Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Trawa:)

(1/7) > >>

Paul:
No tak.... Ja sie ciesze że w końcu udało mi się zrobić siatkę terenu, i znów mam problem. Otóż jak mówiłem wygenerowałem tą siatkę, oteksturowałem ją trawą, chcę to wszystko wyeksportować do formatu *.scn a on mi tu przy eksporcie wywala "-- Runtime error: Mesh has no TVFaces". Kurcze znowu coś skopałem chyba...

W związku z tym mam wielką prośbę: jeśli ktoś by mógł napisać "instrukcję tworzenia trawy dla początkujących":)) ponieważ w 3DS dopiero zaczynam i ledwo się w tym orientuje, tak dużo wszędzie różnych opcji i przycisków...

Bart:
Mi z tego komunikatu ciężko wywnioskować... co jest grane (niby zrobiłeś wszystko jak należy, ale może zrobiłeś błąd gdzieś po drodze). Opisze od początku jak to się robi ale ostrzegam że piszę to z głowy bo nie mam jak sprawdzić.

Będzie odrazu dla wszystkich co coś chcą tworzyć:
1.Uruchamiamy 3ds/wgrywamy skrypty
2.Wybieramy z Menu górnego Create --> Shapes --> Line bądź z menu bocznego
3.Rysujemy linie jedną dowolnie łamaną, ale taką żeby się zamkneła (wyskakuje na końcu komunkikat -->odp.YES)
4.Zaznaczamy zamkniętą linię i wybieramy z Scenery Desinger opcję (nie pamiętam jak się pisze) Dealnuey Mesh i Make)
5.Pojawiają się trójkąty (siatka).Zaznaczamy nowy objekt i wciskamy klawisz 'm' --> material
6.Zaznaczamy wolną kulę i wciskamy na mały kwadracik (jeden z trzech) na którym widnieje literka M (te kwadraciki są trzy w kolumnie i to jest środkowy)
7.Pojawi się nowe okno i z samej góry wybieramy BITMAP i podajemy ścieżkę do tekstury trawy)
8.Po zatwierdzeniu powinna trawać pojawić się na jednej kuli (tej którą wybraliśmy). Teraz przeciągamy teksturę (tak samo jak plik/folder) na nasz obiekt. Wyłączamy okna i z menu górnego wybieramy (uwaga nie pamiętam nazw) Cordinates UWV coś takiego... i musimy wybrać UWV MAP.
9.Zmieni nam to okno po prawej stronie na takie z cyferkami. X Y Z. Teraz te wszystkie wartosci dzielimy przez 3 (np.na kalkulatorze windołowym) i wpisujemy odpowiedni w rubryki poniżej uzyskane wartości.
I to chyba tyle. Powinno dać ładną trawkę.

Paul:
Zrobiłem wszystko od początku i pomogło - dzięki. Powodem błędu było zapewne to że nie zastosowałem UWV Map. Jak tego nie dam to problem się powtarza.

Paul:
Hmm... a co właściwie daje UWV Map?
Warto by wiedzieć co to jest:D

McZapkie:
UVW Map sluzy do mapowania tekstury na obiekcie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod