- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: jakol112 w 11 Kwietnia 2017, 15:27:19
-
Witam,
zacząłem wprowadzać do każdego pojazdu posiadającego wnętrze lowpoly mechaników zmieniających kabinę zależnie od kierunku jazdy pojazdu. Gotowe mam obecnie 303e i 6dg. Wykorzystuje repainty cadnavovych ludzików i poradnik @Stele. W załączniku owoc prac nad 303e. Proszę o ocenę pracy, podpowiedzi, uwagi ale i repainty ludzików (o ile takowe ktoś ma) bo nie łatwo wymyślić coś nowego a klepanie na jedno kopyto to nie to.
Figurki są widoczne wyłącznie w modelu wnętrza widocznym z zewnątrz!
http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-mechy.7z
-
@jakol112: co do opinii- w mojej opinii-więcej nic nie trzeba nowego. Te postacie wystarczają jak na mój gust. Kiedyś @Stele proponowałem dać figurkę mecha w cywilnych strojach (np w swetrze) właśnie z cadnav, ale to nie przeszło. Tylko mam pewien pomysł. Z tego co ja widziałem na własne oczy, śledząc co niekiedy maszynistów czy to u siebie w Staszowie czy to będąc w Kielcach na dworcu, zauważyłem, że maszyniści z PKP IC jeżdżą zazwyczaj jak na obrazku "foto-mech" lub "mech" a na przykład maszyniści ze składów towarowych, jeżdżą zazwyczaj w stroju "foto-mechu" lub w normalnych ubraniach. Czy dałoby zrobić przypisanie, żeby automatycznie wsadzało np figurkę "foto-mech" jeśli np skrypt wykryje, że jedziesz lokomotywą z PKP IC i jak składy towarowe to np daje figurkę "foto-mechu"? Chyba, że masz inny pomysł na to-na przykład losowanie postaci. Ale z drugiej strony to nie byłoby realne gdyby np wirtualny mechu ze spółki PKP Cargo czy CTL Logistics w MaSzynie jechał elegancko ubrany jak np figurka "foto-mech"? Dzięki z góry za odpowiedź na moją kwestię.
PS. Traktuj mój pomysł jako propozycję.
-
Ja bym do tych trzech panów dorzucił jeszcze jednego w pomarańczowej koszulce odblaskowej.
-
Robo, figurki wstawione są do modelu lowpoly jako lampki a lowpoly z kolei przypisane są do modeli lokomotyw, tak więc Pan w mundurku IC będzie zasiadał tylko w siódemkach z kabiną IC a dwaj pozostali we wszystkich innych.
-
Witam gdzie mam wgrać te 3 pliki mechanik ic,mechanik koszula oraz mechanik krawat chodzi mi do którego folderu w maszynie do których siódemek mam ich przypisać?
-
Mam tylko taką małą sugestię, żeby zmniejszyć jasność submodelu mechanika jak i całego interioru.
-
Maszyniści w IC nie mają marynarek służbowych, a jedynie koszula + krawat + polar/kurtka. Wystarczy koszula z pomarańczowym krawatem. :)
-
Mam tylko taką małą sugestię, żeby zmniejszyć jasność submodelu mechanika jak i całego interioru.
Tak a propos, to fajnie byloby gdyby ktos sie przyjrzal przy okazji alfie w szybach lowpoly dla EU07, bo na ta chwile sa one praktycznie w calosci wycinane, co wyglada srednio.
-
Powinny mieć prawie możliwie maksymalne krycie. Tylko byliśmy leniwi i mają jednorodnie szare szyby, co wygląda średnio.
-
Na jakiej podstawie chcecie umieścić tych maszynistów w kabinach? Podpieracie się na jakiejś ankiecie?
Ja jestem zdecydowanie na nie. Oczywiście, jeżeli większość tak chce, to czym jest mój skromny głos, ale warto byłoby najpierw zadać pytanie czy ogół to akceptuje.
-
Jakiś argument czemu nie?
-
Mi się te postaci wizualnie nie podobają i w mojej ocenie będą wizerunkowo psuć piękne modele. Ale to tylko moja skromna opinia.
A może opcja kto chce tych maszynistów, to niech zaznaczy kwadracik w starterze i po sprawie?
-
Na upartego by się dało, ale wtedy zawsze miał byś wariant off, a wariant on byłby ucinany jako uszkodzona lampka. Jak bardzo będzie ci przeszkadzać, możesz sobie wywalić z t3d.
-
W sumie racja. Fajnie byłoby, gdyby przy publikacji była o tym informacja co usunąć.
Mało uśmiechnięci ci ,,maszyniści". A ten z IC to raczej młodego konduktora przypomina..
-
Ja jestem za tym, żeby to wpis zmieniany od potrzeby użytkownika w pliku .ini (0-NIE, lub 1-TAK) (tam gdzie ustawia się rozdzielczość, czy jest włączone VBO etecera etecera) decydował, czy są figurki mecha w kabinie czy nie. Co do figurek -jestem ZA. W Trainzie jakoś mają figurki i nikomu to nie przeszkadza. Po drugie-na zdjęciach będzie to wyglądać realistycznej z kabinami low poly pod takim względem, że to nie maszynista duch prowadzi lokomotywę tylko widać mecha.
-
Plik ini urosnie nam nieco, jak widze obaj mamy ochote przypisac w nim mozliwosc wyboru wielu funkcji. Jednak o ile sam mam na to wielka ochote, to widzialbym nie edycje wpisow a raczej ptaszki w rainstedzie. Czy taka mozliwosc istnieje? Mam nadzieje ze tak. W kazdym razie taka funkcja startera powinna byc, jest latwiejsza w obsludze niz edycja pliku ini.
-
Każdy parametr w ini może być kontrolowany z rainsteda. Kwestia dogadania się z Ra.
-
Podczas symulacji i tak nie wchodzi się do "cudzej" kabiny, chodzi raczej o to, żeby mijany na szlaku lok miał jakąś obsadę. Modele są dość dobrej jakości (a nawet bardzo dobrej, jak na modele, które nie służą do oglądania z bliska). Moim zdaniem taka opcja w Rainstedzie ma taki sam sens, jak przełącznik, czy w kabinach ma leżeć Gazeta Wyborcza, czy Dziennik Gazeta Prawna...
-
Skoro są głosy i przeciw ,,frankensteinom" w kabinach, to czemu miałoby takiej opcji nie być?
Co do ludków w Trainz, to wcale tak pięknie nie wyglądają. U nas niestety modele ludzi przypominają przeróbki w Paincie..
A może poprawmy jakość tych ludków i niech to będzie jeden skromny wzór, np. granatowe spodnie, granatowa kamizelka, biała długa koszula, granatowy krawat. Przynajmniej taki obrazek zapamiętałem z czasów kiedy maszynista szedł na ,, SŁUŻBĘ" a nie po prostu ,,do roboty".
-
Jak narazie twój głos jest jedyny przeciw. Czy naprawdę specjalnie warto by taką funkcję robić dla jednej osoby?
-
Jak narazie twój głos jest jedyny przeciw. Czy naprawdę specjalnie warto by taką funkcję robić dla jednej osoby?
Symulatora używa więcej osób niż te które wypowiadają się na forum :)
-
Ja osobiście również jestem za, opcja w rainstedzie to też nie głupi pomysł. Gdy mijamy się na szlaku to poprawia to wizualnie widok innego składu, że nie jest prowadzony przez ducha tylko przez kogoś kto tam siedzi go widać z zewnątrz. Opcja w rainstedzie jest najlepszym pomysłem niż edycja pliku .ini zaraz na forum pojawiłyby się tematy 'jak włączyć/wyłączyć posturę mechanika/maszynisty'.
-
Rainsted edytuje plik ini.
1. Owarunkować wyświetlanie w exe.
2. Wyprowadzić parametr do ini.
3. Dodać checkboxa do rainsteda.
Punkt trzeci do kupy z innymi nowymi wpisami konfiguracyjnymi, gdy exe c++ będzie wrzucane do paczki.
-
Umowmy sie tak -- jak sie pojawi w symulatorze EN57 z lowpoly, to ja wam nie tylko przelacznik figurki maszynisty, ale nawet dlugosci rolki papieru na pulpicie dorobie.
-
Ciach. | @macius5991
Trzymamy za slowo :)
-
pat, Tylko ktoś najpierw musi te EN57 z lowpoly zrobić :D
-
zaraz na forum pojawiłyby się tematy 'jak włączyć/wyłączyć posturę mechanika/maszynisty'.
Ja nie rozumiem o co tyle rabanu z figurką maszynisty. Uważam, iż checkbox w Rainsted i wpis w pliku ini zaspokoi zarówno zwolenników jak i przeciwników figurki w lokomotywach w MaSzynie (taki kompromis). A co do słów @tor424 -równie dobrze można w dokumentacji MaSzyny (tutaj: http://eu07.pl/dokumentacja/ (http://eu07.pl/dokumentacja/) ) zawrzeć podpunkt odnośnie włączania/wyłączania figurki w kabinie maszynisty. No wiem - nikt (z drobnymi wyjątkami co by wszystkich nie wrzucać do jednego wora) nie czyta instrukcji obsługi, bo po co...
-
A może zamiast dłubać w exe, Rainsted itp. skopiować modele lowpoly bez maszynistów i zawrzeć je w odpowiednich katalogach w folderze inne? Kto nie chce mechów podmieni sobie pliki i po sprawie.
-
To już chyba łatwiej raz zrobić przełącznik który posłuży wszystkim niż gdyby każdy użytkownik miał buszować po folderach :)
-
Na razie i tak to jest długoterminowa kwestia. Najpierw te modele powinny trafić do Testu dodatków, przejść ten test i zostać opublikowane. Później WPC je włączy lub nie do paczki i moim zdaniem powinna je bezwzględnie włączyć i nie stosować żadnych kompromisów ani demokracji. Powtórzę, jak to widzę: mamy obecnie w MaSzynie niedociągnięcie w postaci kabin-widm czynnych lokomotyw. Oczywiste jest, że powinny posiadać model maszynisty, gdyś w rzeczywistości też maszyniści w kabinach się znajdują (kto by pomyślał!). Pojawił się użytkownik, który chce dostarczyć dobrych jakościowo modeli i tu dyskusja powinna się zakończyć. Niestety, z przyczyn dla mnie kompletnie niezrozumiałych, są ludzie, którzy twierdzą, że mają jakieś "prawo" do nieposiadania ich w symulatorze i należy dać im możliwość wyboru. Argumentów merytorycznych brak. Dla mnie jest to postulat absurdalny, a odniesienie się @tmj do długości rolki papieru uważam za jak najbardziej trafione. Ja nie widzę wciąż żadnego powodu, żeby nie miały się te modele pojawić w kolejnej paczce jako obligatoryjne wyposażenie każdej kabiny z obsadą. WPC/twórca w swojej łaskawości mogą, choć nie muszą, podać jakąś metodę usunięcia ich. Choć ma to moim zdaniem taki sam sens jak np. usunięcie animujących się drzwi z EN57 "bo mi się nie podoba sposób ich animacji i wolę mieć statyczne". W rzeczywistości się te drzwi przesuwają i takie są też w Symulatorze, nie ma żadnego przełącznika.
-
Checkbox łamania pantografu, zasilania pantografu tylko pod siecią. Niby jasne jest, że powinno być a mimo to, możemy to odhaczyć. W przypadku postaci maszynisty usuwanie ich wydaje mi się bezcelowe, o ile będą ładne. Natomiast jeśli usuwanie ma nastręczać trudności to powinno być z użyciem odpowiedniego checkboxa. Exe się rozwija, lista poleceń w ini wydłuża się, starter powinien te podstawowe uwzględnić,czy to rainsted czy jakiś inny.
-
Krzysiek626, kwestie związane z pantografami/siecią wynikają raczej z tego, że dawniej nie było symulacji łamania pantografów i pobierania prądu i po ich wprowadzeniu nie dało się niekiedy normalnie korzystać z symulatora ze względu na błędy na sceneriach, które wcześniej nie były widoczne. Wydaje mi się, że gdyby nie te trudności, raczej nikt nawet by nie pomyślał o wprowadzeniu takiego przełącznika. Bo niby po co? Z tego co pamiętam, to np. kiedyś (a może wciąż tak jest?) była opcja wyświetlania sieci, ale to raczej też ze względów wydajnościowych, które kiedyś miały olbrzymie znaczenie.
Nie chodzi mi o jakieś wojowanie z pomysłem wprowadzenia tego przełącznika. Jak ktoś go zrobi, to niech sobie będzie. Ale sam taki postulat (przy braku argumentów) wydaje mi się absurdalny i bardzo sprzyjający stagnacji ("bo przecież kiedyś maszynistów w kabinach nie było i dało się grać"). Społeczność powinna raczej popierać twórców, a nie rzucać im ciągle kłody pod nogi i wymyślać, że "no fajnie, fajnie, ale mi się to nie podoba i nie chcę tego mieć".
-
Jak zainstalować tych mechaników? W paczce nie ma żadnej instrukcji...
-
Temat mocno ucichł. Czy ktoś zamierza się za to zabrać? Trochę szkoda że tak kiśnie.