- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: SM31-113 w 30 Grudnia 2007, 13:06:57
-
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg
Co sądzicie o tej lokomotywie która niestety nie trafiła na polskie szlaki kolejowe??
Wyglądem przypomina EP09 ale bardzo dziwnie wygląda ten trzeci wózek pośrodku pudła które jest o 1m dłuższe od EP09
-
Mi to bardziej przypomina ep23 w wersji drugiej, bo właśnie takie miała mieć ułożenie wózków.
Trochę staranności w pisaniu. W końcu ktoś to musi czytać.
Akvin
-
Ciekawie wyglądają lokomotywy z takim układem osi >zdj<. (http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Uzbekistan/electric/08_703.jpg)
-
Mi to bardziej przypomina ep23 w wersji drugiej, bo właśnie takie miała mieć ułożenie wózków.
Projekt lokomotywy typu 206E powstał w roku 1985 na bazie lokomotywy 104E czyli EP09.
-
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg
Co sądzicie o tej lokomotywie która niestety nie trafiła na polskie szlaki kolejowe??
Wyglądem przypomina EP09 ale bardzo dziwnie wygląda ten trzeci wózek pośrodku pudła które jest o 1m dłuższe od EP09
Ona w ogóle nie trafiła na żadne szlaki.
Pudło jest takie same jak EP09, tylko dłuższe.
ET24 miała trafić na szlaki górskie.
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.
-
Po co ta lokomotywa miała zbiorniki na zapas wody??
-
Niektóre lokomotywy są wyposażone w umywalki ( ST44 ) a inne zewnętrzne krany. Takie krany mają EU07 ( np. 169, 369 ), np. po to aby umyć sobie kubek czy ręce. Najprawdopodobnniej ET24 miała być wyposażona w takiego rodzaju gadżety.
-
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.
ET24 zostal tylko na deskach projektantow, nigdy nie rozpoczeli budowy prototypu
-
Takie krany mają EU07 ( np. 169, 369 ), np. po to aby umyć sobie kubek czy ręce. Najprawdopodobnniej ET24 miała być wyposażona w takiego rodzaju gadżety.
Zewnetrzne krany?! A co to niby?
Jesli maja to zawory do spuszczania wody z instalacji powietrznej...
-
No, o coś w tym rodzaju mi chodziło ;) Demonstruje:
Przykładowe zdjęcie (EU07-369 takie, coś obok barierek)
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=43&pos=606
(oraz EU07-108)
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=451
Pozdr.
-
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.
ET24 zostal tylko na deskach projektantow, nigdy nie rozpoczeli budowy prototypu
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się 1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.
-
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się 1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.
Jakisz czas temu byla dyskusja na grupie dyskusyjnej: pl.misc.kolej
pewna osoba jasno wyrazila ze ta lokomotywa istniala tylko na papierze
-
[OT] A co powiecie na to, żeby stworzyć tego loka ( choćby jako AI ) do symka? Ciekawie by to wyglądało. ;) [/OT]
-
jestem za, bardzo fajne było by jeździć takim lokiem
-
No chyba tylko jaki AI ;) Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja? A jeśli chodzi o sterowanie gracza to czy wiemy jak wyglądała (miała wyglądać) kabina ;) ?
-
[ot]czoło można wywnioskować, że jest podobne do EP09[/ot]
-
Witam.
A czy ktoś wie może, jak miał być rozwiązany problem współliniowości wózków? Chyba środkowy wózek musiał się przesuwać prostopadle do osi lokomotywy i być zamocowany na prowadnicy, zamiast czopie skrętu? Mylę się?
pzdr,
m11
-
Czop skrętu, belka ślizgowa, nastawiacze (cięgna, sprężyny, inne wynalazki) - wszystko jak w parowozach.
-
Gdzieś wyczytałem że kabina miała być bardzo podobna do EP09.
Poszukam tej stronki...
-
No chyba tylko jaki AI ;) Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
Postanowiłem zrobić mały fotomontaż i przerobić czoło EP09 na ET24: (http://img169.imageshack.us/img169/3599/et24kz1.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/my.php?image=et24kz1.jpg)
Wyszło to fatalnie ale zawsze to coś:)
-
to przemalowanie nie jest takie złe a raczej lepsze niebędzie bo przecierz ze zdjęć nie zrobi się tekstury. Dodaj jakiś światłocień i będzie ekstra.
-
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się 1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.
Jakisz czas temu byla dyskusja na grupie dyskusyjnej: pl.misc.kolej
pewna osoba jasno wyrazila ze ta lokomotywa istniala tylko na papierze
Tutaj (http://www.kolej.pl/FAQ/FAQ-02-elektr-206E.pl.shtml) na podstawie "Układy mechaniczne elektrycznych pojazdów trakcyjnych" W. Gąsowskiego, J. Sobasia i K. Pohla pisze, że jednak
Budowę prototypu lokomotywy 206E rozpoczął Pafawag -- Wrocław w 1989r.
Z kolei w ŚK nr 8/2003 pisze, że ET24 była "przygotowywana do wykonywania".Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
http://members.lycos.co.uk/mariuszw/Kolej/204E_206E/301.jpg - wizualizacja na podstawie rysunków technicznych - autorem jest Tramlog.
-
W sumie ich budowa nie jest trudna, wystarczyło by przedłużyć pudło i w środek wstawić wózek. Kabine można wziąć z EP09 i zmienić tylko hasler. Co wy wszyscy tu zgromadzeni na to??
Szczęśliwego NR
-
W sumie ich budowa nie jest trudna, wystarczyło by przedłużyć pudło i w środek wstawić wózek. Kabine można wziąć z EP09 i zmienić tylko hasler. Co wy wszyscy tu zgromadzeni na to??
Oj, to za proste, prowizorka by wyszła, ale dorzucić do tego kilka zmian i z EP09 zrobiłoby się ET24. :) Jeszcze łatwiej byłoby zrobić z EP09 zrobić EP23 (204E), bo nawet Vmax taka sama, ale o 204E jest bardzo mało danych.
-
dobry pomysł, tylko w kabinie zamiast 31 pozycji nastawnika jazdy (tak jak w EP09) powinno być 48 (tak jak w ET22) ponieważ ET24 miała być lokomotywą sześcio-silnikową.
-
dobry pomysł, tylko w kabinie zamiast 31 pozycji nastawnika jazdy (tak jak w EP09) powinno być 48 (tak jak w ET22) ponieważ ET24 miała być lokomotywą sześcio-silnikową.
Dlaczego 48 pozycji nastawnika? Byk ma akurat 48 pozycji, ale nie znaczy to, że każda lokomotywa pocsiadająca 6 osi napędnych musi mieć tyle samo.
-
dobry pomysł, tylko w kabinie zamiast 31 pozycji nastawnika jazdy (tak jak w EP09) powinno być 48 (tak jak w ET22) ponieważ ET24 miała być lokomotywą sześcio-silnikową.
Dlaczego 48 pozycji nastawnika? Byk ma akurat 48 pozycji, ale nie znaczy to, że każda lokomotywa pocsiadająca 6 osi napędnych musi mieć tyle samo.
Taka ilość pozycji jest w miarę optymalna. Jakby było ich mniej przy tej samie liczbie silników to każda zmiana pozycji byłaby gwałtowniejsza od tej przy 48 pozycjach. A jak wiadomo sprzęgi niezniszczalne nie są.
-
To ile pozycji nastawnika powinna mieć ET24??
-
No chyba tylko jaki AI ;) Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
Postanowiłem zrobić mały fotomontaż i przerobić czoło EP09 na ET24: (http://img169.imageshack.us/img169/3599/et24kz1.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/my.php?image=et24kz1.jpg)
Wyszło to fatalnie ale zawsze to coś:)
Nie ma to jak mspaint. ;]
-
Jakie pantografy miała mieć ta lokomotywa??
-
Jakie pantografy miała mieć ta lokomotywa??
ZL-5.
-
Prawdopodobnie całe. Połówkowe pojawiły się pod koniec lat 90-tych.
-
ZL-5.
5 ZL jeśli już ;)
-
Prawdopodobnie całe. Połówkowe pojawiły się pod koniec lat 90-tych.
Pod koniec?
EP09-026 - rok produkcji 1993
-
Na EP09-026 to w ramach testów były zamontowane - seryjnie zaczęto je monotwać na pojazadach mniej więcej w 1996. Sama konstrukcja 55ZW została opracowana pod koniec lat 80-tych.
-
ZL-5.
5 ZL jeśli już ;)
W dokumentacji projektu OBRPS Poznań, którą posiadam, jest napisane ZL-5. :)
-
Do jakiego zakładu taboru miała być przydzielona??
-
Ona była w fazie projektu więc nie wiadomo gdzie by ją przydzielili.
-
Ona była w fazie projektu więc nie wiadomo gdzie by ją przydzielili.
Slusznie parawisz, ale tak sobie gdybając stawiałbym na Kraków...
-
Najpierw to poszłaby do Żmigrodu ;)
-
Ta lokomotywa miła obsługiwać górskie szlaki skoro tak to pewnie zobaczyli byśmy ją:
CM Wrocław
CM Kraków
CM Nowy Sącz
-
Ta lokomotywa miła obsługiwać górskie szlaki skoro tak to pewnie zobaczyli byśmy ją:
CM Wrocław
CM Kraków
CM Nowy Sącz
Tylko Kraków.
-
Dlaczego tylko Kraków??
-
Dlaczego tylko Kraków??
Dlatego, ze Kraków zawsze był (i jest) przodujaca szopa w Polsce. Zwlaszcza jesli chodzi o trakcje elektryczna - TENSAN, tokarki podtorowe, stanowisko diagnostyczno-pomiarowe pantografów. Dwie duże hale - wszystkie przeglady i naprawy wykonywane są pod dachem (co nie jest standardem we wszystkich szopach). Nie przez przypadek EU06, pierwsze EP09, ET22-2000 (a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa) trafiały do lokomotywowni w Prokocimiu.
-
Tylko Kraków.
Szyny pod Wałbrzychem mają inne zdanie na ten temat :P
Ja bym obstawiał te miejsca, gdzie są jeszcze dzisiaj jakieś ET21.
-
(a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa)
Jakiej nowej serii? Mówisz tak ogólnie o każdej serii czy masz jakąś nową na myśli? Np. EU43.
-
(a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa)
Jakiej nowej serii? Mówisz tak ogólnie o każdej serii czy masz jakąś nową na myśli? Np. EU43.
Mówie o 49 egzemplarzach byków 20xx które Gliwice maja zrobić.
-
Na pierwszy ogień poszły dwie, piękne czechowicie maszyny ...
-
Myślę że @EU07-483 ma racje, ale tylko w przypadku pierwszych egzemplarzy ET24. Jeżeli np ET24 wyprodukowano by np w 100 egzemplarzach to na pewno pierwsze sztuki trafiły by do Prokocimia, ale następne lokomotywy mogły by trafić gdziekolwiek np tam gdzie pisał @youBy czyli miejsca stacjonowania ET21. Obecnie są to:
CM Wrocław
CM Łazy
CM Kraków
CM Nowy Sącz
ale równie dobrze mogły by to być jeszcze:
CM Czerwińsk
CM Czechowice Dziedzice
CM Żurawica
Wszystko zależało by od tego ile sztuk ET24 zeszło by z taśmy produkcyjnej.
-
Myślę że @EU07-483 ma racje, ale tylko w przypadku pierwszych egzemplarzy ET24. Jeżeli np ET24 wyprodukowano by np w 100 egzemplarzach to na pewno pierwsze sztuki trafiły by do Prokocimia, ale następne lokomotywy mogły by trafić gdziekolwiek np tam gdzie pisał @youBy czyli miejsca stacjonowania ET21. Obecnie są to:
CM Wrocław
CM Łazy
CM Kraków
CM Nowy Sącz
ale równie dobrze mogły by to być jeszcze:
CM Czerwińsk
CM Czechowice Dziedzice
CM Żurawica
Wszystko zależało by od tego ile sztuk ET24 zeszło by z taśmy produkcyjnej.
Czerwieńsk ...
Ale po co w Czechowicach, Żurawicy czy w Czerwieńsku ET24 ? Przecież np. w Czechowicach jest pełno ET41 i ET22. A jeśli chodzi o ET21 to zupełnie nie potrzebne byłoby stosowanie ich w tych 3 zakładach.
-
Sęk w tym że ET22 nie wszędzie mogą wjeżdżać ;]
-
Przecież napisałem że
Wszystko zależało by od tego ile sztuk ET24 zeszło by z taśmy produkcyjnej.
Jeżeli istniał by duży nadmiar tych lokomotyw to możliwe że mogły by tam stacjonować i obsługiwać trasy w góry.
Niegdyś ET21 stacjonowały w Zielonej Górze(CM Czerwieńsk) czy Czechowicach było tak chyba do 2000 roku.
-
Myśle żę jest wystarczająco dużo materiałów żeby rozpocząć prace nad tą lokomotywą. Jest jest jeszcze jeden problem: Nie wiadomo gdzie ET24 miała krany sterowanie wielokrotnego. Gdzie byście stawiali?? Na pudle(tak jak EU07) czy przy sprzęgach (tak jak SM42)??
-
Moim zdaniem raczej na sprzęgach ponieważ jest to nowoczesna konstrukcja. Raczej wszystkie nowsze pojazdy o ile mają takie sterowanie to jest ono na sprzęgach.
-
Moim zdaniem raczej na sprzęgach ponieważ jest to nowoczesna konstrukcja. Raczej wszystkie nowsze pojazdy o ile mają takie sterowanie to jest ono na sprzęgach.
Gdzie zmiescisz 3 gniazda ? Na czolownicy ? Zapomnij. Tylko na scianie czolowej pod oknami.
-
A skąd wiecie, że wogule miałą mieć sterowanie wielokrotne? Sm31 jak Ci wystarczy materiałów i danych to ją rób nikt Ci nie zabroni ;)
-
ET24 w projekcie miała mieć sterowanie wielokrotne.
Pytanie do @MuNio powiedz mi gdzie w Taurusie na ścianie czołowej są 3 gniazda? A ta lokomotywa ma na pewno sterowanie wielokrotne.
Czasy gdy stosowano trzy duże gniazda poszły już dawno w niepamięć. Teraz gdy technika posunęła się daleko do przodu można to zrobić jednym małym przewodem.
Pozdrawiam
-
(a i pierwsze egzemplarze z nowej serii najprawdopodobniej skierowane zostana do Krakowa)
Jakiej nowej serii? Mówisz tak ogólnie o każdej serii czy masz jakąś nową na myśli? Np. EU43.
Mówie o 49 egzemplarzach byków 20xx które Gliwice maja zrobić.
Wszystkie pójdą do Krakowa? To Nie fair... :(
-
To Nie fair... :(
Nie fair to jest to, że do Łodzi nic podobnego nie trafia :(.
BTW ma ktoś dane co Łódzka szopa ma na stanie?
ps sorka za OT
EDIT
Dzięki @prof_klos :). Jak będziesz miał chwilkę to wrzuć też EZT-y :).
Z góry serdeczne dzięki :) .
-
Jasne. Zgodnie ze spisem atlasowym:
EU07:
124, 127, 130, 134, 143, 144, 145, 146, 147, 178, 196, 228, 353, 366, 388, 396, 443, 449, 547, 462, 474, 491, 495.
EP07:
198, 354, 355, 370, 384, 397, 450, 500.
ET22:
260, 333, 349, 374, 384, 421, 437, 439, 440, 444, 478, 549, 551, 556, 578, 584, 586, 597, 619, 625, 627, 629, 633, 640, 642, 643, 644, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 657, 658, 659, 663, 664, 676, 677, 684, 686, 690, 691, 692, 704, 716, 721, 722, 723, 724, 734, 746, 748, 749, 756, 757, 758, 759, 762, 770, 771, 784, 785, 804, 806, 807, 808, 815, 817, 846, 861, 862, 866, 867, 868, 870, 873, 875, 876, 885, 886, 892, 894, 895, 931, 932, 934, 949, 953, 987, 988, 1028, 1029, 1037, 1039, 1040, 1042, 1043, 1053, 1054, 1060, 1064, 1111, 1115, 1161
ET42:
001, 002, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017, 018, 019, 020, 021, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 029, 030, 031, 032, 034, 035, 036, 037, 038, 039, 040, 041, 042, 044, 046, 047, 048, 049, 050.
---
SM03:
108, 189, 259.
SM30:
040, 157, 159, 165, 209, 227.
SM31:
026, 027, 123, 143, 150.
SM42:
013, 019, 021, 053, 065, 069, 085, 102, 116, 141, 142, 175, 180, 185, 189, 200, 216, 218, 219, 224, 265, 266, 275, 296, 298, 318, 381, 383, 396, 399, 445, 495, 509, 510, 511, 543, 621, 681, 682, 690, 691, 692, 737, 741, 745, 746, 806, 811, 863, 875, 927, 934, 994, 995, 997, 998, 1020, 1021, 1024, 1141, 1156.
ST44:
163, 1025, 1086.
Mam nadzieję, ze nie popełniłem literówek. Ezt też Ci spisać?
-
Jakby miała być przydzielona cała seria ET22-20xx do Krakowa to dlaczego oni nie zmodernizują swoich byków? Tylko "kradną" z innych CMów.
-
Pytanie do @MuNio powiedz mi gdzie w Taurusie na ścianie czołowej są 3 gniazda? A ta lokomotywa ma na pewno sterowanie wielokrotne.
Czasy gdy stosowano trzy duże gniazda poszły już dawno w niepamięć. Teraz gdy technika posunęła się daleko do przodu można to zrobić jednym małym przewodem.
Zapominasz w jakim roku miala byc budowana ET24, wtedy nie bylo nowoczesnych rozwiazan bo nie bylo na to dewiz. Pamietaj ze lokomotywa miala miec 6 silnikow i sterowanie analogowe.
Piny na gniazdach :
- wszystkie pozycje nastawnika
- linie kontrolne
- linie uzaleznienia
- inne potrzebne linie sterownicze itp
Taurus jest nowoczesna lokomotywa ze specjalna magristrala sterownicza w ktorej wystarcza 4 przewody !
Rozmawiamy o ET24 a nie nowoczesnych lokomotywach
Sx42 - jedno gniazdo na czolownicy
SP45 - jedno gniazdo na czolownicy
SU45/SU46 - dwa gniazda pod oknami