- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maszynista_94 w 25 Grudnia 2012, 15:03:12
-
Istnieje kilka rodzajów pociągów towarowych:
-Pociągi towarowe do przewozów intermodalnych
-Pociągi towarowe do przewozów ładunków niemasowych
-Pociągi towarowe do przewozów ładunków masowych
-Pociągi towarowe liniowe
-Pociągi towarowe zdawcze
Co to za pociągi, i czym one od siebie się różnią? Jak je rozpoznać?
-
Intermodalne - wożą najczęściej kontenery lub nadwozia wymienne tzw BDF.
Masowe - np. 40 wagonów z węglem.
Niemasowe to OIDP - drobnica.
Zdawcze - jedzie kilka wagonów np. z kopalni i na najbliższej stacji kilka wagonów ze zdawki podpinają do innego składu np. cystern, resztę, gdzie indziej - często z kilku zdawek robi się rozrządy i składa pociągi.
-
Z pełnym uszanowaniem, ale czy mógłby się ktoś bardziej kompetentny w tym temacie wypowiedzieć? Myślę, że tutaj @Mechatronik się ujawnić, bo jeździł na towarach :)
-
Z pełnym uszanowaniem, ale czy mógłby się ktoś bardziej kompetentny w tym temacie wypowiedzieć? Myślę, że tutaj @Mechatronik się ujawnić, bo jeździł na towarach :)
Chciałem Ci prosto wytłumaczyć... ;) Dokładniej do czegoś to potrzebujesz?
-
Istnieje kilka rodzajów pociągów towarowych:
-Pociągi towarowe do przewozów intermodalnych
-Pociągi towarowe do przewozów ładunków niemasowych
-Pociągi towarowe do przewozów ładunków masowych
-Pociągi towarowe liniowe
-Pociągi towarowe zdawcze
Co to za pociągi, i czym one od siebie się różnią? Jak je rozpoznać?
To nie są wszystkie rodzaje pociągów towarowych, aczkolwiek najczęściej spotykane. @jageer wyłożył wszystko najprościej jak jest to możliwe. Sam rodzaj pociągu ustala przewoźnik, co nie zawsze musi się pokrywać ze stanem faktycznym, np. często jeżdżę z kontenerami w relacji Puławy Azoty - Gdynia Port, a w rozkładzie jazdy jest rodzaj poc. TME - czyli sugeruje poc. do przewozu ładunków masowych - kontenery najczęściej jeżdżą jako poc. TD (w ruchu krajowym). Niekiedy jadący pociąg wykorzystuje jedynie plan z rocznego rozkładu jazdy, np. w planie poc. jeżdżącego na co dzień z kontenerami jadą węglarki....
-
Niekiedy jadący pociąg wykorzystuje jedynie plan z rocznego rozkładu jazdy, np. w planie poc. jeżdżącego na co dzień z kontenerami jadą węglarki....
Czy w takim wypadku zamawia się nowy rozkład, czy też (o ile brutto pozwala) jedzie się na rozkładzie pociągu planowego?
-
Niekiedy jadący pociąg wykorzystuje jedynie plan z rocznego rozkładu jazdy, np. w planie poc. jeżdżącego na co dzień z kontenerami jadą węglarki....
Czy w takim wypadku zamawia się nowy rozkład, czy też (o ile brutto pozwala) jedzie się na rozkładzie pociągu planowego?
Jedzie się w planie poc. z rocznego rozkładu jazdy. Ważne, żeby taki poc. mieścił się w brutcie i metrach.
-
Za przygotowanie i jazdę na indywidualny rozkład jazdy PLK liczy sobie ekstra, także jeśli tylko się da, jeżdzi się na rocznym rozkładzie wg przykładu EU07-457, żeby po prostu zaoszczędzić. Z tego też powodu te pociągi są właśnie podmieniane (w planie takiego składu de facto jedzie co innego) albo w ogóle nie jeżdżą (bo to i tak taniej wypada jak się nie wykorzysta poc. ze stałego rozkładu, aniżeli trasuje coś często na IRJ). Ten układ PLKi z preferencją dla stałych przewozów jest dość mocno krytykowany przez przewoźników, bo jakkolwiek dla zarządcy to najwygodniejszy sposób, tak dla przewoźników liczy się elastyczność i coraz ciężej jest im planować przewozy w ramach rocznych rozkładów.
(oczywiście mowa o przewozach towarowych, w pasażerskich IRJ to rzadkość, występuje głównie przy imprezach miłośniczych ;) )
-
Tak z ciekawości, czy PLK ma jakieś zniżki np. na przejazdy retro na DTK/DTP?
-
Nie. Płaci się normalnie wg cennika. Wykupujesz trasę i rozkład. To ich najbardziej interesuje, oczywiście jeśli tabor nie koliduje jakoś z trasą, którą chcesz przejechać.