Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - HeroPie312

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / Pesa seria 218M
« dnia: 12 Listopada 2023, 00:53:33 »
Czesc. Od jakiegos czasu nie daje mi spokoju kwestia niekonsekwencji stosowania napedow w ramach tej serii. Pytanie do Was, czym, jakimi czynnikami to jest podyktowane, bardziej technicznymi czy ekonomicznymi (budzet zamawiajcego)?  Najstarsze SZT z tej serii oznaczone jako sa132 oraz najmlodsze sa134 jezdza na przekladniach hydromechanicznych od ZF, natomiast sa133 jest wyposazona w czystego hydraulika T211 od Voitha. Jakie sa roznice zasadnicze w budowie oraz dzialniu obu typow przekladni, wiem natomiast chcialbym sie dowiedziec co nieco odnosnie wad/zalet obu rozwiazan w eksploatacji i wlasciwosci trakcyjnych a porownanie bedzie chyba o tyle zasadne, ze mamy do czynienia z tym samym pojazdem i czy to one byly brane pod uwage w stosowaniu zmian konstrukcyjnych calej serii 218M czy bardziej chodzilo o koszta. Z krotkiej historii na wiki sa101/sa102 natomiast wyczytalem, ze w ramach modernizacji najpierw te pojazdy dostaly przekladnie hydromechaniczne Clarka a na koniec hydrauliczne Voitha i to ponoc te ostanie byly uwazane za najlepsze co moze byc istotna wskazowka.

2
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

3
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

4

Wychowywałem się w Macierzewie, tutaj także się urodziłem. Dorastałem w czasach, gdy na całkowskim szlaku dominowały ciężkie towarowe prowadzone "Gagarami", a składy osobowe były przeważnie zestawione z SP45 i wagonów Bipa. [...] Lata 90. Na dyskotekach dominowały przeboje między innymi Blue System oraz wczesnego Eurodance. Nastroje w kraju były zagmatwane. Ludzi ogarniał strach, niepokój, niepewność. [...] Na kolei wówczas pojawiły się "żółte czoła", towarzyszące prawie każdej lokomotywie przemalowywanej w związku z ułatwieniem widoczności.

Z pamiętnika Romka Abramowskiego, 2003

5
Wydział zamówień / Odp: Poszukiwane plany kabiny ET22-20XX
« dnia: 28 Grudnia 2022, 20:43:57 »
Proszę nie zniechęcać potencjalnych nowych modelarzy od prób zrobienia dodatku.

6
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

7
Bocznica / Odp: Товарищ Гагарин V2
« dnia: 12 Listopada 2022, 20:03:02 »
Dragony się prawie skończyły, więc nie wykluczam :p
//Post raportowany - nie wnosi nic do tematu wątku. Bocznica. Robo

8
Wydział zamówień / Zdjęcia szynobusów PESY
« dnia: 06 Października 2022, 19:18:28 »
Jako że w jakiejś tam przyszłości powinien pojawić się nowy model pesobusa, zachęcam do uzupełniania braków w zdjęciach na tekstury.


9
Ogolnie wasz kochany deweloper zainwestował w referencje do nowych modeli

10
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

11
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 08 Lutego 2022, 15:00:14 »
Pora na uaktualnienie.

EU44 i EN57AL oczywiście zostały już dawno wydane. Oprócz tego pojawiło się kilka zupełnie nowych modeli, ale też parę tekstur do istniejących. Zrobiłem:
- EP07-1024 w najnowszym schemacie malowania;
- ET22 w wersji à la 12xx — 1047 oraz 1141* — są to zwykłe byki, w których wymieniono górne reflektory i zamontowano klimatyzację;
- prędkościomierz UniControls oraz tablet z rozkładem** — standardowe wyposażenie wielu siódemek PKP IC;
- wagon 174A w okleinie "Connecting Europe Express"*, przy okazji zrobiłem też odświeżenie wózka 25AN — nowy układ mapowania i o niebo lepsza tekstura;
- wagon typu 436Z, serii Roos;
- EP09-018;
- EP09-046;
- EP09-032;
- wagon 111AMM-20*;
- 2 modele statyczne budynków.

* swoją cegiełkę dołożył Joachimowicz,
** swoją cegiełkę dołożył jakubg1.

W przypadku dziewiątek zoptymalizowałem model i dołożyłem nowe elementy w 3D — nowe klamki, wsypy do piasecznic, gniazdo UIC oraz nowe reflektory z wykorzystanym wkładem zezowym Pawła. 046 dostała też tabliczki z numerami. W przyszłości pojawią się też "standardowe" malowania IC.
Teraz przez najbliższe tygodnie zajmę się wagonami na naczepy, wagonami do przewozu zboża oraz wagonami 111A-30. Pewnie pojawi się też pełnoprawna kabina do EU44, czas pokaże.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Września 2021, 19:08:59 »
Witam! Zdjęcia na tekstury MR4055 / MRD4255 Arrivy Link: https://eu07.pl/userfiles/24104/MRMRD.rar
Stan na 19.09.2021

14
Pomoc doraźna / Odp: Jak zmienić refletkory w ST44
« dnia: 02 Września 2021, 20:33:12 »
Czyli na święte nigdy. Nie czekaj na innych, bo osiwiejesz. Licz na siebie. :)

15
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 25 Lipca 2021, 22:11:49 »
Witam po przerwie. Z racji że EN57 i 71 znam jak własną kieszeń i większość kabin na pamięć znam to postanowiłem dodać coś do ''unowocześnienia'' kabin w maszynie na stan obecny większości kibli.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Czerwca 2021, 21:46:49 »
EU07-068 4E w malowaniu Cargounit

https://eu07.pl/userfiles/24334/EU07-068.rar

17
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 20 Czerwca 2021, 00:06:25 »
Dawno nie było tutaj aktualizacji. Dużo się nie działo od tamtego czasu, ale zawsze coś.

Jeśli chodzi o mniej ciekawe rzeczy, to pojawiły się tekstury:
113Aa 209-4,
EU07-458 (we współpracy z MR6),
182 116-4,
EU07-241,
186 534-4,
E483 256.

A jeśli chodzi o te bardziej ciekawe, to udało się niemalże dokończyć EN57AL. Prace były skupione głównie na kabinach, wykonałem multum poprawek i zrobiłem podświetlenie pulpitu. Poprawione zostały też tekstury zewnętrzne, nie zabrakło także oczyszczenia folderów z wielu zbędnych, nieużywanych plików. Do zrobienia zostało chyba tylko skrócenie wnętrz lowpoly we wszystkich wersjach, więc niedługo jednostki będą gotowe i trafią na repozytorium. Po wydaniu AL-ek zajmę się tym, co aktualnie jest wypisane w pierwszym poście (w międzyczasie pewnie doprowadzę skórki EU44 do porządku, jeśli nikt inny się do tego nie zgłosi), a następnie mam nadzieję, że w końcu tym nieszczęsnym SA134/3.


18
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 04 Kwietnia 2021, 15:42:20 »
Ściany lasu to nie jest łatwa sprawa dla nowego użytkownika. :/

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 19:29:54 »
Dekoracje w Częstochowie stan prac na 03.04.
Dodano drzewka w miejscach, gdzie tory są wypoziomowane. Przybyły 364 drzewka wstawiane wg zdjęć satelitarnych.

20
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 30 Marca 2021, 20:25:40 »
Czyli prawidłowa. Działaj :)

21
Na warsztacie / Całkowo Rebulid
« dnia: 16 Marca 2021, 22:44:50 »
A oto owoc mojej tygodniowej pracy :)
Plik: https://eu07.pl/userfiles/24889/ca%C5%82kowo_rebulid_part1.7z

Jest to początek projektu o nazwie Całkowo_rebulid. Zamierzam wykonać znaczną modernizację szlaku i stacji, by odpowiadała nowym standardom w tworzeniu scenerii.
Uwagi:
1.Paczka nadpisuje plik scenery\slimson\reszta_os.scm (usunięcie paru budynków)
2.2 przejazd w stronę Macierzewa Jezioro od strony Macierzewa jest na 20km/h (Brak Widoczności)

W miarę postępu prac będą aktualizacje :)

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Stycznia 2021, 00:19:39 »
Dzisiaj będzie sporo obrazków, bo dość sporo się zmieniło od ostatniego razu. Linia 61 została wydłużona do Włoszczowej, Na Wiedence skończyłem prace przy Zawierciu, ożywiłem dawny projekt Linii 64 Kozłów - Koniecpol, Turów doczekał się starego peronu i przybyło dużo terenu w okolicach Turowa i w stronę Lusławic. W temacie Linii 64 - Dorobiłem brakujący odcinek torów od Starzyn do Koniecpola, oraz wypoziomowałem całość, wraz z łącznicą do Psarów, przerobiłem układ torowy na stan po modernizacji szlaku w 2011 roku (usunięcie dwóch esów w miejscu dawnych przystanków) i dodałem brakujące semafory w Starzynach. W końcu jest kawałek torów, żeby sobie trochę dłużej pojechać :). Planuje także dorobić połączenie CMK z Zawierciem i Włoszczową Północ. Poza torami, drutem i sygnalizacją nie przewiduje większych prac na CMK i LK64. Może kiedyś, jak L61 będzie dociągnięta na gotowo do Kielc, a Wiedenka do Katowic ;) Poza tym, doszły jakieś drobne zmiany na Rakowie, a tory na Stalowni nadal nie wypoziomowane przez co prace nad Częstochową stoją w miejscu :/

23
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 23 Grudnia 2020, 21:46:04 »
Pierwsza jedynka jest już gotowa, zostało już tylko zrobić wersję fabryczną, którą już zacząłem. Następnie pojawią się dwójki B91 i G90, po ich skończeniu zabiorę się za różne wersje po NG.

24
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza.
« dnia: 22 Grudnia 2020, 23:10:09 »
Dzięki pomocy Joachimowicza kolejne wagony już niebawem będą gotowe.

25
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 21 Listopada 2020, 17:12:55 »
Na północ dalej niż do wyczerp się nie zapowiada. Może ktoś inny się podejmie, ale przy tylu chętnych nie liczył bym na to przez najbliższe parę lat. Do misji manewrowej będzie można użyć Częstochowy, ewentualnie Koniecpola/Żelisławic jeżeli powstanie wersja retro (2000 rok) trasy.

Edit: /08.12.2020/ Parę szlakówek, z przejazdu od Kusiąt do CT. Pomimo braku trawy na praktycznie całości, teren wygląda lepiej niż w większości obecnych tras :P A wszystko dzięki zastosowaniu shadera mieszającego dwie normalmapy (przy czym jedną dość mocno rozciągniętą) ze sobą ;)

26
22WEa mają dwie przetwornice i cztery mocne silniki, po dwa na skrajnych wózkach. Obie kabiny są "duże" i mają wąski korytarz, w którym po lewej są komputery i falowniki, a po prawej elektryka i pneumatyka.
22WEc mają jedną przetwornicę, cztery słabsze silniki na wózkach pierwszym i drugim, nie mają tempomatu i posiadają nowszy komputer pokładowy (ten po prawej), coś jak na Linku, oraz komputer z prędkościomierzem (taki, jak długie Elfy KŚ, z bardzo ozdobnym zegarem). Tylko jeden z nich (053) potrafi jeździć 160km/h. W członie D w kabinie jest cicho, bo za maszynistą nie ma urządzeń - jest tam urządzony przedział służbowy dla kierownika pociągu.

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Listopada 2020, 20:44:43 »
Szkoda, że nie doszedłeś do żółtej linii i nie zrobiłeś czoła ze skosa. Jak czas pozwala, to EP09 warto fotografować z 2 boków.

28
Na warsztacie / Mapka detali
« dnia: 26 Listopada 2020, 20:18:18 »
Normalmapka ze skalowaniem uv względem diffuse. Zastosowana jako nierówności łamiące kafla toru doświadczalnego odrobiną światłocienia. Można dać mnożnik w drugą stronę i zrobić wzorki nie do oddania na głównej normalmapie. Choć nie wiem jakie to może mieć zastosowanie w symulatorze pociągów. Główne zastosowanie, jakie przychodzi mi do głowy, to jakieś sploty materiału, pory skóry itp.
Może ktoś znaleźć/namalować ładniejszą normalmapę na ziemię. Fajnie też jakby dla podstawowych tex terenu ktoś materiały dostosował. A tymczasem niech sobie tu kiśnie. :)
https://eu07.pl/userfiles/23180/detailmap.7z

30
Bocznica / x
« dnia: 01 Listopada 2020, 16:46:44 »
x


//Na życzenie autora - bocznica. Robobatman.

Strony: [1] 2