- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: SM31-113 w 30 Grudnia 2007, 13:06:57

Tytuł: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 30 Grudnia 2007, 13:06:57
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg
Co sądzicie o tej lokomotywie która niestety nie trafiła na polskie szlaki kolejowe??

Wyglądem przypomina EP09 ale bardzo dziwnie wygląda ten trzeci wózek pośrodku pudła które jest o 1m dłuższe od EP09
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: kgb w 30 Grudnia 2007, 13:09:37
Mi to bardziej przypomina ep23 w wersji drugiej, bo właśnie takie miała mieć ułożenie wózków.

Trochę staranności w pisaniu. W końcu ktoś to musi czytać.
Akvin

 
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 30 Grudnia 2007, 13:17:12
Ciekawie wyglądają lokomotywy z takim układem osi >zdj<. (http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Uzbekistan/electric/08_703.jpg)
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 30 Grudnia 2007, 13:57:53
Mi to bardziej przypomina ep23 w wersji drugiej, bo właśnie takie miała mieć ułożenie wózków.
Cytat: http://www.bluefish.foxnet.pl/
Projekt lokomotywy typu 206E powstał w roku 1985 na bazie lokomotywy 104E czyli EP09.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 30 Grudnia 2007, 14:04:48
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg
Co sądzicie o tej lokomotywie która niestety nie trafiła na polskie szlaki kolejowe??

Wyglądem przypomina EP09 ale bardzo dziwnie wygląda ten trzeci wózek pośrodku pudła które jest o 1m dłuższe od EP09
Ona w ogóle nie trafiła na żadne szlaki.
Pudło jest takie same jak EP09, tylko dłuższe.
ET24 miała trafić na szlaki górskie.
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 30 Grudnia 2007, 14:30:02
Po co  ta lokomotywa miała zbiorniki na zapas wody??
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Grudnia 2007, 16:03:52
Niektóre lokomotywy są wyposażone w umywalki ( ST44 ) a inne zewnętrzne krany. Takie krany mają EU07 ( np. 169, 369 ), np. po to aby umyć sobie kubek czy ręce. Najprawdopodobnniej ET24 miała być wyposażona w takiego rodzaju gadżety.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 30 Grudnia 2007, 20:03:00
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.

ET24 zostal tylko na deskach projektantow, nigdy nie rozpoczeli budowy prototypu
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 30 Grudnia 2007, 20:34:46
Takie krany mają EU07 ( np. 169, 369 ), np. po to aby umyć sobie kubek czy ręce. Najprawdopodobnniej ET24 miała być wyposażona w takiego rodzaju gadżety.

Zewnetrzne krany?! A co to niby?

Jesli maja to zawory do spuszczania wody z instalacji powietrznej...
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Grudnia 2007, 21:21:51
No, o coś w tym rodzaju mi chodziło ;) Demonstruje:
Przykładowe zdjęcie (EU07-369 takie, coś obok barierek)
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=43&pos=606
(oraz EU07-108)
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=451

Pozdr.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 31 Grudnia 2007, 11:36:33
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.

ET24 zostal tylko na deskach projektantow, nigdy nie rozpoczeli budowy prototypu
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się  1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 31 Grudnia 2007, 13:25:53
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się  1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.

Jakisz czas temu byla dyskusja na grupie dyskusyjnej: pl.misc.kolej
pewna osoba jasno wyrazila ze ta lokomotywa istniala tylko na papierze
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 31 Grudnia 2007, 13:55:43
[OT] A co powiecie na to, żeby stworzyć tego loka ( choćby jako AI ) do symka? Ciekawie by to wyglądało. ;) [/OT]
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 31 Grudnia 2007, 14:01:33
jestem za, bardzo fajne było by jeździć takim lokiem
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 31 Grudnia 2007, 15:05:43
No chyba tylko jaki AI ;) Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja? A jeśli chodzi o sterowanie gracza to czy wiemy jak wyglądała (miała wyglądać) kabina ;) ?
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 31 Grudnia 2007, 15:31:23
[ot]czoło można wywnioskować, że jest podobne do EP09[/ot]
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: m11 w 31 Grudnia 2007, 16:31:40
Witam.

A czy ktoś wie może, jak miał być rozwiązany problem współliniowości wózków? Chyba środkowy wózek musiał się przesuwać prostopadle do osi lokomotywy i być zamocowany na prowadnicy, zamiast czopie skrętu? Mylę się?

pzdr,
m11
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 31 Grudnia 2007, 17:21:04
Czop skrętu, belka ślizgowa, nastawiacze (cięgna, sprężyny, inne wynalazki) - wszystko jak w parowozach.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 31 Grudnia 2007, 18:15:44
Gdzieś wyczytałem że kabina miała być bardzo podobna do EP09.
Poszukam tej stronki...
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 31 Grudnia 2007, 19:41:37
No chyba tylko jaki AI ;) Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
Postanowiłem zrobić mały fotomontaż  i przerobić czoło EP09 na ET24: (http://img169.imageshack.us/img169/3599/et24kz1.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/my.php?image=et24kz1.jpg)
Wyszło to fatalnie ale zawsze to coś:)
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: kgb w 31 Grudnia 2007, 20:26:12
to przemalowanie nie jest takie złe a raczej lepsze niebędzie bo przecierz ze zdjęć nie zrobi się tekstury. Dodaj jakiś światłocień i będzie ekstra.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 31 Grudnia 2007, 22:05:21
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się  1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.
Jakisz czas temu byla dyskusja na grupie dyskusyjnej: pl.misc.kolej
pewna osoba jasno wyrazila ze ta lokomotywa istniala tylko na papierze
Tutaj (http://www.kolej.pl/FAQ/FAQ-02-elektr-206E.pl.shtml) na podstawie "Układy mechaniczne elektrycznych pojazdów trakcyjnych" W. Gąsowskiego, J. Sobasia i K. Pohla pisze, że jednak
Cytuj
Budowę prototypu lokomotywy 206E rozpoczął Pafawag -- Wrocław w 1989r.
Z kolei w ŚK nr 8/2003 pisze, że ET24 była "przygotowywana do wykonywania".
Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
http://members.lycos.co.uk/mariuszw/Kolej/204E_206E/301.jpg - wizualizacja na podstawie rysunków technicznych - autorem jest Tramlog.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 31 Grudnia 2007, 22:54:03
W sumie ich budowa nie jest trudna, wystarczyło by przedłużyć pudło i w środek wstawić wózek. Kabine można wziąć z EP09 i zmienić tylko hasler. Co wy wszyscy tu zgromadzeni na to??

Szczęśliwego NR
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 31 Grudnia 2007, 23:00:59
W sumie ich budowa nie jest trudna, wystarczyło by przedłużyć pudło i w środek wstawić wózek. Kabine można wziąć z EP09 i zmienić tylko hasler. Co wy wszyscy tu zgromadzeni na to??
Oj, to za proste, prowizorka by wyszła, ale dorzucić do tego kilka zmian i z EP09 zrobiłoby się ET24. :) Jeszcze łatwiej byłoby zrobić z EP09 zrobić EP23 (204E), bo nawet Vmax taka sama, ale o 204E jest bardzo mało danych.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 01 Stycznia 2008, 00:21:14
dobry pomysł, tylko w kabinie zamiast 31 pozycji nastawnika jazdy (tak jak w EP09) powinno być 48 (tak jak w ET22) ponieważ ET24 miała być lokomotywą sześcio-silnikową.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 01 Stycznia 2008, 09:06:52
dobry pomysł, tylko w kabinie zamiast 31 pozycji nastawnika jazdy (tak jak w EP09) powinno być 48 (tak jak w ET22) ponieważ ET24 miała być lokomotywą sześcio-silnikową.

Dlaczego 48 pozycji nastawnika? Byk ma akurat 48 pozycji, ale nie znaczy to, że każda lokomotywa pocsiadająca 6 osi napędnych musi mieć tyle samo.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 01 Stycznia 2008, 09:09:32
dobry pomysł, tylko w kabinie zamiast 31 pozycji nastawnika jazdy (tak jak w EP09) powinno być 48 (tak jak w ET22) ponieważ ET24 miała być lokomotywą sześcio-silnikową.

Dlaczego 48 pozycji nastawnika? Byk ma akurat 48 pozycji, ale nie znaczy to, że każda lokomotywa pocsiadająca 6 osi napędnych musi mieć tyle samo.

Taka ilość pozycji jest w miarę optymalna. Jakby było ich mniej przy tej samie liczbie silników to każda zmiana pozycji byłaby gwałtowniejsza od tej przy 48 pozycjach. A jak wiadomo sprzęgi niezniszczalne nie są.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 01 Stycznia 2008, 11:08:27
To ile  pozycji nastawnika powinna mieć ET24??
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 01 Stycznia 2008, 12:27:57
No chyba tylko jaki AI ;) Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
Postanowiłem zrobić mały fotomontaż  i przerobić czoło EP09 na ET24: (http://img169.imageshack.us/img169/3599/et24kz1.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/my.php?image=et24kz1.jpg)
Wyszło to fatalnie ale zawsze to coś:)
Nie ma to jak mspaint. ;]
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 01 Stycznia 2008, 14:42:46
Jakie pantografy miała mieć ta lokomotywa??
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 01 Stycznia 2008, 14:47:58
Jakie pantografy miała mieć ta lokomotywa??
ZL-5.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 01 Stycznia 2008, 20:05:06
Prawdopodobnie całe. Połówkowe pojawiły się pod koniec lat 90-tych.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 01 Stycznia 2008, 20:36:24
ZL-5.

5 ZL jeśli już ;)
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 01 Stycznia 2008, 20:37:09
Prawdopodobnie całe. Połówkowe pojawiły się pod koniec lat 90-tych.

Pod koniec?
EP09-026 - rok produkcji 1993
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Loui w 02 Stycznia 2008, 00:22:20
Na EP09-026 to w ramach testów były zamontowane - seryjnie zaczęto je monotwać na pojazadach mniej więcej w 1996. Sama konstrukcja 55ZW została opracowana pod koniec lat 80-tych.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 02 Stycznia 2008, 14:46:27
ZL-5.
5 ZL jeśli już ;)
W dokumentacji projektu OBRPS Poznań, którą posiadam, jest napisane ZL-5. :)
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 06 Stycznia 2008, 13:33:39
Do jakiego zakładu taboru miała być przydzielona??

Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 06 Stycznia 2008, 14:27:11
Ona była w fazie projektu więc nie wiadomo gdzie by ją przydzielili.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 06 Stycznia 2008, 14:30:00
Ona była w fazie projektu więc nie wiadomo gdzie by ją przydzielili.

Slusznie parawisz, ale tak sobie gdybając stawiałbym na Kraków...
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 06 Stycznia 2008, 16:33:50
Najpierw to poszłaby do Żmigrodu ;)
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 06 Stycznia 2008, 16:45:14
Ta lokomotywa miła obsługiwać górskie szlaki skoro tak to pewnie zobaczyli byśmy ją:

CM Wrocław
CM Kraków
CM Nowy Sącz
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 06 Stycznia 2008, 16:53:01
Ta lokomotywa miła obsługiwać górskie szlaki skoro tak to pewnie zobaczyli byśmy ją:

CM Wrocław
CM Kraków
CM Nowy Sącz


Tylko Kraków.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 06 Stycznia 2008, 20:10:33
Dlaczego tylko Kraków??
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 06 Stycznia 2008, 20:17:57
Dlaczego tylko Kraków??

Dlatego, ze Kraków zawsze był (i jest) przodujaca szopa w Polsce. Zwlaszcza jesli chodzi o trakcje elektryczna - TENSAN, tokarki podtorowe, stanowisko diagnostyczno-pomiarowe pantografów. Dwie duże hale - wszystkie przeglady i naprawy wykonywane są pod dachem (co nie jest standardem we wszystkich szopach). Nie przez przypadek EU06, pierwsze EP09, ET22-2000 (a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa) trafiały do lokomotywowni w Prokocimiu.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Stycznia 2008, 20:57:21
Tylko Kraków.
Szyny pod Wałbrzychem mają inne zdanie na ten temat :P

Ja bym obstawiał te miejsca, gdzie są jeszcze dzisiaj jakieś ET21.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 06 Stycznia 2008, 21:19:22

(a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa)
Jakiej nowej serii? Mówisz tak ogólnie o każdej serii czy masz jakąś nową na myśli? Np. EU43.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 06 Stycznia 2008, 21:24:43

(a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa)
Jakiej nowej serii? Mówisz tak ogólnie o każdej serii czy masz jakąś nową na myśli? Np. EU43.

Mówie o 49 egzemplarzach byków 20xx które Gliwice maja zrobić.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Stycznia 2008, 22:07:12
Na pierwszy ogień poszły dwie, piękne czechowicie maszyny ...
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 06 Stycznia 2008, 22:16:05
Myślę że @EU07-483 ma racje, ale tylko w przypadku pierwszych egzemplarzy ET24. Jeżeli np ET24 wyprodukowano by np w 100 egzemplarzach to na pewno pierwsze sztuki trafiły by do Prokocimia, ale następne lokomotywy mogły by trafić gdziekolwiek np tam gdzie pisał @youBy czyli miejsca stacjonowania ET21. Obecnie są to:
CM Wrocław
CM Łazy
CM Kraków
CM Nowy Sącz

ale równie dobrze mogły by to być jeszcze:
CM Czerwińsk
CM Czechowice Dziedzice
CM Żurawica

Wszystko zależało by od tego ile sztuk ET24 zeszło by z taśmy produkcyjnej.

 
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Stycznia 2008, 22:19:10
Myślę że @EU07-483 ma racje, ale tylko w przypadku pierwszych egzemplarzy ET24. Jeżeli np ET24 wyprodukowano by np w 100 egzemplarzach to na pewno pierwsze sztuki trafiły by do Prokocimia, ale następne lokomotywy mogły by trafić gdziekolwiek np tam gdzie pisał @youBy czyli miejsca stacjonowania ET21. Obecnie są to:
CM Wrocław
CM Łazy
CM Kraków
CM Nowy Sącz

ale równie dobrze mogły by to być jeszcze:
CM Czerwińsk
CM Czechowice Dziedzice
CM Żurawica

Wszystko zależało by od tego ile sztuk ET24 zeszło by z taśmy produkcyjnej.

 

Czerwieńsk ...

Ale po co w Czechowicach, Żurawicy czy w Czerwieńsku ET24 ? Przecież np. w Czechowicach jest pełno ET41 i ET22. A jeśli chodzi o ET21 to zupełnie nie potrzebne byłoby stosowanie ich w tych 3 zakładach.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: uetam w 06 Stycznia 2008, 22:24:23
Sęk w tym że ET22 nie wszędzie mogą wjeżdżać ;]
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 06 Stycznia 2008, 22:38:56
Przecież napisałem że
Cytuj
Wszystko zależało by od tego ile sztuk ET24 zeszło by z taśmy produkcyjnej.

Jeżeli istniał by duży nadmiar tych lokomotyw to możliwe że mogły by tam stacjonować i obsługiwać trasy w góry.
Niegdyś ET21 stacjonowały w Zielonej Górze(CM Czerwieńsk) czy Czechowicach było tak chyba do 2000 roku. 
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 07 Stycznia 2008, 09:19:34
Myśle żę jest wystarczająco dużo materiałów żeby rozpocząć prace nad tą lokomotywą. Jest jest jeszcze jeden problem: Nie wiadomo gdzie ET24 miała krany sterowanie wielokrotnego. Gdzie byście stawiali?? Na pudle(tak jak EU07) czy przy sprzęgach (tak jak SM42)??
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 07 Stycznia 2008, 11:33:48
Moim zdaniem raczej na sprzęgach ponieważ jest to nowoczesna konstrukcja. Raczej wszystkie nowsze pojazdy o ile mają takie sterowanie to jest ono na sprzęgach.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 07 Stycznia 2008, 15:31:33
Moim zdaniem raczej na sprzęgach ponieważ jest to nowoczesna konstrukcja. Raczej wszystkie nowsze pojazdy o ile mają takie sterowanie to jest ono na sprzęgach.

Gdzie zmiescisz 3 gniazda ? Na czolownicy ? Zapomnij. Tylko na scianie czolowej pod oknami.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 07 Stycznia 2008, 16:15:45
A skąd wiecie, że wogule miałą mieć sterowanie wielokrotne? Sm31 jak Ci wystarczy materiałów i danych to ją rób nikt Ci nie zabroni ;)
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 07 Stycznia 2008, 16:45:33
ET24 w projekcie miała mieć sterowanie wielokrotne.
Pytanie do @MuNio powiedz mi gdzie w Taurusie na ścianie czołowej są 3 gniazda? A ta lokomotywa ma na pewno sterowanie wielokrotne.
Czasy gdy stosowano trzy duże gniazda poszły już dawno w niepamięć. Teraz gdy technika posunęła się daleko do przodu można to zrobić jednym małym przewodem.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 07 Stycznia 2008, 18:05:36

(a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa)
Jakiej nowej serii? Mówisz tak ogólnie o każdej serii czy masz jakąś nową na myśli? Np. EU43.

Mówie o 49 egzemplarzach byków 20xx które Gliwice maja zrobić.
Wszystkie pójdą do Krakowa? To Nie fair... :(
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 07 Stycznia 2008, 18:21:16
Cytuj
To Nie fair... :(
Nie fair to jest to, że do Łodzi nic podobnego nie trafia :(.
BTW ma ktoś dane co Łódzka szopa ma na stanie?
ps sorka za OT

EDIT

Dzięki @prof_klos :). Jak będziesz miał chwilkę to wrzuć też EZT-y :).
Z góry serdeczne dzięki :) .
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 07 Stycznia 2008, 18:53:20
Jasne. Zgodnie ze spisem atlasowym:

EU07:
124, 127, 130, 134, 143, 144, 145, 146, 147, 178, 196, 228, 353, 366, 388, 396, 443, 449, 547, 462, 474, 491, 495.

EP07:
198, 354, 355, 370, 384, 397, 450, 500.

ET22:
260, 333, 349, 374, 384, 421, 437, 439, 440, 444, 478, 549, 551, 556, 578, 584, 586, 597, 619, 625, 627, 629, 633, 640, 642, 643, 644, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 657, 658, 659, 663, 664, 676, 677, 684, 686, 690, 691, 692, 704, 716, 721, 722, 723, 724, 734, 746, 748, 749, 756, 757, 758, 759, 762, 770, 771, 784, 785, 804, 806, 807, 808, 815, 817, 846, 861, 862, 866, 867, 868, 870, 873, 875, 876, 885, 886, 892, 894, 895, 931, 932, 934, 949, 953, 987, 988, 1028, 1029, 1037, 1039, 1040, 1042, 1043, 1053, 1054, 1060, 1064, 1111, 1115, 1161

ET42:
001, 002, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017, 018, 019, 020, 021, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 029, 030, 031, 032, 034, 035, 036, 037, 038, 039, 040, 041, 042, 044, 046, 047, 048, 049, 050.

---

SM03:
108, 189, 259.

SM30:
040, 157, 159, 165, 209, 227.

SM31:
026, 027, 123, 143, 150.

SM42:
013, 019, 021, 053, 065, 069, 085, 102, 116, 141, 142, 175, 180, 185, 189, 200, 216, 218, 219, 224, 265, 266, 275, 296, 298, 318, 381, 383, 396, 399, 445, 495, 509, 510, 511, 543, 621, 681, 682, 690, 691, 692, 737, 741, 745, 746, 806, 811, 863, 875, 927, 934, 994, 995, 997, 998, 1020, 1021, 1024, 1141, 1156.

ST44:
163, 1025, 1086.

Mam nadzieję, ze nie popełniłem literówek. Ezt też Ci spisać?
 
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Stycznia 2008, 19:11:35
Jakby miała być przydzielona cała seria ET22-20xx do Krakowa to dlaczego oni nie zmodernizują swoich byków? Tylko "kradną" z innych CMów.
Tytuł: Odp: ET24
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 07 Stycznia 2008, 20:18:33
Pytanie do @MuNio powiedz mi gdzie w Taurusie na ścianie czołowej są 3 gniazda? A ta lokomotywa ma na pewno sterowanie wielokrotne.
Czasy gdy stosowano trzy duże gniazda poszły już dawno w niepamięć. Teraz gdy technika posunęła się daleko do przodu można to zrobić jednym małym przewodem.


Zapominasz w jakim roku miala byc budowana ET24, wtedy nie bylo nowoczesnych rozwiazan bo nie bylo na to dewiz. Pamietaj ze lokomotywa miala miec 6 silnikow i sterowanie analogowe.
Piny na gniazdach :
- wszystkie pozycje nastawnika
- linie kontrolne
- linie uzaleznienia
- inne potrzebne linie sterownicze itp

Taurus jest nowoczesna lokomotywa ze specjalna magristrala sterownicza w ktorej wystarcza 4 przewody !

Rozmawiamy o ET24 a nie nowoczesnych lokomotywach

Sx42 - jedno gniazdo na czolownicy
SP45 - jedno gniazdo na czolownicy
SU45/SU46 - dwa gniazda pod oknami