Ankieta

Jak zmienić nazwy katalogów? (Przykładowo:)

EU07, EU07_v2, EU07_v3
7 (17.1%)
EU07, EU07_v1, EU07_v2, EU07_v3
3 (7.3%)
EU07_v1, EU07_v2, EU07_v3
13 (31.7%)
EU07, EU07_2, EU07_3
1 (2.4%)
EU07, EU07_1, EU07_2, EU07_3
0 (0%)
EU07_1, EU07_2, EU07_3
3 (7.3%)
EU07, EU07_05, EU07_07 (rok)
1 (2.4%)
EU07_04, EU07_05, EU07_07 (rok)
4 (9.8%)
EU07, EU07_A, EU07_B, EU07_C
1 (2.4%)
EU07_A, EU07_B, EU07_C
1 (2.4%)
(inne - napisz jakie)
1 (2.4%)
(nie zmieniać - niech będą takie, jak są w paczkach)
6 (14.6%)

Głosów w sumie: 38

Autor Wątek:  Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP  (Przeczytany 13178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« dnia: 05 Lipca 2008, 03:00:01 »
Może w niezbyt szybkim tempie, ale zmierzam do zrobienia instalatora paczek. Instalator ma składać coś w rodzaju paczki całościowej poprzez instalowanie pojedynczych paczek. Czyli uruchamiamy moduł instalatora, wchodzimy na zakładkę Tabor, wybieramy typ pojazdu (np. ED72), a instalator pobiera skrypt instalacyjny z serwera danych, sprawdza już zainstalowane pliki, pobiera brakujące paczki, których nie znajdzie na naszym dysku, a następnie rozpakowuje pliki do odpowiednich katalogów.

No i tu jest problem z odpowiednimi katalogami. Niektóre pojazdy istnieją w kilku, niezgodnych ze sobą, wersjach. W perspektywie może to dotyczyć każdego pojazdu, bo zawsze można zrobić lepsze modele i tekstury dające więcej szczegółów i możliwości konfiguracji. Nazwy katalogów nadawane przez autorów mają różną konstrukcję, przez co trudno zorientować się, co jest czym. Teoretycznie można by trzymać wszystkie wersje w jednym katalogu, bo często używane są wspólne tekstury (np. wózków), ale wtedy trudno będzie się pozbyć jednej z wersji, która nie będzie się nam podobać.

I tu mam prośbę do wszystkich, którzy są lepiej zorientowani w taborze, niż ja, aby wypowiedzieli się co do ujednolicenia nazewnictwa katalogów. Kolega @Class66 zaproponował taką strukturę (z tym, że np. SU45spec jest do wyrzucenia).


Czy stosować nazwy fabryczne, czy inwentarzowe PKP? (Lepiej się ograniczyć do jednych, w miarę możliwości.)

Jakiego typu przyrostek dodawać do tej nazwy? (Można takie: _v2, _2, _A, _08. Lepiej nie używać _NEW, bo zawsze może powstać jeszcze nowsz wersja.)

Czy do wszystkich katalogów dodać _v1, bo jest możliwość, że do wszystkiego powstaną nowe modele? Czy pozostawić katalog bez przyrostka, jako pierwotny? (Z teksturami w niskiej rozdzielczości i modelami z lat 2002-2004. Docelowo nie byłby on instalowany, chyba że użytkownik preferuje większą ilość FPS niż wygląd taboru.)


Dla uproszczenia odpowiedzi dodałem ankietę. Proszę nie sugerować się kolejnością opcji - jest ona przypadkowa.

Oczywiście starter będzie wyposażony w mechanizm automatycznej zmiany nazwy katalogu w scenerii. Tak więc zmiany nazw katalogów będą jedynie formalnością, ułatwiającą segregowanie tekstur i różnych kabin. Użytkownik będzie mógł wybrać, które wersje pojazdów chce używać i tylko te będą instalowane - ale zawsze w katalogach o nazwach odpowiednich dla wersji.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2008, 04:06:49 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lipca 2008, 09:26:31 »
A gdyby dać tak:

NAZWA_AUTOR_ROK_WERSJA

np:

2e_ep08015_07_V1
2e_ep08015_08_V2

eaos_oloeu_03
eaos_kakisz_04

eu07_oloeu_03
eu07_bart_04
eu07_sakorius_08
itd...

Opcjonalnie mozna dac za autorem rok o ile go znamy i wersje. Mozna tez wywalic cały stary tabor, jednak ja u siebie trzymam wszystko co kiedykolwiek wyszlo.

Przy okazji wiesz z czym bedzie sie to wiazalo? zmiana wpisow we wszystkich sceneriach jakie kiedykolwiek wyszly i nie tylko w scn ale tez w incach skladow dla kazdego pojazdu osobno. A wiec kupa pracy. Ciekawe czy znajda sie chetni nie na zmiane nazw katalogow ale na dlubanie we wszystkich sceneriach.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2008, 09:43:58 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lipca 2008, 10:30:37 »
Osobiście w swojej MaSzynie, gdy mam dodatek który ma dwie wersje (starą, lub nową) używam końcówek v1 itd. Jest to o wiele wygodniejsze (no może poza wywaleniem starszej wersji dodatku ;)). Np. EU07 (wersja EU używana na wszystkich sceneriach gdzie pociągi są prowadzone przez AI), EU07v2 (moja własna paczka gdzie są podzielone loki), EU07v3 (paczka kolegi @Ajusto). Uważam że ten sposób jest owiele lepszy. :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lipca 2008, 10:42:53 »
Ja głosuję na rok -> rzadko kiedy wychodzą dwa modele tego samego pojazdu w tym samym roku i ogranicza nas rok 2101, a nie ostanie w alfabecie Z (jak w przypadku literek).

Co do nazw katalogów, to odpowiedź powinna być jedyna słuszna: w katalogu przewoźnika jego oznaczenia, czyli:
* dynamic/PKP/ST44;
* dynamic/DB/BR120;
* dynamic/RP/M62;
* dynamic/RŻD/M62.
Troszkę się niektóre pojazdy wymieszały i teraz już tak łatwo nie będzie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lipca 2008, 10:50:53 »
Do tego podzial na prywaciarzy i PKP przyklad:

3e_bohun
et21_olieu
et21_oloeu

itp.

YB a jak rozwiazesz przypadek np tekstury zagranicznej np niemieckiego gagara na model PKP? Będziesz tworzyl katalog DB i kopiowal pliki z pkp po to by byla niemiecka teksttura na polskim modelu gagara?
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2008, 10:57:56 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lipca 2008, 11:05:21 »
Mnożenie katalogów z każdym wydaniem czegoś nie jest najlepszym pomysłem. Osobiście preferowałbym tak: jeden "obiekt" (lok, wagon) - jeden katalog. Nazwa katalogu jak oznaczenie fabryczne. Nazwa pliku mmd/chk/t3d: modelarzwersja, dodatkowy xml (jeden na folder) z indeksem (coś a'la teksture.txt, plus zestawienie jak to sie może nazywać wg. systemu PKP lub nazywa się u prywaciarza).
Przydało by się też opracować pewną standaryzację mapowania tekstur, co uchroniło by przed problemami typu "tex mi nie leży". Co prawda zastosować tego wstecz było by praktycznie niemożliwością, ale na przyszłość mamy jeden problem mniej. Co do samego standartu jeszcze: wg. jednego wzorca mapowanie wszyskich  loków, może inny dla wszystkich wagonów, nad kiblami trzeba zbiorowej refleksji (podciągamy pod loki, wagony czy trzeci standart robić).

Na razie tyle, dziekuję za uwagę:)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Lipca 2008, 11:18:29 »
YB a jak rozwiazesz przypadek np tekstury zagranicznej np niemieckiego gagara na model PKP? Będziesz tworzyl katalog DB i kopiowal pliki z pkp po to by byla niemiecka teksttura na polskim modelu gagara?
Oczywiście, szczególnie że chk też jest inne.
Przydało by się też opracować pewną standaryzację mapowania tekstur, co uchroniło by przed problemami typu "tex mi nie leży".
Jest to prawie niemożliwe, gdyż ilość elementów charakterystycznych jest znaczna dla każdej serii z osobna (zrozumiałem, że jedno mapowanie na wszystkie loki, drugie na wszystkie wagony).
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2008, 11:50:05 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lipca 2008, 11:47:14 »
W sumie racja, yB. Pomysł z mapowaniem można uznać za niebyły.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca 2008, 14:58:40 »
Ogólnie chodzi o to, że jeśli ktoś sobie dodaje paczkę ręcznie, to może sobie je wgrać gdzie chce, pozmieniać nazwy, pozamieniać dźwięki na inne i jest OK. Ale do tego jest potrzebna pewna wiedza i świadomość tego, co się robi.

Jeśli paczki mają być instalowane automatycznie, to musi powstać jednoznaczne przyporządkowanie, że plik X z paczki Y trafia do katalogu Z (określonego z góry).

Ja raczej wstecznie nie dojdę do tego, kto robił model, żeby zapisać autora w nazwie katalogu. Poza tym efekt może być kombinowany - ktoś inny robi model, ktoś inny kabinę, ktoś inny łączy w całość, ktoś inny poprawia lub przerabia. Podobne trudności będą z datami, a także z numerami wersji - trzeba by arbitralnie przyjąć, że dany komplet (model, kabina, tekstury, poprawki) dostaje jakiś przyrostek do nazwy katalogu.

Być może dobrze by było trzymać wszystkie wersje EU07 (czy EN57) w jednym katalogu i dawać różne nazwy .mmd. Wiadomo, że nowy model wymaga oddzielnego .mmd, gdyż inny model musi być w innym pliku, a jego nazwa jest w .mmd. Problem w tym, czy stosować różne nazwy .mmd, czy różne katalogi.

Moim zdaniem, katalog powinien być oddzielny, gdy jest jakiś skok jakościowy w wykonaniu modelu. Wtedy możemy wyrzucić stary katalog, jeśli uważamy że np. jakość tekstur jest nieodpowiednia (np. ET22-671 z 2002 roku). Wtedy starter automatycznie pozamienia nam wpisy starych modeli na nowe. Albo, jeśli ktoś preferuje więcej FPS, nie instaluje sobie nowych modeli, a wpisy nowych zamienia na stare.

Czyli np. zostawić stary katalog EU07 z EU06, EU07, EP07, ET41 w stanie z 2004 roku, a nowsze dawać już do oddzielnych katalogów EU06_v2, EU07_2, EP07_v2, ET41_v2 (oczywiście zamiast _v2 może v2, albo _2, albo _06 - ale coś konkretnie trzeba się zdecydować).

Z drugiej strony, katalog pojazdu ma być kompletem. Czyli podczas instalacji nie wskazujemy instalatorowi paczki, tylko katalog-wersję, którą ma skompletować (w to wchodzą również dźwięki i najnowsze poprawki).


Na marginesie dodam, że mam zamiar zająć się optymalizacją modeli - tzn. sprawdzaniem, czy wierzchołki trójkątów się pokrywają (o ile mogą) i badaniem, z jakiej odległości poszczególne detale nie muszą być widoczne. Chcę też sprawdzić, czy da się model zastąpić prostą bryłą (10 do 30 trójkątów), obleczoną w teksturę, widoczną z odległości większej niż kilkaset metrów. Również byłyby poprawiane kolory świateł. Instalator będzie od razu wykonywał takie poprawki modeli (o ile lista poprawek będzie krótsza niż plik z modelem).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lipca 2008, 15:08:37 »
Tak na marginesie, ostatnio wydany model ET21 wygodnie jest podzielić na określone wersje kabin. ET21v1 dla pierwotnej wersji kabiny (chodzi o tą pierwszą dla rzeczywistego loka), ET21 (dla sputnika z obecną kabiną) i w końcu dla modelu z zezem czyli ET21v2 (dla zmodernizowanej kabiny).Taki podział jest weług mnie dobry, bo wiadomo w której paczce jest która kabina. Ewentualnie można dać takie nazwy jak ET21_old, ET21, ET21_mod, ale to już zależy od Ciebie @Ra ;)
Ogólnie zmiana nazw paczek z lokami będzie tym korzystniejsza, im bardziej czytelnie będą one nazwane. :)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Lipca 2008, 15:11:15 »
Ja uważam że nie ma co się bawić w dodawanie katalogów typu EU07v2 Eu07v3 itd tylko zapisywać nowszy model zamiast starego bo po co komu ileś katalogów z tą samą lokomotywą skoro będzie używał raczej tej najbardziej dopracowanej.
Nazwy katalogów też powinny być nazwami fabrycznymi lokomotyw żeby nie było problemów jak poszczególni przewoźnicy je innaczej oznaczają np. 201E  4E, 303E, 203E, M62 itp

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Lipca 2008, 15:30:18 »
...bo po co komu ileś katalogów z tą samą lokomotywą skoro będzie używał raczej tej najbardziej dopracowanej.
Inni tak inni nie... Np. ja nie. Nie pasuje mi takie coś, że na każdej scenerii mam taką samą kabinę siódemki(przykładowo siódemki:]). Mam z 7 wersji kabin EU/EP07 i mojego autorstwa i nie mojego jak np. kolegi @ST44-003 i używam wszystkich. Przecież w realu kabiny nie są "klonowane", że każda kabina jest w 110% identyczna. Ale to tylko moje zdanie, inni mogą się z tym nie zgodzić :]
Ja np. mam takie katalogi jak ET21cab1, ET21cab2 itd, a z EU/EP07 mam folder o nazwie EU07 i w nim mam wszystkie siódemki, które posiadam. Tak samo z kiblami (EN57) W jednym katalogu mam i zmodernizowane i stare wersje kabin @MKaczego. W moim dynamic/PKP trochę rzeczy mam pozmienianych ale przystosowane one są dla użytkowania przeze mnie:]
Koniec litanii xD
Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2008, 15:33:29 wysłana przez Ajusto »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Lipca 2008, 15:39:43 »
Fakt że nie ma 2 lokomotyw z takimi samymi kabinami a można by coś takiego zrobić jak teraz jest w paczce kabin Mkaczego że w jednym katalogu 201E są pliki różnych kabin taki układ jest dla mnie najbardziej przejrzysty

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Lipca 2008, 15:45:12 »
Nazwy katalogów też powinny być nazwami fabrycznymi lokomotyw żeby nie było problemów jak poszczególni przewoźnicy je innaczej oznaczają np. 201E  4E, 303E, 203E, M62 itp
Tutaj sie zgadzam w całej rozciągłości. Podobnie powinno być z wagonami, gdyż określenia typu Eaos, Eamos itp nie są jednoznaczne, natomiast np 412W, 412W, 601W już jednoznacznie określają typ wagonu (ukłon dla yB - dla mnie UIC nadal nie istnieje :P ). Do tego są przecież katalogi 'przewoznikow' (PKP, DB, można zrobić więcej jeśli potrzeba), które należałoby wykorzystać a nie wszystko wrzucać do /pkp :]
The Frog

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Lipca 2008, 18:16:10 »
Pewnie najlepiej by było podzielić pojazdy wg nazwy fabrycznej, a tekstury z kolei według przewoźników i okresu popularności malowań. Ale trudno to będzie zastosować dla katalogów.

Lista taboru będzie służyła do dodawania pojazdów do scenerii. Moim zdaniem najlepiej będzie podzielić na katalogi według przewoźników (i nazw nadawanych przez przewoźników, które są bardziej znane), niż nazw fabrycznych. Wadą takiego rozwiązania jest powtarzanie się modeli w katalogach przewoźników (np. EN57). Jednak pliki .chk, .mmd oraz tekstury wózków, czy nawet pliki do kabin itp. są niewielkie w porównaniu do rozmiarów obecnych tekstur. Może więc lepiej dzielić wg tekstur i nie przejmować się powtórzeniami plików?

Może oprócz nazw przewoźników w dynamic trzeba by dać nazwy producentów/projektantów i np. w katalogu PKP\ST44 (z teksturami) odwoływać się do plików w USSR\M62, zawierających model i tekstury detali? Nie wiem, czy takie krosowanie jest możliwe.

Nie chcę robić niepotrzebnych komplikacji, tylko znaleźć możliwie proste do zastosowania rozwiązanie. Cel jest taki: wypakować wszystkie paczki dotyczące taboru w sposób przejrzysty (podział na wersje modeli) i w miarę oszczędny pod względem miejsca. Nadpisywanie starych modeli nowymi nie wchodzi w grę, ponieważ np. nowy model jest lepszy, ale ma tylko jedną teksturę, albo nie ma kabiny.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Lipca 2008, 19:16:00 »
Może oprócz nazw przewoźników w dynamic trzeba by dać nazwy producentów/projektantów i np. w katalogu PKP\ST44 (z teksturami) odwoływać się do plików w USSR\M62, zawierających model i tekstury detali? Nie wiem, czy takie krosowanie jest możliwe.
Jest możliwe, ale tekstury z modelu się nie wczytują, może zacytuję logiemLoading - text model: dynamic\rzd\tem2\../../pkp/tem2/tem2a.t3d
Loading - texture: dynamic\rzd\tem2\#sprzeg.tga
Failed
Loading - texture: dynamic\rzd\tem2\telezka.bmp
Failed
Loading - texture: dynamic\rzd\tem2\kolopeln.bmp
Failed
Loading - texture: dynamic\rzd\tem2\klocekham.tga
Failed
Loading - texture: dynamic\rzd\tem2\metalfrictionpattern1.tga
Failed
Loading - texture: dynamic\rzd\tem2\tem2.tga
OK
i kawałek tem2a.mmd:models: ../../PKP/TEM2/tem2a.t3d
Symek nie robił poza tym większych problemów :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Lipca 2008, 21:42:41 »
Ja zgłaszam tylko 1 małą uwagę, w miare możliwości należy dążyć do jak najmniejszej liczby katalogów. W obecnej sytuacji zdaża się, że pliki tego samego pojazdu są zapisane w kilku różnych katalogach, bo maszyny różnią się niewielkimi szczegółami. Jako przykład podam model rumuna autorstwa Q. Loki różnią się tylko detalami, a wymagają 4 oddzielnych katalogów, jest to marnotrawstwo przestrzni na dysku. Dlatego moim zdaniem konieczne są 2 rzeczy: jasno ustalone zasady segregowania poszczególnych modeli, i zmiana podejścia twórców, tak żeby starali się swoimi modelami nie tworzyć niepotrzebnego bałaganu.

Proponuje nazywanie katalogów według typów fabrycznych, czyli 3E, 4E, 303E. Można nawet zrezygnować z podziału PKP, DB itd. Ważne aby wszystkie pliki modeli danego typu były tylko w tym 1 katalogu. W przypadku kolejnych wersji modelu katalogi powinny nazywać się np 3Ev2, 3Ev3 itd.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Lipca 2008, 22:04:07 »
Proponuje nazywanie katalogów według typów fabrycznych, czyli 3E, 4E, 303E. Można nawet zrezygnować z podziału PKP, DB itd.
Czyli zlikwidowanie katalogu dynamic\PKP i przerzucenie jego zawartości do dynamic, ew. dynamic\rail.

Ja zgłaszam tylko 1 małą uwagę, w miare możliwości należy dążyć do jak najmniejszej liczby katalogów. [...] Ważne aby wszystkie pliki modeli danego typu były tylko w tym 1 katalogu.
Jakaś argumentacja?
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2008, 22:08:31 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Lipca 2008, 22:47:19 »
Jest możliwe, ale tekstury z modelu się nie wczytują,
A gdyby tekstury w modelu też wpisać tak ../../pkp/tem2/#sprzeg.tga? Wiem, poprawianie wszystkich .T3D. (Może jak mi odbije, to zrobię...) Jest w tym jeszcze jakiś kosmiczny mechanizm pobierania wspólnych tekstur z textures...


Myślę, że można podsumować wyniki ankiety.

końcówki nazw:
_v(cyfra) - 23 głosy
_(cyfra) - 4 głosy
_(rok) - 5 głosów
_(litera) - 2 głosy
(inne) - 7 głosów - razem 41.

pozostawienie katalogu bez końcówki:
tak - 13 głosów
nie - 21 głosów
(inne) - 7 głosów, razem 41.

Uważam, że dolna kreska oddzielająca _ powinna być, aby odróżnić końcówkę od nazwy lokomotywy, dlatego nie umieściłem w ankiecie EU07v2. (Bo np. jest Lxd2 i jakby miało być Lxd2v2, to by było gorzej niż Lxd2_v2.)
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2008, 23:28:26 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Lipca 2008, 09:46:40 »
Cytuj
Cytat: Dolmio89  Lipiec 07, 2008, 21:42:41
Ja zgłaszam tylko 1 małą uwagę, w miare możliwości należy dążyć do jak najmniejszej liczby katalogów. [...] Ważne aby wszystkie pliki modeli danego typu były tylko w tym 1 katalogu.
Jakaś argumentacja?

Jak już pisałem zapewnia to oszczędność miejsca na dysku, podałem przykład rumuna: 4 katalogi w których 90% plików niczym się nie różni. Moim zdaniem spokojnie można to wrzucić do jednaego katalogu (oczywiście trzeba zmienić nazwy niektórych plików i wpisy w .t3d).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Lipca 2008, 18:59:37 »
Jest możliwe, ale tekstury z modelu się nie wczytują,
A gdyby tekstury w modelu też wpisać tak ../../pkp/tem2/#sprzeg.tga? Wiem, poprawianie wszystkich .T3D. (Może jak mi odbije, to zrobię...) Jest w tym jeszcze jakiś kosmiczny mechanizm pobierania wspólnych tekstur z textures...
Tekstury są sprawdzane najpierw w katalogu z modelem, a potem w textures pod tą nazwą(ścieżką) - tabor/sprzeg.tga odwołuje się do textures\tabor\sprzeg\tga. Co do kropeczek w nazwach tesktur -> sądzę, że symek to powinien łyknąć, teraz jestem zmęczony po objeździe, więc sprawdzę potem (chyba że nie trzeba).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Lipca 2008, 20:13:21 »
Witam,
ja bym proponował, żeby nie było z góry ustalonej nazwy katalogu, tylko, żeby instalator pytał użytkownika o nazwę.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Października 2008, 22:21:59 »
Chciałbym prosić o pomoc w podziale taboru na wersje. Ja nie bardzo się orientuję w dostępnym taborze. Planuję w listopadzie uruchomić stronę pobierania dodatków wraz ze skryptami instalacyjnymi, a te muszą mieć ściśle określony katalog do ich wypakowania (z różnych paczek w to samo miejsce). Pytanie użytkownika o nazwę katalogu nie wchodzi w grę, bo potem trudno będzie ustalić, gdzie ma być wrzucona np. nowa tekstura.

Podstawą podziału na wersje jest model zewnętrzny i mapowanie tekstury - nowy model, inne mapowanie - kolejna wersja. Link do wstępnego podziału jest podany w pierwszym poście. Zarówno stare jak i nowe wersje mogą być modernizowane poprzez zmiany w skryptach instalacyjnych - np. dodatkowe parametry w chk.

Co do nazw katalogów, proponuję pisać dwucyfrowy numer wersji, po kropce i literze v, czyli:
EU07.v01
EU07.v02
EU07.v03

Docelowo paczka całościowa lub bazowa będzie zawierała tylko jedną wersję. Ale  będzie sobie można doinstalować inne wersje w razie potrzeby.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Października 2008, 22:23:14 »
Na sobotnią noc czyli naszą ulubioną porę pracy, będzie gotowe.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Października 2008, 18:04:00 »
Kwestia podziału pojazdów na wersje jest nadal aktualna...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Października 2008, 06:57:11 »
Cytuj
Być może dobrze by było trzymać wszystkie wersje EU07 (czy EN57) w jednym katalogu i dawać różne nazwy .mmd. Wiadomo, że nowy model wymaga oddzielnego .mmd, gdyż inny model musi być w innym pliku, a jego nazwa jest w .mmd. Problem w tym, czy stosować różne nazwy .mmd, czy różne katalogi.

Tutaj moja uwaga dotycząca EZT, ja swego czasu dawałem różne nazwy chk i mmd np. zamiast 6ba 7ba. Skutek był taki, iż nieprawidłowo wyświetlały się przedsionki, gdyż exe z automatu je dawał, bo gdzieś miał tam zapisane "jeśli 6ba to coś tam". Można poprzez dodanie jakiegos wpisu w mmd dotyczącego przedsionków zrobić tak, żeby było ok, ale to wymaga dodawanie wpisu w mmd. Tak więc lepiej chyba EZT trzymać w oddzielnych katalogach, a w każdym katalogu 6ba itd.

Co do nazw katalogów, to proponuje jakieś cyferki, a jedynie w środku jakiś txt, który opisywałby, jeśli to możliwe, autora i inne informacje. Dla obecnych i znających temat maszynowców po nazwie katalogu wiedzą "czyj" to model i "co się z tym je", ale co to może interesować nowego usera. Dla niego ważne są: jakość, fpsożerność, różnorodność i te informacje powinny być gdzieś w txt + jakiś screen modelu i kabiny.

Następna kwestia: konsekwencja.

mam dwa katalogi z EU:
1)EU07
2)EU07_new

W jednym i drugim katalogu mam różne modele EU. Można porozbijać katalogi i każdy typ EU miałby swój katalog. Zaleta: porządek, wada: miejsce na HDD

Zmieniam katalog 1 na EU07_v01, 2 na EU07_v02. Niby wersje są, ale jakiś taki nieład i te wersje mówią tylko tyle, że V01- stare wersje, V02-nowe wersje. Ponadto nie wiem jak Wy, ale u mnie w E07 i w EU07_new mam także ET41 i w związku z tym trzymając się porządku powinno się je wydzielić.

Reasumując: albo powydzielać dokładnie na wersje i typy do każdego oddzielnego katalogu- efekt: porządek i dużo zajętego miejsca na HDD, albo tak trochę pośrednio: nie dzielić tak dokładnie na typy- efekt: mniejszy porządek, mniej zajętego miejsca na HDD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Października 2008, 15:32:37 »
W zasadzie to nie ma większych przeszkód, żeby EP07,EP08 i ET41 trzymać razem z EU07, a EN71 razem z EN57, o ile tak się da. Przynajmniej w wersjach, w których jest dużo wspólnych plików. Ale najwięcej zajmują tekstury i powtórzenie kilkunastu małych plików wspólnych nie jest chyba dużym problemem. Zawsze można też dać je do textures\tabor.

Wersje mają być głównie na użytek instalatora paczek, który mając paczkę z teksturą będzie wiedział, do którego katalogu ją wrzucić. Numerki byłyby konkretnie przyporządkowane i byłoby to opisane, kto zrobił v01, a kto v02. Np. są 54 paczki do EU07, ale ile tam jest modeli i które tekstury na który model, to pojęcia nie mam.

Powinno być tak, że jak mi się jakiś model nie podoba, to wyrzucam cały jeden katalog i nie ma. (A starter pozamienia wpisy na to, co jest.) Z tego wynika, że nie powinno być zależności pomiędzy katalogami. Przy okazji mogę wyrzucić wszystkie paczki zawierające dodatki do niechcianego modelu i nigdy potem nie ściągać ich przypadkiem.

Trudno też powiedzieć, że powinien być jeden słuszny, wybrany model, z najlepszymi teksturami. Ja np. chciałbym zrobić dużą scenerię z maksymalną ilością jeżdżącego taboru - a jak on wygląda w szczegółach i czy są super jakości tekstury do niego, to nie jest dla mnie ważne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Października 2008, 15:47:15 »
Cytuj
a EN71 razem z EN57
No dobra, a co z tymi przedsionkami?
Jeden i drugi model mają nazwy 6ba, 6bb, 6bs. Chyba, że dodasz ten wpis w mmd dotyczący przedsionków.
Cytuj
Trudno też powiedzieć, że powinien być jeden słuszny, wybrany model, z najlepszymi teksturami. Ja np. chciałbym zrobić dużą scenerię z maksymalną ilością jeżdżącego taboru - a jak on wygląda w szczegółach i czy są super jakości tekstury do niego, to nie jest dla mnie ważne.


No właśnie, ja tak robię, iż do AI staram się dawać modele gorsze a zyskuje na fps. Dlatego napisałem, iż jakieś info "co to za zwierze" przyda się.

Cytuj
Powinno być tak, że jak mi się jakiś model nie podoba, to wyrzucam cały jeden katalog i nie ma.
No ok, a co z tym?
Cytuj
W zasadzie to nie ma większych przeszkód, żeby EP07,EP08 i ET41 trzymać razem z EU07, a EN71 razem z EN57, o ile tak się da.
Albo, albo.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Października 2008, 17:32:56 »
Jeśli będą różne lokomotywy w jednym katalogu (ET41 w EU07), to jak wylatuje katalog, to wtedy wszystko w nim i bez możliwości, że EU07 żegnamy, a ET41 zostaje. (Dało by się tak zrobić, ale to trochę komplikuje.) Jednak lepiej, żeby były w oddzielnych katalogach. A wspólne tekstury dać do textures\tabor.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Porządkowanie podkatalogów w dynamic\PKP
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Października 2008, 19:10:35 »
Cytuj
A wspólne tekstury dać do textures\tabor.

To rodzi pewne komplikacje:
1)
Cytuj
Powinno być tak, że jak mi się jakiś model nie podoba, to wyrzucam cały jeden katalog i nie ma.
Cytuj
Przy okazji mogę wyrzucić wszystkie paczki zawierające dodatki do niechcianego modelu i nigdy potem nie ściągać ich przypadkiem.

Jeżeli będą tekstury wspólne, to będziesz musiał kontrolować, czy wyrzucając model ma sens pozostawienia jakieś tekstury w  textures\tabor. Innymi słowy kontrola, czy na HDD pozostał jakiś model używający tej tekstury, czy nie. Jeśli tak, pozostawia teksturę, jeśli nie, usuwa teksturę.

2)Być może trzeba będzie mądrze żonglować teksturami tzn. zmieniać nazwy tekstur i odwołania do nich w t3d, bo może okazać się, iż dana nazwa tekstury w tym katalogu istnieje, a zawiera co innego, niż modele, które chcemy rozbić.