Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - P.J.

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 20:28:06 »
Cytuj
To jest po prostu lenistwo, nie chce im się czytać, tylko od razu klikają "Pobierz" a potem, pomocy, nie działa mi.

A moim zdaniem to nie jest żadne lenistwo tylko fakt taki, że człowiek po przeczytaniu najpierw czeka za nim się pobierze, potem czeka zanim się rozpakuje (ja po wypakowaniu zająłem się lekturą plika eu07.ini aby ustawić go pod siebie - m. in. koniecznie dopisać "scenario.time.current yes" ;) ) i niepamięta już o tym dodatkowym wypakowaniu paczek, tym bardziej, że nie rzucają się one w oczy (są w gąszczu innych folderów).
Miałem ten sam problem tyle, że po wybraniu jakiegoś pociągu nie było żadnej reakcji kompa.   

2
Bieżące Symulatorowe / Rozkład jazdy Herby Nowe - Kępno dla Ra
« dnia: 28 Grudnia 2018, 17:19:07 »
Witam

Nie mam Facebooka, a na wysyłaniu prywatnej wiadomości nie dopatrzyłem się możliwości dołączenia załącznika.
Poniżej rozkłady jazdy pociągów z roku 2003 dla projektu Ra Herby Nowe - Kępno. 

3
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 25 Października 2018, 18:15:16 »
Generalnie chodzi mi wyłącznie o ten pierwszy moment wejścia w zakręt i gwałtowne rzucenie obrazem. To że potem mnie płynnie przechyla jest oczywiście w 100% uzasadnione i zrozumiałe.

Brakuje krzywych przejściowych które idealnie powinny być klotoidą, jednak stosuje się w projektowaniu i w budowie przybliżenie za pomocą paraboli trzeciego stopnia wg wzoru:

y=x^3/(6Rl)

Z tego co zauważyłem (a na pewno na TD) w maszynie zdarzają się łuki gdzie takich krzywych brakuje. Na ogół, ale nie zawsze, w rzeczywistości razem ze wzrostem krzywizny krzywej przejściowej liniowo wzrasta wartość przechyłki. Oczywiście w momencie w którym łuk osiągnie swoją właściwą krzywiznę, przechyłka pozostaje na stałym poziomie.

10 lat temu tworzyłem sobie własną scenerię w 3Dmaxie. Opublikowane skrypty z tego okresu pozwalały na generowanie krzywych przejściowych, ale przyznam się, że te krzywe wydawały mi się mało realne. Z racji iż miałem wzór do obliczenia krzywych przejściowych i przechyłki z uwzględnieniem maksymalnego przyspieszenia bocznego oraz prędkości maksymalnej jaka miała obowiązywać na linii wstawiałem je ręcznie po kawałeczku. Przyjmowałem ich długość na 100 lub 150 metrów, dzieliłem na odcinki 10 metrowe i obliczałem dla każdego odcinka wartość promienia (krzywizny) oraz wartość przechyłki początkową i końcową. Idąc w głąb łuku każdy odcinek miał coraz mniejszy promień, a przechyłka odcinka zaczynała się od wartości jakiej kończył się poprzedni odcinek i wzrastała proporcjonalnie do następnego odcinka.
No niestety jest z tym trochę zabawy i zjadło to trochę czasu, ale efekt był super :) 
 
 

4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 26 Września 2018, 20:58:39 »

- chyba przesadą jest tak długie ograniczenie do 30 km/h na torze nr 1 przed Kaliszem?


Nie jest - w okresie w którym jest zrobiona sceneria, tak było w rzeczywistości. Ograniczenie wprowadzono po wykonaniu badań defektoskopowych i stwierdzeniu wady szyn. Zresztą gołym okiem było widać na szynach poprzeczne złuszczenia/ pęknięcia na powierzchni tocznej. Z tego samego powodu tor nr 1 był zamknięty od Nowych Skalmierzyc do Czekanowa.


- wyjazd na Sz i W24 z Nowych Skalmierzyc powinien był głoszony przez dyżurnego (brak komunikatu)
 

Jak powyżej pisałem - sceneria odzwierciedla stan z drugiej połowy pierwszej dekady tego wieku. A więc było to jeszcze przed katastrofą w Szczekocinach, po której wprowadzono dopiero te zalecenia.

5
5. Przy okazji do powyższego. Ograniczenie do 70 km/h przez Nowe Skalmierzyce, od kiedy pamiętam, do roku 2016 obowiązywało do samego Kalisza, więc nie wiem czemu kończy się zaraz za stacją.


To bardzo przydatna informacja. Pamietasz do ktorego miejsca obowiazywalo to V=70km/h?

Sorki, że dopiero teraz - nie widziałem wcześniej tego pytania.
W załączeniu foty z WOSa z roku 2013 i 2004. Sceneria akurat jest zrobiona mniej więcej z połowy tego okresu. 

Wg nich wychodzi, że 70 km/h było idealnie od 112 do 120 km.

6
Bieżące Symulatorowe / Całkowo retro, a lata 80-te
« dnia: 06 Listopada 2017, 19:19:20 »
Witam serdecznie

Chciałbym się podzielić pewnymi uwagami na temat ostatnio wydanej scenerii związanej z Całkowem.
Bardzo fajnie, że pojawiają się zakusy powrotu do tamtych lat. Osobiście w samej scenerii uruchomiłem pierwszy scenariusz z SP45 z Wilisia do Macierzewa. To co mi się na pewno podobało, to wykonywanie manewrów przez AI albo to, że skład osobowy do drogi podstawia przy peronie lokomotywa manewrowa (nie odnieśliście jednak wrażenia, że ta lokomotywa trochę na tych manewrach nie jeździ za szybko??). Jednak do pełni szczęścia czegoś mi zabrakło. Otóż w samej scenerii brakuje klimatu jaki pamiętam z tamtych lat.
Zacznę od dźwięku zamykanych przejazdów. Mamy w scenerii dźwięk elektroniczny współczesnych automatycznych przejazdów, zamiast klasycznego dzwonka. W starszych wersjach maszyny były te klasyczne dzwonki - na jakiś kompach na pewno jeszcze pliki tego dźwięku przetrwały.         
Stan torowiska i posterunków - w latach 80-tych było nie do pomyślenia aby na torach rosły jakieś trawy, a krzaki były w skrajni taboru. Wszystkie posterunki były czynne, a ruch odbywał się praktycznie po każdej lokalnej linii kolejowej normalnie z zapowiadaniem pociągów. Zapewne autor nie ingerował w wygląd scenerii (mam tu na myśli trasę z Wilisia do Jarkawek), a jedynie w tabor i w związane z nim zdarzenia. osobiście uważam, że na pewno w latach 80-tych szlak przykładu z Wilisia do Jarkawek były utrzymany zupełnie w dobrym stanie z czynnymi wszystkimi posterunkami i z prędkością szlakową co najmniej 60 km/h. Dodam, że trawa nie tylko nie rosła na torach ale i w międzytorzu, na stacjach, nawet obszarach gdzie tory się oddalały na większa odległość ze względu na peron w międzytorzu.
W latach 80-tych, oprócz Jelczami i Starami, drobnica głównie jeździła koleją. Na każdej stacji były jakieś rampy wyładunkowe na których zawsze były podstawione jakieś wagony. Było dużo pociągów. Praktycznie na każdej stacji oprócz normalnych pociągów, na torach dodatkowych stały zawsze jakieś wagony (składy wagonowe). W Całkowie jest pusto (jest żeberko z koziołkiem) - fajnie by było na torze gł. dodatkowym zobaczyć jakiś pociąg towarowy przy mijaniu osobówek. W Paszkach też jakiś taki spokój, nic się nie dzieje. Chróściele - teraz jest tam przystanek osobowy, ale od toru głównego odgałęzia się jakieś żeberko. Świadczy to o tym, że w latach 80-tych mógł być to najzwyklejszy posterunek biorący udział w zapowiadaniu pociągów, będący oprócz tego żeberka co najmniej mijanką, a na żeberku mieć rampę wyładunkową dla paru wagonów.
Tak przy okazji, wyszedł również ostatnio odświeżony model Ganza. Sceneria Całkowska ma trochę oddawać charakter pojezierza, na którym w latach 80-tych akurat dużo jeździło SN61. Miło by było, gdyby wrócił do scenerii i nie obraziłbym się gdyby był tak samo, jak w wydanym pierwszym scenariuszu Całkowa w 2006 roku, gdzie Ganz i dwa ryflaki były roli głównej.
Cały ten wywód powyżej, jest moim osobistym odbiorem lat 80-tych. Pamiętających tamte czasy forumowiczów zapraszam do podzielenia się własnymi odczuciami widoku PKP. Być może ktoś pamięta trochę inaczej tamte lata lub ma też jakieś zastrzeżenia co do tego co napisałem.
Pozdrawiam
P.J.

P.S.
Osobiście dla mnie pociągi retro, to składy maksymalnie powojenne do lat 50-tych. Pociągi z lat 80-tych -> retro? Chyba jestem już jednak stary... 



   
         
 

Strony: [1]