Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Trawa:)

<< < (3/7) > >>

Bart:
Ja pamiętam że pod Gmax to chyba nie działało. Nie chodzi tu o export jak to mówi McZapkie tylko rzeczywiście nie pojawiała się siatka trójkątów.
Jednak tego nie sprawdziłem, ale McZ. może ma na myśli to że trawa powstaje w exporcie tzn. wciśnij MAKE i potem F11 i tam może będzie trawa. Tamto musisz wtedy skopiować do pliku scenerii :)

McZapkie:
Sprawa jest taka: do robienia delanuay służy zewnętrzny program - skrypt eksportuje dane, odpala plik bat z tym programem, program coś tam liczy i wypluwa wynik na dysk, a skrypt to wczytuje z powrotem.
ak to działa w 3dsmax. Pod gmax trzeba to zrobić ręcznie, niestety nie mam go zaintalowanego żeby sprawdzić szczegóły, jest na starym dysku gdzies w szufladzie.

Ale Marcin ma źródła tego programiku chyba - może ktoś się zaznajomi ze skryptami do max/gmax i przepisze ten algorytm z c++ na język skryptowy, to chyba nie jest jakiś bardzo zaawansowany program?

Byłoby to bardzo wskazane, ponieważ nowy edytor będzie uzywany do kładzenia torów, budynków itp na trawie - ale trawa musi być WCZEŚNIEJ zamodelowana - edytor nie będzie umożliwiał modelowania trawy ani niczego innego bo musiałby to być klon programu 3dsmax.

Tak więc trawę trzeba zawsze będzie jakoś zrobić wcześniej - bez niej nie da się chyba osadzić obiektów (dzięki nebulowej detekcji kolizji obiekty ląduja na trawie, potem mozna dopasować wysokość).

Marcin_EU:

--- Cytat: "McZapkie" ---
Ale Marcin ma źródła tego programiku chyba - może ktoś się zaznajomi ze skryptami do max/gmax i przepisze ten algorytm z c++ na język skryptowy, to chyba nie jest jakiś bardzo zaawansowany program?

--- Koniec cytatu ---

zrodla na http://www-2.cs.cmu.edu/~quake/triangle.html

midak:
Jesli nie zrobisz UVM Map to wlasnie pojawia sie ten problem "mesh has not..." ja tez po dlugiej drodze doszedlem do tego ze trzzeba tego dlla zmienic nazwe tzn. bez koncowki ...mt.dll

Piotrek:

--- Cytat: "Bart" ---Mi z tego komunikatu ciężko wywnioskować... co jest grane (niby zrobiłeś wszystko jak należy, ale może zrobiłeś błąd gdzieś po drodze). Opisze od początku jak to się robi ale ostrzegam że piszę to z głowy bo nie mam jak sprawdzić.

Będzie odrazu dla wszystkich co coś chcą tworzyć:
1.Uruchamiamy 3ds/wgrywamy skrypty
2.Wybieramy z Menu górnego Create --> Shapes --> Line bądź z menu bocznego
3.Rysujemy linie jedną dowolnie łamaną, ale taką żeby się zamkneła (wyskakuje na końcu komunkikat -->odp.YES)
4.Zaznaczamy zamkniętą linię i wybieramy z Scenery Desinger opcję (nie pamiętam jak się pisze) Dealnuey Mesh i Make)
5.Pojawiają się trójkąty (siatka).Zaznaczamy nowy objekt i wciskamy klawisz 'm' --> material
6.Zaznaczamy wolną kulę i wciskamy na mały kwadracik (jeden z trzech) na którym widnieje literka M (te kwadraciki są trzy w kolumnie i to jest środkowy)
7.Pojawi się nowe okno i z samej góry wybieramy BITMAP i podajemy ścieżkę do tekstury trawy)
8.Po zatwierdzeniu powinna trawać pojawić się na jednej kuli (tej którą wybraliśmy). Teraz przeciągamy teksturę (tak samo jak plik/folder) na nasz obiekt. Wyłączamy okna i z menu górnego wybieramy (uwaga nie pamiętam nazw) Cordinates UWV coś takiego... i musimy wybrać UWV MAP.
9.Zmieni nam to okno po prawej stronie na takie z cyferkami. X Y Z. Teraz te wszystkie wartosci dzielimy przez 3 (np.na kalkulatorze windołowym) i wpisujemy odpowiedni w rubryki poniżej uzyskane wartości.
I to chyba tyle. Powinno dać ładną trawkę.
--- Koniec cytatu ---


przy tym make mesh, wyskuje blad can-t file reading...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod