Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kuba_mk

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Prędkościomierz Hasler.
« dnia: 26 Grudnia 2020, 18:57:14 »


Do napędu Haslera użyłem silnika prądu stałego 12V z przekładnią dającą 1000 obr/min. Sterowanie odbywa się sygnałem PWM za pośrednictwem mostka H. Charakterystyka wyszła praktycznie liniowa. Jedyne mankamenty, to przy niskiej prędkości i bardzo powolnym przyspieszaniu startuje od około 5 km/h. No i jest trochę hałasu od przekładni. Ale to udało się załatwić... zamknięciem silnika w oryginalnej puszce od silnika Haslera. Może nie w 100% oryginalnie, ale tanio, łatwo i moim zdaniem efekt jest OK.

2
Cytuj
Czy możesz przygotować listę WSZYSTKICH tego typu kontrolek?

Dla kabiny SM42 będzie tak:
Woltomierz prądnicy pomocniczej - jest w miejscu sygnału niskiego napięcia
Amperomierz prądnicy pomocniczej - chyba nie ma w Maszynie
Woltomierz prądnicy głównej - sygnał tam gdzie napięcie wysokie w lokomotywie elektrycznej
Amperomierz prądnicy głównej - sygnał tam gdzie prąd silników w lokomotywie elektrycznej (dla każdej grupy to samo równe prądowi prądnicy)
Obrotomierz silnika - tego brakuje chyba najbardziej
Obrotomierz silnika lokomotywy sterowanej - można pominąć
Manometr zbiornika głównego - normalnie
Manometr przewodu głównego - normalnie
Manometr cylindra - normalnie
Manometr zbiornika kontrolnego - brakuje, na razie pokazuje tu ciśnienie zbiornika głównego
Manometr oleju - brakuje, na razie zrobiłem symulację na mikrokontrolerze
Termometr oleju - brakuje, na razie zrobiłem symulację na mikrokontrolerze
Termometr wody chłodzącej brakuje, na razie zrobiłem symulację na mikrokontrolerze

Kontrolki (sygnały binarne):
Sygnalizacja pożaru kabina przód
Sygnalizacja pożaru kabina i szafa
Sygnalizacja pożaru lokomotywy sterowanej - wszystkie trzy nieaktywne w maszynie i małoistotne
Uszkodzenie silnika spalinowego - zrobione na mikrokontrolerze na podstawie temperatury wody, na więcej warunków nie mam pomysłu
Jazda z osłabionym wzbudzeniem - zrobione na podstawie nastawnika i przycisku "Bocznikowanie"
Zadziałanie przekaźnika ziemnozwarciowego i nadmiarowych - przychodzi sygnał z symulatora
Awaria lokomotywy sterowanej - pominięte
Załączony radiotelefon - zrobione na podstawie przełącznika "Radiotelefon"

A może macie pomysł jak można brakujące sygnały uzyskać/zasymulować na podstawie znanych parametrów? Nie chodzi nawet o jakiś hiperrealizm. W zasadzie np. temperatura wody chłodzącej może być po prostu w jakimś tam rozsądnym przedziale. Tylko w jakim? Ewentualnie uzależniona od czasu od uruchomienia silnika? Obciążenia? Z takimi obliczeniami powinien sobie mikrokontroler spokojnie poradzić... Przynajmniej do czasu uzyskania właściwej wartości przez port szeregowy. Dzięki.

2021-01-29 Zmodyfikowałem post o swoje obserwacje komunikacji z symulatorem podczas jazdy lokomotywą SM42






Strony: [1]