- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: matfre96 w 30 Listopada 2011, 22:30:12
-
Witajcie Drodzy Maszynowcy. Gram w MaSzynę już od ponad 6.5 roku i zawsze mi brakowało scenerii Warszawskiej i okolic. Kiedyś były tylko trasy fikcyjne i człowiek się cieszył z pustyni typu Quark (oczywiście sceneria Quarka jest niezastąpiona), która miała po 15-25 FPS. Od tego czasu dużo zmieniło się w symulatorze. Poprawiła się wydajność, pojawiły się obiekty na sceneriach, wreszcie pojawiły się realne trasy. Niestety czuje pewien niesmak, ponieważ pojawiają się scenerie które nie zahaczają specjalnie o piękną stolicę naszej Polski. Wpadłem niedawno na pomysł aby właśnie stworzyć scenerię Warszawy i okolic. Przez kilka dni myślałem jak to wykonać. Upakowanie tego w jedną scenerie jest niewykonalne (jaki komputer to zniesie, lub ile komputerów na 1000 to utrzyma na poziomie chociaż 30 FPS) więc wymyśliłem na to sposób który został zastosowany na linii 61 i 61+144. Trzeba by było stworzyć kilka scenerii w których punktem wyjściowym jest linia średnicowa. I wtedy można stworzyć odzielne scenerie do np. Skierniewic, Mińska Mazowieckiego, Tłuszcza itd. Od kilku dni już coś tam dłubie w Edytorze RAINSTED, i narazie mam układ torów od W-wy Powiśla do Wschodniej. Potrzebuję materiały do stworzenia otoczenia narazie na samej linii średnicowej i szukam osób chętnych do współpracy, każdego kto ma czas na stworzenie ze mną tej wspaniałej scenerii, na zrobienie wielu rzeczy od zdjęć i obiektów po WOS-y i tekstury pojazdów typowych dla linii średnicowej. Chętne osoby proszę o kontakt w tym wątku.
-
Bardzo trudne wyzwanie ponieważ jest to jedna z największych lini w Polsce ale jakby co to służę WOSEM i SRJP.
-
To poproszę te materiały na PW.
-
Do soboty wszystko wyślę.
-
Tak. Ze swojej strony mogę dostarczyć wszelkich zdjęć - poglądowych i na tekstury, służyć pomocą we wszelkich szczegółach. Cały warszawski węzeł jest niesamowicie wielki i nie sądzę, aby było to na tyle proste do zrobienia. Warszawa też to teren silnie zurbanizowany, szlak nie jest pośród pól czy lasów (choć zdarza się). Dlatego będziemy potrzebować mnóstwo, ale to mnóstwo zdjęć na budynki. Sądzę też, że nie warto rzucać się na samą średnicę (Warszawa Włochy - Warszawa Rembertów) gdyż jest wiele trudnych fragmentów, przykładowo rozgałęzienia szlaków od WWO na wschód (w stronę Rembertowa) czy np. Dworzec Centralny lub W. Śródmieście. Chyba, że ktoś będzie miał tak wiele determinacji aby podjąć się wymodelowania. Już nie samej WC z zewnątrz (bo przecież maszynista w tunelu tego nie widzi) a od środka. Tak samo z Warszawą Śródmieście.
Skoro nie średnica to? Może warszawski odcinek linii na Radom? Sama linia przebiega koło lotniska Chopina, nie ma w pobliżu szlaku wielu budynków, podejrzewam że to byłby dość prosty odcinek. Inna opcja do linia na Otwock, mnóstwo przystanków w obrębie Warszawy i kilka stacji, linia typowo podmiejska. Duża jej część przebiega przez las, co z kolei upraszcza sprawę. Decyzję pozostawiam pomysłodawcy, ale osobiście przychylałbym się do wersji otwockiej.
Jak już napisałem jestem gotów udostępnić wszelkie zdjęcia potrzebne do tego projektu. Mi również brakuje mazowieckich szlaków (jak i taboru, biedna "siódemeczka" w barwach KM wszystkiego nie załatwi) dlatego jestem jak najbardziej za tym pomysłem. Mam nadzieję, że bierzesz tę sprawę serio, gdyż widziałem że w ostatnim czasie kilka osób deklarowało zrobienie jakiejś scenerii i skończyło się życzeniami, aby się nie przepalały dyski :D
-
Duża jej część przebiega przez las, co z kolei upraszcza sprawę.
Że niby kawałek Gocławka, Międzylesia i Świdra jest dużą częścią? W porównaniu do reszty tego odcinka to jakoś tak niezbyt... ;) Bez budynków ani rusz. Gdziekolwiek. Same plane'y z fotami zabudowań zajmowały by sporo (po obu stronach torów w odległości kilkudziesięciu metrów). Zaleta - poza Olszynką i Gocławkiem odcinek ten do samego Otwocka jest prosty i płaski. No, pomijając przystanki. No i na kible scn w sam raz.
Można się też posiłkować tym:
[ Invalid YouTube link ]t=6466s
-
Jeżeli mielibyśmy zacząć okolice Warszawy to ta linia byłaby najodpowiedniejsza :) Chyba, że ktoś ma inne propozycje?
-
Jeżeli o mnie chodzi to mógłbym zrobić układ torów W-wa Wileńska - Tłuszcz. Co do odcinka W-wa Ochota - W-wa Zachodnia trzeba by było zrobić sporo infrastruktury kolejowej, typu semaforów (jednokomorowa tarcza ostrzegawcza) i zaczepów sieci trakcyjnej.
-
Najlepiej by było (przynajmniej ja tak sądzę) zająć się jednym konkretnym odcinkiem a nie rozgrzebywać wszystko, co nie doprowadzi do niczego. Też myślałem nad linią na Tłuszcz, jednakże tutaj nie zapewnię pomocy. Na Otwock jeździ SKM w weekendy co pół godziny co z pociągami KM daje nawet większą częstotliwość kursowania, poza tym na Otwock mamy więcej przystanków w pierwszej strefie Zarządu Transportu Miejskiego więc dla mnie będzie to korzystniejsze, bo i tak kupuję bilet miesięczny. Z kolei pierwsza strefa na Tłuszcz kończy się w Ząbkach (pierwsza stacja za W.Wileńską), a z tego co widzę - małe są szanse, aby ta oferta była kontynuowana od 2012 r. Dlatego własnie przekonuję Państwa do lini Otwockiej :)
-
No ja również jestem za tworzeniem lini otwockiej:)
-
To było by wspaniałe gdyby można było pojeździć na szlakach Mazowieckich. Jednakże ja bym namawiał kolegów do zrobienia odcinka zachodniego czyli Warszawa - Grodzisk Mazowiecki. Dobrym argumentem jest to że jest to trasa w ciągu CMK. Linia do Grodziska mogła by być dobrym rozpoczęciem budowy trasy do Krakowa.
-
Linia do Grodziska mogła by być dobrym rozpoczęciem budowy trasy do Krakowa.
Ach... marzenia ;)
-
Ja ew. mógłbym podrzucić fotki st. Warszawa Włochy.
-
No to się w końcu zastanówcie:)
-
Ktoś rzucił pomysł, ktoś niech zadecyduje :) A tak szczerze to brakuje nam scenerii typowo podmiejskiej. Po krótkim zastanowieniu nadal pozostaję za wersją otwocką. Będzie to po prostu dla mnie wygodniejsze w przemieszczaniu się. Bym pojechał na pierwszy przystanek, obfotografował co się da i przejechał na kolejny. W sprzyjających warunkach... 3 przystanki na tydzień. Co do samego rozpoczęcia prac, podejrzewam że należy zacząć od układu torowego? Bo szczerze mówiąc nigdy się w to nie zagłębiałem i nie mam bladego pojęcia o tworzeniu scenerii.
-
Ja za to mogę oblecieć Grodzisk Mazowiecki, Brwinów i Milanówek, myślę o fotografowaniu. Aczkolwiek proponował bym z poczekaniem do wiosny, bez względu jaka miała by być to linia. Jednak pogoda i światło najlepsze jest w okresie ciepłym, szkoda żeby wszystko było ponure i smutne. W okresie zimowym można robić układ torów.
-
Otwock. Można zaczać od układania torów tej stacji a Maciek będzie później dostarczał fotki.
http://semaforek.pl/wiki/images/6/65/Otwock.gif
-
Plany z semaforka przydadzą się do wstawiania semaforów. Według mnie lepiej by się tory układało według satelity geoportalu/googli maps.
-
A masz zamiar układać? Mówiłeś że coś tam kiedyś robiłeś.
-
Jeżeli o mnie chodzi to mógłbym zrobić układ torów W-wa Wileńska - Tłuszcz. Co do odcinka W-wa Ochota - W-wa Zachodnia trzeba by było zrobić sporo infrastruktury kolejowej, typu semaforów (jednokomorowa tarcza ostrzegawcza) i zaczepów sieci trakcyjnej.
Widzę kolego że jesteś z moich okolic (jestem z Wołomina). Układ torów od Wołomina do Zielonki już mam. Według mnie akurat linia 6 i 21 (czyli W-wa Wileńska-Tłuszcz) i ewentualnie połączenie do W-wy Wschodniej jest najprostsze do wykonania. Od Zielonki do Tłuszcza linia przebiega prosto i od Zagościńca do Tłuszcza prowadzi przez tereny wiejskie czyli najłatwiejsze do wykonania. Osobiście uznaję ten pomysł za najlepszy.
Edit: Chętne osoby zapraszam na PW, będziemy dzielić zadania.
-
Skoro już zacząłeś coś robić to nie warto jest aby Twoja praca poszła na marne. Ja się w takiej sytuacji odcinam. Powodzenia :)
-
Ale potrzebuję zdjęć Wschodniej i Remebertowa. Uważam że twoja pomoc jest bardzo potrzebna, zważywszy że mieszkasz w Warszawie.
-
To nie jest takie proste, jak się wydaje... Masz profil pionowy? Zapewne nie.
-
Niestety nie posiadam, jeśli go posiadasz to był bym wdzięczny za udostępnienie.
-
Źle się wyraziłem :) Oczywiście to co w granicach Warszawy to jak najbardziej pomogę. Rembertów to też jest kwestia jednego dnia zdjęć, a elementy WWO takie jak perony, wiaty, ławki, tablice czy kozły zostały już obfotografowane i wszystko już stygnie w "Apel o zdjęcia..." .
-
A w granicach II strefy WKM dasz radę porobić zdjęcia?
-
Zależy gdzie :)
-
To nie jest takie proste, jak się wydaje... Masz profil pionowy? Zapewne nie.
Czy mógłby być zrobiony profil pionowy na podstawie mapy w skali 1:50000?
-
Przy takiej dokładności to raczej niewykonalne. Chyba, że masz jakieś wspomaganie GPS itp
-
W Warszawie są chłopaki, które wypożyczały kiedyś za stosowną opłatą Garminy, to całkiem dobry sprzęt który jest w stanie zaoferować dokładność pomiaru wysokości do +-4m. To w połączeniu z mapami topo oraz ewentualnymi danymi dodatkowymi mogłoby wystarczyć.
-
Tak naprawdę, jeszcze nie uwzględniliście tego że RAINSTED obsługuje dane o wysokości SRTM. Jeszcze ich nie testowałem i modlę się aby działały.
-
Witam
Jestem chętny do pomocy przy tworzeniu Warszawskiego Węzła Kolejowego. Jestem gotów wykonywać zdjęcia na obszarze Warszawy. Mogę modelować proste obiekty infrastruktury. Posiadam służbowy rozkład jazdy pociągów ważny od dnia 14 grudnia 2008 r. dla odcinków, linii z Warszawy do Skarżyska Kam., Skierniewic, Łowicza, Dęblina, Łukowa i Płocka, który mogę udostępnić.
-
Witam, mam przed sobą rozkład jazdy KM i jaką w końcu linie mam skanować?
-
Rozkład jazdy taki jaki jest na stronie KM, czy jakiś nieogólnodostępny?
-
Nie znam się, ale po co Wam już rozkład jazdy? Zaczęliście kłaść tory?
-
Rozkład jazdy taki jaki jest na stronie KM, czy jakiś nieogólnodostępny?
Wydany przez PKP PLK dla użytku wewnętrznego. Benek ja zaoferowałem podrzucenie WOSu i SRJP więc słowa dotrzymuję.
-
@kamil1306 Daj rozkład do linii nr 21, 6 i 447.
@Benek Tak, mam już tory od Wileńskiego do początku Zielonki.
-
Poszło PW. Rozkład do Grodziska wyśle jutro albo w niedziele bo teraz nie mam przy sobie. Zeskanowałem linie nr 6 tylko do Małkini gdyż dalej KMy nie jeżdżą.
-
Jeśli pracujecie nad W-wa Wileńska - Tłuszcz to może się przyda (uniwersalny) model stacji
Ząbki - Zielonka - Ossów - Kobyłka - Wołomin?
-
Jeżeli się trzyma wymiarów, to oczywiście.
-
Może zaczniemy robić trasę S1 Otwock-Pruszków? Jest bardzo prosta tylko przejazdy i tory :) no pomijając trakcje, a tak nawiasem to epoka 9.24 mógłbyś odpisać na gg 173808 mam pytania co do modelowania itp.
-
Słuchaj. Jaki komputer uciągnie całą Warszawę? Nie lepiej już zrobić tak jak kolega zaczął Warszawa Wileńska-Tłuszcz? Jest w miarę prosta no i nie przebiega przez większe węzły.
Pozdrawiam.
-
Tory można ułożyć według zdjęć z satelity. Czy ktoś może nawet na schemacie z kolejarza pozaznaczać gdzie jest jaki semafor tarcza manewrowa i jak są nazwane w Tłuszczu?
-
Może zaczniemy robić trasę S1 Otwock-Pruszków? Jest bardzo prosta tylko przejazdy i tory :)
Fakt, pomijając tereny silnie zurbanizowane na odcinku Pruszków - średnica - Falenica to naprawdę same przejazdy i tory. A tak na serio, to skoro wiesz jak od nowa zacząć tworzenie nowej scenerii to (moim zdaniem) nie ma sensu abyś sam się na to porywał. Podejrzewam, że do stworzenia tego odcinka ciągnie Cię pewnego rodzaju lokalny patriotyzm, jednakże skoro posiadasz jakąś wiedzę na ten temat to bez przeszkód możesz pomóc w tworzeniu odcinka, nad którym prace zostały już rozpoczęte.
-
Dla tych, co tworzyliby odcinek do Tłuszcza - cabview W-wa Wschodnia - Tłuszcz - Małkinia - ... -Białystok
&feature=plcp
W 24 min. zjazd z linii D29-449 na D29-6 (Zielonka).
Rozstaw torów na linii: 4m, odległość słupów od osi toru ok. 2,5m. Jak można zauważyć, wysięgniki sieci na mają dość charakterystyczny kształt.
Spostrzegłem, że chyba wszystkie wiaty (budynki) na tej linii otrzymały jednakowe malowanie. Kiedy będę miał więcej czasu dokończę teksturę na mój model.
Rozkład jazdy:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202011%20-%202012/tabela%20610%20z%20dnia%2006.6.12%20zamk.pdf
-
Rozstaw torów na linii: 4m
Z tego co mi wiadomo, najmniejszy dopuszczalny rozstaw na szlaku to 4,5 metra. W MaSzynie już przy szlaku o rozstawie 4,5m lekko nachodzi na siebie skrajnia (ale tylko kilka centymetrów), co dopiero przy 4 metrach.
-
D1 Rozdział III §18 ust. 7, pkt. 1 a
Mierzone ze zdjęć satelitarnych, w niektórych miejscach nawet 3,75m. Chociaż nie są one super dokładne, to sprawdzałem dodatkowo, czy rozstaw szyn na zdjęciu to 1435mm i zgadzało się.
-
Wobec tego w porządku.:)
-
Rozstaw torów na linii: 4m
Z tego co mi wiadomo, najmniejszy dopuszczalny rozstaw na szlaku to 4,5 metra. W MaSzynie już przy szlaku o rozstawie 4,5m lekko nachodzi na siebie skrajnia (ale tylko kilka centymetrów), co dopiero przy 4 metrach.
4,5 tak ale przy V > 160km/h
http://kolej.krb.com.pl/mtigm/dzial3/rozdz5.htm
-
Wiata przystankowa Klembów (w trakcie tworzenia).
-
Wybacz mały OT, ale... czy mi się zdaje czy to screen z Blendera?
To na pewno Blender. Kursor 3D, oświetlenie, kamera - tego w 3ds max nie ma.
-
Rozstaw osi torów na stacji Wołomin oszacowałem na 13,75m a szerokość peronu na 10,3m (ze zdjęć satelitarnych, sprawdzone poprzez zmierzenie rozstawu szyn na tym samym zdjęciu). Czy ktoś mógłby zweryfikować te wymiary?
Tak, to Blender. Używam tego programu do modelowania, następnie eksport do .3ds i teksturowanie w 3ds max. Według mnie w Blenderze lepiej operuje się widokiem i łatwiej kształtuje bryły.
-
Za to po imporcie masz skaszaniony Smooth.
-
Z tym rozstawem torów różnie bywa... Od Klembowa w kierunku Tłuszcza 4.0m, a w kierunku Wołomina 4.5m?
Te zdjęcia mogą być lipne, gdyż na przestrzeni 20m rozstaw zmienia się z 4.0 na 3.75m.
Zapewne w miejscach, gdzie rozstaw torów się zwiększa by zmieścić peron, jest przechyłka. Czy można taki odcinek zastąpić flexem bez przechyłek - duża będzie różnica?
-
Zależy jaka tam jest szlakowa w tym miejscu, ale jeżeli Vmax dochodzi do 80km/h ew do 100km/h to dużej różnicy nie będzie. Przy małym Vmaxie to zazwyczaj są tam 2 łuki odwrotne bez rampy przechyłkowej więc flex nie będzie stanowić problemu. Dokładnej geometrii bez profilu linii i tak nie określisz, więc najbezpieczniej bym tam dał flexa bez kombinowania z dokładnymi łukami o dokładnych parametrach.
-
Szlakowa jest tam chyba 120km/h, kible jednak jeżdżą 100km/h. Poza tym i tak się zatrzymują na przystanku.
Znalazłem wątek ze zdjęciami "starej" Warszawy Wileńskiej, sprzed przebudowy:
http://kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=417&p=1
W załączniku nieoteksturowana wiata w symku. Problemów z eksportem brak.
Układ torowy stacji Wołomin. Mój pierwszy większy wyczyn w 3ds max. W rzeczywistości odległość między zwrotnicą 1 a 40 wynosi 1550m, mi wyszło w symku 1560m. Cyba dobrze jak na pierwszy raz (szczególnie, że w maszynie rozjazdy nie do końca odpowiadają rzeczywistym)? Będzie wreszcie gdzie wstawić model budynku.
-
Szlakowa jest tam chyba 120km/h, kible jednak jeżdżą 100km/h. Poza tym i tak się zatrzymują na przystanku.
Znalazłem wątek ze zdjęciami "starej" Warszawy Wileńskiej, sprzed przebudowy:
http://kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=417&p=1
W załączniku nieoteksturowana wiata w symku. Problemów z eksportem brak.
(...)szczególnie, że w maszynie rozjazdy nie do końca odpowiadają rzeczywistym)? (...)
Gdyby nie odpowiadały to by nie było sensu w ogóle tras do symka budować. Jedynie co może być nie tak do dokładności po przecinku.
Przykładowo długość rozjazdu 1:12-500: 41m skrypty i inc, w rzeczywistości 41,57m [chyba, że to jest uwzględnione]
-
Gdyby nie odpowiadały to by nie było sensu w ogóle tras do symka budować.
No właśnie nie odpowiadają.
Najpopularniejsze rozjazdy 33.230m geometrycznie składają się z trzech odcinków długości 16.615m, z których dwa są współliniowe, a trzeci jest odchylony w proporcji 1:9. Gdyby przyjąć, że odchylenie jest dalej prostoliniowe (a przecież może być też kontynuowany łuk), to w odległości 34m od początku rozjazdu środek toru odchylonego powinien znajdować się w odległości (34m-16.615m)/9=1.931m. Tak mniej więcej jest w aktualnie używanych rozjazdach. Jednak początek rozjazdu nie pokrywa się z początkiem iglic - są one przesunięte o 1.5m oraz 1.468m względem początku rozjazdu. Gdyby dla rozjazdu 34m liczyć od początku iglic, to styczna toru odchylonego przecinała by tor prosty gdzieś pomiędzy 15.115m a 15.147 od początku iglic. Oznacza to, że w odległości 34m od początku iglic proste przedłużenie toru odchylonego powinno być w odległości 2.094 do 2.098m, czyli jakieś 16cm dalej.
-
Cześć. Generalnie ustaliłem wstępną kolejność prac nad scenerią. Pierwsza wersja będzie zawierała obszar od 1 do 3 przez 2. Następna część to będzie węzeł 5. Kolejna w planie jest łącznica D29-449 do 4 (a może nawet dalej). Następnie linia do 6, 7, a na końcu stacja 8. Teraz poszukujemy wszelkich planów linii:
- D29-006
- D29-021
- D29-029
- D29-449
Legenda:
1. Warszawa Wileńska
2. Zielonka
3. Wołomin
4. Warszawa Wschodnia
5. Tłuszcz
6. Łochów
7. Małkinia
8. Wyszków
Niedługo możecie się spodziewać screenów.
-
Układ torowy stacji Wołomin. Tory razem z bocznicami położone są do przystanku Słoneczna. Pozostało tylko w pewnych miejscach dobrać tekstury podsypki. Następny krok: położyć sieć trakcyjną.
-
Mogę zapytać jakie współrzędne ma Wołomin? Jaka stacja leży najbliżej środka scenerii (0,0)?
-
Wileńska - Wołomin 17km, Wołomin - Tłuszcz również 17km.
Na Wileńskim kończy bieg:
5 pociągów z Łochowa
18 pociągów z Małkinii
27 pociągów z Tłuszcza
7 pociągów z Wołomina
1 pociąg z Wyszkowa
Jako że najczęstszą trasą jest Warszawa - Tłuszcz, proponowałbym umieszczenie środka scenerii w okolicach Wołomina.
-
W-wę Wileńską dałem w takim miejscu, że Wołomin wypada w promieniu do 2000 m od środka.
-
W jaki sposób w 3ds max podmienić teksturę rozjazdu krzyżowego? Zaznaczam rozjazd, daję ungroup i teksturę szyn zmieniam bez problemu, nie wiem jednak jak zmienić resztę. Ctrl+h w notatniku uważam za sposób mało profesjonalny.
-
O ile dobrze pamiętam to w trybie w 3ds gdzie wyświetlasz tekstury (przełączanie z użyciem F3 między widokiem wireframe a smooth+headlights) to przy użycie tego drugiego (smooth+..) pobierasz materiał do material editora z rozjazdu który Cię interesuje i następnie nakładasz tą pobraną teksturę z rozjazdu na ten inny w którym potrzebujesz zmienić teksturę.
Albo zawsze możesz wstawić nowy rozjazd w miejsce starego ;)
-
Zmieniona tekstura rozjazdów krzyżowych, zwrotnice z napędami JEA-29. Wstawione semafory, wstęp do elektryfikacji. Proszę o zdjęcia wysięgników z tej linii, gdyż sieć ma tam niższą wysokość liny nośnej nad przewodami niż domyślna w Maszynie (zarówno wysięgniki normalne jak i te np. na przystanku Słoneczna - wydłużone). Zamieszczam screeny. Szlak i bocznice podciągnięte do Słonecznej.
-
domyślna w Maszynie
Domyślna w Maszynie nie trzyma żadnych wymiarów.
-
Domyślna w Maszynie nie trzyma żadnych wymiarów.
Co dokładnie masz na myśli?
-
Wysięgniki chociażby, dzięki czemu słupy trakcyjne nie trzymają skrajni.
-
W załączniku screen obrazujący rozrzut odległości słupa od osi toru w przypadku niektórych wysięgników. Z tego powodu nie mogę zelektryfikować torów 6 i 8. Czy w Maszynie dostępny jest słup stalowy obecny na zdjęciu pod linkiem: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=3089&okno=galeria&&photoid=45136 (ten w krzaczku)? W taki właśnie sposób zawieszone są przewody nad tymi torami.
-
Mówiłem, że obecna sieć nie jest wymiarowa. Więc proszę się wstrzymać z jej układaniem, gdyż jakiś zalążek wymiarowej już jest.
-
Tory główne dodatkowe zelektryfikowane. Poprzedni problem na screenie był wynikiem mojego niedopatrzenia. Poszukuję słupa stalowego oznaczonego czerwonymi strzałkami. Widziałem na forum screeny takiego słupa w symku oraz filmiki na YT. Poszukiwania w katalogu dodatków nie przyniosły jednak rezultatu. Chwilowo używam wysięgników na 2 przewody jezdne h 1.3m. Kiedy będę miał materiały zrobię wysięgniki na 1 przewód jezdny. Próba zrobienia takowych z dostępnych zdjęć dała marny efekt.
-
Nie podoba mi się to. Po prostu. I zapewne nie tylko ja mam takie wrażenie.
-
Porównanie wysięgnika oryginalnego (lewy) i zrobionego przeze mnie (prawy). Rozstaw torów na tym screenie wynosi 4,9m. Proporcje są więc zachowane.
-
Ciekawy oraz aktualny schemat węzła (tylko odcinki z ruchem osobowym): http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-schemat.JPG (W.Zachodnia).
-
Niemal cała stacja Wołomin zelektryfikowana - pozostało dopracować głowice rozjazdowe. Druty położone zgodnie z rzeczywistością. Peron zostanie wymodelowany, obecnie jest to road. Model kładki dla pieszych do oteksturowania.
Czy tekstura podsypki jest odpowiednia? Dziury między torami zostaną załatane tłuczniem o identycznym kolorze.
-
Podsypka idealna. Pokaż postojowe i głowice rozjazdowe.
-
Czy prace nadal trwają jesli tak to kto to robi.? Jestem z klembowa wiec wiecie.
-
Trwają, ale bardzo powoli. Ja zajmuję się odcinkiem Warszawa Wileńska - Zielonka. Tory prawie są ułożone. Jeżeli chcesz pomóc to możesz porobić zdjęcia na tekstury budynków znajdujących się w pobliżu linii kolejowej.
-
Jeżeli będzie potrzebna linia Nr7 i Olszynka, to służę pomocą (w formie fotek).
-
matek a kto robi/robił stacje klembów i okolice bo jak jest w trakcie pracy to służę fotkami i pomogę.
Dzis jadę do ząbek do stomatologa to cos moze sfotografuje ale nie obiecuje...
-
matek a kto robi/robił stacje klembów i okolice bo jak jest w trakcie pracy to służę fotkami i pomogę.
Dzis jadę do ząbek do stomatologa to cos moze sfotografuje ale nie obiecuje...
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20021.msg293914.html#msg293914
-
Jeżeli będzie potrzebna linia Nr7 i Olszynka, to służę pomocą (w formie fotek).
Może i uznacie to za odkop ale oznajmiam że będzie tworzona linia 6 i odgałęzienia. Linia nr 7 jest ciekawa ale na jej trasie jest grochowska wagonownia która jest dość ciężkim elementem do stworzenia. Linia 6 posiada średniej wielkość elektrowozownie w Tłuszczu która jest zapleczem Kolei Mazowieckich i najprawdopodobniej misje w symulatorze będą się opierać na służbie w EN57.
PS. Proszę nie pisać postów typu: mogę dać foty do linii np. nr 1 ponieważ w trakcie tworzenia jest linia nr 6
-
oznajmiam że będzie tworzona linia 6 i odgałęzienia
Jako że forma bezosobowa się znalazła, chciałbym podpytać jaki skład i kiedy zamierza się za to wziąć?
-
Prace trwają od dłuższego czasu. Narazie zbierane są materiały. Najbardziej brakuje Warszawy Wileńskiej i okolic.
-
Gdyby była potrzebna pomoc przy zgromadzeniu zdjęć ze stacji od Wileńskiego do Tłuszcza, to chętnie służę pomocą ;)
-
Mam mało wolnego czasu, jednak niekiedy znajdę chwilę dla MaSzyny. Wykonałem model kasy biletowej z Klembowa. Model pasuje także do kasy z Zagościńca (tamta ma jednak przybudówkę). Proszę o zdjęcia na tekstury tych dwóch budynków oraz wiat przystankowych z Klembowa. Model Olszynki ma pewne problemy z teksturą. W załączniku prezentuję screen kasy biletowej z bardzo roboczymi teksturami. Jeśli dostarczycie materiałów, zdjęć to od czasu do czasu jestem w stanie coś wymodelować.
Edit: Kolejny model - Jasienica Mazowiecka
Edit2: Dobczyn
Bez porządnych zdjęć to koniec możliwości. Bardzo proszę o zdjęcia.
-
Co do tworzenia budynków, to nie wpadł ktoś, aby skorzystać z Google Street View do pomocy w jakimś wymierzaniu i tym podobne?
Reg. zakazy 10.
Popraw wiadomość, by była czytelna.
Benek
-
Prosiłbym o fotki wysięgników sieci trakcyjnej z linii W-wa - Tłuszcz. Zwykłych długich/krótkich; Wydłużonych długich/krótkich (takich jak np. na peronach Słonecznej); wysięgników krzyżowych (nie jestem pewien, czy różnią się znacznie długością w zależności czy są dla przewodu dłuższego czy dalszego od słupa). Dodatkowo przydały by się specyficzne wysięgniki na głowicach rozjazdowych - są bardzo długie. Tę linię zelektryfikowano w 1952 siecią o wysokości 1.3m, później stosowano raczej 1.7m. MaSzynowa sieć nie jest "kompatybilna" z tym systemem (spotykanym w zasadzie tylko na wwk). Sieć, którą zrobiłem wcześniej była w zasadzie prowizorką. Sprawa raczej pilna, gdyż chciałbym zelektryfikować stację porządnie.
Co do tworzenia budynków to nie wpadł ktoś, aby skorzystać z Google Street View do pomocy w jakimś wymierzaniu i tym podobne?
Jakoś (nie) wpadłem na to już dawno temu. Za pomocą Google Earth można mierzyć odległości z dokładnością do ok. 10cm, w zależności od dostępnych zdjęć.
-
Ja mówię o Google Street View, a nie o Google Earth.
-
Oszacowanie wymiarów ze zdjęcia/widoku jest bardzo trudne. W praktyce trzeba mieć kilka zdjęć z różnych perspektyw w dobrej rozdzielczości. Google Street View daje nieco zbyt słabe zdjęcia, czasem zniekształcone. Da się tego używać, ale jest to czasochłonne. No i trzeba mieć wcześniej jakieś wymiary celem odniesienia.
-
Mieszkam około 150m od linii z Zielonki na Wileński. Jeśli zdjęcia z komórki Samsung GT5610S wystarczą to podskoczę i mogę pomóc w projekcie. Lustrzanką cyfrową już nie dysponuję, więc tylko owy telefon. Próbne zdjęcie w załączniku. Jeśli "ujdzie w tłumie" jakość to w odpowiednim dziale się pojawią zdjęcia (oczywiście wg wytycznych) słupów sieci trakcyjnej jako całość. Jak potrzeba to jakichś budynków.
-
Przewiduję teksturę wysięgnika o wymiarach 512x512 px. Załączyłeś obraz o wymiarach 1000x707px. Gdyby wysięgnik zajmował całe zdjęcie - wtedy prawdopodobnie jakość byłaby odpowiednia (trzeba wziąć poprawkę na straty kompresji jpeg).
Ponieważ trwają pracę nad odcinkiem Warszawa Wileńska - Zielonka przydałby się jakiś cabview z tej linii. Na YouTube znalazłem dwa filmiki z przejazdu od Zielonki do Tłuszcza, jednak z W-Wy Wschodniej. Gdyby ktoś miał "dojście" byłbym bardzo wdzięczny. Dobrym pomysłem byłoby skołowanie SRJP oraz zapytanie się maszynisty o technikę prowadzenia EN57 na tej trasie. Nie wiem jednak, jaka jest polityka KM w sprawie osób postronnych w kabinie.
-
Nie wiem jednak, jaka jest polityka KM w sprawie osób postronnych w kabinie.
Tuż przed EURO2012 pojawiły się w każdym pojeździe przy kabinie białe naklejki z informacją dot. osób postronnych. Jednakże jeśli drzwi są otwarte, a pasażer nie przekroczy progu - znajduje się w strefie pasażerskiej :)
-
KM niewiele mają do gadania jeśli chodzi o politykę. Przepisowo ze względów bezpieczeństwa w kabinie przebywać osobom nieupoważnionym nie wolno niezależnie od przewoźnika.
-
KM niewiele mają do gadania jeśli chodzi o politykę. Przepisowo ze względów bezpieczeństwa w kabinie przebywać osobom nieupoważnionym nie wolno niezależnie od przewoźnika.
I tak wszystko zależy od "widzimisie" Maszynisty. Często zdarzało mi się jeździć w kabinie EN57 na trasie Warszawa Zachodnia- Warszawa Rembertów. Jedynie przy wjeździe na Warszawę - Śródmieście mechanik kazał się schować ;)
Nie widzę powiązania z głównym wątkiem.
Zamykam.
Rozi
Nie widzę żadnej aktywności, więc temat ponownie zamykam. Jak ktoś będzie miał coś konkretnego do napisania, to PW.
adsim
Otwieram.
Benek
-
@james.szczesny Czy te modele, które zrobiłeś (nawet te co są niedokończone) wrzucić gdzieś na Forum (np nawet z przedrostkiem test)? Modele bardzo dobrze wyglądają, po oryginały na dniach zostaną tylko zdjęcia. Może by ktoś ze mną by je dokończył. Z góry dziękuję za odpowiedź.