Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - adamss

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Strony o taborze wycofanym z eksploatacji
« dnia: 06 Maja 2009, 18:33:31 »
Serdeczne dzięki dla @mechanik88 i @ET22_RULZ. Otrzymałem odpowiedź na swoją prośbę, temat można zamknąć. Pozdrawiam!


Zamykam.
REWIZOR

2
Tabor kolejowy / Odp: Strony o taborze
« dnia: 04 Maja 2009, 20:23:16 »
Na bluefish są tylko suche dane, chciałbym się dowiedzieć trochę więcej, np. o eksploatacji danego taboru. Z wujkiem Google to ja się dobrze znam, ale najczęściej wyświetla tylko strony z danymi technicznymi. Ogólnie mało jest informacji o starszych i mało licznych seriach :( Ostatnio znalazłem ciekawą stronkę z opisem eksploatacji na PKP SN61, jak ją znajdę to podam w tym wątku.

Kilka ciekawych linków (żeby nie było, że google są mi obce):
http://www.ioh.pl/forum/viewtopic.php?p=152596
http://www.pojkom.pl/kolej/sn61/sn61_01.htm - ogólnie chodzi mi o opisy takiego typu, na tą stronę natknąłem się już wcześniej, ale nie ma tam opisanych wszystkich loków.

3
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 04 Maja 2009, 19:27:30 »
Co do tego,_że numery loków nie mogą się powtarzać w scenerii, to się nie zgadzam. Kilka razy (poprzez roztargnienie) miałem w scenerii 2 identyczne lokomotywy i nie powodowało to problemów w uruchamianiu się scenerii. Zdażrzało się tylko,_że po wczytaniu znajdowałem się nie w tej lokomotywie, którą zamierzałem prowadzić, ale w tej drugiej :)

Proszę się przyłożyć do pisania.
ZiomalCl

4
Tabor kolejowy / Strony o taborze wycofanym z eksploatacji
« dnia: 04 Maja 2009, 19:35:06 »
Witam! Zna ktoś może strony o lokomotywach/EZT/SZT, które już wycofano z eksploatacji? Ciekawią mnie np.EW55,EN56, EP02/ SP47/SM15/SM25/SM40/SN51/52/60/80 i inne, które są obecnie na wyginięciu.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pijany pociąg
« dnia: 25 Marca 2009, 21:15:11 »
Niektórym się wydaje, że jeżeli lokomotywa jeździ po szynach, to można sobie golnąć browarka lub dwa a i tak nie będzie jeździć zygzakiem. Smutne, ale prawdziwe. Swoją drogą, to ciekawe jak on widział semafory przy 4 promilach? 8 komorowe, 10? ;)

6
Tabor / Odp: Problem z EW58
« dnia: 25 Marca 2009, 19:06:00 »
Cytuj
jak dostaje sygnał do odjazdu to komputer przejmuję stery
Jak by jechał 50km/h to by nie pisał że dostaje sygnał do odjazdu. Może błąd wynika z braku jednego członu silnikowego? We wpisie zamiast 23 ma 0:
Cytuj
node -1 0 ew58-006b dynamic PKP\ew58 ew58-006-sb ew58-sb 0.0 connected 0 0 enddynamic
Można tez zamienić 23 na 55 we wszystkich 3 wpisach - u mnie śmiga bez problemów.

7
O ukratnianiu to wiem :) Chodzi mi o to aby między ukrotnionymi SU46 były widoczne kable, tak jak w EP08,EU07. Nie ma tego ,,bajeru" w sukach, więc chciałem sobie je dorobić w notatniku na bazie tych z siódemki, ale nie znalazłem odpowiedniego wpisu.

8
Witam! Ostatnio chciałem się pobawić w notatniku i dorobić warkocze np.do SU45,46 itp. Myślałem, że wystarczy pokombinować i pokopiować parę wpisów z t3D od EP08, ale mimo moich wysiłków nie udało mi się znaleźć odpowiednich wpisów. Czy jest w ogóle taka możliwość? Uważam że lepiej by wyglądały 2 ukrotnione suki połączone kablami, tak jakoś bardziej realnie.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Nowoczesna manewrówka
« dnia: 04 Marca 2009, 21:27:46 »
Czyli według ciebie w każdym terminalu powinna być lokomotywa manewrowa, bo Ursus c-360 żałośnie wygląda? Sorry ale tu akurat kłania się czysta ekonomia. Mój ojciec też nieraz kiedyś tak przeciagał węglarki (Po 2 naraz) i też takim ciągnikiem. W takim lekkim przetaczaniu nie ma potrzeby stosowania SM-ki, w końcu paliwo nie spada z nieba.  O słuszności mojego myślenia może świadczyć to:
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/traktorem_po_torach_drogowo-szynowy_typ_c120.htm

10
Bieżące kolejowe / Odp: Najdłuższy i najkrótszy skład?
« dnia: 05 Lutego 2009, 13:15:42 »
Oczywiście chodziło mi o skład z takimi wagonami ;) Drugie zdanie o tym świadczy. A co do przeróbki modelu Lgjs to dla mnie zbyt skąplikowane. Swego czasu ściągnąłem gmaxa ale moja twórczość skończyla się na próbach tworzenia boxów, ale nigdy nic nie ukończyłem, po prostu nie mam zielonego pojęcia jak się z tym programikiem obchodzić :(

11
Bieżące kolejowe / Odp: Najdłuższy i najkrótszy skład?
« dnia: 05 Lutego 2009, 11:28:11 »
Za granicą to tego typu :
&feature=related

EDIT:
znalazłem jeszcze ciekawszy skład :
&feature=related

Tak apropo loków made in USA, zna ktoś może jakąś polską stronkę opisującą te loki?
Chciałbym poprowadzić takie wagony w maszynie, takie urozmaicenie na szlakach spalinowych :) 2 Gagary i platformy z podwójnymi kontenerami... Myślę że przeróbka symkowej platformy nie byłaby skąplikowana, ale to tylko moje przypuszczenia.

12
Bieżące kolejowe / Najdłuższy i najkrótszy skład?
« dnia: 05 Lutego 2009, 09:00:53 »
Witam! Kiedyś na forum przewinął się temat dotyczący długości lini kolejowych. Mnie mianowicie ciekawi jaki był/jest najdłuższy/najkrótszy skład, planowy/nieplanowy, osobowy/ towarowy w Polsce i za granicą. Chodzi mi o różne warianty, bo przecież nie można osobowego porównać do towarowego. Ciekawi mnie także największe brutto i czym te składy były ciągane.

13
Tabor kolejowy / Odp: Pytania o tabor i ukratnianie.
« dnia: 11 Grudnia 2008, 18:40:03 »
Cytat: przem710
Cytuj
Tutaj liczy się ekonomia i nikt nie wyciągnie z krzaków EP03-01 tylko dlatego że zwiększyło sie zapotrzebowanie na tabor. Myślę że jest wystarczająca ilość siódemek do napraw   
i to raczej je by naprawiano w pierwszej kolejność.
Pisałem o sprawnym taborze, którego nie byłoby potrzeby wyciągać z krzaków. Taki sprawny lok raczej mógłby szybciej trafić na szlak niż jakaś siódemka, którą dopiero czekałby remont.

14
Tabor kolejowy / Odp: Pytania o tabor i ukratnianie.
« dnia: 09 Grudnia 2008, 15:42:58 »
Dzięki za odpowiedzi odnośnie pytań 2,3 i 4. Nurtuje mnie jeszcze pytanie nr 1. Ciekawi mnie rozmieszczenie pinów (nie wiem czy tak to się nazywa) w gniazdach ukrotnienia, oraz do czego służą poszczególne gniazda (3 w elektrykach, 2 w spalinówkach).

15
Tabor kolejowy / Pytania o tabor i ukratnianie.
« dnia: 07 Grudnia 2008, 21:45:07 »
Witam wszystkich. Na tym forum jestem zarejstrowany od niedawna, ale obserwuję je już od ponad roku. Jak dotąd nie udalo mi się znaleźć odpowiedzi na kilka intrygujących mnie pytań:
1.Czy SM25 kiedykolwiek współpracowały ze sobą? (Czy były ukrotnione? Teoretycznie były do tego przystosowane, ale jak było w praktyce?).
2. Czy istniałaby możliwość (aktualnie już tylko hipotetyczna) ukrotnienia ze sobą lokomotyw serii SU46 i SP47? Podejrzewam że mają one tyle samo pozycji nastawnika, a z bocznikowaniem raczej nie byłoby problemu (SU:automatyczne, SP:brak). Poza tym były ze sobą w wielu elementach zunifikowane.
3.Pytanie odnośnie eksploatacji: Dlaczego SU45 i SU46 mają podobny uciąg (przynajmniej z takimi danymi się spotykałem), wydaje mi się to bardzo dziwne, skoro jest pomiędzy nimi taka różnica mocy.
4.Ostatnie moje pytanie dotyczy taboru wycofanego ze służby: czy istniałaby możliwość przywrócenia takiego taboru do ruchu liniowego w przypadku dużego zapotrzebowania na tabor (chodzi mi głównie o SN61 i EP03, które są utrzymywane w stanie czynnym)?
Mam nadzieję, że moje pytania nie są zbyt ,,durne'' ale nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi.

Strony: [1]