1
Forum / Regulamin forum
« dnia: 16 Lutego 2011, 21:46:27 »
Regulamin obowiązuje od 01.12.2022 r.
Regulamin Forum oraz Chatu Symulatora Pojazdów Szynowych “MaSzyna”
Szanowny Użytkowniku!
Niniejsze Forum zrzesza osoby zainteresowane Symulatorem Pojazdów Szynowych "MaSzyna". Służy ono do wymiany informacji i wiedzy przede wszystkim na tematy związane bezpośrednio z Symulatorem i transportem kolejowym. Na Forum każdemu należy się szacunek i prawo do korzystania z wiedzy tutaj zawartej. Aby zatem ta twórcza wymiana myśli i działań mogła dokonywać się bez zbędnych problemów, obowiązują tu poniższe reguły, nad których przestrzeganiem czuwają Administratorzy i Moderatorzy.
Część 1
Zakres obowiązywania niniejszego regulaminu
Część 2
Prawa użytkowników Forum
Część 3
Zakazy obowiązujące użytkowników Forum
Część 4
Obowiązki użytkowników Forum
Część 5
Postanowienia końcowe
Regulamin przygotowali: @jaras, @ShaXbee, @REWIZOR, @|andy|, @Akvin, @Żuk, @Quark-t oraz inni członkowie Administracji Forum.
Część 6
Wykaz zmian:
01.12.2022 - publikacja regulaminu
19.01.2023 - aktualizacja punktu o zdjęciach na tekstury
10.08.2023 - usunięcie informacji o progu 30 postów
13.08.2023 - dodanie punktu 33. zakazów i aktualizacja punktu 16. obowiązków
08.09.2024 - aktualizacja punktu 16. obowiązków
Regulamin Forum oraz Chatu Symulatora Pojazdów Szynowych “MaSzyna”
Szanowny Użytkowniku!
Niniejsze Forum zrzesza osoby zainteresowane Symulatorem Pojazdów Szynowych "MaSzyna". Służy ono do wymiany informacji i wiedzy przede wszystkim na tematy związane bezpośrednio z Symulatorem i transportem kolejowym. Na Forum każdemu należy się szacunek i prawo do korzystania z wiedzy tutaj zawartej. Aby zatem ta twórcza wymiana myśli i działań mogła dokonywać się bez zbędnych problemów, obowiązują tu poniższe reguły, nad których przestrzeganiem czuwają Administratorzy i Moderatorzy.
Część 1
Zakres obowiązywania niniejszego regulaminu
- Regulamin obowiązuje na Forum dyskusyjnym pod adresem www.eu07.pl/forum oraz na udostępnionym Chacie pod adresem https://mm.milek7.pl/ .
- Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania. Administracja forum zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Zarejestrowanie konta na Forum oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
Część 2
Prawa użytkowników Forum
- Forum dyskusyjne służy wymianie doświadczeń między Użytkownikami. Jeśli więc czegoś nie wiesz i nie możesz znaleźć na to nigdzie odpowiedzi – zadaj pytanie. Jeśli zaś znasz odpowiedź na pytanie zadane przez kogoś innego – odpowiedz mu.
- Dzięki Forum możesz zdobywać wiedzę – korzystaj z niej przy użyciu wszelkich dozwolonych środków. Pamiętaj, że udzielanie pomocy nie jest niczyim obowiązkiem i nie możesz tego od nikogo wymagać.
- Pomagaj innym. Twoja wiedza może się przydać wielu ludziom – dziel się nią, jak tylko potrafisz.
- Jeżeli masz takie życzenie, możesz pisać wiadomości bez używania tzw. "polskich literek". Pamiętaj jednak, że wówczas w całej wiadomości nie może być polskich znaków diakrytycznych. Pisanie w sposób "mieszany", uznane będzie za niechlujne i podlegać będzie moderacji ze wszystkimi jej sankcjami włącznie. Pamiętaj również, że wciąż obowiązuje Cię interpunkcja.
- Jeżeli chcesz podyskutować na temat nie związany bezpośrednio z tematyką Forum, napisz wiadomość w dziale "Inne niekolejowe". Pamiętaj, że wciąż obowiązuje Cię niniejszy Regulamin.
Część 3
Zakazy obowiązujące użytkowników Forum
- Każdej osobie przysługuje tylko jedno konto na Forum. Jakakolwiek próba założenia drugiego konta (tzw. multikonto) karana będzie banem.
- Konto może założyć osoba, która ukończyła 16 lat. Osoba w wieku poniżej 16 lat może założyć konto pod warunkiem posiadania zgody lub aprobaty osoby sprawującej władzę rodzicielską lub opiekę.
- Zakazane jest udostępnianie swojego konta osobom trzecim.
- Na skutek naruszania Regulaminu, Twoje konto może podlegać ograniczeniom ustawianym przez Administrację. Są to:
- Obserwowany – wciąż możesz pisać wiadomości bezpośrednio na Forum. Pamiętaj jednak, że już kilka razy przydarzyło Ci się naruszenie Regulaminu, więc kolejne skończy się statusem Moderowany.
Status Obserwowany obowiązuje od 1 do 34 % poziomu ostrzeżenia. - Moderowany – Twoje wiadomości, przed umieszczeniem na Forum, przechodzą akceptację przez Administratora lub Moderatora. Jeżeli Twojej wiadomości nie ma na Forum, uznaj, że została ona odrzucona. Oznacza to też, że była niezgodna z Regulaminem. Osoby ze statusem moderowany, których znacząca ilość wiadomości nie będzie przechodzić moderacji, winny liczyć się z możliwością otrzymania statusu uciszony.
Status Moderowany obowiązuje od 35 do 59 % poziomu ostrzeżenia. - Uciszony – nie możesz pisać wiadomości na Forum, jednak wciąż możesz się na nie logować i przeglądać działy niedostępne dla Gości.
Status Uciszony obowiązuje od 60 do 100 % poziomu ostrzeżenia. - Zbanowany – nie możesz już zalogować się na Forum ani Chat. Ograniczenie nadawane w ostateczności, i naprawdę trzeba sobie na nie zasłużyć permanentnym naruszaniem Regulaminu i ignorowaniem uwag Administracji. Ban można również otrzymać z innych powodów, wyszczególnionych w tym Regulaminie.
- Zablokowanie dostępu do Chatu – nie możesz korzystać z Chatu.
- Obserwowany – wciąż możesz pisać wiadomości bezpośrednio na Forum. Pamiętaj jednak, że już kilka razy przydarzyło Ci się naruszenie Regulaminu, więc kolejne skończy się statusem Moderowany.
- Twój nick nie może być oznaczeniem serii i numeru lokomotywy lub innego pojazdu. Jeżeli jesteś przywiązany emocjonalnie do jakiegoś pojazdu trakcyjnego, możesz to wyrazić w podpisie pod avatarem lub w sygnaturce. Istnieją tego typu nicki na Forum, które zostały założone przed wprowadzeniem tej zasady, mogą pozostać w użyciu.
- Twój avatar nie powinien mieć wymiarów większych niż 140 pikseli w poziomie i 160 pikseli w pionie, jego rozmiar nie może przekraczać 50 KiB.
- Dozwolony rozmiar sygnatury, to cztery linijki tekstu (domyślny rozmiar czcionki) z czego jedną można przeznaczyć na "userbar". Pod terminem "userbar" rozumie się grafikę o wymiarach nie przekraczających 350 × 19 pikseli i maksymalnym rozmiarze 16 KiB.
- Nie pisz całej wiadomości wielkimi literami. Tyczy się to również tytułu wątku. Użycie tylko wielkich liter uznawane jest za krzyk, a z pewnością przez wszystkich bardzo źle odbierane.
- Nie pisz czcionką o rozmiarze innym niż domyślny. Zmiana rozmiaru czcionki ma służyć uwidacznianiu nagłówków. Wyjątkiem są posty oraz dopiski moderatorów mające na celu zwrócić uwagę osób wypowiadającym się w temacie.
- Nie nadużywaj na Forum znaków "??" czy "!!", nie formatuj nadmiernie tekstu, nie nadużywaj uśmieszków / emotikonów.
- Nie pisz całej wiadomości kolorem innym niż domyślny, pogrubieniem i kursywą. Są to środki, które mają służyć wyróżnieniu fragmentu wiadomości, a nie jej graficznemu upiększeniu.
Czerwony oraz niebieski kolor tekstu zarezerwowany jest dla Administratora i Moderatora. - Oprócz działów językowych (angielski i hiszpański), obowiązującym językiem na Forum jest polski. Przestrzegaj zatem zasad ortografii i interpunkcji. Jeśli masz z tym problemy, używaj programów sprawdzających pisownię.
- Nie pisz na Forum próśb o wysłanie czegoś na mail. Używaj do tego Prywatnej Wiadomości.
- Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu.
- Nie pisz wiadomości wyrażających tylko Twoje poparcie jakiegoś pomysłu lub czyjegokolwiek dzieła. Jeśli nie masz nic więcej konkretnego do powiedzenia – nic nie pisz.
- Nie zaczynaj wiadomości od stwierdzenia: "Jak w temacie". Skoro nadajesz taki, a nie inny temat swojej wiadomości, to znaczy, że o tym piszesz.
- Nie narzucaj się innym użytkownikom o udzielenie odpowiedzi na Twoje pytanie. Jeśli ktoś zna rozwiązanie problemu to z pewnością się nim podzieli.
- Nie odpowiadaj bez potrzeby w wątkach, w których ostatnia odpowiedź pojawiła się ponad 2 miesiące temu. Autor takiego wątku, po tak długim czasie z pewnością już dawno o nim zapomniał. Wyjątkiem może być sytuacja, gdy masz coś bardzo ważnego do napisania w takim wątku, a nie warto w tym celu zakładać nowego.
- Nie modyfikuj wiadomości na skutek odpowiedzi udzielonej przez innego Użytkownika.
- Nie należy zakładać tych samych tematów w różnych działach ani ich duplikować w obrębie jednego działu.
- Nie publikuj reklam ani ogłoszeń typu “sprzedam, kupię, zamienię”.
- Nie obrażaj innych Użytkowników – pamiętaj, że na Forum każdy może wyrazić swój pogląd na dany temat.
- Nie pisz wiadomości: zawierających wulgaryzmy, propagujących narkotyki, obrażających inne osoby, inne narodowości, religie, rasy ludzkie, będących wyrażaniem jedynie własnych poglądów politycznych, zawierających informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, przyczyniających się do łamania praw autorskich, zawierających dane osobowe i teleadresowe bez zgody ich właścicieli, adresy do stron zawierających pornografię, nielegalne oprogramowanie itp. Będą one kasowane bez dalszego informowania autora.
- Pobieranie i rozpowszechnianie dodatków, które nie zostały oficjalnie i publicznie udostępnione przez autora, jest surowo zabronione.
- Przekazywanie niepublicznego dodatku wybranym osobom, jest wyłącznym prawem autora. Dodatki znajdujące się w działach Forum o ograniczonym dostępie są przeznaczone jedynie dla osób mających dostęp do tych działów.
- Forum, to nie księga skarg i zażaleń – nie wyrażaj tu swego żalu np. na temat złego potraktowania Ciebie przez Moderatora lub Administratora. Od tego są prywatne wiadomości. Pamiętaj też, że Moderator i Administrator nie mają obowiązku tłumaczyć się ze swojej decyzji.
- Nie odpowiadaj w wątku, który narusza Regulamin, chyba że wątek został zmoderowany. Jeśli zauważysz wątek lub post który narusza regulamin, użyj funkcji “Zgłoś do Moderatora”.
- Nie pouczaj Użytkownika, który narusza Regulamin. Od poprawiania błędów są Administratorzy i Moderatorzy. Jeśli zauważysz wątek lub post który narusza regulamin, użyj funkcji “Zgłoś do Moderatora”.
- Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwony lub niebieski kolor tekstu).
- Nie pisz wiadomości z prośbami o nadanie rangi na Forum. Rangę nadaje Administracja na podstawie działalności na Forum.
- Jeżeli pragniesz aktywnie wspierać rozwój Symulatora, zapoznaj się z procedurą naboru na członków poszczególnych wydziałów.
- Zabrania się wykonywania czynności mogących zdestabilizować działanie serwerów Forum oraz serwerów na którym znajduje się Chat.
- Wiadomości informujące o błędnym działaniu dodatku, wskutek ewidentnego braku zapoznania się z załączoną instrukcją lub wskazówkami — czego następstwem jest nieprawidłowa instalacja — będą usuwane.
Część 4
Obowiązki użytkowników Forum
- Podstawowym obowiązkiem jest stosowanie się do zasad netykiety, gdyż Forum i Chat dostępne są poprzez Internet, w którym niniejsze reguły obowiązują. Dobra rada: stosuj je nie tylko na Forum i Chacie, ale w każdej swojej internetowej aktywności.
- Jeżeli na Forum zostało zadane pytanie i potrafisz pomóc - pomagaj.
- Umieszczając na Forum materiały graficzne służące za poglądowe, skorzystaj z funkcji Załącz lub naszego Uploadu. Nieakceptowalne jest pozostawianie "białych połaci" przy zewnętrznych krawędziach obrazka. W takim przypadku obraz powinien zostać przycięty. Obrazy niespełniające tych wymogów będą usuwane.
- Obrazy mające służyć jako materiał na tekstury, powinny być udostępnianie w najlepszej posiadanej jakości. Zaleca się umieszczanie ich w postaci archiwów przez Upload, a następnie podanie linku wraz z obrazkiem obrazującym zawartość archiwum w stosownym wątku na forum.
- Przed zadaniem pytania poszukaj odpowiedzi na nie w Pliku Informacyjnym Readme lub użyj Wyszukiwarki na Forum.
- Poszukaj także na stronie głównej, czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie w dostępnej tam dokumentacji. Na samym Forum są także różne poradniki, z których można się wielu rzeczy dowiedzieć. Zwróć szczególną uwagę na wątki przyklejone (zwłaszcza te w dziale Pomoc doraźna), a także zapoznaj się z Maszynową Wiki.
- Wątek załóż w odpowiednim i przeznaczonym do tego celu dziale. Popatrz w tym celu na opisy działów na głównej stronie Forum. Jeśli nie jesteś pewien w którym dziale należy założyć wątek, skontaktuj się z Moderatorem lub Administratorem poprzez Prywatną Wiadomość.
- Podając odnośniki do artykułów ze stron internetowych wklej również najbardziej istotną część jego treści jako Cytat. Cytując tekst spoza Forum, pamiętaj o podaniu źródła.
- Zakładając nowy wątek, nadaj mu temat adekwatny do treści wiadomości. Tematy typu: "Pomocy!!!", "Problem", "Bardzo ważne!", wprowadzają bałagan na Forum, uniemożliwiając innym Użytkownikom znalezienie interesujących ich treści.
- Jeżeli w Twojej wiadomości zawarta będzie treść skierowana tylko do jednej osoby, wyślij ją przez Prywatną Wiadomość.
- Jeśli dyskutujesz w już rozpoczętym wątku, trzymaj się jego tematu. Wszelkie dygresje zostaw sobie ewentualnie na koniec wiadomości.
- Jeśli Twoja odpowiedź odnosi się do całej ostatniej wiadomości w wątku, nie cytuj jej! Cytowania używaj tylko wtedy, gdy odpowiadasz na wcześniejsze wiadomości lub odnosisz się do wybranych części ostatniej wiadomości. Zwracaj wówczas uwagę, by cytowane były tylko niezbędne fragmenty (nie cała wiadomość).
- Używaj tagu "code" do umieszczania fragmentów kodu plików symulatora.
- By dodać coś nowego w temacie, w którym Twoja wiadomość jest ostatnia, użyj funkcji modyfikuj, dopisując treść do istniejącej wiadomości.
- Pliki do publikacji na Forum muszą być umieszczane wyłącznie na serwerze eu07.pl poprzez stronę https://eu07.pl/forum/upload.php.
- Dodatki/modyfikacje do Symulatora, przed upublicznieniem, muszą uzyskać akceptację w dziale Test dodatków. Wątek zakładany jest automatycznie w momencie umieszczenia dodatku na serwerze eu07.pl. Pamiętaj o wytycznych dla twórców i testerów oraz zasadach publikacji dodatków. Od testujących wymaga się biegłej znajomości instrukcji instalacji dodatków oraz podstawowej wiedzy o systemie plików symulatora.
- Twoja wiadomość powinna być przejrzysta i czytelna. Pisz zatem jedną myśl ciągiem (zdanie po zdaniu), bez rozpoczynania każdego zdania od nowej linii. Podział na akapity pozostaw dla rozróżnienia kilku tematów w Twojej wypowiedzi. W skrócie - "pisz poziomo".
- Jesteś zobowiązany zapoznać się z plikiem informacyjnym Readme.
Część 5
Postanowienia końcowe
- W sytuacji naruszenia postanowień Regulaminu użytkownik powinien liczyć się z wyciągnięciem konsekwencji przez Moderatorów i Administratorów.
- Poziom przyznanego ostrzeżenia lub zbanowanie konta jest decyzją Moderatora lub Administratora.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z konieczności jego przestrzegania.
- Posiadanie rangi na forum nie stanowi immunitetu. Każdy użytkownik jest równy wobec postanowień Regulaminu.
- Zmiany w treści Regulaminu będą zamieszczane na samym dole dokumentu, wraz z datą zmiany.
Regulamin przygotowali: @jaras, @ShaXbee, @REWIZOR, @|andy|, @Akvin, @Żuk, @Quark-t oraz inni członkowie Administracji Forum.
Część 6
Wykaz zmian:
01.12.2022 - publikacja regulaminu
19.01.2023 - aktualizacja punktu o zdjęciach na tekstury
10.08.2023 - usunięcie informacji o progu 30 postów
13.08.2023 - dodanie punktu 33. zakazów i aktualizacja punktu 16. obowiązków
08.09.2024 - aktualizacja punktu 16. obowiązków