550kg alb0 20900kg.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:08:59 »
No to teraz wbije klina - jakim cudem mógł to być pociąg osobowy, który miał planowy postój w Juliance skoro został przyjęty na tor bez krawędzi peronowej?

5
Bieżące kolejowe / Odp: Blokady liniowe
« dnia: 05 Sierpnia 2020, 19:29:54 »
Takie rzeczy tylko w TD2. W rzeczywistości na jednym szlaku (torze) albo jest zastosowana SBL, albo PBL.

6
Na warsztacie / Odp: MBxd2
« dnia: 01 Sierpnia 2020, 11:14:15 »
Poproszę zgodę autora na piśmie i stawkę jaką proponujesz za to zlecenie.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany we wskaźnikach W6a / W6b
« dnia: 08 Czerwca 2020, 20:37:35 »
Tak dopiero będzie. PLK jak zwykle nie dała rady.

8
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 28 Maja 2020, 13:04:12 »
60 na kierunek zwrotny w rozjeździe z prędkością 40 na bok?

9
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 28 Maja 2020, 06:37:08 »
Te ponad 70km/h to on wjechał w doraźne 60 przy nastawni w Brzezinach, więc nie wciskaj mi, że to okno pomocnika pod F1 źle pokazywało...
Po pierwsze to nie doraźne a stałe, a po drugie w WOS-ie, który jest w folderze Inne L053 to ograniczenie dotyczy tylko jazd na kierunek zwrotny, więc kolega w tym miejscu prędkości na pewno nie przekroczył.
https://eu07.pl/userfiles/22389/IMG_20200528_061723.jpg


Proszę wstawiać obrazki zgodnie z regulaminem.
Matek123

10
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 15:11:12 »
Dla kogoś kto ogarnia temat, być może umieszczenie zarówno wagonów 168A czy 111Arow jest nieintuicyjne, natomiast dla kogoś, kto nie za bardzo ogarnia typy wagonów, wersja rainstadowa jest na pewno dużo bardziej przejrzysta. Wybiera wagony B i wie, że znajdzie tam drugą klasę. Następnie, dzięki miniaturom, może w łatwy sposób określić jaki typ wagonu chce dodać po składu. W Twoim starterze typowy użytkownik prędzej wyłączy to wszystko, bo nie będzie w stanie znaleźć głupiej węglarki. Mam wątpliwości czy rozwijana lista służąca jako narzędzie do ustawiania składów, jest najbardziej optymalnym wyborem. Nawet osoba trochę bardziej zaawansowana, ale nie znająca wszystkich typów na pamięć, może mieć problemy ze złożeniem składu.

11
Dokładnie tak to wygląda - zazwyczaj posterunek wywołuje, informuje że odstęp wolny i idzie podawać sygnał ręczny. Nie kojarzę żadnego posterunku odstępowego na którym podanie sygnału do mnie może być utrudnione. Zazwyczaj są to budy bezpośrednio w okolicy torów i semaforów odstępowych.

12
Niesamowite czego się niektórzy doszukują w dodatku na najważniejsze polskie święto. Autor poświęcił swój cenny czas żeby uczcić ten wyjątkowy dzień, a ludzie mieszają go z błotem. Takim właśnie podejściem odstraszamy twórców od MaSzyny.

13
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 06 Maja 2019, 20:34:08 »

14
Z cyklu: prośby i kaprysy mniejszego znaczenia.
Czy w trybie F2 byłoby możliwe przesunięcie wskazań czasu aktualnego bezpośrednio nad tabelą rozkładu jazdy? Lubię mieć nieraz włączony srjp na stałe.
W niektórych kabinach przesuwam rozkład maksymalnie w górę, tak abym widział tylko zbliżającą się stację. Niestety, aktualny czas jest na samej górze i 3/4 informacji ogranicza mi znacznie widzialność.

15
Rozumiem że Twoim zdaniem stan techniczny taboru IC lub PR jest bardzo dobry?
A co jest z nim nie tak? Kiedy mieliśmy jakiś wypadek spowodowany stanem taboru IC bądź PR?

A gdy mech nie trafia w perony i wyjeżdża za zamknięty semafor to nic wielkiego?
I myślisz, że to w ostatnich latach tylko się zdarza? Bo prawdziwi maszyniści są na emeryturach? Wyprowadzę cię z błędu - wzrosła jedynie wykrywalność. Kiedyś takie przygody zamiatano pod dywan aż miło.

16
Ogólnie powiem Wam tak. Technologia na kolei idzie bardzo szybko do przodu. Nie chcę tutaj mówić i ETCSach i innych, ale chociażby czysto sytuacje ruchowe związane z bezpieczeństwem na kolei. Kiedyś nie było liczników osi,  kamery, czujniki, izolacje i itp. Technika postępuje, a przepisy stoją w miejscu cały czas. Chociażby przykład taki. Wyjazd pociągu na szlak z toru, który niema semafora wyjazdowego. Zgodnie z przepisami trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów między posterunkami ruchu na szlaku. Jest to wedle prawa traktowane jako usterka. Aby odwołać owe obostrzenie musi przyjść pracownik zabezpieczenia, otworzyć przekaźnikownię z blokadą liniową i sprawdzić stan urządzeń, pomimo tego że nie ma żadnej usterki a blokada jest przystosowana. Jest to chory zapis. Takich zapisów rodem prl jest masa w IR1. Życie na kolei pokazuje jak przepisy wpływają na bezpieczeństwo, większości wypadkach wręcz jeszcze bardziej  komplikują problem niż rozwiązują go. Zamiast grupa odpowiedzialna za nowelizację przepisów zajmować się dostosowywaniem ich do życia obecnego, to non-stop wprowadzają nowe zapisy mieszając pracownikom.... O języku pisania naszych kochanych instrukcji już nie wspomnę, bo każdy kto czytał IR1 to wie, że jest to typowy usypiacz, a żeby zrozumieć zapis co autor miał na myśli trzeba to przeczytać 20 razy a najlepiej skonsultować to z 20innymi osobami. Co najlepsze, 20 osób będzie miało w tym inną interpretację.

Co do podwójnej trakcji powinna ona zostać na nowo przyjęta, głównie dla towarów i pospiechow, dla regionalnych nie widzę sensu. Można zauważyć, że większość prywatnych przewoźników jeździ na podwójnej obsadzie. Wiąże się to  chociażby przeprowadzeniem próby hamulca na stacji zwrotnej, wykonywanie manewrów przykładów można podawać wiele. Pracując w inżynierii ruchu, łatwiej dla nas jest jeżeli na lokomotywie jest dwójka pracowników. Jeden z nich zawsze ma  uprawnienia rewidenta/manewrowego/ustawiacza. Racibórz to dość specyficzna stacja, gdzie wykonujemy dość dużo manewrów. Czasem chociażby przestawienie jednego wagonu w krzaki sprawia problem na kilka godzin do czasu przyjazdu pracownika z uprawnieniami....

17
Gdyby IC i PR byli przewoźnikami lotniczymi to średnio raz w tygodniu mielibyśmy katastrofę. Ze względu na stan techniczny taboru oraz jakość wyszkolenia załóg. Prawdziwi maszyniści są w znacznej mniejszości, ewentualnie na emeryturach.

Rozumiem, że swoją fachową ocenę opierasz na własnym doświadczeniu zdobytym podczas ciężkich, nocnych służb na linii 053?

18
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 31 Stycznia 2019, 17:17:31 »
A ja się zastanawiałem nad rozbudową budynków w OW :-) Tu chyba tylko modernizacja kompa może pomóc.

19
Forum / Odp: Zmiana administracji
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 18:16:55 »
Ze swojej strony chciałbym dodać, że gdy dołączałem do społeczności tego forum w okolicy lat 2009-2010 byłem zaszokowany tym jak rygorystyczny jest regulamin i tym, że moderacja bardzo aktywnie pilnuje jego przestrzegania. Potem zacząłem przeglądać forum i pozytywnie mnie zaskoczyła przejrzystość, czytelność, porządek na forum w porównaniu do innych for. Regulamin w takiej formie jaka obowiązuje dziś świetnie organizuje pracę i poruszanie się po forum. W ogólnym rozrachunku "zad i walet" tego rozwiązania skłaniam się ku opcji "surowy regulamin w zamian za efekty", nawet jeśli odstraszy to nowych użytkowników forum i potencjalnych przyszłych twórców.

Ponadto chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że styl moderacji został w ostatnim czasie złagodzony.

20
Tabor kolejowy / Odp: SHP w SX42
« dnia: 23 Marca 2018, 01:52:38 »
Większość SM42 które pracują prywatnych przewoźników ma SHP. Te co zostały z samym czuwakiem to margines -jakieś niedobitki. W zeszłym roku był bum "polonizacyjny" gdzie montowano ABP (CA/SHP - EDA3, RS), reflektory halogenowe, instalacje RTF pod RS, zawory odcinające na PG, a na TEM2 dodatkowo wymiana 394 na FV4a.

21
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 11 Marca 2018, 07:56:10 »
@Ecik. Napisz konkretnie jaka jest sytuacja ruchowa i przestań p..ć jakieś głupoty o Rozkazach i sygnałach zastępczych.
Konkretnie. Chcesz wyjechać na szlak zamknięty? W jakim celu?
Chcesz wjechać na tor zamknięty? W jakim celu?
Proponuję najpierw zapoznać się z definicją toru zamkniętego.

22
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Maja 2017, 20:44:47 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tylko jedna zmiana, natomiast, ze sie tak wyraze, jakosciowa :d

- zmiana w systemie wizualizacji -- jest ona teraz oparta na biezacej pozycji kamery, co w praktyce oznacza ze rendering ma praktycznie ta sama precyzje w kazdym punkcie mapy. Tym samym powinno zostac w wiekszosci wyeliminowany z-fighting i drgania (poza tymi, ktore biora sie z rzucania pudlem pojazdu

(tutaj uwaga, pod system nie jest (jeszcze) wlaczony teren z pliku .e3d wiec jesli scena wykorzystuje ten typ terenu, to z-fighting z podsypkami torow do pewnego stopnia bedzie ciagle obecny. Na sceneriach nie uzywajacych tego terenu powinno byc juz calkiem przyzwoicie)

Strony: [1]