Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomdzio67

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Kilka uwag
« dnia: 09 Stycznia 2020, 23:05:36 »
Żeby napełnić PG trzeba użyć odluźniacza. W części pojazdów z napędem asynchronicznym jest przycisk asymilacji, który trzeba wcisnąć myszą.
Kurek trójdrożny jest używany na scenariuszach stosunkowo rzadko. Położenie kurka sprawdzamy pod F12 w zakładce vehicles.
No to trzeba by zaktualizować o opis sterowania bo jest tam mowa tylko o odhamowaniu przez NUM 6. Nikt na to do tej pory nie narzekał? Nie wierzę żeby ktoś nie mający pojęcia o lokomotywach sam na to wpadł.

2
Symulator / Kilka uwag
« dnia: 09 Stycznia 2020, 15:13:06 »
Zajrzałem tu po kilkunastu latach i bardzo się cieszę, że projekt żyje i się rozwija. Uruchomiłem ostatnią wersję i mam kilka pytań oraz uwag:
1. Czy są jakieś błędy w symulacji układu hamulcowego? Po uruchomieniu sprężarki, napełnieniu zbiornika i przestwieniu kranu w pozycję napełniania ciśnienie w przewodzie głównym nie rośnie. Udało mi się ruszyć tylko poprzez "ręczne" wyluzowanie hamulców lokomotywy (Num 4).
2.  Przestawianie kurka trójdrożnego w przedziale maszynowym (Ctrl+V) jest kompletnie niewidoczne (nawet niesłuszalne). Z drugiej strony jak się go nie przestawi to pantografy po pewnym czasie opadają. Czy jest jakaś możliwość zobaczenia w jakiej on jest pozycji?
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w kontynuacji tego ciekawego projektu.

Strony: [1]