Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mati_An

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15
91
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« dnia: 26 Lutego 2011, 14:30:45 »
Drugi łuk musi mieć o tyle mniejszy/większy promień (zależy czy będzie po wewnętrznej czy po zewnętrznej tego pierwszego łuku) ile wynosi odległość między osiami torów - np jeśli pierwszy łuk ma 1200 m promienia a tory są oddalone od siebie o 5 m, to promień drugiego łuku powinien wynosić 1205 m (jeśli po zewnętrznej) lub 1195 m (jeśli po wewnętrznej).

92
Bieżące kolejowe / Odp: Działanie SBL
« dnia: 19 Lutego 2011, 06:09:54 »
Może zakładają, że kiedyś podniosą prędkość do co najmniej 140 km/h (choć pytanie czy to ma sens na tak krótkim odcinku, no chyba że by tam jakie Flirty/Elfy miały śmigać), podobnie jak na odcinku Grodzisk Maz. - Skierniewice (ewentualnie Warszawa Włochy - Grodzisk Maz., ale tutaj nie wiem czy jest SBL 4-stawna).

93
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 08 Lutego 2011, 17:10:44 »
Cytat: mechatronik
Dla przykładu, dajmy na to mamy linię gdzie Lh wynosi 1000m. Na 3-stawnej odstęp będzie nie krótszy jak 1000m natomiast na 4-stawnej odstęp zgodnie z przepisami może już mieć !500 m.
No nie bardzo, zakładając prędkość przy S4/S5 równą 100 km/h odstęp musi mieć przynajmniej 700m. A co do samego sygnału S3, myślę że tu chodzi o odpowiednią interpretację przepisu, konkretnie fragmentu "dwa odstępy blokowe są wolne, a przy następnym semaforze -100 km/h" - nigdzie w nim nie jest napisane że semafor ma wskazywać sygnał S6..9. Oczywiście ten przepis się zmienił i teraz chcący zachować z nim zgodność trzeba by na Antoninowie zmienić semafor na 5-komorowy z pasem zielonym i wskaźnikiem W20 i w momencie S1 na Podskarbińskiej wyświetlać na nim S9. Ale oczywiście jest po staremu z wiadomych przyczyn.
Byłbym zapomniał, @Żuk tak, na własne oczy widziałem S3 na tej ostatniej SBLce.

94
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:56:37 »
S3 na ostatnim SBL, wjazdowy na odgałęźny (odgałęźny bez semafora wyjazdowego) na pomarańczowo a kolejny SBL za odgałęźnym na Stój. Tak bym to widział.
Następny semafor za tym na Antoninowie to wjazdowy na Podskarbińską (jak widzę Mannerheim mnie ubiegł). Mnie to bardziej wygląda na dość dziwną konstrukcję SBL 4-stawnej z zastosowaniem semaforów półsamoczynnych na podg (pewnie kiedyś w założeniach miało być tam szybciej niż obecne 80 km/h).

95
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:22:28 »
"Sygnał S 3* zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej** informuje, że następny semafor (logiczne, że półsamoczynny się tu załapie) nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h"
No to teraz Was zagnę - podg Warszawa Antoninów, semafor wjazdowy do strony Rembertowa, 4 komory bez żadnego pasa świetlnego, a mimo to ostatni SBL przed właśnie tym semaforem ma możliwość podania S3 (tak było przynajmniej rok temu, jak jest teraz to nie wiem). Jak się to ma do powyższego przepisu?

96
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 18:49:42 »
Na stacji Szczecin Załom jest dosyć ciekawa sytuacja, gdzie szlakowa wynosi 120km/h, a w torze głównym jest anglik, po którym nie ma ograniczenia do stu, również nie ma tam ograniczenia w WOSie.
Tuż przed stacją szlakowa zmienia się ze 120 na 70 km/h, ale tylko po jedynce. Jeśli ten anglik leży w tym torze to ta zmiana jest zrozumiała, tak poza tym temat dyskotekowy nam ucieka.

97
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 18:15:56 »
Może być jeszcze taki wyjątek, że jak na szlakowa wynosi V<=100km/h to ograniczenia 100km/h się nie podaje, więc SBLka może podawać na W18 bez problemu S2, bo dopiero na wjazdowym Ci powie czy dalej jest stój czy coś innego.
W tym przypadku, jeśli linia miała szlakową >100 km/h i na skutek jej degradacji prędkość spadła poniżej 100 km/h, to nawet wtedy na wjazdach/wyjazdach podaje się sygnały z ograniczeniem do 100 km/h (jeśli oczywiście tak było wcześniej). Przykład - Kraków Mydlniki, szlak od strony Katowic ma szlakową 50 km/h, podobnie przez całą stację, a przy przelocie semafory na wjeździe i wyjeździe mają wyświetlone odpowiednio S7 i S6, dopiero za stacją prędkość wzrasta do 120 km/h.

98
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 04 Lutego 2011, 23:07:49 »
Nie o to w tym chodziło. Chodziło o to, że wyświetli się sygnał niewątpliwy, ale nieadekwatny do utwierdzonej drogi.
Był nawet w Polsce wypadek (tylko nie pytajcie mnie gdzie i kiedy, strona Grzegorza Petki nie działa), semafor pokazywał S2, a rozjazd był ustawiony na bok, ktoś się po prostu rąbnął przy podpinaniu kabli uzależniających między semaforem a rozjazdami. Pośpieszny wleciał 120 km/h na ten rozjazd, a co się dalej stało to chyba nie muszę mówić.

99
Bocznica / Odp: Projekt Rochowice
« dnia: 02 Lutego 2011, 17:29:51 »
Zawsze można stworzyć taką fikcyjna dłuższą scenerie z Drawinowa, L53, L61 i będzie długa. Tyle że sporo roboty z tym.
O to niech Cię głowa nie boli. Zastanawia mnie tylko, który komp uciągnie takiego giganta, poza tym włączanie do tego Rochowic czy linii 61 nie ma sensu.

100
Cytuj
Na odcinku Niedźwiedź-Zastów
Zachciało im się likwidować posterunek w Łuczycach to teraz mają. Nie byłoby takich opóźnień jakby zostawili rozjazdy i semafory w tamtym miejscu.

101
Bieżące kolejowe / Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« dnia: 14 Stycznia 2011, 21:55:18 »
Linia053 brutto-pospieszny ET41+ET22+52xEaos=4156t
Niestety tak długi skład nie mieści się nam w Psim Polu na torze głównym dodatkowym. 51 Eaosów mieści się jak wyciągniemy pierwszy człon za semafor.
Spróbuj z talbotami, wtedy skład już nie będzie tak długi.

102
Bieżące kolejowe / Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« dnia: 03 Stycznia 2011, 05:33:00 »
Ciężkie składy o masie >=3200T nie zniknęły zupełnie z sieci, więc czymś je trzeba ciągać. Ale to taki mały OT.

103
Bieżące kolejowe / Odp: EP05-16 do naprawy?
« dnia: 25 Grudnia 2010, 18:02:31 »
Kiedy tam byłem 2. lipca 2009 to wtedy już tam stał od dłuższego czasu, więc raczej wątpliwe żeby mieli w planach coś z nim robić. Ważne, że nie stoi na zewnątrz.

104
Inne niekolejowe / Odp: Windows 7
« dnia: 25 Grudnia 2010, 17:56:02 »
Przy instalacji siódemka woła, że potrzeba minimum 20GB na partycji systemowej.

105
Bieżące kolejowe / Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« dnia: 13 Listopada 2010, 12:28:02 »
Te wagony można zawsze zobaczyć na stacji w Tychach, akurat w Zabrzu byłem u kumpla na nastawni.

106
Bieżące kolejowe / Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« dnia: 12 Listopada 2010, 21:50:27 »

107
Bieżące kolejowe / Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« dnia: 12 Listopada 2010, 21:02:45 »
Wczoraj widziałem w Gliwicach skład EU07 + ET 22 + ?? pełnych węglarek (trochę tego było) z peronu nie było widać końca ;)
Czyżby EU07-041 i ET22-173? O 11:30 leciały przez Zabrze Makoszowy.

108
Inne niekolejowe / Odp: Proszę, Porsche!
« dnia: 24 Października 2010, 12:09:06 »
W moim przypadku z Audi 80 byłby duży problem, auto jest za niskie do mojego wzrostu (swoją drogą dla mnie jak Audi to tylko Quattro). To co nim jechałem miało szyberdach (zamknięty, jakby coś :P), w przeciwnym razie nie było by mowy o patrzeniu na drogę. Co do Porsche 959 - też super bryka, tyle że racji bardzo limitowanej serii, cholernie droga.

109
Inne niekolejowe / Odp: Proszę, Porsche!
« dnia: 24 Października 2010, 08:50:00 »
Przykład auta nie do zajechania:
http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,1546529
http://motoryzacja.interia.pl/news/mercedes-juz-naprawiony,1548284
Bardzo mnie cieszą takie artykułu, bo w rodzinie mam prawie identyczne auto (jedynie różni się tym, że jeździ na benzynie/LPG i jest 3 lata młodsze).
Co do tamtego Porschaka, pomijając przypalenie, jest jedna rzecz, która dyskwalifikuje to auto - automatyczna skrzynia. Z ręczną skrzynią przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5.2 s, z automatem będzie to 6 s. Poza tym moje wymarzone auto sportowe jest dość leciwe, jest to 911 Carrera RS 2.7, rocznik '73, tylko że ceny w Niemczech są kosmiczne - 80000-120000 euro (dlatego tak dużo bo wyprodukowano 1500 sztuk).

110
Inne niekolejowe / Odp: Obniżanie wartości napięcia stałego.
« dnia: 19 Października 2010, 17:46:58 »
A ten kondensator jest konieczny?
Jeżeli nie widzisz migotania diody to nie jest konieczny. Jeśli jednak widać zmiany w świeceniu diody to warto podłączyć kondensator (pobór prądu nie jest zbyt duży więc 220µF powinno wystarczyć).

111
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rezonatory SHP luzem na odcinku Zakopianki
« dnia: 17 Października 2010, 20:41:41 »
Czyli to pewnie takie podwójne zabezpieczenie razem do spółki z CA. Co do spadku to tylko na jednym słupie dało się odczytać, że jest 15‰, czyli rzeczywiście spadek jak jasny gwint :-D, reszta była zupełnie nieczytelna.

112
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rezonatory SHP luzem na odcinku Zakopianki
« dnia: 17 Października 2010, 20:04:40 »
No dobra, tylko dlaczego są one ustawione tylko w jednym kierunku (konkretnie przy jeździe do Krakowa). Może to jakieś zabezpieczenie przy jeździe po spadku. Poza tym między osiami stacji w Stroniu i Kalwarii jest tylko 6,74 km, szlak będzie jeszcze krótszy.

113
Infrastruktura kolejowa / Rezonatory SHP luzem na odcinku Zakopianki
« dnia: 17 Października 2010, 19:20:01 »
Będąc dzisiaj na Zakopiance (konkretnie na szlaku Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Stronie) zauważyłem w trzech miejscach  zamontowane rezonatory SHP mimo, że za nimi nie ma żadnej tarczy ostrzegawczej (ewentualnie przejazdowej) czy semafora. W związku z tym zastanawia mnie, czy to SHP czemuś służy obecnie (jeżeli oczywiście działa, jakby nie patrzył w kabinie jest jeszcze czuwak) lub czy przypadkiem nie było kiedyś między Kalwarią a Stroniem jakiejś mijanki (choć warunki terenowe dość mocno temu przeczą - linia ciągle idzie pod górkę i nigdzie nie ma odpowiednio szerokiej równi, ciągle tylko nasypy i wąwozy). W załącznikach zdjęcia z tych miejsc.

114
Bocznica / Odp: MaSzyna i problem z klawiszem "d"
« dnia: 16 Października 2010, 19:28:47 »
Miałem podobny problem z PC na laptopie mojego brata, symek wywalał się po wciśnięciu "d". Karta mniej więcej (nawet więcej) taka sama. Pomogło dopiero przekonwertowanie całości z dds na tga.

115
Bocznica / Odp: EP07-400
« dnia: 19 Września 2010, 11:33:37 »
EP07-400, stan na 1. czerwca 2010.

117
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne TLK to tylko wagony sypialne?
« dnia: 21 Sierpnia 2010, 22:37:57 »
TLK Monciak-Krupówki
Tak gwoli ścisłości, Monciak teraz jest EIC i jeździ w dzień.

118
Publikacje / Trasa Grodzisk - Włodowice (Drawinowo v2.0)
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 12:08:09 »
Link do paczki z trasą: http://eu07.pl/userfiles/1064/drawinowo_v2.7z
Cytat: info.txt
================================================
 Trasa Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie   |
------------------------------------------------|
 Autor trasy: Mati_An            |
================================================

===================================================
Wersja skrócona pliku info. Na początku należy przeczytać "opis.txt" znajdujący się w katalogu INNE\drawinowo. Dodatkowo należy się zapoznać z rozkładami jazdy i WOS-em znajdującymi się w tym samym katalogu.
===================================================

----------------
ZAWARTOŚĆ PACZKI
----------------
- cztery misje;
- rozkłady jazdy dla każdego z poszczególnych składów do prowadzenia;
- WOS;

-----------
LISTA MISJI
-----------
1. Pociąg InterCity na trasie Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie (IC3513) i z powrotem (IC5318):
   - jazda Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie - Grabówek - Grodzisk Zachodni
   - czas trwania 1h 45'

2. Pociąg pospieszny na trasie Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni (PE5316):
   - jazda Włodowice Zachodnie - Włodowice - Grabówek - Drawinowo - Grodzisk Zachodni
   - czas trwania 1h 01'

3. Pociąg towarowy na trasie Włodowice Towarowe - Grodzisk Zachodni (TME52132):
   - jazda Włodowice Towarowe - Grodzisk Zachodni
   - czas trwania 1h 11'

4. Ciężki pociąg towarowy na trasie Grodzisk Zachodni - Włodowice Towarowe (TME25133):
   - jazda Grodzisk Zachodni - Włodowice Towarowe
   - czas trwania 1h 28'

-----------------------
ŻYCZĘ PRZYJEMNEJ JAZDY!
-----------------------

119
Dodam jeszcze, że na wschodniej E20 na stacjach zastosowano rozjazdy po których można jeździć max 40 km/h po kierunku zwrotnym, czemu?
Dla mnie jest to największa pomyłka tej modernizacji. Np. na takim Rembertowie od momentu pojawienia się świateł kibla na horyzoncie od jego zatrzymania w peronie mija 8-10 minut. Do tego wygląd wschodniej głowicy - jeśli tylko jakiś dalekobieżny w kierunku Białegostoku ma przelot i w tym samym czasie odjeżdża jakiś KM/SKM w stronę Mińska, to ten pierwszy od razu zostaje zablokowany bo nie chciało im się dołożyć dwóch rozjazdów na stronę aby temu zapobiec (podobnie w przeciwnym kierunku). O wjeździe z Warszawy Wschodniej Towarowej na część towarową stacji wolę już nie wspominać, to jest dopiero masakra (choć czasem sobie z tym radzą puszczając brutta po lewym). A co do KDP moje zdanie jest proste - najpierw niech zrobią wszystkie linie do sensownych prędkości a dopiero później niech się biorą za duże prędkości, choć moim zdaniem Polska to mały kraj, bo przy wyremontowanych wszystkich liniach do prędkości konstrukcyjnych taki np. "Przemyślanin" (1008 km) czy "Słowiniec" w wersji przedłużonej (1111 km) (mówię oczywiście o tych pociągach, które wcześniej miały nazwy) spokojnie by się zmieściły w 12h na całym przebiegu trasy.

120
Uruchamianie Symulatora / Odp: Zamknięcie uciętej SBLki
« dnia: 13 Sierpnia 2010, 14:51:00 »
Zamień:
include;SBL4Y.inc;SBL_352;-267.685;0.0;-6514.46;-152.634;352;stacja_b_D;end
include;SBL4YN.inc;SBL_352n;-259.657;0.0;-6518.59;-152.634;352n;stacja_b_B;end
na:
include;SBL4Y-pierwszy.inc;SBL_352;-267.685;0.0;-6514.46;-152.634;352;stacja_b_D;end
include;SBL4YN-pierwszy.inc;SBL_352n;-259.657;0.0;-6518.59;-152.634;352n;stacja_b_B;end
Powinno przestać wywalać brak tamtego eventu.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15