- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: El Mecánico w 13 Kwietnia 2008, 16:13:07
-
Jak w temacie, dokładnie chodzi mi o przestrzeganie godzin i normy, płace, zaplecze socjalne. PKP jak jest wiem, interesują mnie prywatni.
-
Słyszałem, że Lotos i Orlen mają się w miare dość dobrze ;)
Najgorzej to chyba CTL :P
-
Cargo :>.
EDIT: jeśli z prywaciarzy to chyba lotos.
-
Cargo :>.
Słyszałem, że Lotos i Orlen mają się w miare dość dobrze ;)
Najgorzej to chyba CTL :P
No proszę jakie doświadczenie.
Coś na poparcie waszej tezy poproszę.
-
Cargo :>.
[...]PKP jak jest wiem, interesują mnie prywatni.
Czytanie ze zrozumieniem sie klania.
-
Małe sprostowanie, ja słyszałem tylko o CTL RAIL, inne CTL-e mają się całkiem dobrze.
-
PCC Rail oferuje zarobki do 5000zł dla mecha 2500 dla pomocnika
Edit:
http://www.pccrail.pl/bazy/pccrail.nsf/id/PL_Kariera?OpenDocument
Tu można poczytać o ofertach PCC Rail. Być może kiedyś się tam załapie, bo mam najbliżej :P
-
PCC Rail oferuje zarobki do 5000zł dla mecha 2500 dla pomocnika
Brutto? netto? Nie wiadomo jak z godzinami.
-
Cargo :>.
Słyszałem, że Lotos i Orlen mają się w miare dość dobrze ;)
Najgorzej to chyba CTL :P
No proszę jakie doświadczenie.
Coś na poparcie waszej tezy poproszę.
Mam dość sporo znajomych mechaników w Orlenie i CTL Railu... więc wystarczy troche porozmawiać, posłuchać itp.
Taki oto przykład :
"Orlen" - maszynista (emerytowany), mający wnuki dorabia sobie dodatkowo jako mechanik. Taka jego wypowiedź - "zależy ile składów mamy jeszcze przed sobą. Trzeba czekać"
"CTL Rail" - maszynista w wieku średnim, marzy o emeryturze i podwyżce. Cytat - "ile k***a jeszcze trzeba na to chu**two czekać?!"
-
Porzytoczę rozmowę, jakiej byłem świadkiem jakiś czas temu. Opowieść zaczyna się, gdy czekając na odjazd, mój znajomy maszynista z Orlenu czyści wózki 3E-100. Podchodzi jakiś lekko pijany maszynista z PKP.
[PKP] Panie, ile pan tutaj zarabiasz?
[Orlen] No różnie, zależy, wiesz pan...
[PKP] Ale ile? Dwa tysiące?
[Orlen] Panie, za dwa tysiące to bym się nawet nie schylał :D
[PKP] Panie, to ile??? TRZY???
[Orlen] Co pan, za trzy to też by mi się nie chciało...
[PKP] No to ile? Cztery???
[Orlen] No różnie, czasem cztery, czasem nawet sześć, zależy ile mam wyjazdów w miesiącu...
[PKP] A daj pan spokój, to nie tak jak u nas...
I odszedł zasmucony. A pan z Orlenu dalej czyścił wózki swojej lokomotywy. Bo bardzo o nią dbał. Bo była pokazową lokomotywą Orlenu i ładniej wyglądała, gdy była czysta i niezardzewiała.
-
LOTOS daje ok.3800 na rękę hotele, pokój w Gdańsku, ale czasem trzeba być i rewidentem i manewrowym... oczywiście nie ma tego w obowiązkach i większość składów planowanych na manewrowanie ma obsadę manewrowych i rewidentów, ale jak jaki wagon w trasie rozwali to albo kwitniesz i czekasz na decyzję albo kombinujesz sam.
Jak inni nie wiem, ale czy to dużo za 5 dni w tygodniu poza domem. U przewoźnika PKP Cargo się tyle nie narobisz, a maszynista ma w zależności od stażu ok. 2300 - 3600 jeśli chodzi o mój rejon, bo słyszałem że w innych to i po 4500 mają, kto wie...
-
PCC Rail nie polecam. Mój kolega był tam maszynistą instruktorem. Jak zobaczył jak wygląda tam praca to uciekł z powrotem do Cargo. Poziom wyszkolenia maszynistów też niestety pozostawia wiele do życzenia. Jedynie maszyniści z Cargo trzymali poziom bo ci co pracowali tam od początku to lepiej nie mówić. No ale co chcieć od człowieka który całe życie jeździł po torach piaskowych i nagle mu kazali wyruszyć w Polskę. Dla nich przepisy kolejowe to była całkowita abstrakcja. Zdarzały się swojego czasu przypadki np. wyłączania CA/SHP - jak to się tłumaczył jeden z maszynistów złapanych na tym procederze "Bo go te migające lampki denerwowały to sobie je wyłączył". Tyc wypadków można by było mnożyć. Poza tym stan techniczny taboru niestety teź przedstawia wiele do życzenia. Najważniejsze żeby pociąg dojechał do celu, tylko to się liczy. Papierek w stycznik, kawałek drutu gdzie się da i jazda.