Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EP07-385

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Jak uprościć sterowanie?
« dnia: 15 Września 2021, 08:40:13 »
Ja swoją przygodę z MaSzyną zacząłem właśnie w wieku 6 lat. W 2004 roku wszystko wyglądało inaczej, ale w procedurze uruchomienia pojazdu doszły w sumie dwie rzeczy. Wydrukuj młodemu klawiszologię, niech sobie parę razy przeczyta ze zrozumieniem plik sterowanie.html z folderu "inne" i próbuje.

2
Tak, wyświetla się numer jednostki w składzie i konkretnego domofonu (jeśli ktoś do nas "dzwoni" z trzecich drzwi drugiej jednostki to wyświetli się "2.3"), do tego migają naprzemiennie zielona i czerwona dioda po prawej stronie ekraniku, a pulpit zaczyna pikać.

3
Guzik po lewej to mostkowanie hamulca bezpieczeństwa, a po prawej to kontrolka pożaru. W wielkopolskich Elfach ten ekranik pokazuje, który domofon w przedziale pasażerskim wywołuje rozmowę z maszynistą.

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przystanki osobowe
« dnia: 16 Marca 2021, 08:25:07 »
Bo nie każdy peron takie wskaźniki posiada. Według opisu dla wskaźnika W4 należy pociąg zatrzymać przed nim, w taki sposób, aby ruch podróżnych był jak najdogodniejszy. Ja zawsze celuję w jakieś schody czy windę, jak się jeździ na jakimś szlaku to się wie, skąd przychodzą ludzie i gdzie czekają na pociąg.

5
Nie odpowiadałem, bo nie chciałem udzielać niepełnej informacji, ale widzę, że to nie problem.
Pojazd 48WE wyposażony jest zarówno w system Sifa, jak i CA. My jeździmy korzystając z Sifa - pod pulpitem jest łącznik nożny (żeby brzydko nie powiedzieć "pedał"), który trzeba trzymać przy prędkości powyżej 2km/h. Po przekroczeniu tej prędkości bez wciśniętego łącznika zapalają się lampki Sifa i od razu wyje brzęczyk, jeśli go zignorujemy - analogicznie jak przy CA - pojazd wdroży hamowanie nagłe. Przy jeździe z wciśniętym łącznikiem co jakiś czas zapalają się wspomniane lampki Sifa, domagając się potwierdzenia czujności maszynisty - można to zrobić albo zdejmując na chwilę nogę z łącznika, klasycznym przyciskiem kasowania SHP/CA, analogicznym przyciskiem w zadajniku jazdy i hamowania lub używając dźwigienki lub łącznika nożnego syren pneumatycznych. Nie wiem, jak działa CA na 48WE, ale podejrzewam, że podobnie jak na innych pojazdach.

Tl;dr - w przypadku 48WE Sifa łączy funkcje czuwaka pasywnego (konieczność ciągłego trzymania nogi na łączniku) oraz aktywnego (pojawiające się co jakiś czas lampki do skasowania), z dodatkowym ficzerem w postaci możliwości potwierdzania czujności nie tylko dedykowanym przyciskiem, ale i skorzystaniem z innych urządzeń znajdujących się w kabinie.
Może ktoś inny dopowie jakie są ogólne zasady działania systemu Sifa i jak wygląda on w praktyce na innych pojazdach.

6
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 17:51:15 »
Wzniesienia na Kaliskiej w MaSzynie są oddane bardzo ładnie, ostatnio pojawiam się na tej linii i pagórki po drodze zgadzają się z tym, co pamiętam z MaSzyny. Na pewno inaczej się to odczuwa dwoma oporowymi kibelkami niż AL na tempomacie, ale spadki miejscami są tak konkretne, że rzeczony tempomat nie daje rady utrzymać zadanej prędkości i "przelewa".

Co do ankiety w wątku, skoro niektórzy domagają się wytłumaczeń - zagłosowałem na odcinek ZWK - Bydgoszcz, bo są to po prostu chociaż z grubsza znane mi tereny i liczę na jakieś przejażdżki jednostką w okolicach Bydzi. Śląsk czasowymi dwudziestkami w stałej trzydziestce już mamy, a klimaty kopalniane mnie nie jarają zupełnie. Może to sentymenty, może to lenistwo, może nie wiem, co dla mnie dobre, ale lubię sobie pojechać szybciej i zobaczyć więcej. Szkoda, że nie widzieliśmy publicznie (bądź świadomie) żadnych screenów, ale znając Kaliską i jakość @pozdze można założyć w ciemno, że będzie ładnie i ciekawie. Widzieliśmy już ciekawy Śląsk (L61 w ciągłym rozwoju), widzieliśmy już ciekawą "płaską" linię ze stosunkowo dużym ruchem osobowym i sporymi stacjami (Kaliska). Mnie osobiście ciekawi, jak @pozdze odda "płaski" odcinek z długimi odbiegami. Tu nie będzie stacji i zatrzymań co chwilę, więc z jednej strony jazda będzie bardziej nużąca, ale z drugiej - będzie można bardziej "zaszaleć" z otoczeniem.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Badania na rozpoczęcie licencji maszynisty
« dnia: 29 Stycznia 2021, 21:32:44 »
Zależy gdzie robisz te badania. W Poznaniu nie zdążysz. Pytania na psychotestach nie wymagają żadnej wiedzy, dostajesz pytanie, które nakreśla jakąś sytuację i odpowiadasz na nie "tak" lub "nie" (np. "po zamknięciu drzwi od domu dla pewności naciskam klamkę").

8
22WEa mają dwie przetwornice i cztery mocne silniki, po dwa na skrajnych wózkach. Obie kabiny są "duże" i mają wąski korytarz, w którym po lewej są komputery i falowniki, a po prawej elektryka i pneumatyka.
22WEc mają jedną przetwornicę, cztery słabsze silniki na wózkach pierwszym i drugim, nie mają tempomatu i posiadają nowszy komputer pokładowy (ten po prawej), coś jak na Linku, oraz komputer z prędkościomierzem (taki, jak długie Elfy KŚ, z bardzo ozdobnym zegarem). Tylko jeden z nich (053) potrafi jeździć 160km/h. W członie D w kabinie jest cicho, bo za maszynistą nie ma urządzeń - jest tam urządzony przedział służbowy dla kierownika pociągu.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 11 Lutego 2020, 20:58:54 »
To ja tylko powiem, że większość pociągów Kolei Wielkopolskich jest prowadzona na tempomacie (w tym UPZ Lokela) i wszyscy sobie bardzo chwalą takie udogodnienie. Jedynie w 48WE nie każdy czuje potrzebę przechodzenia do odpowiedniej zakładki ekranu bocznego, bo ten pojazd bardzo dobrze czuć w ręce.

10
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 01 Sierpnia 2019, 17:02:59 »
Pytanie jeszcze, czy ktoś go egzekwuje na co dzień, czy to po prostu taki  "dupochron" w razie jakby doszło do jakiegoś wypadku i chciano by zrzucić winę na maszynistę, rozproszonego przez muzykę z radia.

11
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Fizyka Elfów - hamulce
« dnia: 23 Maja 2019, 18:53:44 »
Niestety znalazłem ten wątek dopiero wczoraj, jednak szczęśliwie dzisiaj podmienili mi turbokibla na Elfa i miałem możliwość zrobienia interesujących Cię zdjęć wcześniej, niż się spodziewałem. Przedstawiam cztery zdjęcia - hamowanie służbowe zadajnikiem, hamowanie nagłe z zadajnika dodatkowego, z testu czuwaka i testu radiostopu. Do tego uprzejmie donoszę, że hamulcem ED na 100% z małej prędkości udało się wykręcić 63kN na przednim wózku i 43kN na tylnym.

http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-sluzbowe.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-z_zadajnika_PN.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-z_radiostopu.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-z_czuwaka.jpg

12
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 26 Sierpnia 2018, 11:44:31 »
To ja tylko dodam, że przy 197cm wzrostu we Flircie nie mam gdzie usiąść, bo wszędzie się wbijam kolanami w fotel z przodu, a w Darcie fotele są lepiej wyprofilowane i nie ma tego problemu. Również zagłówki w Dartach są zdecydowanie lepsze na długą podróż.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Premiera Dragona 2
« dnia: 13 Lipca 2018, 23:22:19 »
Bardzo mi się nie podobają te reflektory, podobnie z resztą jak w Elfie 2 - jeśli już chcą łączyć białe z czerwonymi, to mogli je jakoś ładniej zaprojektować, albo chociaż pomalować wnękę na czarno, jak w Dragonie pierwszej generacji. Poza tym drobnym detalem fura bardzo mi się podoba, jak wszystko z Newagu od czasów Dreamlinera.

Strony: [1]