Autor Wątek:  Światła widoczne w ciemności - jak?  (Przeczytany 3485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mekosx

  • Wiadomości: 3
  • Linux User
    • Zobacz profil
    • Prison Break - Skazany Na Śmierc
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła widoczne w ciemności - jak?
« dnia: 01 Grudnia 2008, 18:03:47 »
Witam, jestem pewien  że na forum ten problem przewijał się już wiele razy, jednak nie mogę tego tematu znaleźć, mianowicie chodzi mi o to jak ustawić w maszynie, aby światła loka świeciły pełnym blaskiem, wiele razy spotkałem się z czymś takim że na loku po prostu zmieniają się tekstury świateł, ale świecić to to nie świeciło...
Chodzi mi o coś takiego:
http://imig.pl/images/rcumhrk8suebu6kss8g.jpg
Ustawia się to w scenerii, czy w ustawieniach samego loka? Gdzie i jak?

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2980
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:21:55 »
Ustawia się w modelu loka szukając w jego t3d takiego czegoś co się nazywa "_on" (włączone) dotyczące modelu świateł, a następnie zmienić false na true:

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: MAIN
Type: Mesh
Name: HeadLamp23_on
Anim: false
Ambient: 211.0 211.0 211.0
Diffuse: 211.0 211.0 211.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           -1.0 1.50996e-007 3.01992e-007 0.0
           3.01992e-007 0.0 1.0 0.0
           1.50996e-007 1.0 0.0 0.0
           -0.000353927 9.02837 1.83198 1.0
NumVerts: 48
1
0.816591 -0.0014285 0.13045    0.349224 0.960795
1.00258 -0.00142847 0.13045    0.386611 0.960795
0.988425 0.0697475 0.13045    0.383765 0.975575
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 18:27:14 wysłana przez ST44-003 »

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:23:09 »
W tym wątku masz automat do zmiany świateł we wszystkich lokach:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9581.0.html
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:23:51 »
Ustawia się w modelu loka szukając w jego t3d takiego czegoś co się nazywa "_on" (włączone) dotyczące modelu świateł, a następnie zmienić false na true:

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: MAIN
Type: Mesh
Name: HeadLamp23_on
Anim: false
Ambient: 211.0 211.0 211.0
Diffuse: 211.0 211.0 211.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true

Rotfl... Nie zmieniamy parametru anim, tylko SelfIllum...
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 18:25:22 wysłana przez ZiomalCl »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2980
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:26:50 »
Mea kulpa ;)

Offline Mekosx

  • Wiadomości: 3
  • Linux User
    • Zobacz profil
    • Prison Break - Skazany Na Śmierc
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:38:28 »
Niestety ten sposób podany przez ST44-003 nie działa, zmieniam wszystkie wpisy typu
Parent: MAIN

Type: Mesh

Name: HeadLamp11_on

Anim: true
Ten arkusz kalkulacyjny otwiera się w Open Ofisie, ale nie działa (prawdopodobnie dlatego że Open Office nie obsługuje makr...).
Odpalenie u mnie M$ Office odpada, bo mam linuxa, poza tym nie stać mnie na oprogramowanie Microsoftu :P
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 18:41:03 wysłana przez Mekosx »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:45:33 »
Niestety ten sposób podany przez ST44-003 nie działa

Działa, działa. Otwórz notatnikiem plik .t3d lokomotywy (model pudła, nie kabiny), wpisz w szukajkę 'Lamp' i daj szukaj. Powinno zatrzymać się na Name: ............., zmieniasz poniżej wskazany przez kolegę parametr na true i lecisz dalej z szukaniem... Znajdziesz następny i zmieniasz to, co wyżej itp. Jak wyświetli Ci, że więcej elementów brak, to zapisujesz i fajrant ;]

EDIT:

Cytuj
Anim: true

No właśnie kolega się z tym pomylił. Zmieniasz parametr SelfIllum, a Anim zostawiasz bez zmian ;]
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 18:47:08 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Mekosx

  • Wiadomości: 3
  • Linux User
    • Zobacz profil
    • Prison Break - Skazany Na Śmierc
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:51:07 »
Już mi działa, dzięki :)