Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ET22_RULZ

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 12:53:42 »
Jedną sprężarkę zgodnie z jakim opisem? EP02 posiadały dwie sprężarki. Spoglądając na wiki domniemywam, że źródłem tych rewelacji jest artykuł ze ŚK 2/97?

2
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 20:33:36 »
Postaram się odpowiedzieć na pytania na tyle na ile udało mi się przez lata interesowania się tą lokomotywą ustalić:
ad. a: Opis elektrowozu E110 autorstwa CBKPTK Poznań ze stycznia 1953 roku na temat nastawnika mówi, cytuję: "(...) Nastawnik posiada dwie rączki: rączkę połączeniową (jazda do przodu, jazda do tyłu) i rączkę jazdy. (...)" Świadczy to o tym, że nie zastosowano jak to miało mieć miejsce w 2E53 (rączka połączeniowa nastawnika była obiektem krytyki organu nadzorującego zamówienie) oraz w nastawnikach konstrukcji radzieckiej, jak KME-4W, osobnej dźwigni połączeń silników.
ad. b: Dokumentacja obwodów rozrządu jest doskonale zachowana w literaturze technicznej z lat 50 i 60. Elektrowozy EP02 posiadały rozruch stycznikowy pośredni. Specyficzną jego cechą było zabezpieczenie w obwodzie sterowania uniemożliwiające powrót z równoległego połączenia silników na szeregowe bez cofnięcia nastawnika na 0 (co powodowało rozłączenie styczników biorących udział w tej blokadzie).
ad. c: Brak danych na ten temat, aczkolwiek EP01, których pod kątem elektrycznym EP02 były wierną kopią posiadały nastawnik kołowy. Możliwe, że w przebiegu eksploatacji zebrano uwagi wg których uznano nastawnik dźwigniowy za bardziej naturalny dla obsługi na tamte czasy i modyfikacja taka została wprowadzona na życzenie zamawiającego część elektryczną elektrowozu.
ad. d: Odpowiedź nawiązuje do źródeł wiedzy podanych w ad. b, tzn.: 13 stopni na połączeniu szeregowym, 3 stopnie osłabienia pola, 11 na połączeniu równoległym oraz ponownie 3 stopnie osłabienia pola. Wynika to z tabeli połączeń nastawnika jazdy oraz pisemnego opisu obwodu sterowania.

EDIT:
Dodam, że ze względu na późniejsze inne umieszczenie części przyrządów kontrolno-pomiarowych takich jak prędkościomierz i manometry nastawnik najprawdopodobniej był obsługiwany lewą ręką, a sam fotel maszynisty umiejscowiony był bliżej prawego okna niż mogłoby się to wydawać z gabarytów pulpitu. Nadbudowa przesłaniająca mierniki elektryczne również sugeruje, że jest to modyfikacja doraźna, bez przeprojektowania pozostałej bryły pulpitu.

3
W wersji 20.04+ znajduje się EW58 do prowadzenia z przejściową (różniącą się sterowaniem) fizyką będącą o niebo lepszą niż te przeszczepy z EN57 z chomików. Nie trzeba nic ściągać.


Zamykam.
Matek123

4
Forum / Odp: Budowa i funkcjonowanie forum
« dnia: 03 Marca 2019, 23:34:42 »
Pewnie, zawsze fajnie powspominać, a najlepsze wspomnienia to są z IRCa o którym napomnknął @Quark-t (lata 2002-2005). To było centrum MaSzynowego świata. Można by niejedną książkę o kanałach #eu07 i #koleje napisać. To se ne vrati...

5
Forum / Odp: Budowa i funkcjonowanie forum
« dnia: 03 Marca 2019, 23:12:35 »
Jak by zacząć drążyć historię dalej, to było tak:
na początku była lista dyskusyjna: https://web.archive.org/web/20020721072511/http://www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/board.html .
Zarchiwizowane posty mówiące o awarii listy pochodzą z początku stycznia 2002 roku - wcześniejszych webarchive nie pamięta, więc ciężko teraz ustalić kiedy ona wystartowała.
Następnie 19 czerwca 2003 roku powstało forum na nowym silniku, które jednak z przyczyn zapomnianych przez historię się nie przyjęło:
https://web.archive.org/web/20030625114234/http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/forum/index.php
A teraz tak jak napisał @Quark-t nieprzerwanie od 18 listopada 2003 jesteśmy tutaj.

6
Symulator / Odp: EL100
« dnia: 26 Lutego 2019, 23:29:26 »
Kabina EP01 była tworzona na podstawie archiwalnych planów i zdjęć oraz zdjęć wnętrza EP02, które pod względem wyposażenie (np. mierniki) jest identyczne.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kwestia użycia znaków towarowych
« dnia: 25 Lutego 2019, 23:24:58 »
@ET22_RULZ: nie sądzę, żeby przewoźnicy kolejowi mieliby coś przeciwko promocji ich firm w symulatorze o zasięgu ogólnopolskim poprzez używanie ich znaków towarowych. Nie zapominajmy, że niektóre spółki kolejowe używają MaSzyny (chociażby Polregio w jednym z oddziałów).
A marki na przykład samochodów osobowych?
Pierwsze z brzegu:
https://www.volkswagen.co.uk/need-help/about_us/use-the-name-logo
Can I use the Volkswagen name or Volkswagen logo for my business/project/charity?
The names Volkswagen and VW, and the “VW within a circle” roundels and logos are the registered and protected property of Volkswagen AG (based at the company’s HQ in Wolfsburg, Germany) and anyone wishing to use them must seek permission from Volkswagen AG to do so.  This can be done via the following address: vw@volkswagen.de                    While we recognise the important contribution that our fans make to our organisation, for your own protection it is important to note that unauthorised use violates the rights of Volkswagen AG, and can result in legal recourse.
Nie bez powodu producenci gier są tak ostrożni w tej materii...

8
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 06 Sierpnia 2018, 18:45:39 »
W zasadzie, skorupy EU04 i EU20 pozwolą na bardzo dokładne wykonanie modeli. Przy porządnym zwymiarowaniu i ofotgrafowaniu przedziału maszynowego i kabiny spokojnie zrobi się model HQ. Problemem jest tylko fizyka.
Jakim problemem? Od lat mamy fizykę opartą na szczegółowej dokumentacji.

9
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 30 Maja 2018, 23:03:40 »

Strony: [1]