- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 30 Kwietnia 2009, 18:49:35

Tytuł: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 30 Kwietnia 2009, 18:49:35
http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?f=28&t=7429&view=unread#unread (http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?f=28&t=7429&view=unread#unread)
Ktoś może to potwierdzić?
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: idzi1910 w 30 Kwietnia 2009, 19:50:50
Kurcze jeżeli to prawda to szkoda...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 30 Kwietnia 2009, 21:50:42
Sceptycznie do tego bym podchodził. Już była taka plota w tamtym roku.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 01 Maja 2009, 00:19:44
Brednia brednia brednia. Tak naprawdę to już nie wiadomo, co z tym bykiem. Byłem rok temu (maj 2008) w Skarżysku-Kamiennej. Z-ca dyrektora CM Skarżysko powiedział mi (wcisnął najprawdopodobniej), że "to już nie jest ET22-001, z 001 zostało tylko pudło, w związku z tym zostanie pocięty". Tutaj mamy do czynienia z perfidnym przekrętem. Zobaczcie, że EU07-001 i ST43-01 stoją teraz w Chabówce, i czekają na renowację, która nie wiadomo kiedy też się odbędzie. Dobre jednak i to, bo ET22-001 nie ma zaszczytu być w jakimś muzeum, tylko może paść ofiarą niejasnych układów.

Poślę tam niejakiego Mr. Kolesława, może sprawdzi, co się dzieje.

EDIT:
Cytuj
20 Lip 2006, 23:29
Zobaczcie, z którego to roku ;). Ten post pamięta jeszcze stare malowania EP09 i pomarańczowe kible w KM.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 01 Maja 2009, 11:17:01
EDIT:
Cytuj
20 Lip 2006, 23:29
Zobaczcie, z którego to roku ;). Ten post pamięta jeszcze stare malowania EP09 i pomarańczowe kible w KM.
To jest data dołączenia użytkownika do serwisu ;)
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 01 Maja 2009, 11:26:59
LOL :). Tak czy siak, wiadomo jak się sprawa prezentuje.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 01 Maja 2009, 12:09:50
To co petycja do prezydenta o ogłoszenie Żałoby Narodowej? Wkońcu taki kultowy lok z kultowym malowaniem z kultowym żółtym czołem idzie na żyletki. Nic tylko siąść i płakać.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 01 Maja 2009, 17:49:32
@Kozi, nie rozumiem Twojego podejścia dla sprawy :| Dla Ciebie może nic nie warty byk, a dla miłośników byków wręcz przeciwnie. Jeśli z tym bykiem to prawda, to w PL zostanie tylko jeden byk z żółtym pasem - 253, który stoi na SPC i oczekuje naprawy.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 01 Maja 2009, 19:30:03
A tak, najlepiej usiąść i płakać. Gdyby TOZKiOS płakało, to teraz z siedleckiej Pt47-50 zostałyby żyletki. Jestem pewien, że gdyby nie fakt zawalenia się wachlarzówki w Pyskowicach i kwestii własnościowej gruntów, na których stoi tamtejsza wagonownia (i ich tabor), to prawdopodobnie by walczyli o tego byka. Niestety w Pyskowicach nie ma miejsca na nic więcej (popatrzcie zdjęcia na ich stronie).
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 01 Maja 2009, 19:54:32
A ja nie rozumiem waszego podejścia. Tylko marudzicie i narzekacie. PKP to, PKP tamto. Nic wam nie pasuje. Malowanie loków, światła, decyzje o kasacji lub nie itd. Jedyny związek tego loka to numer. A takto nie wiele oryginalności.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 01 Maja 2009, 20:01:36
Cytuj
Jedyny związek tego loka to numer. A takto nie wiele oryginalności.
No to teraz prosimy o dowody na to. Od razu wspominam, nie bierzcie pod uwagę tego, co mówią oficjele, to czysty bullshit.

Cytuj
decyzje o kasacji
Kolega miło wspomina lata 1998-2000, bardzo miło.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 01 Maja 2009, 20:20:32
No to teraz prosimy o dowody na to. Od razu wspominam, nie bierzcie pod uwagę tego, co mówią oficjele, to czysty bullshit.

Proszę bardzo. Spójrz na reflektory, obudowy zderzaków (a raczej ich brak)...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 01 Maja 2009, 20:25:03
Tylko marudzicie i narzekacie. PKP to, PKP tamto.
A czy nie zgodzisz się z tym, że całe PKP stawia dziwne i absurdalne decyzje?
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 01 Maja 2009, 20:32:18
Przy zmarnowaniu przez głupotę PKP wielu naprawdę cennych zabytków (np. EW51, SD80 czy wiele innych) kasacja byka 001 naprawdę mnie nie dziwi, szczególnie w obecnej sytuacji.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 01 Maja 2009, 20:45:34
Ta, w obliczu kryzysu każdy złom jest dobry. Spójrzcie tylko na ET40 i ET42, już grzeją krzaki.

Co do ET22-001, racja, ma on nowe obudowy lamp i brak obudów zderzaków, to zauważyłem w samym Skarżysku (jeden z oryginalnych "kloszy" robi za... stojak pod choinkę u jednego skarżyskiego kolejarza). Ale np. belki bujakowe ma, układ żaluzji też odpowiada pierwszym bykom. Mnie bardziej interesuje to, co ma wewnątrz.

@UP: EW51 i SD80 należą do M(a)uz(ol)eum Kolejnictwa.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 01 Maja 2009, 21:18:59
Niestety @Preki, w jednej kwestii się mylisz
Ale np. belki bujakowe ma
Właśnie belki bujakowej się już pozbył w latach 90-tych, przez co dostał nowe typy zderzaków (Planowo, obudowy ze zderzaków zdejmowano dopiero na początku 2004 roku[ZNTK Poznań nie zdejmował obudów do końca swoich napraw ET22, zaś PESA Bydgoszcz naprawiając ET22-1180 w 2006 roku też mu zostawiła takowe]) i nowy typ reflektorów.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 01 Maja 2009, 22:21:36
Niestety, takie jest nasze PKP. Ostatnio usłyszałem, że 57-001 po wyjeżdżeniu kilometrów trafia do Chabówki, gdzie zrobią z nią to samo co z 07-001 i 43-01. Jak tak dalej pójdzie, to i 03-01 też pójdzie w odstawke, bo nie będzie się chciało jej nikomu utrzymywać. Co do 57-001 nie jest to 100% informacja, tak samo jak info o kasacji tegoż byka.
Niestety, nic w takiej sprawie nie można zrobić. Jedynie czekać na rozwój wypadków.
Jeśli chodzi o ciekawostki w pierwszych numerach, to 07-001 ma inaczej ułożone gniazda i po jednej stronie PKP jest na miejscu EU07-001. Szkoda loka, bo w 97 roku miał bardzo ładne żółte malowanie, a kabinkę ładnie wystrojoną.
@07-457, pozazdrościć foty tego loka z towarem ;) Masz może tego więcej?
Poza tym, w czasach w których kasowano takie ezety jak EW51 i reszte, oraz takie rarytasy jak np. 2E53 nikt nie dbał o to, żeby je zachować, bo w tedy o tym nie myślano.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 02 Maja 2009, 18:01:42
Jestem pewien, że gdyby nie fakt zawalenia się wachlarzówki w Pyskowicach i kwestii własnościowej gruntów, na których stoi tamtejsza wagonownia (i ich tabor), to prawdopodobnie by walczyli o tego byka. Niestety w Pyskowicach nie ma miejsca na nic więcej (popatrzcie zdjęcia na ich stronie).

Czy Wy naprawdę wierzycie w powodzenie takich akcji? PKP Cargo nie sprzeda/odda lokomotywy prywatnej organizacji, z której można pozyskać sprawny pojazd - woli ją pociąć, niż pomagać potencjalnej konkurencji.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 02 Maja 2009, 18:39:11
Cargo boi się oddawać loków wskutek przekrętu jaworzyńskiego. Tamtejszy skansen w bardzo podejrzanych okolicznościach oddał ET21-100 (która po naprawie w ZNLE stała się 3E-100 Orlenu z obleśną, podwójną szybą), za 3 dwuosiowe cysterny i 409Da.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 02 Maja 2009, 19:14:47
Dziwne, że Cargo boi się oddać byka z którego zostało tylko pudło.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 02 Maja 2009, 19:24:21
Żebyś się nie zdziwił, że prywatny czeka na takie oferty. Spójrz na byki CTLu, na takiego 143. Skasowany w 98 roku, odstał swoje w tarnowskiej szopie i w 2000 roku CTL go zakupił, i wysłał do dębickiego ZNTK na naprawę. Teraz jeździ, ma się dobrze. Na pewno był w lepszym stanie niż 001, ale teraz dla prywaciarza wydać więcej kasy na modernizacje loka to nie problem.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 02 Maja 2009, 20:01:18
Dziwne, że Cargo boi się oddać byka z którego zostało tylko pudło.
Tak się składa, że w gołe pudło loka można wstawić (przy nawet niezbyt dużym nakładzie pracy) zupełnie inne sprzęty, pociągnąć nowe instalacje i mieć dobrą lokomotywę. Zobacz co Rail Polska robi z gagarami, wypruwając z nich wszystko do gołej blachy a następnie montując sprzęt z amerykańskich loków. Taki prawie nowy lok łatwiej zarejestrować, gdyż nie narusza się konstrukcji ostoi, wózków i w sumie całej części biegowej lokomotywy.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 02 Maja 2009, 20:04:15
A co do przekazania Pyskowicom tego loka. Ja ich znam, i żadnej maszyny prywaciarzowi by nie oddali. Natomiast skansen w Jaworzynie jest powiązany z władzami miasta, więc wiadomo. Tylko czy Cargo w to pierwsze uwierzy? Nie.

Co do ET21-100, wyciągnęli ją, mimo zakazu eksploatacji bocznicy do skansenu.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 02 Maja 2009, 20:07:20
Cargo boi się oddawać loków wskutek przekrętu jaworzyńskiego. Tamtejszy skansen w bardzo podejrzanych okolicznościach oddał ET21-100 (która po naprawie w ZNLE stała się 3E-100 Orlenu z obleśną, podwójną szybą), za 3 dwuosiowe cysterny i 409Da.

Takie podejście Cargo trwało już od dłuższego czasu, a ten przekręt ją tylko pogorszył. A co do przekrętu to lepiej nie pisz o sprawach, w których się nie orientujesz.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 02 Maja 2009, 20:21:55
Nie rozumiem jednej rzeczy, pewnie mi brakuje po prostu kontaktu z polska rzeczywistoscia - ale co w tym zlego, z Waszej perspektywy, zeby prywatna firma eksploatowala lokomotywe, ktory inaczej by poszla na zlom, a nawet do skansenu; nie lepiej zeby jezdzila, nizli gnila w skansenie? Przeciez to, co w Polsce stoi w skansenach, to przerazajace, przynajmniej w muzeum kolejnictwa w Warszawie - pracuja tam pasionaci "prawdziwego zdarzenia", ale nie zmienia to faktu, ze te lokomotywy tam, to same pudla - wszystkie wazne instrumenty, dzwignie itd. wymontowane, ta reszta gnije na coraz bardziej zarosnietych torach, ktore sie chyba tez zatapiaja w grunice, jak porownam zdjecia z przed lat 13 i dzisiejsze... Maluja, czyszcza, ale co to daje, jak nie maja pieniedzy zeby to robic profesjonalnie? A u prawaciarza lok bedzie dzialac, bedzie mozna go obejrzec w akcji, posluchac, jak spalinowy to powachac... Ale jesli dobrze rozumiem komentarze tu i w innych watkach, to co prawda wszyscy sie denerwuja na PKP, ale prywatnych firm tez nie lubia ^.-
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 02 Maja 2009, 20:25:30
@Quork QTar, nie zrozumiałeś czegoś, nam się nie podoba, że Cargo tnie tą lokomotywę, zamiast ją komukolwiek opylić. Ja bym nie miał nic przeciwko, gdyby jeździła nawet w całkiem innych barwach.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 02 Maja 2009, 20:29:58
Wiecie co, w ten sam sposób na złom poszła Ol49-18 z Łukowa. Pyskowice chciały kupić, jednak pewnego dnia przy niej zastałem złomiarzy z Zamościa, rozprawiającą się z parowozem.

http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=1058 - fotka, jakby co.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 02 Maja 2009, 20:32:38
No to sie wyjasnilo ;-D @El...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: murphy77 w 02 Maja 2009, 20:32:49
@Quork QTar, nie zrozumiałeś czegoś, nam się nie podoba, że Cargo tnie tą lokomotywę, zamiast ją komukolwiek opylić. Ja bym nie miał nic przeciwko, gdyby jeździła nawet w całkiem innych barwach.

Czyli krótko mówiąc Cargo nie potrafi dobrze zarządzić bo albo potną za bezcen zamiast wystawić na sprzedaż, ktoś kupi, naprawi i Cargo będzie miało kasę, a pasjonaci będą zadowoleni :]
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 02 Maja 2009, 22:12:31
Czyli krótko mówiąc Cargo nie potrafi dobrze zarządzić bo albo potną za bezcen zamiast wystawić na sprzedaż, ktoś kupi, naprawi i Cargo będzie miało kasę, a pasjonaci będą zadowoleni :]

Tak, tylko, że Cargo jak ognia boi się konkurencji, a prywaciarze i tak sobie radzą sprowadzając do Polski "wydmuszki" z Niemiec/Czech zapewne za niewielką kasę.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 02 Maja 2009, 22:39:06
Nie wiem czy jeszcze ciagle, ale przez dlugie lata tanio sie tu dostawalo nawet nowy tabor, jako ze poza BR143 niewiele wschodnich lokomotyw zostalo w sluzbie; nawet nowoczesny, bardzo dobry typ lokomotywy spalinowej, skonstruowany z okazji zjednoczenia przez najlepszych inzynierow wschodnich, dla uczczenia zjednoczenia i do obslugi nowych polaczen osobowych, sie nie przyjal. Poza tym, mamy tu duzo firm duzych i malych, ktore buduja tabor, a gdzie konkurencja, tam dobre ceny.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 02 Maja 2009, 22:55:58
Tak, tylko, że Cargo jak ognia boi się konkurencji, a prywaciarze i tak sobie radzą sprowadzając do Polski "wydmuszki" z Niemiec/Czech zapewne za niewielką kasę.

A to już nie sprawa dotycząca ET22-001. Niech Cargo się żali do CD A.S. i DB A.G., że tabor prywacie sprzedają :)
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 02 Maja 2009, 23:03:38
Tak czy siak, wszystko wskazuje na to ze Cargo zanim padnie to zrobi MK wielki prezent w postaci kasacji czego tylko się da;]
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 02 Maja 2009, 23:05:17
A czy ty (Preki) wszechwiedzący/wszechorientujący sie we wszystkim pomagałbys swojej konkurencji? Sprzedając im swoje własne lokomotywy? Zdejmij wreszcie te klapki z oczu i przejżyj na nie. Nic nie jest taklie proste jak tobie sie wydaje.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: murphy77 w 02 Maja 2009, 23:09:16
Na tym to polega jednych nie stać na utrzymanie to sprzedają za bezcen, byle nie konkurencji.Chyba na tym polega biznes skoro Cargo nie stać to już inna historia...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Maja 2009, 23:26:02
Zadam Wam jedno proste pytanie. Wyobraźcie sobie, że macie firmę transportową, a w niej powiedzmy 10 ciężarówek. 2 z nich Waszym zdaniem się już wyeksploatowały i czsas się ich pozbyć. Konkurent ma 3 ciężarówki i perspektywy na dużo więcej zamówień, ale niestety nie może ich zrealizować z powodu braku taboru. Pocztą "pantoflową" dowiedział się, że pozbywacie się 2 własnych pojazdów. I teraz pytanie: czy lepiej jest sprzedać ciężarówki konkurentowi - a niech sobie pojeździ i chapnie nam zlecenia, czy zezłomować (zdając sobie sprawę, że dostaniemy ledwie cenę złomu) i przynajmniej przez jakiś czas nie martwić się o utratę rynku?
To oczywiście taki przykład, ale wydaje mi się odpowiedni do opisywanych sytuacji. Wewnętrznie chciałbym, aby było tak, jak piszecie, ale niestety rzeczywistość jest nieco inna i tak naprawdę są to pobożne życzenia i do niczego nie prowadząca dyskusja (wałkowana zresztą co jakiś czas na forum).
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 02 Maja 2009, 23:29:25
...byle nie konkurencji...
To też nie jest do końca prawda. Nie wiem jak w Waszych rejonach postępuje CARGO ale wiem co się dzieje w Łódzkim ZT. Od kilku lat stoją SM42 i SM31 na pocięcie. Niby nic takiego, a jednak. Lokomotywy od pewnego czasu stoją jako "dawcy". Kilkukrotnie podawany był już termin "wykonania wyroku". Ale lokomotywy stoją nadal... . Z informacji, które posiadam wynika, że CARGO "straszy" (i to niemalże oficjalnie) pocięciem lokomotyw tylko po to by zyskać chętnych, którzy je kupią i we własnym zakresie zmodernizują. Jednostki te wycofano z eksploatacji z powodu "nieopłacalności naprawy".
Jest to tylko jeden przykład, że za bardzo nie utrudniają życia konkurencji. Będąc w CARGO dowiedziałem się też wielu innych podobnych, bądź równie ciekawych rzeczy dotyczących zarządzania majątkiem kolei. Wolałbym jednak niektórych informacji nie ujawniać. Dodam tylko na koniec, że sami pracownicy byli zdziwieni i oburzeni postępowaniem/decyzjami zarządu PKP CARGO.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Maja 2009, 23:40:05
Z informacji, które posiadam wynika, że CARGO "straszy" (i to niemalże oficjalnie) pocięciem lokomotyw tylko po to by zyskać chętnych, którzy je kupią i we własnym zakresie

Problem polega na tym, że pojedynczy zakład (czyli CT) sam nie może skasować lokomotywy. Zakład występuje z wnioskiem do Centrali i tak naprawdę tylko stamtąd może przyjść decyzja dotycząca skreślenia pojazdu z inwentarza ilostanowego bądź też decyzja dotycząca fizycznej likwidacji. Jesteś pewien, że te SM42 i SM31 są skreślone z inwentarza, a nie mają przypadkiem statusu OR (oczekuje rewizji) bądź OG (oczekuje naprawy głównej)?
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 02 Maja 2009, 23:52:26
Ani OR ani OG :). Podobno wszelkie naprawy nieopłacalne. Pamiętam, że jeszcze w zeszłym roku dostałem cynk od kolegi, że kompletują ekipę spawaczy gazowych, żeby pocięli je palnikami. Ale na przygotowaniach się skończyło. Właściwie to o tych jednostakch dowiedziałem się przez przypadek. Rozmawialiśmy na szopie o prywaciarzach i jakoś tak rozmowa zeszła na tabor CARGO ;). 
ps One chyba coś miały wypisane (wymalowane) po bokach, ale nie było czasu żeby się dowiedzieć co.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 03 Maja 2009, 00:53:45
A czy ty (Preki) wszechwiedzący/wszechorientujący sie we wszystkim pomagałbys swojej konkurencji? Sprzedając im swoje własne lokomotywy? Zdejmij wreszcie te klapki z oczu i przejżyj na nie. Nic nie jest taklie proste jak tobie sie wydaje.
A według Ciebie takie stowarzyszenie MK, jak TOZKiOS to konkurencja dla Cargo.

Jeśli chodzi o sprowadzanie "skorupek" z zagranicy, to nic, niestety, na to nie poradzą.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 03 Maja 2009, 10:22:40
A według Ciebie takie stowarzyszenie MK, jak TOZKiOS to konkurencja dla Cargo.

A kto wie czy stowarzyszenie MK nie odsprzeda tej lokomotywy prywaciarzowi?
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 03 Maja 2009, 10:46:03
A według Ciebie takie stowarzyszenie MK, jak TOZKiOS to konkurencja dla Cargo.

A kto wie czy stowarzyszenie MK nie odsprzeda tej lokomotywy prywaciarzowi?

... albo w przyszłości samo nie zdobędzie licencji i nie zacznie realizować przewozów lub dzierżawić taboru innym przewoźnikom...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 05 Maja 2009, 07:09:33
ET22-001 jest już pocięta. Takie info od m0kego, który rozmawiał z kimś ze Skarżyska ;)
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 05 Maja 2009, 09:42:44
ET22-001 jest już pocięta. Takie info od m0kego, który rozmawiał z kimś ze Skarżyska ;)
Tak, z mechanikiem lub z mietkiem z warsztatu... W takich sprawach potrzeba konkretów, a nie plotek w stylu "ktoś, coś, komuś, gdzieś powiedział".
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 05 Maja 2009, 13:51:29
ET22-001 jest już pocięta. Takie info od m0kego, który rozmawiał z kimś ze Skarżyska ;)
Znając m0ka :), to pewnie niepewna informacja. Najlepiej tam pojechać po prostu.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: m0ke w 19 Maja 2009, 10:05:35
ET22-001 jest już pocięta. Takie info od m0kego, który rozmawiał z kimś ze Skarżyska ;)

No pierwsze słyszę. Skąd Ty masz takie wiadomości ? Szczególnie, że od 28 kwietnia nie było mnie we Wrocławiu. I kiedy to ze mną rozmawiałeś ?

Tak, z mechanikiem lub z mietkiem z warsztatu... W takich sprawach potrzeba konkretów, a nie plotek w stylu "ktoś, coś, komuś, gdzieś powiedział"

To nie jest takie proste. W Skarżysku sami nie wiedzą. Np. w listopadzie 2007 roku, kiedy poszła fama, że tną ET22-001 specjalnie tam pojechałem. Od naczelnika dowiedziałem się, że lokomotywa ... została pocięta w 2004 roku. Dyspozytor twierdził, że oddano ją do muzeum. Dopiero ludzie z warsztatu mi ją odnaleźli :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: uetam w 19 Maja 2009, 13:56:33
Trzeba przyjechac w nocy, wywiezc po cichu i nikt sie jej nie doliczy :P
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 19 Maja 2009, 18:05:48
Trzeba przyjechać w nocy, wywieźć po cichu i nikt się jej nie doliczy :P
Po tym co @m0ke napisał, to bym się nie zdziwił, gdyby to przeszło:D To co, ściepa na dźwig i lawety?:D
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 19 Maja 2009, 18:40:57
Kierowcę już macie(ja), ciągnik siodłowy mogę załatwić, brak tylko jakiejś niskopodwoziówki wyliczając masę musi mieć co najmniej 5 osi:D
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 19 Maja 2009, 19:10:37
To ja zadzwonię do znajomego chorążego, dowódcy NUR'a-21, może pożyczą taką fajną platformę:D A może drogą torową ją wywieziemy? Mamy przecież trochę w forumowej załodze kolejarzy i osób z odpowiednimi znajomościami, hehehe:D
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 19 Maja 2009, 19:36:54
Niestety, ale bardziej powinniśmy się skoncentrować na wrocławskiej ET22-010. To, że 001 jest zbyt przebudowana, niestety wiemy. ET22-010 zdaje się być ostatnim zachowanym belkowcem. Link do foto: http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=1645
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: nowy05 w 19 Maja 2009, 20:17:10
Ostatnio jak byłem we Wrocławiu to powiem że nie ciekawie to wygląda i coś mi się wydaje że to wszystko pójdzie do pocięcia....
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 19 Maja 2009, 20:25:41
A ja ponawiam swój apel : Czy ktoś z Wrocławia ma możliwość obfocenia ET22-010 oraz ET41-001 na tekstury wg obowiązujących zasad i podesłania takowych zdjęć do mnie? Byłbym bardzo wdzięczny!
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: uetam w 20 Maja 2009, 00:36:08
Trzeba przyjechać w nocy, wywieźć po cichu i nikt się jej nie doliczy :P
Po tym co @m0ke napisał, to bym się nie zdziwił, gdyby to przeszło:D To co, ściepa na dźwig i lawety?:D
Po co. Podjechac jakims prywaciarzem, zahaczyc i odjechac :D
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 20 Maja 2009, 01:33:50
Ale na serio, trzeba by było zainteresować jakieś stowarzyszenie bykiem 010, podobno należy do PKP Nieruchomości, bo z ilostanu Cargo został zdjęty daawno. Nawet nie wiem czy ze stanu Cargo, czy stanu dawnego przedsiębiorstwa państwowego PKP (na burcie ma stare napisy przydziału, tj. nie jest to "Zakład Taboru w...").

Natomiast kasacja jedynki jest potwierdzona na 100% z pewnego źródła. Ale... skoro władowano w nią nowe "bebechy" swego czasu i usunięto belki, to rzeczywiście, nie była to jedynka.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: WSK w 20 Maja 2009, 07:24:42
Po co. Podjechac jakims prywaciarzem, zahaczyc i odjechac :D
Po co. Nie lepiej poprosić aby unkel wziął malacza zahaczył przyczepkę i jazda po byczka;D
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 20 Maja 2009, 12:00:02
Ale na serio, trzeba by było zainteresować jakieś stowarzyszenie bykiem 010, podobno należy do PKP Nieruchomości, bo z ilostanu Cargo został zdjęty daawno. Nawet nie wiem czy ze stanu Cargo, czy stanu dawnego przedsiębiorstwa państwowego PKP (na burcie ma stare napisy przydziału, tj. nie jest to "Zakład Taboru w...").

Wierzysz w cuda? Myślisz, że Cargo (lub Nieruchomości jak twierdzisz) oddadzą komuś lokomotywę za darmo? Nawet jeśli w grę wchodziłby zakup (w co również wątpię) to za jakąś kosmiczną kwotę... Kogo na to stać? Są w Polsce pojazdy o większej wartości historycznej niż ten byk i przede wszystkim to do ich uratowania zmierzają różne stowarzyszenia.

Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 20 Maja 2009, 15:03:56
ET22-001 jest już pocięta. Takie info od m0kego, który rozmawiał z kimś ze Skarżyska ;)

No pierwsze słyszę. Skąd Ty masz takie wiadomości ? Szczególnie, że od 28 kwietnia nie było mnie we Wrocławiu. I kiedy to ze mną rozmawiałeś ?


Bisik mi mówił, po tym jak z Tobą był na Wolsztynie :)
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: marcepan w 20 Maja 2009, 15:16:59
Cytuj
(...)Są w Polsce pojazdy o większej wartości historycznej niż ten byk i przede wszystkim to do ich uratowania zmierzają różne stowarzyszenia.

Jak choćby parowozy bezogniowe serii 1U, które również są zagrożone zezłomowaniem, a mają większą wartość historyczną niż ET22-001.
Poza tym ET22 to najliczniejsza seria elektrowozów w Polsce, więc ani nie jest nieliczna, ani zagrożona wycofaniem z inwentarza. Jeżeli za jakiś czas stanie się tak, jak już wyżej napisałem (niewielka ilość lokomotyw serii, bądź zagrożenie skreślenia), wówczas można pomyśleć o zachowaniu jednego egzemplarza dla przyszłych pokoleń. Podobny przypadek był z serią SP45.


Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Maja 2009, 15:49:55
Tak, tylko odmian 201E jest kilka, a różnice pomiędzy pewnymi numerami jest duża.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 20 Maja 2009, 21:12:01
Nie warto licytować się na wartości historyczne poszczególnych pojazdów trakcyjnych, bo tego się, tak naprawdę, nie da porównywać. Każdy z nich ma swoją historię i wartość samą w sobie. Przecież poprzez samo stwierdzenie, że któryś z np. byków jest unikatowy nie powoduje, że wedle tych samych wzorców da się ocenić unikatowość historyczną parowozu bezogniowego. Panowie, inne kategorie. I proszę, nie zaczynajmy z tym, która kategoria lepsza. Każda dobra w swoim rodzaju.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: m0ke w 22 Maja 2009, 00:44:28
Bisik mi mówił, po tym jak z Tobą był na Wolsztynie :)

No i widzisz ;) Tutaj leży błąd. Ja z Bisikiem rozmawiałem o ET22-1001 i ET22-1002 ;)
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 22 Maja 2009, 06:15:43
No i widzisz ;) Tutaj leży błąd. Ja z Bisikiem rozmawiałem o ET22-1001 i ET22-1002 ;)

Najlepszy przykład jak działa poczta "pantoflowa" czy "głuchy telefon". Przepływ informacji zaledwie między trzema osobami, a na końcu już nieścisłości. Zobaczę po niedzieli, co tamtejsi "kulejorze" wiedzą w tej sprawie. Myślę, że najlepszym wyjściem będzie telefon na warsztat w Skarżysku, bo dyspozytor wcale nie musi wiedzieć o jej fizycznej likwidacji, jeśli takowa by była.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 22 Maja 2009, 09:20:28
No i widzisz ;) Tutaj leży błąd. Ja z Bisikiem rozmawiałem o ET22-1001 i ET22-1002 ;)

No to on pokręcił :) Ja już zawału dostawałem, bo mieliśmy do Skarżyska jechać specjalnie dla tego 001, a tu taka lipa :D
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 18:47:04
http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-2777 No i stało się faktem...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 22 Lipca 2009, 19:36:54
Teraz trzeba opuścic flagi do połowy masztów, napisać petycje do prezydenta kaczorka o ogłoszenie żałoby narodowej. Wszyscy MK od tej chwili powinni nosić czarne opaski na ramieniu. To straszny dzień w historii PKP. No i trzeba teraz pisać jakie to PKP jest bee itd.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 22 Lipca 2009, 20:23:53
Ehh do kitu że nawet niema jej teksturki.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 20:31:57
Jak to nie ma? Będzie...
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 22 Lipca 2009, 20:36:00
Teraz trzeba opuścic flagi do połowy masztów, napisać petycje do prezydenta kaczorka o ogłoszenie żałoby narodowej. Wszyscy MK od tej chwili powinni nosić czarne opaski na ramieniu. To straszny dzień w historii PKP. No i trzeba teraz pisać jakie to PKP jest bee itd.
No i o... pocięli "001". Skoro i tak przeszła zbyt poważną modernizację w latach 90., to co nam po takiej 001... bardziej martwiłbym się wrocławską 010.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 20:37:44
Wrocławska 010 jest już spisana na straty - belkowiec, stoi pod chmurka od ... 2002 roku?
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 22 Lipca 2009, 20:39:55
Czemu niby na straty?
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 20:42:50
Nie wyciągłeś jeszcze wniosków z poprzedniej wiadomości? ET22-101 też był belkowcem, jeździł o wiele dłużej ale się nie doczekał rewizji, zgnił i został pocięty w styczniu(To samo czeka 222 i 272). Wątpie, że Cargo ma zamiar jeszcze naprawiać belkowce...Kamieniec czeka, hehe.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 22 Lipca 2009, 20:46:02
Czy ja mówię o przywróceniu go do służby? Nie, mi chodziło o to, żeby trafił do miejsca, gdzie ucieknie spod palnika. Najlepiej do Jaworzyny.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 20:50:27
Obecnie złomy wywożą do Kamienca, gdzie trafiają pod palnik. Sputniki z Wałbrzycha już powoli znikają, ET22-339 i 1169(złomy z Brochowa) również wywieźli do w/w miasta. Sądze, że z ET22-010 i 273 będzie tak samo.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 22 Lipca 2009, 21:14:53
Chodzi o Kamieniec Ząbkowicki? Owszem stoją tam trupy ale nie słyszałem aby cieli je w samym Kamieńcu. Kiedyś (nie wiem czy nadal) cieli lokomotywy (m.in. gagariny) w Imbramowicach (miejscowość niedaleko Jaworzyny Śląskiej).
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 21:19:23
Tak, chodzi o Kamieniec Ząbkowicki. http://www.gzk.cba.pl/details.php?image_id=87 , http://www.gzk.cba.pl/details.php?image_id=341 , http://www.gzk.cba.pl/details.php?image_id=347 . Te trupy chyba by na daremno tam nie stały? Zwożą trupiarnie z całego CT i pozbywają się szrotów.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 22 Lipca 2009, 21:24:23
Chodzi o Kamieniec Ząbkowicki? Owszem stoją tam trupy ale nie słyszałem aby cieli je w samym Kamieńcu. Kiedyś (nie wiem czy nadal) cieli lokomotywy (m.in. gagariny) w Imbramowicach (miejscowość niedaleko Jaworzyny Śląskiej).

Oczywiście, od dobrego roku w Kamieńcu tną lokomotywy z całego CT (CM). W Imbramowicach już nie tną - rządzi tam obecnie jakiś prywaciarz.

Czy ja mówię o przywróceniu go do służby? Nie, mi chodziło o to, żeby trafił do miejsca, gdzie ucieknie spod palnika. Najlepiej do Jaworzyny.

Teraz dowaliłeś! :-) Jaworzyna chyba nie jest obecnie najbezpieczniejszym miejscem dla jakiegokolwiek taboru.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Lipca 2009, 21:28:03
Bardzo dobrze, że tną trupy. Lepiej zwolnić troszkę miejsca w szopie.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 24 Lipca 2009, 20:33:13

Czy ja mówię o przywróceniu go do służby? Nie, mi chodziło o to, żeby trafił do miejsca, gdzie ucieknie spod palnika. Najlepiej do Jaworzyny.

Cytuj
Teraz dowaliłeś! :-) Jaworzyna chyba nie jest obecnie najbezpieczniejszym miejscem dla jakiegokolwiek taboru.

Do Pyskowic go ;) To chyba jedno z niewielu miejsc gdzie cośby z nim zrobili.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Preki w 25 Lipca 2009, 20:05:22
_KAT_, ja też miałem pomysł z Pyskowicami (za co mnie zjechali, więc uważaj). Tyle, że po przyjęciu tego wszystkiego z pseudo-skansenu w Krzeszowicach to tam miejsca nie ma. Inaczej sprawa by się miała, gdyby wachlarzówka by się nie zawaliła :(
Choć... swego czasu ogrodzili teren.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 29 Lipca 2009, 13:50:21
http://polskakolej.info/data/media/16/DSC00882.JPG (http://polskakolej.info/data/media/16/DSC00882.JPG)

Jednak pocieta? Ostatnio mało jestem na bieżąco w tym temacie.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 29 Lipca 2009, 13:57:31
Hehehe, Włodziu, spójrz kilka postów wyżej :)
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 29 Lipca 2009, 14:07:42
Spoko jestem z lekka zakrecony za duzo problemow w rodzinie.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Sierpnia 2009, 10:31:48
A ja byłem rok temu w Jaworzynie i ET22-001 była tam i pan który sprzedawał bilety nawet mnie wpuścił do ET22-001.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 03 Sierpnia 2009, 10:35:54
A ja byłem rok temu w Jaworzynie i ET22-001 była tam i pan który sprzedawał bilety nawed mnie wpuścił do ET22-001 

Nie sądzę, żeby była ;-) ale ET22-121 jak najbardziej.
Tytuł: Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Sierpnia 2009, 11:30:20
Możliwe, nie pamiętam dokładnie. Wtedy mniej się znałem na pociągach. Teraz mam 11 lat, a zacząłem się interesować, gdy miałem 3 lata.