- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Robert83 w 16 Lutego 2013, 17:51:37

Tytuł: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 16 Lutego 2013, 17:51:37
Witam, póki co jednak staram się coś zrobić w 3DS Max. Mam jednak pytanie dotyczący wstawiania np lasów. gdy wstawiam las, po eksporcie jest on widoczny jako skrzyżowany. Próbowałem znaleźć dlaczego tak się dzieje ale nie znalazłem odpowiedzi. Próbowałem również obracać obiektem w 3DS ale to nic nie zmienia. Poniżej link do .jpg gdzie można zobaczyć problem.

http://img853.imageshack.us/img853/1619/whyjk.jpg

Dzięki za podpowiedź, już zrozumiałem ;)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Lutego 2013, 17:55:26
Ścianę lasu robi się jako Plane, a nie tree.inc z teksturą lasu.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 01:58:30
Mam kolejne pytanie, jak wywołać dźwięk poprzez najechanie AI który jedzie prosto w miejscu które określiłem poprzez skrypt metodą "Create"? Szukam, kombinuję ale bez efektu ;)

http://img11.imageshack.us/img11/3068/mapkahz.jpg (http://img11.imageshack.us/img11/3068/mapkahz.jpg)

Dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 09:07:15
Można to zrobić na kilka sposobów eventem np:
- eventlaunchcerem (cyklicznie, o określonej porze)
- przez wciśnięcie klawisza np W
- użycie multiple (max 8 zdarzeń)
- po przez wywołanie innego zdarzenia
- przez użycie keyctl01 (czyli Shift+1 do 9)
- zdarzenie bezpośrednio w torze czyli zajęcie lub zwolnienie odcinka izolowanego
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 17 Lutego 2013, 12:15:02
W 3DSie to możesz sobie wstawić najwyżej dźwięk w konkretnym miejscu, jego wywołanie trzeba zrobić ręcznie, za pomocą eventu (skrypty chyba dają możliwość pisania eventów z poziomu 3dsa, ale prościej jest klepać w notatniku).
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 12:20:28
Szoguniasty lepiej to zrobić ręcznie, bo w skryptach przy tworzeniu toru masz do wyboru tylko Event0, Event1, Event2, Eventall1 i Eventall2.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 15:26:25
Cały czas czytam, próbuję ale póki co coś mi nie wychodzi.
Poniżej kawałek z SCN:

include test/test.scm end

node -1 0 event01 sound -10 0 130 ty_mnie_slyszysz.wav endsound



FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


Oraz poniżej kod z SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event1 event01
velocity 40
endtrack

Mimo wszystko zdarzenie się nie wywołuje o podanych współrzędnych na torze.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Lutego 2013, 15:29:49
 node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound x y z ty_mnie_slyszysz.wav endsound - deklaracja dźwięku.
event ty_mnie_slyszysz sound opozn ty_mnie_slyszysz 1 endevent - event odpalający dźwięk.
 event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz         endevent - event odpalający, poprzedni event przez najechanie toru.
x y z ustawisz sobie współrzędne. opozn dasz opóźnienie wywołania eventu.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:05:57
Pierwsze dwie linijki muszą być. Wywołanie możesz zrobić jakie chcesz.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 16:11:57
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound x y z ty_mnie_slyszysz.wav endsound - deklaracja dźwięku.
event ty_mnie_slyszysz sound opozn ty_mnie_slyszysz 1 endevent - event odpalający dźwięk.
 event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz         endevent - event odpalający, poprzedni event przez najechanie toru.
x y z ustawisz sobie współrzędne. opozn dasz opóźnienie wywołania eventu.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:05:57
Pierwsze dwie linijki muszą być. Wywołanie możesz zrobić jakie chcesz.

Zrobiłem jak napisałeś, ale jeszcze coś mi się nie odgrywają dźwięki.
Poniżej jeszcze raz załączam kody, błędów w logach nie mam jeśli chodzi o ten event:

Plik SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event1 event01
endtrack

oraz plik SCN:


//sky cgskj_dusk013.t3d endsky
//atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
//light 1470 40 110 0.118 0.118 0.118 0.38 0.318 0.247 0.404 //0.522 0.588 endlight

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound

event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent

event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent



FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset

Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2013, 16:14:14
Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent
Tutaj musi być opóźnienie w sekundach. No w folderze /sounds musi się znajdować dźwięk ty_mnie_slyszysz.wav.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 16:25:37
Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent
Tutaj musi być opóźnienie w sekundach. No w folderze /sounds musi się znajdować dźwięk ty_mnie_slyszysz.wav.

Rozumiem, dziękuję, ustawiłem na 2sekundy jak poniżej. Niestety dalej nie jest odgrywany wav.
Plik znajduje się w folderze Sound. Da się odtworzyć i jest słyszalny dobrze.
Dodam że na tym torze gdzie ma być odegrany dźwięk, jest postawiony skład który jest prowadzony poprzez skrypt ze startową prędkością 35km/h. On jedzie do przodu i na współrzędnych toru jest zdefiniowane to zdarzenie. Ale nawet jak wsiadam do lokomotywy i nią jadę sobie to też dźwięk się nie odgrywa :(

Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Lutego 2013, 16:28:05
 event keyCtrl01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent
Wklej to i wciśnij shift+1
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 16:31:57
event keyCtrl01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent
Wklej to i wciśnij shift+1

No tak, to działa idealnie :). Czyli generalnie powinno zadziałać automatycznie. Więc w czym jeszcze tkwi szczegół że nie odgrywa z automatu po najechaniu na współrzędne?
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Lutego 2013, 16:34:29
Najlepiej poszukaj czegoś, co działa i zacznij to modyfikować. Jak źle zmodyfikujesz, to działać przestanie, zawsze możesz wrócić do poprzedniej wersji. A jak zadziała, to będziesz wiedział, jak to zrobić. A tak to dopytujesz się o rzeczy podstawowe i oczekujesz, że ktoś poprawi proste błędy, których sam jeszcze nie zauważasz.

Trochę szkoda, że Manewrowo 1/2 wypadło z paczek, było idealne do "psucia"...
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Lutego 2013, 16:35:55
A spróbuj zjechać z odcinka i przejechać po nim.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:37:35
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent
Zobacz tak.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 17 Lutego 2013, 16:44:04
Pokaż wpis toru Testowy, przypuszczam, że pomyliłeś event1 z event2.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 16:50:16
A spróbuj zjechać z odcinka i przejechać po nim.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:37:35
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent
Zobacz tak.

matek123 No działa jak zjadę z odcinka i wycofam. Czyli działa w drugą stronę.

Poniżej wpis toru "Testowy"

Cytuj
node -1 0 Testowy track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-0.0521236 0.2 -10.2684  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-0.0521236 0.2 89.7316  0.0  //point 2
0
endtrack
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 17 Lutego 2013, 16:54:34
No działa jak zjadę z odcinka i wycofam. Czyli działa w drugą stronę.
Czyli tak, jak sądziłem. event1 działa, gdy najeżdżasz na tor od strony punktu 2. event2 działa, gdy najeżdżasz od strony punktu 1.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 17:06:21
Zgadza się :) Już mi wszystko działa, przepraszam Was za pytania podstawowe ale tak troszkę mi się namieszało to wszystko ;) Kontynuuję prace i mam nadzieje że z górki. Dziękuję serdecznie jeszcze raz Wam wszystkim. Potraficie pomóc ;)

  Dodano: 17 Lutego 2013, 20:50:59
Mam jeszcze kolejny problem. Chodzi natomiast o semafory. Eventami już potrafię je przestawiać, ale mam problem taki że jedzie AI 35km/h, do toru mam przypisany i posadzony semafor z sygnałem S1

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
Velocity 35
event2 Semek1_sem_info
endtrack

AI zatrzymuje się ładnie przed S1. Po chwili dostaje sygnał S5 i AI stoi. Szukałem, czytałem, próbowałem ale ruszyć się nim nie udało na S5. Stąd moja prośba o pomoc.

Z góry dzięki.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 17 Lutego 2013, 20:59:28
Bez informacji wyświetlanych pod F2 nic nie można powiedzieć.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 21:21:22
Dołączam poniżej screen. Co chwilkę command zmienia się na Prepare Engines i wraca do Obey_Train i tak w kółko.

http://img849.imageshack.us/img849/5244/semek.jpg (http://img849.imageshack.us/img849/5244/semek.jpg)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2013, 21:24:48
Prośba, wstawiaj screeny przez załącznik (przy pisaniu posta poniżej masz "Załączniki i opcje dodatkowe").
Cytuj
event2 Semek1_sem_info
Podejrzewam, że ta wielka litera stwarza problem, bo innego powodu nie widzę. Chociaż... czy wielkości są brane pod uwagę? Spróbuj zmienić i daj znać.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 21:33:10
Ale przecież sygnał z semafora jest odczytywany... Kolejną opcją jest może zamiana kolejności we wpisie velocity i event, u siebie stosuję taką kolejność i wszystko jest ok. Zamień wpis toru Toras001 na:
Cytuj
node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event2 Semek1_sem_info
Velocity 35
endtrack
I może unikaj używania wielkich liter we wpisach. Tak zapobiegawczo.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Lutego 2013, 21:38:30
A czy tor z sem_info znajduje się przed semaforem i czy lokomotywa na nim na pewno stoi?
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 17 Lutego 2013, 21:41:16
zamiana kolejności we wpisie velocity i event
nie ma znaczenia
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2013, 21:41:44
Też miałem wątpliwości, ale ze zrzutu F2 jest informacja, że odczytuje, semek1_sem_info.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 21:43:48
macius5991 Nie pomogło niestety.

A czy tor z sem_info znajduje się przed semaforem i czy lokomotywa na nim na pewno stoi?

Tor znajduje się w połowie semafora. Lokomotywa stoji na tym torze.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 21:45:11
Pokaż log.txt.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 21:49:57
W załączeniu log.txt. Wszystko tam w porządku. Dałem nawet semafor przed torem ale nic się nie zmieniło.

Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2013, 21:52:39
Wg. loga nazwa semafora to sem10 a nie semek1, przynajmniej takie zdarzenie się wywołuje.
Eventlauncher swiatlo1
EVENT ADDED TO QUEUE: sem10_light11
EVENT LAUNCHED: sem10_light11
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 22:01:09
Upewnij się jaka jest dokładnie nazwa tego semafora.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2013, 22:02:22
Zatem powinieneś wpisać we wpisie toru:
event2 sem10_sem_info
Ustawienie semafora nie ma żadnego znaczenia, najlepiej ustawić semafor przy końcu toru, którego dotyczy.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 22:10:01
Zmieniłem nazwy semafora wszędzie na takie same : semek1. W 3dsMax również tak się nazywa.
Na początku sygnał S1. AI Zatrzymuje się. Następnie po kilku sekundach o konkretnym czasie dostaje S5, działa auto-wyzwalacz. Jeszcze raz dołączam log.txt.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 22:14:07
Eventlaucher się nie wywołał z tego co widzę. Sorki Mój błąd jest eventlaucher:
EventLauncher at 10:31Ale i tak pokaż Nam całość.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Lutego 2013, 22:21:44
Najlepiej wstaw tu te pliki scn. Tak będzie najszybciej.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 22:22:51
Wywołuje się, zmienia sygnał na S5 o podanej godzinie. To działa prawidłowo.
Dołączam jeszcze raz loga, oraz wpisy. Cały czas kombinuję ale bez efektów.

SCN:

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.0161 0.2 85.0 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent


node -1 0 dajzielone eventlauncher 0 0 0 -1 none 1031 semek1 none  end
event semek1 lights 0.0 semek1 1 0 0 0 0 endevent

SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event2 semek1_sem_info
velocity 35
endtrack
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 22:31:56
Nie jest dobrze. Powinno być tak:
node -1 0 dajzielone eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple none semek1_s5 endevent
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Lutego 2013, 22:36:42
Samo zapalenie światła eventem nic nie da. W incu semka są zaszyte eventy, które oprócz zapalenia światła, pozwalają ruszyć AI. Przykład Sawiego powinien pomóc.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 22:41:03
Nie jest dobrze. Powinno być tak:
node -1 0 dajzielone eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple none semek1_s5 endevent

No teraz się w ogóle nie zmienia światło na S5, loguje że odpala eventa bez błędu, natomiast nie zmienia na zielone żółte i AI stoi.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 22:42:32
Sygnał s5 nie jest zielony, lecz żółty. Zapoznaj się dokładnie z tym http://pl.wikipedia.org/wiki/Semafor_%28kolejnictwo%29
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 22:45:09
Tak, wiem, przepraszam moja pomyłka, żółte do 40/km/h chciałem napisać. Przepisy w miarę znam ;)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 22:49:06
W porządku. Jaki dokładnie semafor tam wstawiłeś? Do inca zaglądałeś?
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Lutego 2013, 22:50:16
Usuń ten swój event semek1.
We wpisie Sawiego dodaj opóźnienie wyzwolenia eventu po multiple, np. 1.
event semek1 multiple 1 none semek1_s5 endevent
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 23:01:16
Sawi : Jest to semafor "ss4zcpbi.inc" dodany w 3DS Max (semafor półsamoczynny, czterokomorowy na słupie prostym.). Eventy dodane ręcznie.

adsim : Opóźnienie również nie pomaga.

* Cały czas sygnał S1 i AI stoi :(, event wywołany poprawnie.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Lutego 2013, 23:12:25
Czyli nie jest poprawnie, skoro nie zmienia się sygnał. Pokaż jak teraz wygląda zawartość twoich plików scn.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 23:17:41
Czyli nie jest poprawnie, skoro nie zmienia się sygnał. Pokaż jak teraz wygląda zawartość twoich plików scn.

Zmieniłem semafor na inny ale dalej to samo. Musi być jakaś głupota ;) drobny błąd. Podaję zawartość plików po modyfikacjach:

SCN:

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.0161 0.2 85.0 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent

node -1 0 dajzolte eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple 3 none semek1_s5 endevent

SCM :

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event2 semek1_sem_info
velocity 35
endtrack
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Lutego 2013, 23:19:54
Robercie nie ma co sztukować, całość wystaw. Wtedy dojdziemy do tego co to może być.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 17 Lutego 2013, 23:30:39
Dobrze, mam nadzieję że wspólnymi siłami uda nam się coś zdziałać. Generalnie super się tworzy trasy, jak się już pojmie parę rzeczy to naprawdę można zrobić konkretne trasy ;)

SCN:

//$n test
//$d test
//$i test
//$g test
//$f pl test


//sky cgskj_dusk013.t3d endsky
//atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
//light 1470 40 110 0.118 0.118 0.118 0.38 0.318 0.247 0.404 //0.522 0.588 endlight

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.0161 0.2 85.0 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent

node -1 0 dajzolte eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple 3 none semek1_s5 endevent


event keyCtrl01 multiple 0 none semek1 endevent


FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


trainset rozklad 213 80 25
//$o -
node -1 0 SU45-017 dynamic pkp\su45_v1 301d-017 301d  0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 azdnu_120 111a 0.0 nobody 3 19 passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 bdnu_120 111a 0.0 nobody 3 19 passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 adnu_120 1xxa 0.0 nobody 3 22 passengers enddynamic
endtrainset


trainset none 7 0 0
node -1 0 SIEC-080645 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a4166 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a1240 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN  0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a23560 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a6500 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN  0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a27377 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN  0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a46700 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a10235 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

SCM tutaj : http://www.speedyshare.com/K7dtw/test.scm
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 17 Lutego 2013, 23:46:30
W eventlauncherze nie masz podanych współrzędnych a one też są potrzebne przy uruchomieniu, i dlaczego masz 3 wartości liczbowe trainset rozklad 213 80 25?
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Lutego 2013, 23:47:51
Cytuj
trainset rozklad 213 80 25
Tor o nazwie 213, przesunięcie 80 metrów i prędkość początkowa 25km/h. Wszystko ok.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 17 Lutego 2013, 23:50:01
Nie sądziłem że można nazwać tor przez liczby, stąd mi to nie pasowało. Spróbuj dać współrzędne gdzie stoi AI. Eventy masz dobre i jeszcze raz zobacz, czy jest poprawna nazwa semafora i ma możliwość wyświetlania sygnału S5.
EDIT: Nie wyświetlisz na tym semaforze sygnału S5. Na tym semaforze można wywołać tylko następujące zdarzenia:
Zdarzenia: S1, S2, S10, Ms2, Sz1.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lutego 2013, 00:01:05
Z tego co widzę, to ten semafor nie chce podawać ani s5, ani s2, czyli coś jest nie tak.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 18 Lutego 2013, 00:03:37
Niech da sygnał S2, dopisze współrzędne i sprawdzi czy działa, bo powinno..
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 18 Lutego 2013, 00:05:19
Niech da sygnał S2, dopisze współrzędne i sprawdzi czy działa, bo powinno..

Dobra Panowie, działa z S2. Już zrozumiałem co i jak. Tylko muszę popatrzeć na ten sygnał S5. Bo innym wpisem dawał żółte a tak nie ;) Dzięki za poświęcony mi cenny czas ;)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lutego 2013, 00:05:56
To nie to. Zamieniłem semka na  pieciokomorowego i działa jak ta lala :).
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 18 Lutego 2013, 00:06:27
Niech da sygnał S2, dopisze współrzędne i sprawdzi czy działa, bo powinno..

No i musiałem zmienić semafor na ss3zcbi.inc

Dokładnie, wyjaśniło się. Ale już dzięki Wam dość dużo się nauczyłem. A to zachęca do dalszej walki i sprawia coraz większą przyjemność :)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 18 Lutego 2013, 00:08:08
To nie to. Zamieniłem semka na  pieciokomorowego i działa jak ta lala :).
Bo na semaforze 5 komorowym zapalisz sygnał S5, a na 4 komorowym nie.

Niech da sygnał S2, dopisze współrzędne i sprawdzi czy działa, bo powinno..

No i musiałem zmienić semafor na ss3zcbi.inc
Tylko pamiętaj, że masz teraz 3 komorowy semafor na którym zapalisz S1, S2, Sz, Ms2.
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lutego 2013, 00:11:05
Robercie zamień sobie na tego pięciokomorowego można na nim więcej podziałać :).
include;ssd5zpcpbyn.inc;semek1;-13.8631;0.0;167.011;-179.971;A;;end //Signal
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 18 Lutego 2013, 00:12:32
Robercie zamień sobie na tego pięciokomorowego można na nim więcej podziałać :).:
include;ssd5zpcpbyn.inc;semek1;-13.8631;0.0;167.011;-179.971;A;;end //Signal
Przy nauce tworzenia niech wstawia nawet i 7 komorowe (joke) ale jak zachce tworzyć coś konkretnego, to żeby potem na całej scenerii nie było 5 komorowych semaforków :)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lutego 2013, 00:20:28
I jeszcze bardzo ważna rzecz. Pamiętaj o wygaszaniu semaforów.
node -1 0 005 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-40.117 0.2 239.731  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-40.117 0.2 339.731  0.0  //point 2
event2 semek1_s1
endtrack
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 18 Lutego 2013, 00:56:07
I jeszcze bardzo ważna rzecz. Pamiętaj o wygaszaniu semaforów.
node -1 0 005 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-40.117 0.2 239.731  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-40.117 0.2 339.731  0.0  //point 2
event2 semek1_s1
endtrack

Dokładnie, właśnie testuje wygaszania :)

Jeszcze raz Wszystkim ślicznie dziękuję. Już mi wszystko śmiga aż miło. Manewrowe podwójne itd..  również zachowują się jak należy :)
Tytuł: Odp: 3DS kilka niejasności.
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 18 Lutego 2013, 12:05:55
Nie wyświetlisz na tym semaforze sygnału S5. Na tym semaforze można wywołać tylko następujące zdarzenia:
Zdarzenia: S1, S2, S10, Ms2, Sz1.
Z tego co widzę, to ten semafor nie chce podawać ani s5, ani s2, czyli coś jest nie tak.
S2 u mie na nim działa.
No to Panowie Wojtas i Pietras, tak na rozruszanie szarych komórek - dla pierwszego, który mi poda prawidłową odpowiedź browarek. Co jest nie tak, że na nim nie ma eventu który wyświetliłby s5? Przeanalizujcie inca (ss4zcpbi.inc), to zobaczycie o co cho ;)