- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: hanys w 11 Września 2012, 21:19:07
-
Witam.
Tak ostatnio sobie siedzę i myślę i wpadłem na takowy pomysł, aby może rozpowszechnić autopromocję naszego symulatora, pod względem takim jak w nazwie tematu. Czyli, A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier, odnośnie udostępnienia ich modeli 3D które nie są jeszcze w naszym Symulatorze, a może są ale jakością nie zbytnio się szczycą, chociażby dla porównania skoda 163 czy tam 162 (prawie to samo, tylko parametry inne może nie wnikam), której przydał by się w naszym Symku mały lifting, który by że tak powiem zmodernizował ją do obecnych standardów jakie panują. Ale po co się trudzić i męczyć przy tym loku jak można również porozmawiać i w jakiś sposób podyskutować z kolegami z Czech odnośnie tej lokomotywy, czy by czasem nam nie udostępnili tego modelu na rzecz naszego symulatora. W załączniku prezentuję wam jak wyglądają te loki z poziomu programu modelarskiego. Dopowiem że w MSTSie te loki przy ładnym otoczeniu i ładnym składzie nawet nawet full real. Dodam jeszcze iż przełożenie tego modelu dla celów Maszyny było by bardzo proste. Dlaczego? Ponieważ autor tego modelu wymodelował każdy model 3D w tym loku. Nie bierzcie tego dosłownie. Ale no, nie ma wcale praktycznie alphy w teksturze, a tekstura jest tak skonstruowana jak tekstury w naszym symku, czyli wszystkie elementy tekstur w jednym pliku. (patrz zal. zal1.jpg) W załączniku pokazuję wam jak ta tekstura jest skonstruowana. W tle tekstury powstającej nowej tex mojego autorstwa dla Trainz. A więc zmierzam do końca. I taka propozycja. Czy można było by utworzyć jakiś wątek na tym forum aby modelarze z innych symulatorów mogli się dowiedzieć co i jak po kolei muszą zrobić aby ich model działał poprawnie w tym symku, bądź taki temat aby mogli wyrazić swoją opinie odnośnie tego tematu bądź i nawet udostępnić swój wyrób poprzez właśnie ten temat. Oraz czy by można było dodać na stronie głównej eu07.pl w dziale "Rozwój" może jakąś informację o tym. Chociażby takie coś co wymyśliłem sobie na poczekanie:
Informacja dla twórców modeli 3D z innych gier/symulatorów.
Jeżeli jesteś twórcą modeli 3D związanych z Taborem Kolejowym oraz ogólnie sprawami związanymi z modelarstwem obiektów inżynieryjnych bądź innych obiektów otaczających nas na co dzień i chciałbyś się podzielić swoją twórczością na rzecz naszego symulatora, ale nie wiesz co i jak zrobić aby model ukazał się i działał poprawnie w Symulatorze, napisz tutaj (link do tematu na forum), chętnie Ci pomożemy oraz doradzimy jak wdrożyć oraz przystosować twój model 3D do standardów naszego Symulatora. Modele mogą być nawet z różnych Symulatorów czy Gier związanych z tematyką kolejową. Ale jedne musi być pewne. Autorem modelu musisz być ty sam, bądź posiadać pisemną zgodę od autora innego modelu 3D który ci udzielił zgody na modyfikacje/wysyłanie oraz udostępnianie jego plików na rzecz innych gier bądź symulatorów. Nie zastanawiaj się! Zgłoś się już teraz.
Czekamy na Ciebie z otwartymi rękami.
Co wy o tym sądzicie? Czy ma to sens? Czy zgadzacie się na takie posunięcie? Opiszcie swoją myśl na ten temat. Może akurat dzięki temu poszerzy nam się baza infrastruktury czy i nawet taborowa.
P.S. Tak dodam od siebie że jestem w trakcie rozmów z autorem modelu 3D tej skody co poniżej pokazałem w załącznikach. Puki co będzie to żmudny proces udostępniania ponieważ ludzi w ten model jest zamieszanych dość sporo. Jeden zrobił samą bryłę, drugi ją poprawił, trzeci zrobił wózki, czwarty mapowanie i tak dalej, i tak dalej. Może coś w tym temacie ruszy. Ale jak na razie to tylko wstępna informacja, która może ale nie musi się zrealizować. No ale trzeba jakoś myśleć przyszłościowo że nie tylko Polacy robią fajne modele, a inni twórcy modeli mogą nasz symulator wesprzec.
Serdecznie Pozdrawiam.
-
Ja jestem jak najbardziej za. Ale pierwsze, co trzeba by było zrobić, to przetłumaczyć dokumentację na angielski i powiesić na stronie głównej...
-
No ja też tak myślałem żeby na kilka języków przetłumaczyć głównie to Angielski, Niemiecki i Czeski. Czesi zaś bardzo dokładnie i starannie tworzą modele 3D. Macie przykład powyżej ;). Tylko czy znalazła by się taka osoba czy by zajęła się przetłumaczeniem. Ja może postaram się załatwić wersję Czeską.
-
Nie tylko współpracować z kolegami z Czech, ale i również ze Słowacji. Wkońcu mają prawie taki sam tabor co Czesi, a im więcej osób do współpracy tym lepsze efekty moglibyśmy uzyskać.
-
Sądzę że to bardzo fajny pomysł, i ma sens.
-
Pomysł niebanalny. Tylko jedno mi się nasuwa na myśl a mianowicie żeby nie doszło od sytuacji podobnej do tej w której pewien modelarz o nieprzeciętnych umiejętnościach zaproponował swoją pomoc, a koledzy co niektórzy zbesztali go za to że pokazał model o bardzo drobnych szczegółach. I tak owy modelarz po pierwszej wiadomości i gromach które się posypały na jego głowę zamilkł i do dnia dzisiejszego się nie odezwał. Gdyby został poinstruowany, że budynki tak dokładne być nie muszą nasza baza infrastruktury była by bardziej zasobna. To taka moja dygresja do tematu.
-
Jak stwierdził kolega @Ra, przewagą tego symulatora nad innymi jest to co jest istotą symulatora, czyli odwzorowanie rzeczywistości, do którego przykłada się dużą wagę. Natomiast tracimy przede wszystkim na tym, że nad Trainzem i MSTSem siedzą ogromne community które tworzą modele, trasy, tekstury, wszystko i dużo.
Tak więc każda próba zmiany tych proporcji jest chyba słuszna. Tzn. niech nam dalej zostanie przywiązywanie uwagi do realizmu, a im wielkie community, ale niech to community współpracuje też z nami. :)
-
A więc tak. Napisałem już kilka wiadomości do kolegów z Trainza, którzy tworzą budynki oraz inne pierdółki infrastruktury. Teraz pytanie. Zapewne oni nie będą zainteresowani odnośnie przenoszeń sami modelów 3D do naszego symka. A zatem. Czy może by tak podołać jakąś ekipę kilkuosobową, która w wolnym czasie wdrażała w nasz symulator modele z innych symków.? Tzn dostosowanie ich pod nasz symek.? Oczywiście jeżeli takowe osoby się znajdą które udostępnią swoje wyroby.;) Jeżeli nie był by to aż takie trudne to sam bym może by się skusił odnośnie pomocy w przenoszeniu. Idę zatem przeczytać na forum co i jak :D
-
@hanys, może właśnie droga tędy - poszukać osób, które nie mają zbyt wiele doświadczenia w modelowaniu, a przy okazji tych adaptacji mogłyby się nieco podszkolić. A z drugiej strony może ktoś z doświadczeniem zgodziłby się przyjąć kilku "padawanów". Być może jest to dobry sposób na początek przygody z 3dsem albo gmaxem "dla opornych"? Polecam zainteresować wzajemnie czytaczy dwóch wątków na forum - tego i http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22046 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22046)
-
Przeglądałem teraz kilka nowych dodatków z bazy infrastruktury. I chyba widzę że nie będzie żadnego problemu z wstawieniem modeli do Maszyny. Mam już jednego chętnego na obiekty. Chęć tą potwierdził kolega Wujek 082. Jego wyroby możecie przejrzeć tutaj: http://www.trainzart.pl/news.php . Odnośnie przenoszenia do maszyny jego plików to spróbuję się ja tym zająć.
-
No bardzo piękne obiekty robi Pan powyżej pokazany. Super dworzec Grudziądz i lokomotywownia :) Mam nadzieję, że Ci z Czech też się zgodzą.
-
No bardzo piękne obiekty robi Pan powyżej pokazany. Super dworzec Grudziądz i lokomotywownia :) Mam nadzieję, że Ci z Czech też się zgodzą.
Puki co czekam na odpowiedź ;) Też jestem w takim przekonaniu iż wyrażą zgodę ;)
Dodano: 12 Września 2012, 19:08:45
Kolejna osoba zainteresowana udostępnieniem, ba nawet jak tej osobie wytłumaczymy co i jak to sama będzie dodawać i publikować swe wyroby, a tą osobą jest user Qdaty z forum PTT, jego wyroby możecie przejrzeć na jego stronie: http://www.qdaty-trainz.pl/news.php
-
No bardzo piękne obiekty robi Pan powyżej pokazany. Super dworzec Grudziądz i lokomotywownia :) Mam nadzieję, że Ci z Czech też się zgodzą.
Puki co czekam na odpowiedź ;) Też jestem w takim przekonaniu iż wyrażą zgodę ;)
Dodano: 12 Września 2012, 19:08:45
Kolejna osoba zainteresowana udostępnieniem, ba nawet jak tej osobie wytłumaczymy co i jak to sama będzie dodawać i publikować swe wyroby, a tą osobą jest user Qdaty z forum PTT, jego wyroby możecie przejrzeć na jego stronie: http://www.qdaty-trainz.pl/news.php
Ja nie widzę przeciwwskazań by udostępniać naszą infrastrukturę. Przynajmniej tą, którą sam zrobiłem. Za innych się nie wypowiem ale jeśli zostanie utrzymane info o autorze, to niech się dzieje wola nieba... z nią się zawsze zgadzać trzeba. :)
-
Dobra. Mam problem. Przekopałem całe forum odnośnie exportu poprzez skrypty gmaxa do .t3d i nie znalazłem zbytnio nic. A więc problem takowy. Podczas zapisywania wywala taki błąd (patrz zal. b_d.jpg). Nie wiem co jest grane ;(. Próbowałem już kilka razy robić nowy materiał a tu dalej wywala błąd. Może ktoś by doradził co i jak? Bo jak na razie ten oto błąd zablokował moje prace odnośnie przenosin modeli. Info: rozdzielczość tekstury 512x512, początkowo miałem 256x512, myślałem że o to chodzi. Info o modelu:
Summary Info for barak_eu07.gmax (at Frame 0)
Objects:
Cast Receive Motion
Name Type Verts Faces Shadows Shadows Blur Hidden Frozen Material (Type)
------------------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------------------
barak_ryszarda-wujek_082_ Editable 8 10 Yes Yes No No No Material #9 (Standard)
Scene Totals:
Objects: 1
Shapes: 0
Cameras: 0
Lights: 0
Helpers: 0
Total: 1
Mesh Totals:
Verts: 8
Faces: 10
Materials:
Material #9 ( Standard )
C:\Users\Patryk\Desktop\wujek_3d_1\Barak ryszarda\barak_ryszarda-wujek_082_trainz.tga
-
Zobacz moje skrypty, te z wątku "Jak tam prace", tam jest ok.
-
Dobry pomysł. Trzeba się jakoś zjednoczyć z innymi i wymieniać plikami. Dobrze to wpłynie na "sławę" symka. ;)
-
Witam. A wiec tak. Z pomocą kolegów eu07-001 oraz matek123 udało mi się przenieść pierwszy model 3D infrastruktury do Maszyny. Wielkie dzięki dla tych dwóch kolegów ;) W załączniku pokazuję co to za model. Dzięki tym dwóm kolegom przełamałem barierę problemów, które mnie napotkały podczas eksportu modelu. Jeszcze raz dzięki wielkie. I tym oto akcentem można zacząć przenoszenie masowe plików. Jest ich dość sporo. Więc roboty będzie z tym, ale efekty tego będą jeszcze lepsze. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
P.S. Tak dopowiem że modele przeniesione z trainza będa miały dopisek we folderach np. obiekty_wujek082_trainz co zaś wujek082 to autor modeli a trainz, że te modele pochodzą z trainza. I tak planuję zrobić każdy taki folder do osobnego twórcy, ponieważ jak na razie hoho dużo mają tych modeli :D
-
Może lepiej byłoby dać folder trainz i w nim foldery poszczególnych twórców?
-
Można tak też zrobić. Kwestia podmiany folderów, ale głównie mi chodziło o pierwsze uruchomienie tego modelu, które to zaś dzięki wam powiodło się powodzeniem. A więc tak:
trainz\wyjek082\
trainz\samplaire\ i itp.
-
@hanys a może spróbuj pogadać z kolegami z za wschodniej granicy. Fajnie, że informujesz nas o postępach.
-
Póki co to wpierw dogadajmy się z naszymi, a potem z cudzoziemcami :P
Rozi
-
@hanys a może spróbuj pogadać z kolegami z za wschodniej granicy.
Załatw najpierw tłumaczenie tego: http://eu07.pl/dokumentacja/ (http://eu07.pl/dokumentacja/) (plus załączniki) na dany język. Inaczej nie mamy szans ruszyć za granice.
-
Tak z bieżących prac, to już udało mi się bez żadnego problemu przenieść kolejny model do Maszyny (patrz załącznik). Takie jedno info. Czy znalazła by się taka osoba chętna, która pomogła by mi w przenoszeniu tych modeli, w taki sposób, aby mi skleiła tekstury danego modelu w jedną cześć? Ponieważ ułatwiło by mi to przenoszenie modeli oraz przyśpieszyło nieco proces przenoszenia modeli. Kto był by zainteresowany pomocą niech zgłosi się na PW to przedstawię szczegóły. Pozdrawiam
-
Chodzi Ci o to, że w Trainzie modele mają wiele submodeli? Wtedy trzeba będzie robić mapowanie od nowa. Mogę Ci pomóc, ale zrobienie z kilku tekstur jednej i naniesienie od nowa mapowania nie jest zbyt szybką czynnością, więc dużo osób musiałoby się w to zaangażować.
-
Można zrobić program, który przeliczy współrzędne mapowania na pliku takim jak T3D. Modele z wieloma submodelami można wstawiać, ale będzie to zabijać wydajność.
-
Ja robię tak. Wpierw sklejam wszystkie tekstury w jedną część, później odpalam Gmaxa, tak, modyfikuje mapowanie, nakładając nową teksturę, i tylko dopasowuje miejsca skąd tekstura ma być pobierana, później kasuje inne materiały z modelu, tak aby był tylko ten jeden, a potem na końcu złączam model w jedną część i potem zapisuje do .t3d . Trochę to mozolne, ale jak na razie nie widzę innego wyjścia, a jeżeli miał bym już gotowe tekstury sklejone w jednym pliku .tga oraz .dds to o wiele sprawniej by to szło. Nie musiał bym wtedy kilkunastu programów uruchamiać. Jeden do obróbki tekstur, drugi co modyfikacji modelu 3D. Po zrobieniu kilkunastu modeli już może się nieco mieszać. A tak to jedna osoba by tex przerabiała a druga by teksturę w modelu 3D podmieniała.
-
Można zrobić program, który przeliczy współrzędne mapowania na pliku takim jak T3D. Modele z wieloma submodelami można wstawiać, ale będzie to zabijać wydajność.
Gdyby jakiś mózg kiedyś coś takiego zrobił, można by było dynamicznie łączyć obiekty o różnych teksturach w jeden model, dzięki czemu wydajność zdecydowanie by wzrosła. Tylko domyślam się, że to nie jest takie proste.
-
A więc mogę ci podesłać kilkadziesiąt tekstur do złączenia ? Jak na razie jest to 11 paczek tekstur a w nich po 2-3 teksturki do sklejenia ;) Tak na powitanie heh.
-
Możesz :) Ale nie gwarantuję Ci na kiedy to zrobię, rok szkolny rządzi się swoimi prawami. I może na początek kilka wystarczy ;)
-
Poruszona kwestia współpracy jest jak najbardziej godna rozwijania i wdrażania, ale chciałbym zaproponować kilka modyfikacji w podejściu do sprawy:
1. Relacje należy budować na wymianie materiałów, nie tylko czerpaniu z zasobów innych środowisk. MaSzyna ma do zaproponowania wiele w tej dziedzinie: dźwięki, kabiny, dokumentacja (wiem, bo dokonałem pewnych badań xD). Na wstępie trzeba zorientować się, co mamy do zaoferowania. Wszelkie żerowanie na twórczości może źle odbijć się na relacjach z innymi grupami.
2. Należałoby najpierw zaangażować do współpracy Kolegów z kraju, a wypracowane zasady kooperacji wykorzystać do budowania relacji z zagranicą. Profesjonalizm popłaca.
3. Pozyskanie ludzi, którzy będą konwertować swoje dodatki do formatów MaSzyny będzie trudniejsze, niż skierowanie prośby o wykorzystanie czyjejś pracy (dobrze zacząć w ten sposób, pytając w kolejnej fazie o zainteresowanie wsparciem symulatora).
4. Użyteczne byłoby stworzenie kilku prostych tutoriali w punktach do kolejnych etapów konwertowania, a dalej idąc: zespołu ludzi, którzy zajęliby się przetwarzaniem (najczęściej problemem nie jest skomplikowanie, ale żmudność, co z powodzeniem rozwiązałby zespół ‘specjalistów’) – byłaby to miara zaangażowania społeczności w tworzenie symulatora.
5. Dobór dodatków do konwersji powinien być celowy i mieć charakter zapotrzebowania wyrażanego przez twórców map/’tunerów’ etc. przy czym trzeba zacząć od rzeczy drobnych.
6. Zdecydowanie dobrym wyjściem byłoby dobranie człowieka od kontaktów z twórcami, który koordynowałby zapytania, przedstawiał im wyniki pracy po stronie MaSzyny i dbał o szeroko pojęte dobre relacje z Nimi.
Pomysły te są zarysem mojej wizji na temat sprawnego rozwoju symulatora w dziedzinie współpracy z innymi społecznościami MK we wspólnym celu rozwoju wirtualnego kolejnictwa. Wszelkie komentarze i konstruktywna krytyka mile widziane.
-
Spokojnie, wszystko pod kontrola ;) Do TRSa poszla kabina miedzy innymi kabina SU45 oraz zrodla kabiny skody i 6Dg.
-
4. Użyteczne byłoby stworzenie kilku prostych tutoriali w punktach do kolejnych etapów konwertowania, a dalej idąc: zespołu ludzi, którzy zajęliby się przetwarzaniem (najczęściej problemem nie jest skomplikowanie, ale żmudność, co z powodzeniem rozwiązałby zespół ‘specjalistów’) – byłaby to miara zaangażowania społeczności w tworzenie symulatora.
Kolega @hanys ma problemy ze znalezieniem pojedynczych osób do pomocy, a ty piszesz o całych zespołach. To takie luźne przemyślenia, czy zamierzasz coś robić w tym kierunku? Bo fakt, że dziesięciu ludzi robi więcej niż jedna osoba to znamy chyba wszyscy.
Poza tym nie bardzo rozumiem. Wiesz, to nie jest tak, że mamy "zarząd" MaSzyny, który miałby nawiązać relację z "zarządem" community Trainza (przykładowo) oraz współpracę w zakresie wymiany materiałów. To są pojedynczy ludzie - twórcy (zarówno u nas, jak i u nich), którzy robią modele, tekstury, dźwięki, etc, a którzy proszeni są o udostępnienie swoich wytworów. Co chcesz im dawać w zamian? Poza tym, by cokolwiek ofiarować z naszych zasobów, wypadałoby najpierw uzgodnić to z ich twórcą.
-
Poza tym, by cokolwiek ofiarować z naszych zasobów, wypadałoby najpierw uzgodnić to z ich twórcą.
Ja nie widzę przeciwwskazań by udostępniać naszą infrastrukturę. Przynajmniej tą, którą sam zrobiłem. Za innych się nie wypowiem ale jeśli zostanie utrzymane info o autorze, to niech się dzieje wola nieba... z nią się zawsze zgadzać trzeba. :)
Jeden już jest.
Kolega @Sivert napisał kilka propozycji. Są jasne i rzeczowe. Zamiast wyjeżdżać od razu z tekstem:
Kolega @hanys ma problemy ze znalezieniem pojedynczych osób do pomocy, a ty piszesz o całych zespołach. To takie luźne przemyślenia, czy zamierzasz coś robić w tym kierunku? Bo fakt, że dziesięciu ludzi robi więcej niż jedna osoba to znamy chyba wszyscy.
może zapytaj co potrafi. Takim podejściem tylko odstrasza się osoby które potrafią i chcą coś zrobić dla MaSzyny lub nie potrafią ale chcą się czegoś nauczyć i zacząć pomagać. A zapytałeś siebie zanim napisałeś tego posta co ty robisz dla symulatora.
-
Kolego Tolein,
Twoje podejście jest niczym innym, jak przykładem, dlaczego takie przedsięwzięcia mają problemy już na starcie. Nie przeczytałeś nawet dokładnie tego, co cytujesz, a pełen bezsensownej krytyki atakujesz mnie (i siebie, bo pisałeś o czymś podobnym kilka postów wyżej - kuriozum...), bo inaczej nie nazwę pisanie do mnie 'ty' etc.
Nastawienie oczekiwania na ruchy z zewnątrz przy własnym strącaniu pomysłów i 'co chcesz im dawać w zamian' (np. materiały na fototekstury, które masowo są wykorzystywane w TRS) nie jest IMO kluczem do sukcesu. Najbardziej intrygujące jest to, co pisałeś m.in. w temacie "Projekt WW", a co jest zbieżne z moimi propozycjami. Nagle zmieniłeś zdanie w kluczowych kwestiach?
Na zakończenie mały cytat z archiwalnego postu:
Jeśli chcesz coś zrobić, to po prostu zacznij to robić. Zacznij robić cokolwiek. Wykaż inicjatywę. W miarę postępów stwierdzisz sam, czy jesteś w stanie poradzić sobie ze wszystkimi przeszkodami, a jeśli nie, to na jakim polu radzisz sobie lepiej niż na innych, wtedy będziesz wiedział w czym jesteś dobry i czym możesz się przysłużyć rozwojowi MaSzyny.
Pozdrawiam, dobrego dnia!
Śledzę TRS/MaSzynę od ~7lat, nie jest tak, że nie wiem, jak to jest zorganizowane i na jakie bolączki cierpi ta społeczność, więc oszczędźcie niepotrzebnych wykładów.
Reg. Zakazy: 7
Poprawiłem
Rozi
-
Powili ze tematu robi się ściek. Trochę na luz. Odnośnie pomagierów. Kolega matek123 zaoferował mi pomoc, jak i sam parę modeli przygarnął. Więc jest nas dwóch. Jak wcześniej pisałem, czekam z otwartymi rękami na chętnych do pomocy, ale owe osoby muszą wiedzieć jak to przenieść. A więc modeli mam dość sporo aby podzielić się z innymi ;) Padło co w zamian od Maszyny, otóż już kilka osób mi napisało iż są chętni na udostępnienie modeli dla Trainza, więc wymiana takowa nastąpi. A kolega Qdaty wyraził chęć na ich przeniesienie. A więc jak coś to pisać na PW bądź zapodawać linki downloadu do pliku .gmax / .max i teksturek ;) Zalecam każdy model do osobnego folderu żeby się nie pomieszało. A ja idę dalej do przenosin modeli ;)
-
Ja widzę to na takiej zasadzie: plik max, plik info txt + tekstura w tga. Ja wiem, że część forum to fanatycy ale jeśli ktoś mi pomoże, to ja mu również. Pomógłbym przy przenoszeniu ale jako zwolennik modelowania obiektów realistycznych - robię to :)