Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Trawa:)

<< < (5/7) > >>

Piotrek:
Ja jak zrobiłem tą trawę to scn mi sie nie uruchamia...

Bart:

--- Cytat: "Sm42" ---Wszzystko działa już tak jak powinno.Mam tylko jeden problem:gdy oteksturuje trawką spory kawałek terenu, to w symku zamiast zieleninki jest kolor biały, mleczny.Oto link jak to wygląda:
http://www.lukasz.strony.pl/ojej.jpg
Wiecie jak na to zaradzić?
--- Koniec cytatu ---


Jeśli oteksturowałeś i w maxie się pojawiła to znaczy że nie ma tej tekstury w katalogu TEXTURES w symku tylko jest gdzieś indziej. Po exporcie nie są przypisywane ścieżki do tekstur --> jeśli nie ma ich w głównym katalogu tekstur to nie zostaną wyświetlone chyba że się dopisze np.:
Oto część "węgla" z węglarki po exporcie z maxa (plik Coal.t3d --> z EAOSA)

--- Cytuj ---Parent: none
Type: Mesh
Name: Plane01
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 250.0 250.0 250.0
 Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: CoalFine1.BMP
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.000581086 0.0033064 2.90929 1.0
NumVerts: 192
1
-1.30006 -5.45512 0.127963    0.000299817 0.376124
-1.30006 -7.17349 0.0    0.000299728 0.00149882
--- Koniec cytatu ---


Węgiel wyświetli się jako biały (nieoteksturaowny). Jeśli chcemy podać ścieżkę tekstury to musimy edytować ten plik i dodać:

--- Cytuj --- Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: materials/CoalFine1.BMP
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0

--- Koniec cytatu ---


Gdyż tam jest właśnie teksturka węgla. Tak samo się robi z budynkami i trawą.

Paul:

--- Cytat: "Sm42" ---Wszzystko działa już tak jak powinno.Mam tylko jeden problem:gdy oteksturuje trawką spory kawałek terenu, to w symku zamiast zieleninki jest kolor biały, mleczny.Oto link jak to wygląda:
http://www.lukasz.strony.pl/ojej.jpg
Wiecie jak na to zaradzić?
--- Koniec cytatu ---


Raz miałem podobny problem, i rozwiązanie było takie: kiedy jest gęsta mgła to pod pewnym kątem patrzenia kamery trawa po prostu "znika" (taki mały bug). Efekt ten nasila się jeżeli siatka terenu jest luźna.

Sm42:
Ale to się dzieje tylko jak oteksturuje większy kawałek terenu.Gdy jakiś mały wszystko jest OK :(

Quark-t:
To rób mniejsze trójkąty przez dodanie kilku linii przed wykonaniem delanuaya. Pomaga.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod