Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EP07-385

Strony: [1]
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytania o Łodzi Fabrycznej
« dnia: 16 Października 2022, 16:40:42 »
Ale na schemacie nastawnia ŁF znajduje się poza Widzewem.

https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lokalne_Centra_Sterowania_w_Polsce

LCS w Widzewiu steruje zarówno stacją w Widzewiu jak i Łodzią Fabryczna. Ulokowany został w nastawni ŁW w rejonie stacji Łódź Widzew. Nastawnia ŁF znajduje się w rejonie stacji Łódź Fabryczna i w normalnych warunkach eksploatacji nie jest obsadzona.
Budynek nastawni ŁF znajduje się na terenie hali dworcowej. Lokomotywownia i tory odstawcze zniknęły, ponieważ przestały być potrzebne. Obecnie lokomotywownie w Polsce rozlokowane są znacznie rzadziej, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat uznano, iż nie jest to istotne aby ich siatka był gęsta, co się nie raz odbija echem, ale to osobny temat. Nie przyszykowano torów odstawczych z prostej przyczyny, na Łodzi Fabrycznej z docelowego założenia pociągi w większości biegu kończyć nie mają, lecz w zależności od tego jaka będzie sytuacja ruchowa po zakończeniu budowy tunelu średnicowego, większość pociągów zapewne bieg będzie kończyć na Łodzi Kaliskiej i tam będzie oporządzana. Obecnie jeśli zachodzi taka potrzeba, to składy zjeżdżają na Widzew.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 12 Października 2022, 17:28:38 »
I prawidłowo, bo za obserwatora to oczami jeździć się nie nauczysz. 60 godzin wystarczy żeby zapoznać się pobieżnie z pracą maszynisty od kuchni, czyli dyspozytor, objęcie służby, objęcie taboru, przebieg służby itd. A jak kandydat ma się czegoś nauczyć to tylko i wyłącznie za kieratem

3
Około 80 lat temu dużą popularnością w Europie cieszyła się grupa podróżników z Niemiec, która również witała się podniesioną ręką. Z przyzwoitości jednak nie wrzucę zdjęć, bo nie chcę wyłapać bana.

4
Symulator / Odp: Losowane buczki CA/SHP na tym samym lokomotywie
« dnia: 06 Września 2022, 15:48:42 »
Kiedyś takie buczki były masowo produkowane dla przemysłu, nie tylko do lokomotyw i EZT. Nie widzę problemu w podmianach pomiędzy różnymi pojazdami.

5
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 23:01:55 »
Jedna siudemka ma około 16,2 m długości, czyli jeszcze 10 siudemek i okrążymy TD. Cel do osiągnięcia na koniec kwietnia 2022 r.

6
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 20:04:07 »
Legenda głosi, że kiedy siudemky zamkną TD to zostanie wypuszczona Nebula z trybem "hardcore", w którym do kabiny wpada zbir z bronią i porywa pociąg.

7
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 17:53:12 »
Siódemki PC2010vs22.03 (na 22.03 widać końce siódemkowego węża, bo nie zmieści się w kadrze :D).

8
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

9
Bieżące kolejowe / Odp: Kopalniane Ryflaki
« dnia: 15 Stycznia 2022, 21:26:39 »
Chodzi o SM31-016 i 401Da-192. Stały tam na pewno jeszcze w 2013 roku. 
Tak. Raz poszedłem oglądnąć je z bliska, a było to w maju 2014. Na pulpicie leżały jeszcze papiery z ostatnich jazd które to SM31-016 wykonała pod koniec listopada 2005. Ostatnie R-7 znalezione w kabinie datowane było na 29.11.2005 dla pociągu z Polska Wirek - Szadok (w składzie 9-wagoników 2-osiowych). Rewizję przechodziła w Nowym Sączu 31-03-1995, więc długo jeździła jak na "trumnę", bo nasze w tym czasie miały resurs góra 3-lata. Długo też stała zanim kupiły je DLA. O dziwo zastałem włączony główny bezpiecznik baterii i woltomierz wciąż pokazywał 10V. Po wyłączeniu wskazówka spadła na 5V, czyli bateria miała jeszcze 5 V. Nic tylko wlać paliwa i odpalić ;). Nikogo nigdy nie widziałem wokół niej. Sam mijałem ją w bezpośredniej bliskości 5-lat zanim udałem się na eksplorację. Kilka zdjęć w załącznikach z kilkunastu jakie zrobiłem tego dnia.
Pozdrawiam

10
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 05 Stycznia 2022, 10:35:20 »
Nie ma żadnego problemu, drugi maszynista zna szlak i zadaje moc na rozruchu i jak jest pod górkę a jak skład osiągnie rozkładowa to jedzie z wybiegu.
Największy problem jest w rozpisaniu paliwa ;). Włodarze firmy chcą z dokładnością do jednego litra i wyliczają dla każdego zakładu normy, które są jakąś tam średnią dla obszaru ok. 1/5 Polski. Narzucają też sztywny podział brutta pomiędzy lokomotywami. Przykładowo arbitralnie tandemowi ST48 + SM42 (6Dg) przysługuje podział 0,8/0,2 (z praktyki wiemy że ST44 jest mocniejsza od ST48). W załączeniu tabelka oraz parametry pracy tandemu ST48+6Dg podczas rzeczywistej jazdy wybranej losowo (zapis parametrów typu: moc, obroty diesla, prędkość jazdy co 10 sekund).
... Podobna sytuacja gdy jedną ciągnie, a druga popycha. Przecież nie da się idealnie zsynchronizować prędkości i wtedy albo rozciągają sprzęgi lub cały skład (przy popychu) albo go ściskają przez różnicę prędkości.
Najlepsza "jazda bez trzymanki" jest przy popychaniu pociągu niesprzęgniętym ze składem. Wielu odetchnęło z ulgą, gdy zlikwidowano w zeszłym już roku 2021 planowy popych pomiędzy stacjami Ruda Kochłowice a
Katowicami Muchowcem i dalej w kierunku Janowa oraz pomiędzy Rudą Kochłowice a podg. Radoszowy. Pierwszy jechał sprzęgnięty do KMB. Później postój na szlaku i wypięcie popychacza od składu i dalsze popychanie z jazdą przez miejsce z opuszczeniem pantografów w kierunku Janowa. Opuszczenie występowało na szczycie wzniesienia. Lokomotywa prowadząca miała to już za sobą w momencie rozłączania popychacza. Nie dało się inaczej, bo elektrowóz prowadzący stał już pod semaforem wjazdowym na KMB, gdzie dyktowano rozkaz na odłączenie od składu popychacza i dalsze popychanie. Efekt był taki że skład uciekał popychaczowi i pozostawało nam tylko ubezpieczać taki pociąg w bezpiecznej odległości na dystansie kilku kilometrów. Pościg byłby ryzykowny, gdyż w razie gdyby na lokomotywie prowadzącej wdrożono hamowanie nagłe np. awaryjnie, to ciężko byłoby popychaczowi powtórzyć manewr podczas zbliżania. Popychanie w kierunku Ligoty aż za podg. Radoszowy było realizowane zawsze bez sprzęgania. Rozruch inicjował popychacz (planowo ET22). Pchało się po równi stacyjnej z vmax do 5 km/h. Następnie skład przyspieszał mocno na stromym zjeździe, by po przejechaniu kilkuset metrów gwałtownie spowolnić przy wjeździe na stromy podjazd. Tu do pracy włączała się lokomotywa ciągnąca, a popychacz mocno przykładał "do pieca".  Dodatkowe obrazki to tabela liczona z maszynowego wzoru dla pierwszej pozycji jazdy ET22, gdzie widać zależność obroty silnika trakcyjnego a pobierany prąd przy znamionowym napięciu w sieci = 3kV. Jak widać przy maksymalnych obrotach maszyna serii ET22 będzie pobierać z sieci jeszcze ok. 25A na pierwszej pozycji jezdnej, co daje pobór na cele trakcyjne ok. 75 kW z czego ok. 16kW będzie zamieniane na ciepło w rezystorze rozruchowym. Kolejny obrazek, to zapis rzeczywistego prądu podczas jazdy lokomotywą EU07, która jadąc z v=62 km/h na pierwszej pozycji pobierała ok. 40A. Próbkowanie w przypadku tego przejazdu odbywało się co 80 ms. Sygnał wzmacniany za pomocą LM358N OIDP ok. 40-krotnie. Tworząc wykres, korektę tworzyłem dla większych prądów (powyżej 200A), ale mogę odtworzyć w razie potrzeby  z dopasowaniem do nieliniowości wzmacniacza dla tak małych wartości wejściowych. Jak widać na załączonych obrazkach można uzyskiwać dość duże prędkości używając tylko pierwszej pozycji jazdy. Dodatkowo w przypadku atrakcji spalinowej z przekładnią elektryczną widać jak układ sterowania potrafi utrzymać stałą zadaną przez maszynistę moc podczas zmian prędkości biegu pociągu, a potrafi to czynić w szerokich granicach zmian tejże.
Pozdrawiam

11
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasięg ograniczenia prędkości semafora
« dnia: 03 Stycznia 2022, 10:07:00 »
Nie wyobrażam sobie znać zapisów regulaminu każdej stacji, przez którą przejeżdżam - to jest zwyczajnie niewykonalne, zwłaszcza jak nie robimy tylko jednej trasy, a jeździmy po całym kraju. Zawsze pozostaje "telefon do przyjaciela". Regulamin trzeba znać, jeśli robimy zaplanowane manewry - wtedy nie ma zmiłuj się.

12
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasięg ograniczenia prędkości semafora
« dnia: 02 Stycznia 2022, 20:50:54 »
A dyżurnemu mowę odejmuje i nie jest w stanie nic podpowiedzieć drużynie co i jak zrobić (np. ile wagonów "zakręcić" po odstawce itp.)?

13
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasięg ograniczenia prędkości semafora
« dnia: 02 Stycznia 2022, 18:35:54 »
Czyli czytasz RTS-y każdej stacji, przez którą przejeżdżasz? Nieźle. Jeszcze rozumiem, jak ktoś robi na przetoku - wtedy swój rejon manewrowy trzeba znać, ale to już lekka przesada.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 19 Grudnia 2021, 15:47:43 »
Jest filmik na kanale Tmechanik.
Nie ten kanał. ;)



&t=19s

Wjazd do "Odera" jest prosty. W kwestii ruchu towarowego dość istotne jest czy biorą Cię "na prawo" czy "na lewo". Na lewo do 40km/h na prawo do 60km/h. Od strony Rzepina do ok 3/4 stacji jest na 3kV. Reszta na 15kV AC. Wjeżdżając od PL przed wskaźnikami opuszczasz pantografy i wjeżdżasz z wybiegu. Bardzo ważne jest to żebyś zatrzymał się możliwie blisko niemieckiego semafora wyjazdowego. W zależności jak długi mam pociąg zatrzymuję się zaraz przed semaforem albo zostawiam miejsce na manewrówkę. Zazwyczaj przestawiania obsługuje DELTA.

W telegraficznym skrócie:
-wjeżdżasz do Oder
-przed wskaźnikiem opuszczasz pantografy
-zatrzymujesz pociąg przed niemieckim semaforem
-zabezpieczasz pociąg (spadek w kierunku PL)
-urywasz loka
-podjeżdża DELTA i przestawia Cię na sieć 3kV
-odstawiasz się na zelektryfikowane żeberko albo wracasz do PL (z pociągiem lub luzem)

W kwestii wjazdów od Frankfurtu. Maszynista niemiecki postępuje analogicznie. Spora liczba pociągów jest bez wymiany lokomotywy więc skład jedzie dalej z polskim maszynistą. Jeśli jednak jest wymiana, a lok jest jednosystemowy to tak jak z polską maszyną, przyjeżdża np. DELTA i przestawia niemca na 15kV AC.

ps.
1. Niemcy mają czujniki "przeniesienia napięcia". Więc jeżeli w porę nie opuścisz pantografu i wjedziesz z 3kV na odcinek izolowany to dyżurny o tym się dowie i masz prze... chlapane.

2. W "Oder" u dyżurnego ruchu jest "Polski" koordynator. Ma pomagać w razie problemów w komunikacji na linii dyżurny - maszynista

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 15 Września 2021, 20:04:53 »
Zapowiedzi systemu informacji pasażerskiej.

https://eu07.pl/userfiles/26284/zapowiedzi_wrzosy.7z

autor: youBy
pocięcie nagrania: Turbokibel

16
Symulator / Odp: Jak uprościć sterowanie?
« dnia: 11 Września 2021, 13:28:21 »
Tramwajowate ezety mają najprostsze sterowanie. Trzeba poklikać kilka guzików by uruchomić, ale potem już tylko +/- i wachlowanie drzwiami. By nie posypać scenariusza, młody musi mieć cierpliwość stosować się do sygnalizacji. Stanie kwadrans pod semaforem może być cięższe od opanowania lokomotywy. Tu zawsze można się wspomóc botem. Włączyć go na start, by przygotował do jazdy, a potem wyłączyć i jechać samodzielnie (shift+Q/q).

17
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 03 Września 2021, 21:49:02 »
I nikt nie wymaga, żeby autor dogłębnie kontrolował każdą jedną lokomotywę. Natomiast prowadząc siódemkę w nowej malaturze, mijając elfy w nowych okleinach, można odczuć duży dysonans mijając po drodze składy prowadzone przez zielone siódemki, albo zielone łajki. Tym bardziej, że nie można tu mówić o braku możliwości podmiany, gdyż niewykorzystanych tekstur tych lokomotyw adekwatnych do danego okresu jest naście.

18
Na warsztacie / Odp:  Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Sierpnia 2021, 11:19:27 »
Testu RS nie wykonuje się przyciskiem alarmu. Za test RS odpowiada shift + ctrl + r.
Kiedy test radiostopu, przy braku przystawki w okolicy, wykonuje się przyciskiem Alarmu na kanale testu RS, bo innej metody nie ma.

19
Symulator / Odp: Niespodzianki na szlaku.
« dnia: 05 Lipca 2021, 17:47:57 »
Troli u nas pod dostatkiem.

20
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 13:32:21 »
Jako że jestem coraz bliżej końca to wrzucę trochę screenów, które przedstawiają różne detale na scenerii. Postarałem się aby przy każdym posterunku, stacji czy przystanku trochę posiedzieć nad dekoracjami i otoczeniem aby podczas postoju użytkownik mógł sobie po scenerii "polatać" i trochę ciekawych rzeczy pooglądać :)

Screeny: LINK

21
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 17:15:39 »
Nie wszystkie linie są wyczyszczone, jeszcze znajdują się linie z krzakami w (prawie) skrajni. Natomiast co do wycinki, obecnie jest 6m (wcześniej było 15m).

22
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 09:59:58 »
Panowie drodzy. Ja jestem technikiem transportu kolejowego i wiem co robię. Linia jest na 60 km/h - na dodatek towarowa. To nie jest żadna magistrala ani nic. Spokojnie ale tylko ten odcinek będzie tak zarośnięty. Stacja to samo - również jest mocniej zarośnięta bo jest typowo w lesie. Co do całej linii pasażerskiej to spokojnie, tam będą zdecydowanie inne warunki. Na pewno nie będzie trawy tak blisko torów itd. Naprawdę wiem co robię.
Zresztą lepiej trochę zieleni więcej, niż za mało i pustynię pozostawić.
Pierwsze lepsze zdjęcie z internetu i gdzie tam te "15 metrów". Na kolei jeśli coś musi być to nie znaczy, że jest. Sam jestem naocznym świadkiem linii, która wygląda tak samo jak mój wyczyn i pociągi jeżdżą jak szalone. 

23
Na warsztacie / Odp: Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 24 Lutego 2021, 13:17:10 »
1. Musisz pobrać exe Milka7, z tej strony : https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/37877483/artifacts pobierasz pliki eu07_x64_bin.zip i shaders.zip, następnie exe (exe znajduje się w eu07_x64_bin.zip) przenosisz do głównego katalogu MaSzyny (czyli tam, gdzie zainstalowałeś MaSzynę) następnie otwierasz shaders.zip zaznaczasz wszystkie pliki w tym archiwum i kopiujesz je do folderu shaders do głównego katalogu MaSzyny i akceptujesz zamianę plików.

2. Następny krok to pobranie dodatkowego pliku .dll, tutaj link:  https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll ten plik .dll przenosisz do głównego katalogu MaSzyny.

3. Następnie podobnie robisz to z kolejnym plikiem .dll  https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip tym razem jest archiwum, więc otwórz je i przenieś lub skopiuj ten plik .dll do głównego katalogu MaSzyny.

4. Teraz trudniejszy krok, do tego kroku potrzebujesz przeglądarkę Google Chrome, by wziąć dwa pliki z katalogu instalacyjnego, katalog instalacyjny Chrome to C:/Program Files/Google/Chrome/88.0.4324.182/ i w tym folderze będą te dwa pliki (libEGL.dll oraz libGLESv2.dll), gdy je znajdziesz będziesz musiał je skopiować (zaznacz sobie jeden i potem zaznacz drugi z CTRLem, w ten sposób zaznaczysz dwa pliki) do głównego katalogu MaSzyny.

5. Następnie wejdź do głównego katalogu MaSzyny i znajdź plik konfiguracyjny eu07.ini (jeżeli nie widzisz rozszerzeń plików, wejdź w wyszukiwarkę Windowsa i wpisz "Pokaż rozszerzenia plików" i niżej będzie, z tym sobie poradzisz), i zmień lub dodaj (by sprawdzić, czy dany parametr jest, użyj narzędzia wyszukiwanai w notatniku, czy Notepadzie++, skrót klawiszowy to CTRL+F) następujące parametry:
compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no

6. Ostatnim krokiem jest ustawienie również w pliku konfiguracyjnym eu07.ini ANGLE na Vulkan, aby to zrobić wklej do tego pliku gfx.angleplatform vulkan To tyle.

24
Tabor kolejowy / Odp: ED161 - komputer pokładowy, obsługa (pytanie)
« dnia: 14 Lutego 2021, 23:22:28 »
PS. Jak ktoś ma dokumentacje na temat tego czy i jak konduktor może to zrobić to będę wdzięczny :)
A dokumentacja w jakim celu? Czyżbyś chciał pouczać pracowników? To nie jest dobry pomysł...

25
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 15:41:28 »
Eh skoro dla ogółu jazda po płaskim terenie jest dobra to już wiem dlaczego większość scenerii w Maszynie jest płaska.
Czyli juz wiesz wszystko.

26
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Grudnia 2020, 22:30:00 »
Wersja zaktualizowana pod nowe PC: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20201206.zip (249 MB)
Zmiany:
  • pod Orzechowem wyrosła kopalnia piachu z bocznicą ...
  • ... i w związku z tym doszły też dwie misje do i z kopalni
  • z nieba spadł nowy przystanek osobowy Nowiny wraz z towarzyszącą zabudową (między Janiszewem a Orzechowem)
  • pogoda w scenerii, niczym kobieta, jest teraz zmienną (losowo; na razie bez mgły)
  • składy dostosowane są do nowej paczki
  • zmieniłem system pojawiania się pasażerów na peronach na bardziej uniwersalny (dla widza niewiele to zmienia, ale mi ułatwia życie i zmniejsza liczbę plików)

Niestety nie zdążyłem zaktualizować dokumentacji, niektórych opisów misji i przejrzeć, czy wszystko działa i jest OK, ale to najwyżej wyjdzie w praniu.

27
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 10:43:10 »
W Chełminowie w 2020 roku w końcu zostały zmodernizowane za prawie 2.5 mln złotych perony ale i mieszkańcy dostali nowe miejsce pracy. Na pierwszym zdjęciu widać, że między polami mogą się również dla urozmaicenia trafić nieużytki rolne z samosiejkami.

28
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 14:55:52 »
Powoli się uczę stawiać te domki w najwyższym standardzie, mam nadzieję, że ta wioseczka jest już profesjonalnie zrobiona. Oczywiście z wszelkimi ogrodzeniami i detalami.

29
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 02:08:40 »
Praca wre, zrobione kolejne kilka kilometrów trasy. W oddali dawane są jakieś widoczki (ostatni screen), żeby nie było za pusto.

30
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 22 Października 2020, 01:26:01 »
@tmj jesteś w stanie zrobić "wirtualne" napięcie tam gdzie jest sieć trakcyjna?
Potencjalnie owszem, ale chyba nie tedy droga. Raczej wypadaloby poprawic siec tak, by dzialala jak na pozostalych sceneriach, niz wylaczac czesc symulacji.

Strony: [1]