Autor Wątek:  Euro 2012 - przygotowania i co po nich zostanie  (Przeczytany 2779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Richelieu

  • Gość
Euro 2012 - przygotowania i co po nich zostanie
« dnia: 21 Listopada 2008, 07:00:14 »
Witam wszystkich przy okazji mojego pierwszego postu na tym forum, które czytam z zainteresowaniem od pewnego czasu.

http://sport.onet.pl/0,1260069,1866448,,euro_2012_pociagiem_na_mecz,wiadomosc.html [PAP /20.11.2008 17:59]

Nowoczesne, komfortowe wagony, superszybkie składy kolejowe, wspólny bilet na mecz i pociąg - w ten sposób PKP Intercity chce zachęcić kibiców do korzystania z linii kolejowych podczas piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku.

Pociągi wobec słabej jakości polskich dróg, mogą być dla kibiców głównym środkiem przemieszczenia się po Polsce. Jak poinformował Maciej Cłapiński, dyrektor Biura Marketingu PKP Intercity, spółka w najbliższych latach wzbogaci się o nowe lokomotywy oraz składy zespolone, które umożliwiają podróżowanie z prędkością do 250 km/h.

"Składy zespolone to +młodszy brat+ kolei dużych prędkości. W podobny sposób rozwijała się kolej na zachodzie Europy. W tej chwili trwa również modernizacja klasycznego taboru, w tym kilkuset wagonów. Są one coraz ładniejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Nie zapominamy też o gastronomii, tak by tego przysłowiowego schabowego jadło się przyjemniej" - powiedział Cłapiński podczas konferencji Press Euro 2012, która przez dwa dni odbywała się w Poznaniu.
Główną zachętą do korzystania z tego środka transportu ma być tzw. kombi-ticket. Kibice, którzy posiadaliby wejściówki na mecz, nie musieliby kupować dodatkowego biletu.

"Jesteśmy po wstępnych rozmowach z przedstawicielami z Austrii i Szwajcarii, którzy podpowiadają jak uzyskać środki na ten cel od państwa i od miast-gospodarzy. W tej chwili już prowadzimy negocjacje z miastami na temat innego wspólnego biletu. Tak aby pasażer po wyjściu z pociągu mógł przemieszczać się środkami komunikacji miejskiej bez konieczności kupowania dodatkowego biletu".

PKP Intercity chce także ułatwić podróżującym kupno biletów poprzez uruchomienie nowych kanałów sprzedaży. Oprócz istniejącej już możliwości transakcji przez internet, rozważany jest pomysł wprowadzania zakupu biletów przez telefon komórkowy oraz rozbudowę sieci biletomatów.

Jak zapewnił Cłapiński, rozkład jazdy pociągów będzie dostosowany do potrzeb kibica. "Chcemy by kibice mniej więcej co godzinę mogli przemieścić się z jednego miasta do drugiego. Jeśli będzie konieczność uruchomienia dodatkowych połączeń, zarówno krajowych jak i zagranicznych, zrobimy to" - podkreślił.

PKP w swoich planach inwestycyjnych do maja 2012 planuje zmodernizowanie 936,3 km linii kolejowych. Część tego planu już została wykonana. Największe remontowane trasy to Kunowice - Terespol, Zgorzelec - Medyka i Gdynia - Warszawa. Dzięki modernizacji czas podróży pociągami ekspresowymi, intercity i pospiesznymi zmniejszy się na niektórych trasach od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Na przykład podróż z Gdańska do Warszawy Centralnej skróci się z 270 minut do 180.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Euro 2012 - przygotowania i co po nich zostanie
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Listopada 2008, 15:22:09 »
Najbardziej pasuje mi tu gwara kolejowa:

1. Brutto - pociąg towarowy.
2. Netto - pociąg osobowy.
3. Tara - pociąg osobowy po przejeździe kibiców.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Euro 2012 - przygotowania i co po nich zostanie
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopada 2008, 22:52:39 »
A'propos dużych prędkości:
Strona 6
Strona 10
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Euro 2012 - przygotowania i co po nich zostanie
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Listopada 2008, 11:32:56 »
PLK planuje remonty na niektórych trasach. Tutaj można się coś dowiedzieć: http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=14