Dobrze, ale nie wiem o co chodzi poprawiłem to, a to znów zostało usunięte, wprawdzie wiem że źle że to usunąłem i bardzo przepraszam :)
Sam chodzę na profil "Technik transportu kolejowego" w Sosnowcu, wcześniej dość szczegółowo orientowałem się, czy taki kierunek wystarczy, aby mieć możliwość podjęcia pracy jako maszynista. Jak się okazuje - tak. Z rocznika, który skończył TK w Sosnowcu na tym profilu w 2006 dziś już praktycznie wszyscy jeżdżą jako maszyniści. Z późniejszych absolwentów też kilku niedawno szkoliło się na pomocników i maszynistów. A, po "Kolejówce" nie trzeba przygotowania teoretycznego (bo ono zawiera się w większości w programie nauczania):
"W trakcie nauki uczeń zdobywa wiedzę na temat:
- budowy środków transportu szynowego, maszyn elektrycznych, automatyki i informatyki
- procesów technologicznych z zakresu organizowania i prowadzenia ruchu
- środków technicznych eksploatowanych w transporcie szynowym (w tym na kolei)
(...)"
Wielkie, wielkie dzięki, ale jak to jest kiedy prowadzi się stary en57-???a kiedy jakimś nowoczesnym, od czego to zależy? Czy od przepracowanych godzin czy od zachcianek pracodawców? Jeszcze raz wielki dzięki, później jeszcze do Ciebie napiszę jak tam jest;)
« Dodano: 26 Marca 2011, 18:19:32 »
Jeżeli chcesz iść na kolej, to najlepiej idź na kierunki związane z elektryką/mechaniką (technik elektryk, technik mechatronik itd.). Na jakich pojazdach będziesz jeździł zależy już od spółki, w której będziesz chciał pracować.
A troszeczkę dokładniej, czy skończeniu technikum np. chcę jeździć Flirtem(en75) to do jakiej spółki mam się kierować?