Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - HeroPie312

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 20:16:26 »
Generalnie w maszynie są problemy najmana jak chodzi o czasy...
Stare scenerie ze starymi wskaźnikami, tabor np. z 2024 roku... trochę to problematyczne heh
Nie wiem jak działa pomocnik (nawet nie używam) ale może byłaby opcja aby wprowadzić identyfikator scenerii w plikach typu rok 2018 będzie czytać jako przepisy jakie były w 2018 roku a 2025 jako dzisiejsze.. natomiast nie wiem czy tak się da albo czy dałoby się takie coś opracować
Kolejna propozycja powinna być aby w plikach scenerii wskaźniki np. były w 1 miejscu i wystarczyłoby w notatniku podmienić nazwę na nowsze i po problemie bo obecnie to trzeba szukać po koordynatach gdzie co jest a warto byłoby w rozpisce obiektów na scenerii uporządkować wszystko typu:
/drzewa duże (i poniżej wszystkie duże drzewa na scenerii)
/krzaki (poniżej wszystkie krzaki)
/semafory (i poniżej wszystkie semafory)
Ale wiem... to za dużo roboty heh.. ale może chociaż w nowych sceneriach dałoby radę przyjąć taki standard aby ułatwić w przyszłości karkołomne edytowanie (bo porządnego edytora scenerii to chyba nigdy nie będzie ehh)

2
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 19 Marca 2025, 15:00:56 »
Są jakieś poradniki do tego? Posiadam ciekawe materiały które nadają się aby umieścić w tej grze a nie chce ryzykować, że za kilka lat je zapomnę, zgubię etc bo samych materiałów publicznie nie mogę udostępnić  :c

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 20 Lutego 2025, 09:23:52 »
Dziękujemy za skorzystanie z usług i zapraszamy ponownie!
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r13.exe

W eu07.ini mozecie sobie wpisac teraz mnoznik do bujania w 3 kierunkach
shakefactor 5.0 1.0 1.0
Kolejno parametry dla osi:
przod/tyl
lewo/prawo
gora/dol

A tak na powyższej konfiguracji wygląda ruszanie i hamowanie kiblem (łeb mam po obijany)



Efekt fajny, lecz za bardzo przesadzony...

90% szarpnięcia jednostek po wejściu na przetok jest związane z bardzo już słabym złączeniem wagonów.. są luzy i dlatego szarpie.. dlatego na takich pojazdach najczęściej ruszą się delikatnie przychamowanym i po zadaniu P się luzuje.. efekt na w/w filmie przesadzony.

Druga sprawa.
Przy wejściu na równoległą jak jednostka jest dobrze podkręcone to będzie delikatne szarpnięcie ale... w większości przypadków tak nie jest.. jest po prostu płynne (jak na jednostkę) przejście. Hamowanie tak samo... może powyżej 0.2 atm będzie taki efekt albo przy nagłym ale to również nie będziesz tzw walić głową w szybę XD

Efekt super ale... ruch kamery powinien być delikatniejszy bo te efekty są w realu delikatniejsze.

Kolejna sprawa błagam was... dlaczego te jednostki tak tragicznie w maszynie hamują.. jest zasada, że każda jednostka z każdej kabiny hamuje inaczej...
Niektóre są bardzo dobrze wyregulowane i potrafią się zatrzymać z prędkości 110 km/h w około 420 metrów dając w cylindry 0.15.. są też czołgi co i w 900 metrów mają problem się zatrzymać przy hamowaniu 0.2 atm no ale to są raczej mało spotykane kwiatki.. no najczęściej z mojego doświadczenie to jednostka z hamowaniem 0.15 atm zatrzyma się w około 450-550 metrów... a w maszynie to leci jak czołg i prędkość nie spada..

4
A więc dzień dobry, witam w mojej kuchni (teście scenerii Tomaszewo).

Słowem wstępu: Przejechałem scenerię na obu scenariuszach, ich nie będę komentować bo są przejezdne i mają tylko i wyłącznie pokazać scenerię.

Będę opisywać poniżej każdą stację/posterunek i szlak, wymieniając jego wady i zalety aby było to przejrzyste i klarowne, na samym końcu dodam coś od siebie. Screeny znajdują się pod tym linkiem, są ponumerowane: https://imgur.com/a/CKprbgz

KALETNIK:

minusy:
- brakuje budynku dworca
- bloki są powtarzalne.. jest tyle ładnych modeli, zamieniłbym je na inne aby było większe urozmaicenie [screen 01]
- załatać pustki na wjeździe do stacji od strony granicy mapy bo wygląda to dość słabo, dodać tam też jakieś bloki albo opuszczone budynki przemysłowe np [screen 02]
- usunąć W4 przed semaforami jednokomorowymi i dodać tam stałą tarczę zaporową (która przypomina wskaźnik) [screen 03]
- połatać dziury na wyjeździe po prawej stronie z Kaletnika w stronę podg. Młynów (po lewej są jakieś drzewka w tle, tu też by się przydały) [screen 04]

plusy:
- stacja jest fajnie rozbudowana
- wjazd z granicy mapy przemyślany jak na Bałtyku np.

Młynów:

minusy:
- pod wiaduktem z obu stron jest pustka i brzydko to wygląda [screen 05]
- brakuje trochę życia na tych ulicach obok peronów, są po prostu puste, jedyne co je ratuje to auta i domy obok [screen 06]
- otoczenie w stronę Tomaszewa okropnie się powtarza (aleja drzew) [screen 07]
- moim zdaniem brakuje oznaczenia posterunku na froncie tak jak PLK ma w modzie (jest tylko mały napis z boku) [screen 08]

plusy:
- wskaźnik W3 na wyjeździe do Emilianowa
- stacja ma bardzo dobry klimat i jest dobrze zbudowana

Emilianowo:

minusy:
- bardzo słabe i puste otoczenie na stacji i szlakach przyległych, proponowałbym na stacji rozbudowę jakiś zakładów np [screen 09 i 10]

plusy:
- bardzo klimatyczny po Grodzisk, po prostu oddaje

TOMASZEWO:

minusy:
- można skład drewna wymienić, chyba są w paczce nowe tekstury sterty drewna (o ile mnie pamięć nie myli) [screen 11]
- rozbudować ten wyład bo się marnuje przestrzeń a można tu piękne rzeczy uczynić [screen 12]
- można by zmienić budynek nastawni bo się powtarza na krótkiej odległości oraz można by dodać jakąś nastawnię wykonawczą albo i 2, nie każda zmodernizowana stacja ma zmodernizowane również urządzenia, tu można uznać, że zostały mechaniczne np [screen 13]
- na po Tomaszów Zalew trochę pusto obok Lidla [screen 14]

plusy:
- również bardzo dobry klimacik stacji
- dobrze przemyślany układ stacyjny

Czerepy:

minusy:
- poprawić otoczenie na szlakach (szczególnie przy jeziorze) bo jest 2/10 [screen 15]
- brakuje mi na wyjeździe ze scenerii bardziej rozbudowanej grupy torów dla składów AI [screen 16]
- można by wymienić wiadukt na szlaku do Komnic [screen 17]

plusy:
- dobre miejsce na umieszczenie posterunku podg
- również dobry vibe po Tomaszewo Wschodnie

Komnice:

minusy:
- również wymienić budynek nastawni, powtarza się [screen 18]
- również wymienić budynek dworca bo też się powtarza [screen 19]
- można by trochę poruszyć życie na stacji, szczególnie wokół dworca bo są pustki a prosi się tam o jakiś pomnik np [screen 20]
- również otoczenie na szlakach jest dość powtarzalne i nudne [screen 21]
- ten remont mostu za po Brody mam nadzieję, że nie jest na stałe przypisany do scenerii a jedynie wariantem do scenariuszy bo fajna odskocznia ale nie na każdy scenariusz imo [screen 22]

plusy:
- stacja również ma super vibe i czuć klimacik
- bardzo dobry układ stacji pod zabawę scenariuszami

Witnica:

minusy:
- otoczenie na stacji słabe po mimo dużego potencjału [screen 23]
- na po Witnica miasto można by zrobić tylko 1 przejście podziemne aby urozmaicić ten przystanek [screen 24]
- do Sadkowic na wjeździe te stare tory boczne powinny być całkowicie zarośnięte, obecnie są łyse [screen 25]
- również otoczenie na szlakach kuleje
- brakuje przejść między peronami na po Sadkowice [screen 26]

plusy:
- porządna stacja towarowa na szlaku bardzo się przyda

Grabina:

minusy:
- brakuje budynków nastawni i dworca kolejowego
- również brakuje życia w tej mieścinie, nic się nie dzieje [screen 27]
- otoczenie do poprawy na stacji i szlakach

plusy:
- dobry vibe małej zmodernizowanej stacyjki

Lipka:

minusy:
- trawa w drodze w km 225.600 [screen 28]
- ta grupa torów mogłaby być bardziej zarośnięta i zdezelowana [screen 29]
- brakuje mi jakiś starych tarcz kształtowych zaporowych i manewrowych
- na po Rypinek Miasto bardzo mi brakuje tunelu drzew i zmniejszonej przyczepności [screen 30]
- otoczenie do poprawy na szlakach i posterunkach
- brakuje nastawni na podg Rypinek Brzesk

plusy:
- dobry vibe takiego starego posterunku bocznicowego

RYPINEK:

minusy:
- biała tabliczka na stacji Rypinek km 267.150 km [screen 31]
- rozbudowałbym wszystkie bocznice w Rypinku oraz poprawił całe otoczenie na stacji i szlakach a także dodał stacji życie wokół peronów [screen 32 i 33]
- brakuje mi ciut więcej nastawni jak to kiedyś panowało na kolei (nawet opuszczonych starych budynków, byleby był po tym ślad)

plusy:
- najlepszy vibe stacji gdzie kolej się trochę zatrzymała
- dużo bocznic do zabawy

Kaczyce:

minusy:
- poprawić otoczenie stacji bo kuleje
- za dużo imo tych wejść/zejść z peronu na po Byczyna

plusy:
- również super vibe stacji

Orzechowo Miasto:

minusy:
- otoczenie do poprawy na stacji i szlakach
- pokusiłbym się zmienić ten peron na trochę starszy a na bokach zostawić semafory kształtowe jak za czasów bieda modernizacji [screen 35]

plusy:
- kolejna stacja co ma super vibe

Orzechowo:

minusy:
-semafor wjazdowy C bym również zmienił na zapuszczony semafor kształtowy unieważniony [screen 36]
- imo za dużo trawy na tej grupie odstawczej [screen 37]
- i tu standardowo również otoczenie do poprawy
- po nowa zimnica mógłby znajdować się w głębokim lesie, wiatraki na wzgórzu dają taki urok a las bo ty doprawił, wystarczy w sumie usunąć tylko budynki wokół [screen 38]

plusy:
- i kolejna stacja z super vibe

Borkowice:

minusy:
- ten tor mógłby być bardziej zapuszczony i zarośnięty [screen 39]
- całe otoczenie do poprawy
- domki na podg Korty to atak klonów, wymieniłbym je dla urozmaicenia [screen 40]
- za podg Korty dodałbym nową stację (gdzie obecna granica stacji) aby mogły tam jeździć składy aglomeracyjne coś jakby SKM, pisałem o tym wcześniej [screen 41]
- na po Leosin Zawodzie buguje się tekstura po prawej [screen 42]

plusy:
- również dobry vibe z tej stacji czuć

LEOSIN:

minusy:
- dodać życia stacji szczególnie przy dworcu [screen 43]
- poprawić otoczenie na stacji i szlakach, szczególnie dodać dużo więcej wysokich bloków i wieżowców jak na duże miasto przystało
- dodać grupę postojową dalekobieżną/regio coś jak GP np [screen 44]

plusy:
- duża stacja, duże możliwości, bardzo fajnie przemyślana

Boguszyce:

minusy:
- poprawić otoczenie na szlaku i stacji
- zmniejszyć prędkość szlakową coś pomiędzy 60-80 aby linia była tzw "drewnianą koleją'
- troszkę wykrzywić tory i dać stukot
- można by się pokusić o semaforki kształtowe
- zmienić budynek wieży ciśnień na ten nowszy, który by odpowiadał jako odrestaurowany zabytek

plusy:
- cudowna stacyjka, vibe nieziemski

Coś od siebie:

Po pierwsze to wielkie brawa dla Macieja, że odwalił kawał dobrej roboty ale miejmy nadzieję, że nie spocznie na laurach i dokończy to dzieło.
Sceneria niby fikcyjna i płaska ale tego nie czuć imo. Porównać do wrzosów tego nie porównam, tamten projekt był absolutnym miszmaszem wszystkiego i nie wiadomo o co tam chodzi. Tu jest zupełnie inaczej, widać że autor miał jasną myśl i oddał ją w pełni.

Na dzień dzisiejszy to tak:
- scenariusze jak i sama sceneria są przejezdne (tyle wystarczy) - test udany

Co trzeba poprawić:
- otoczenie na CAŁEJ scenerii wymaga poprawy, szczególnie szlaki i stacje
- mi osobiście brakuje lasów, sceneria idzie samymi polami albo pustynią..
- brakuje pojedynczych traw blisko torów
- doceniam smaczki jak np. scenę z Fanatyka Wędkarstwa (kto wie gdzie to pozdro) ale brakuje więcej scenek na stacjach, opisywałem to właśnie jako brak życia na stacjach
- wszędzie W4 jest to samo.. stara lampa... tu była modernizacja, więc powinien być to normalny wskaźnik W4, tabliczka (w zamyśle odblaskowa)
- brakuje wskaźników W32 w peronach (nie mówię o każdym ale by się przydały na niektórych)
- każdy peron na po wygląda tak samo.. jak na wrzosach heh, wystarczy zmienić wiaty, śmietniki, ławki, lampy i już będzie coś innego co je odróżni
- większość peronów ma przejścia podziemne na początku i końcu.. no sorry ale najczęściej są tylko w 1 miejscu.. przykład gdzie tak powinno być to np. po Rypinek Miasto - zejście na peron z wiaduktu
- drzewa wokół torów również są powtarzalne.. ciągle taki sam korytarz drzew a nie jest to dobra imitacja lasu imo..
- brakuje linii elektrycznych  NN i WN a słupów jest masa
- urozmaicić pojazdy (dojdą nowe skody) a także pozmieniać trochę autobusy
- powywalać trochę starych zakładów bo przy każdym przejeździe się taki znajduje.. przejazd może być też w środku lasu, po środku pola i będzie lepszy vibe
- pozamieniać przejścia podziemne na może jakieś zróżnicowane? też to monotonnie wygląda..
- mam nadzieję, że jak pojawi się sieć trakcyjna to pojawią się tabliczki hektometryczne (jak na Bałtyku np)
- trochę za dużo pól imo.. też trochę bym je ograniczył jako dekorację..
- co do lasów.. brakuje też jakiejś chociaż 1 stacji w środku lasu pośród samych drzew, najlepiej głównie towarowej jak to w zwyczaju
- tak samo szlak do Boguszyc.. pokusiłbym się o starą kolej tak jak pisałem aby jeszcze bardziej oddać vibe tej stacji, która jest zapomniana i dojeżdża tam tylko kilka pociągów osobowych a sezonowo jakiś 1-2 dalekobieżne
- na niektórych po brakuje mi wiat.. przydałby się chociaż kilka po z wiatami

Słowem zakończenia ja wiem, że to nie koncert życzeń ale jak czytałem wyżej to ludziom też trochę brakuje takiego vibe pomieszanego w czasach biednych modernizacji, gdzie modernizowano szlak na 160, zabudowano 4SS a stacje z drewnianymi podkładami i anglikami na 100 km/h a tory dodatkowe to najlepiej na 20 km/h... takie czasy były gdzie modernizowano tylko minimum i to tu trochę jest ale imo  za mało..
Mam nadzieję, że chociaż kilka takich zmian wejdzie i sceneria będzie po mimo swojej fikcyjności dość klimatyczna jak na standardy maszyny bo osobiście jedyny klimat gdzie czuję coś ciekawego to Całkowo i Galicja (ale tego nie da się porównać heh)
Gratulację i życzę wytrwałości w tym projekcie, trzymam kciuki i czekam na kolejną wersję testów już z siecią trakcyjną i poprawkami!


Screeny proszę wrzucić na upload forum, albo jako załączniki.
Matek123

5
Dzisiaj przetestuję trochę scenerie to napisze więcej  ale.. skoro @MaciejM kombinuje z dodatkową stacją za Leosinem dla składów dalekobieżnych to zaproponuję aby ta stacja znajdowała się za podg. Korty (czyli w Leosinie oblot i dopiero zjazd służbowym na grupę odstawczą albo... zrobić te stację zaraz za Leosinem (w ramach stth) ale dodać również stację za podg. Korty aby pociągi aglomeracyjne mogły tam kończyć bieg. Byłaby to zwykła stacja malutkiego miasteczka do którego dojeżdża kolej aglomeracyjna, max 2-3 perony z max 5 krawędziami np. Nie oszukujmy się ale sceneria ma ogromny potencjał a wachlarze między nową stacją X - Leosin i powrót jak SKM również byłyby fajnym urozmaiceniem bo obecnie jedynie Bałtyk ma coś podobnego ale to nadal jeżdżenie po głównej scenerii a nie jej odgałęzieniach

6
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 22 Listopada 2024, 16:55:48 »
Wezmę: 41220, w Borkowicach wjazd podany wyjątkowo na tor nr 1.

Uważam jednak, że są one trochę zbyt proste i powtarzalne. Brakuje mi tutaj trochę różnorodności jak to jest w realu (wszędzie powtarza się tu fraza: "na tor nr x" a w realu słyszy się częściej typu "mechaniku dzisiaj wjeżdżamy na stacyjną jedynkę", "podany wjazd na pierwszy", "zmiana toru wjazdowego na jedynkę" etc) - ale to tylko moja opinia

Edit 1. Gdyby tu padł argument "ale instrukcja" to należy w takim razie dodać odbiór/bez odbioru na końcu komunikatu oraz na początku wywołać selektywnie

7
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 13 Listopada 2024, 19:13:04 »
calkowo_v2_osoba_jar_poranek.scn - nieprzejezdny... BR Lotosu na czołówkę wyjechał w Paszkach Wielkich

8
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 11:49:06 »
To może i ja dorzucę swoje 3 grosze. Ktoś wyjaśni w takim razie jak to działa? Taka 09 w rozkładzie będzie mieć wpisane 160 jako prędkość rozkładowe, dodatkowo będzie zapis w tym samym rozkładzie, że podstawowy hamulec to pneumatyczny. Jakim cudem w takim razie ona posiadała rozkład na 160 skoro podstawowy hamulec tego składu to właśnie pneumatyczny?

Tak samo na impulsach, na ścianach w kabinie jest zapis o ograniczenia prędkości z niesprawnym hamulcem ED a w rozkładach jest zapis o podstawowym hamulcu "P" - pneumatycznym.

Pojazd EN76 np. posiada podstawowy hamulec MED (elektrodynamiczny+elektropneumatyczny) a cała ironią polega na tym, że również ma w rozkład wpis "P" jako podstawowym był pneumatyczny.

Jak wczytamy się w instrukcje to.. "podstawowym hamulcem na kolei jest hamulec pneumatyczny".. czy ktoś jest w stanie wyjaśnić jakim cudem to się trzyma kupy?

9
Siema siema o tej porze każdy wypić może!

Gdzieś tu kiedyś czytałem jakiś wątek o wymianie pasażerskiej. Ktoś wkleił tak wykresy, jak wygląda jazda osób danymi pociągami, m.in aglomeracyjne, osobowe dowozowe itp. Było to fajnie narysowane, klarowne i proste. Szukałem już jakiś czas ale znaleźć nie mogę.

Druga sprawa to strona internetowa, coś jak ilostan tylko bez zdjęć, dokładniejsza z datami i był tam tylko tabor kolejowy przewoźników pasażerskich.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 02 Października 2024, 10:34:05 »
Jedna rzecz.. dopiero teraz zobaczyłem XD. W rozkładach jazdy wszędzie są wpisane ROPy... jeżdżą tam spalinowe lokomotywy, więc powinno być ROSy. Na dodatek można zmienić relację pociągu Wiliś-Wiliś Las (dekoracja) na standardowe na całkowie tzn. Wiliś-Czerwice bo imo głupio wygląda taka krótka relacja (kółeczko wokół wsi)

11
EN57AL : 1324, 1464, 1531, 1550 PZPR przechodzą/zaraz będą przechodzić P4 i dostaną aktualne barwy Pomorskie.

12
SA132-009 KW w barwach Warty Poznań (chyba jeszcze je ma)

Cała seria EN57FPS schodzi na P4 i raczej dostaną barwy PR.

EN57 PZPR (PR Gdynia) powoli będą znikać na rzecz 31WEbb.

SM42-329 PZPR w styczniu koniec papierów i OG.

13
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 18 Sierpnia 2024, 20:18:22 »
Bry bry bry zaczynamy testować ugułem całe te

Będę edytować ową wiadomość aby nie zaśmiecać wątku.

Na pierwszy ogień scenariusz:
"calkowo_v2_osobb_wil_poranek"
UWAGI: Dopisać na końcu scenariusza, że jest zjazd na tory postojowe, oblot i podciągniecie pod tarczę i dopiero tam się kończy scenariusz.
STATUS: Przejezdny

Kolejny sceraniusz:
"calkowo_v2_osobb_wil_dzien2"
UWAGI: j.w
STATUS: Przejezdny

I kolejny:
"calkowo_v2_osobb_wil_dzien1"
UWAGI: j.w + mechanik AI zaczął popełniać Fiata dopiero po otrzymaniu sygnały zezwalającego, ignorował sygnały Osp 1 (nie wiem czy tylko tu czy w całej szamynie tak jest, niżej log i error podpisany legancko w razie w
STATUS: Przejezdny

Edit 1 dnia 19.08 br

"calkowo_v2_pospwila"
UWAGI: Wszystko grało do wyjazdu z Macierzewa, dalej mechanik AI nie chciał jechać, nie zadawał mocy, ręcznie (grając samemu) da się jechać
STATUS: Do przejechania TYLKO PRZEZ PRAWDZIWEGO GRACZA

Edit 2 dnia 21.08 br

"calkowo_v2_zdawczyab_pus"
UWAGI: W opisie misji zamiast "zjeżdżamy na tory manewrowe" napisać "Zjeżdżamy do szopy"
STATUS: Przejezdny

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 03 Lipca 2024, 12:39:19 »
To dodajcie do impulsów takie awarie i do EN57Ax i będzie tak jak w realu.

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 26 Czerwca 2024, 22:02:28 »
Nowy 332130 - wrzosy

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 26 Czerwca 2024, 20:20:27 »
Jak ktoś wyżej pisał.. próba radia "backspace" kraszuje grę w każdym pojeździe.
Brakuje również plików "wózek torowy" bo jest różowy.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 27 Maja 2024, 10:19:23 »
Zakup tych pojazdów to jedno wielkie XD. Gdyby IC zapowiedziało więcej pociągów na liniach bez druta to jeszcze rozumiem.. ale w obecnej chwili to dramat. Nie lepiej naprawdę zainwestować w lokomotywy dwutrakcyjne, wagony sterownicze? No lepiej ale drożej a trzeba oszczędzać, więc będą kolejne odpowiedniki ED74 czyli tabor regionalny na siłę przystosowany do dalekobieznego ruchu. Sama geneza oddzielnego członu okej, jeżeli będzie tam przejście. Jeśli nie będzie to dramat. Generalnie imo trefny zakup i tyle. Jedyny +, że nie jest to oddzielna platforma a po prostu impuls a nie nowe wymysły jak PESA robiła z Dartami np.

18
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


19
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 14:52:48 »
Czasy pudełek bez wnętrza się już skończyły.

Tym czasem w paczce nadal jest Voith, Kaczka, EU20. Lekkie niezdecydowanie.

20
Bocznica / Odp: Traxx Reworked
« dnia: 07 Września 2023, 00:13:03 »
bocznica

21
| 14.06.2023 |

Od lewej EN57-1119 w trakcie wyjazdu z torów postojowy, EN63A-022 również przygotowuje się do wyjazdu w peron, EN96-004 w trakcie uruchamiania, w tle EN57-2020 stoi jako dzisiejsza rezerwa.

22
| 22.08.2023 |

6Dg-1248 z ET26-006 podczas manewrów, w tle ET22 oczekujący na rewizję oraz inne lokomotywy czekające na "lepsze czasy"

23
Bieżące Symulatorowe / Odp: Siła hamowania EN57
« dnia: 27 Lipca 2023, 16:34:30 »
De facto wszystko zależy od jednostki, w jakim stanie jest cały układ hamowania, jakie są klocki, jak wyregulowany jest SAB, jakie szyny, jaki profil linii, jaką pogoda, czy łuk czy z górki, jak bardzo koła jezdne są zużyte, jakie jest zapełnienie jednostki. To wszystko jest zależne od tego jak pojazd hamuje. Często jest tak, że z kabiny A hamujesz trochę inaczej niż z B. De facto moznaby zrobić kilka fizyk i losować ale... komu się chce i w sumie po co heh

24
| 25.07.2018 | 
Od lewej EN62A-001 z pociągiem 59402/3 relacji Bydgoszcz Główna - Olsztyn Główny, obok EN76-049KP z pociągiem 50483/2 relacji Toruń Wschodni - Bydgoszcz Główna

25
| 14.07.2023 |

EP08-001 z porannym IC, w tle ED78-028+EN63A-033 z pociągiem Regio gdzieś w Szczecinie

26
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 07 Marca 2023, 21:53:10 »
Ogólnie jak ja coś tam kombinowałem z otoczeniem to pewne grono osobników się ZSRR'ało, że drzewa nie są 15 metrów od skrajni + na linii z dużym ruchem tyle wysokiej trawy. Uważam jednak, że to kawał dobrej roboty i tak trzymaj!

Edit1. Jedyne co to na tym zakładzie z węglem ta trawa powinna być niższa albo taka żółtawa moim zdaniem.

27
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 16:00:28 »
Może w takim razie podkłady w 3D?

28
EN57-1953 raczej na złom nie pójdzie jak 2 lata temu miał P4. W kuj-pom jeździł, teraz w teorii nie jeździ bo przyszły WEg(e) Elfy. Albo pójdzie na kraków albo na olsztyn albo jednak zostanie u nas jako rezerwa.

29
Bocznica / Odp: Товарищ Гагарин V2
« dnia: 12 Listopada 2022, 20:13:31 »
To cytat z grupki maszynowej na FB ale wyprostuję..

Jest mi szkoda, gdyż Sawi już w 2017 roku pokazał, że robi nowy model gagarina. Dłubał i dłubał aż nie dawno wydał oświadczenie. Gdybym ja coś robił tyle lat i nagle by to poszło na śmietnik czułbym się z tym bardzo źle ale sam bym sobie na to zasłużył bo mogłem to ukończyć szybciej ale wiadomo - bym to robił za darmo, więc nie byłoby na to dużo czasu. Tu koło się zatacza i można tak ciągle gdybać. Szkoda pracy Sawi'ego ale sam sobie taki los zgotował. Możliwe, że jego model gdy wyjdzie będzie dużo lepszy i zastąpi ten ale gdybać możemy w nieskończoność. Na tym zakończę tę wypowiedź bo nie ma zbyt sensu jej kontynuować - podkreślam, że bardzo gratuluję chłopakom tak dobrej pracy!


//Test Dodatków nie jest odpowiednim miejscem na takie przemyślenia. Bocznica. Robo

30
Na warsztacie / Odp: Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 21:13:26 »
Problem jest taki, że jak model robisz 10 lat to główne elementy będą przestarzałe i co chwilę będzie trzeba coś modernizować - nie ubliżając jest to dobre porównanie z modernizacjami PKP PLK. Robienie czegoś, zostaje to na lodzie na jakiś czas, później wracamy do tego bo wymagana przebudowa i koło się zatacza.

Niestety przez 10 lat można w modelu osiągnąć większa dokładność itd.. programy są aktualizowane a standardy wokół idą w górę, więc taki model jest narażony albo na słabą jakość bo stary albo wieczne przebudowy i nie wyjdzie to nigdy. Każdy wie, że tu wszystko robią ludzie z pasji a nie z przymusu ale też nie powinno się tego robić w aż tak drobny sposób. To jakby budować dom i raz w tygodniu dać 1 pustak. Taki dom będzie powstawał dziesiątki lat a po kilku latach niektóre pustaki będzie trzeba wymienić i zamieni się to w syzyfową pracę.
Najlepsza opcja to szukanie pomocy gdzie się da aby coś wykończyć - można nawet wyjść po za community maszyny bo inne symki też są.

Strony: [1] 2 3 ... 6