Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz W.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 12
31
Publikacje / Odp: EW58, EW60 i EW55
« dnia: 23 Grudnia 2007, 13:27:24 »
ok mam jeszcze takie cos Model: EW58

Oznaczenie fabryczne: 3We (EW58-001 – 008)

Oznaczenie fabryczne: 3WE (EW58-009 – 028)
Poprawnie jest tak:
EW58-001 - EW58-008: 3WE
EW58-009 - EW58-028: 3WEa

32
Publikacje / Odp: Jesien w symku (jako taka:P)
« dnia: 03 Listopada 2007, 12:08:46 »
Program huntera posiada opcje jesieni.

33
Tabor kolejowy / Odp: EN57-20xx i...
« dnia: 27 Października 2007, 17:22:22 »
Miałem kilka razy styczność z EN57-20xx.
Co do pojedyńczego miejsca, to już nie tylko EN57-20xx tak mają. Dużo EN57 ma tylko jedno siedzenie, boczne siedzenie są odmontowywane, a osłona grzejnika jest spadzista.
Brak służbuwki jest również w pewnym sensie utrudnieniem.
A co do dostosowania dla niepełnosprawnych, to nie do końca jest ono przemyślane. Gdyby jechała jedna taka jednostka z jednosobową drużyną konduktorską (czyli sam kierownik), to sam kierownik miałby spore i poważne problemy ze złożeniem podjazdu, ze względu na to, że ciężko jest go "zgiąć" wpół. Jego obsługa jest strasznie toporna. Nie wiadomo po co jest na nim metalowa pokrywa. Poza tym pasy zabezpieczające wózek inwalidzki są za krótkie, żeby kogoś zapiąć, a przycisk alarmu jest za wysoko.

Tak w ogóle, to jak to wygląda w tych zmodernizowanych dla SKM-u? Tak samo?

Cytat: Żabek
Moim zdaniem zamiast robić takie cuda powinno się wyremontować więcej kibli a nie cudować z nowym czołem i likwidować przedział służbowy (z całym szacunkiem dla "wózkersów", ale na większość dworców mają "wstęp wzbroniony" więc o jeździe pociągiem raczej nie myślą. Niech mi ktoś powie jak się na wóżku dostać na peron na dworcu, np. w Katowicach?)
Wbrew pozorom myślą. Standardy są takie, że każdy modernizowany pojazd trakcyjny powinien być dostosowany. Podobnie w przypadku gruntownych remontów stacji/dwórców.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Smutna wiadomość - nie ujrzymy już nigdy ET22-001
« dnia: 07 Października 2007, 12:18:47 »
Prawa ekonomii są bezlitosne.
Nie do końca. Podmiot gospodarczy, który dba o swój wizerunek i chce mieć jak najlepszą opinię i potencjalnych klientów nie zrobiłby tego. Straty z utraty dobrego wizerunku mogą być duże. Poza tym Skansen w Chabówce jest własnością PKP CARGO, więc powtórki z ET21-100 by nie było.

35
Bieżące kolejowe / Janusz Korwin-Mikke o kolejach w Warszawie
« dnia: 29 Sierpnia 2007, 20:10:27 »
No pan Janusz Korwin-Mikke to ma różne wizje z PKP. Kiedyś czytałem o tym, że by chciał zlikwidować tory w tunelu średnicowym i puscić tam samochody. :D

36
Bieżące kolejowe / Re: Nowoczesna kuszetka
« dnia: 28 Sierpnia 2007, 14:50:30 »
Cytat: "Český_Krtek"
Z tego co wiem, to kuszetki zawsze są 2giej klasy.
Nie zawsze, są też pierwszej. 2 klasa ma oznaczenie Bc, a 1 klasa Ac. Nie wiem tylko czy w Polsce takie są.

37
Bieżące kolejowe / Pożar lokomotywy w Lubuskiem
« dnia: 22 Sierpnia 2007, 14:12:14 »
W Kunowicach zapaliła się SU45-255. W nocy 20/21 sierpnia pojechała z Rzepina do Czerwieńska. Nie zapaliła się od zatarcia łożysk, jak pierwotnie informowano, tylko coś w przekładni elektrycznej się stało (nie jestem biegły w sprawach czystotechnicznych).

38
Publikacje / EW58, EW60 i EW55
« dnia: 21 Sierpnia 2007, 11:29:04 »
Takie same są na lokomotywach Kolei Bałtyckiej i chyba na BR232. Jak się zapala lampka, to pedał trzeba puścić.

39
Bieżące kolejowe / Pożar lokomotywy w Lubuskiem
« dnia: 20 Sierpnia 2007, 19:35:26 »
Najprawdopodbniej była to SU45.

40
Bieżące kolejowe / Co to za wersja byka???
« dnia: 18 Sierpnia 2007, 20:46:41 »
Chyba projekt lekkiego unowocześnienia, tak jak ET22-900.

41
Bieżące kolejowe / Symek w TVP.
« dnia: 10 Sierpnia 2007, 14:01:53 »
Nie wiem czy mi się zdawało, czy nie, ale świeżą EP07-424 chyba widziałem w czerwcu w Szczecinie Głównym. Była dosyć daleko, więc "głowy nie daję", że to na pewno ona (mogłem się przewidzieć).

42
Tabor kolejowy / Nowe Malowanie EP09
« dnia: 30 Lipca 2007, 15:48:40 »
Swoją drogą, to dla EP09 powstało dużo schematów malowań:
http://members.lycos.co.uk/mariuszw/Kolej/Malowania_EP09/
Jeszcze dodać orginalne i prototypowe (EP09-001 początkowo miała malowanie w odcieniach zieleni).

43
Inne niekolejowe / Filmy GlowaWojtasa
« dnia: 28 Lipca 2007, 12:25:38 »
Cytat: "Darth Luk"
o żesz ta "tragedia na torach" jest spoko i daje coś do myślenia... :)
a i ta ekipa TVN wymiata (Uwaga?) xD
Nie TVN, tylko TWN i nie uwaga, tylko Achtung. Takie były zamierzenia.

44
Publikacje / Re: Czeski wagon "Bdhpumn"
« dnia: 21 Lipca 2007, 20:44:00 »
Cytat: "janek32"
Link do paczki: http://www.kurczak.one.pl/~janek/Kolej/Maszyna/Bdhpumn_CD.rar
Adres nie działa.

45
Bieżące kolejowe / Orient Express w Warszawie
« dnia: 11 Lipca 2007, 13:42:00 »
Do Krakowa pociąg jest trasowany pod ET41, dalsza część trasy pod EU07.
Źródło informacji: pl.msc.kolej

46
Bieżące kolejowe / E189-911 CTL Logistics
« dnia: 09 Lipca 2007, 15:51:57 »
Cytat: "EU07-483"
Bajeczka kolego ;) Ma i CA i SHP (czujnik ELM widac nawet na jednym ze zdjec powyzszego linku)
A to przepraszam za podanie błędnej informacji i dziękuję za naprowadzenie.

Panowie tniemy cytaty.
Akvin

47
Bieżące kolejowe / E189-911 CTL Logistics
« dnia: 08 Lipca 2007, 21:47:56 »
Cytat: "Kozi"
Cytat: "Mariusz W."
Ciekawe jak ta E189 dostała homologację przez UTK do poruszania się Polsce, skoro (wg mioch informacji) nie posiada SHP i radiostopu. Poważnie zagraża bezpieczeństwu ruchu.
Skąd takie informacje?
Informacje własne, uzyskane podczas "inauguracyjnego" przejazdu pociągu prowadzonego przez tą lokomotywę przez Granicę Państwa na przejściu Granicznym Rzepin - Fraknfurt (Oder)

48
Bieżące kolejowe / E189-911 CTL Logistics
« dnia: 08 Lipca 2007, 21:32:46 »
Ciekawe jak ta E189 dostała homologację przez UTK do poruszania się Polsce, skoro (wg mioch informacji) nie posiada SHP i radiostopu. Poważnie zagraża bezpieczeństwu ruchu.

49
Inne niekolejowe / Filmy GlowaWojtasa
« dnia: 03 Lipca 2007, 21:08:23 »
Aż sobie go pobrałem. :)

Swoją drogą kiedyś kręciliśmy z kumplami i koleżankami parę filmików i coś nie coś z tego wyszło,a motyw podobny:
Tragedia na torach
Masakra linii Ługi - Laski

50
Inne niekolejowe / Porozmawiajmy o gustach muzycznych :)
« dnia: 02 Lipca 2007, 11:54:25 »
No to i ja się wypowiem.
W zasadzie mogę słuchać wszystkiego, ale najbardziej lubię techno i trance, szczególnie z porządnym kobiecym wokalem i mocnym bass'em. Poza tym klubowe remix'y.
Ulubieni wykonawcy: Basslovers United, Alchemist Project, Cascada, Overdrive Division, V1r00z, Jeckyll & Hyde, Groove Coverage, Cc.K, Real Babes, DJ Walus, Pulsedriver. :)

51
Tabor kolejowy / EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 02 Lipca 2007, 11:31:04 »
Cytat: "Charlie89"
A ja uważam że podróż ma klimat jak lok oblatuje skład, nawet kilka razy, co z tego że to trwa? Dla mnie podróż pociągiem nad może czy w góry w 3h nie ma sensu, wole tłuc się 8h wtedy jestem nasycony i moge odpoczywać;P A jeśli chodzi o gniazda to siódemeczka ładniej z nimi wyglądała, fakt ale w naszych warunkach są praktycznie bezużyteczne...
Ale kolej nie jest dla miłośników kolei, tylko dla zwykłych pasażerów, którym zależy by szybko dotrzeć do celu, a nie wlec się kilka(naście) godzin.

Wracając do tematu, to PKP PR raczej nie zakupią wagonów z kabiną sterowniczą, więc gniazda te są raczej bezużyteczne, chociaż osobiście bym wolał żeby pozostały, bo przecież by nie przeszkadzały, a zawsze to dodatkowa funkcjonalność.

52
Screeny / EP07-1001
« dnia: 26 Czerwca 2007, 14:22:17 »
Na jaki model będzie ta tekstura? Na jakiś istniejący, czy nowy?

53
Tabor kolejowy / EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 26 Czerwca 2007, 13:25:28 »
Cytat: "Kozi"
Ile loków poszło(pójdzie) do moderny? Koszty to circa 100 mln. złotych. Ciekawe gdzie oni to utopili? Miała  byc niby klima itp. a ty ni h.. nic nie ma nowego.
Numery można znaleźć na stronie PKP PR tu.

54
Bieżące kolejowe / Dni Techniki Kolejowej Program
« dnia: 17 Czerwca 2007, 10:05:39 »
W Szczecinie też trochę wystawili. ET22-900, SM31-107, EP07-385, SA103, EN57-2059 i trochę drezyn. Tylko pogoda nie dopisała.

55
Kicha, dalej przerywa. Kiedyś ściągałem bez problemu z Twojej strony tekstury, ale od pewnego czasu jest to niemożliwe, za każdym razem jak próbuję, zarówno przez skrypt PHP, jak i bezpośrednio z serwera.
Przeglądarka: Windows Internet Explorer 7.0.

56
Przerywa mi ściąganie za każdym razem.

57
Trasy / Re: Problem w SC1
« dnia: 10 Maja 2007, 11:27:09 »
Cytat: "cagex"
Ten problem w scenerii SC1 powoduje plik w27.inc.
Wystarczyło trochę poszukać, a znaleźlibyście poprawkę do tej trasy, automatycznie naprawiającej błąd wskaźnika W27: http://members.lycos.co.uk/mariuszw/MaSzyna/Pliki/tarniowo_1_poprawka.zip.

58
Bieżące kolejowe / TGV w Polsce
« dnia: 05 Maja 2007, 21:07:59 »
Cytat: "andrev1989"
Poza tym PKP IC dopiero zleciło możliwość realizacji projektu. Studium wykonalności się to chyba nazywa.
Na IC Forum jest również o tym wątek w którym wypowiada się b. prezes PKP IC, p. Jacek Prześluga - polecam przeczutać.
Cytat: "[url=http://www.ic.rail.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=389
Jacek Prześluga[/url] na IC Forum w temacie "1Q z zyskiem dla PKP IC - czy aby na pewno? TGV w Polsce?""]A mnie ta hucpa z pociągami TGV-IC przypomina często używaną PiS-owską taktykę "przykrywania" złych wiadomości. Kiedy rodzi się obawa, że spółka będzie musiała przeżyć szok wagonowy już latem tego roku - czyli niebawem - włącza się przykrywkę: budujemy TGV! I nieważne, że jeszcze nawet nie ma zespołu, który by przygotował stosowne wnioski, że z kasą wcale nie jest tak fantastycznie (z kasą inwestycyjną, bo przecież za chwilę trzeba będzie płacić za zamówione lokomotywy), nieważne, że nie ma infrastruktury - ważne, by przykryć szok, jakim okaże się dla spółki brak taboru latem.

Iwan potwierdza, że mówią o tym jaskółki na mieście, ale nie tylko one: rozmawiałem z prezesami spółek naprawy taboru, którzy przecierają oczy ze zdumienia. Że można było tak zaniedbać sprawę remontów! I odwołać Matylę w najmniej pożądanym momencie. To był błąd prezesa, uparcie dążącego, by wyrzucić ze stołka niewygodnego zastępcę i wstawić swojego (miał być Kiepura...). I to się zemściło, nie miał kto kontynuować rozmów z ZNTK-ami, prezes pojechał dopiero w kwietniu na naradę taborową i... spotkał się trzecim garniturem ZNTK-ów. A u samych prezesów, wymachując im przed nosem legitymacją polityczną i próbując stawiać ich do pionu, nic nie wskórał. Przetarg unieważniono, a nowe stawki proponowane dzisiaj, są dla IC niekorzystne.

Mam coraz więcej informacji na temat sytuacji taborowej PKP IC, dostaję prywatne maile od pracowników spółki, także od tych, którzy się martwią innym problemem - latem nie będzie drużyn konduktorskich w odpowiedniej do potrzeb liczbie... Zdaje się, że w gospodarce kadrowej prezesa coś kuleje: są pomysły na zagospodarowanie koleżanek (już trzy panie wykonuję tę samą robotę, którą przedtem wykonywała Anna Rosiek w pojedynkę), kolegów oraz rodziny (szwagier trafił w końcu do Przewozów Regionalnych, jak czytałem na innym forum), nie ma pomysłu na pracowników niższego szczebla. Jedynym pomysłem jest psycholog, który ma przesłuchiwać konduktorów. Choć i to na razie pozostaje w fazie zapowiedzi... Jak TGV.

59
Bieżące kolejowe / TGV w Polsce
« dnia: 05 Maja 2007, 19:07:03 »
Cytat: "Profeta"
U nas EU43 olali, a Włosi sobie porobili składy zespolone...
Małe sprostowanie się należy. Te lokomotywy E464 na zdjęciach ze składem zespolonym to nie są przerobione z EU43.
Nasze EU43 na emigracji wyglądają tak (nawet oznaczenie nasze się zachowało :) ).

60
Bieżące kolejowe / TGV w Polsce
« dnia: 04 Maja 2007, 20:35:51 »
A pan prezes chyba zapomniał o napięciu w sieci trakcyjnej. Jak narazie nic nie wskazuje na to, by na w/w trasach nastąpiła zmiana napięcia dla TGV (trójsystemowe TGV na prądzie 3000 V mają maksymalną prędkość 160 km/h).

Strony: 1 [2] 3 4 ... 12