Autor Wątek:  Obracanie modelu  (Przeczytany 2484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Obracanie modelu
« dnia: 15 Września 2008, 18:40:53 »
Witam,
ostatnio zacząłem trochę oświetlać wagony. Robię to kopiując główny model i wstawiając go na końcu pliku t3d. Jeden model ma SelfIllum: true i bmp, a drugi SelfIllum: false, i tga z przezroczystymi oknami. Ale gdy uruchomiłem na eszelonie (tam testuję wagony w nocy) bohuna zobaczyłem taki widok:

Co jest nie tak i co trzeba zrobić, żeby się obrócił o 90 stopni? Przy jakimś wagonie z 1xxa packa było to samo.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obracanie modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Września 2008, 19:00:45 »
Robię to kopiując główny model i wstawiając go na końcu pliku t3d.


Janek, zrób tak:

Wpis na pudło z bmp, SelfIllum: true
Wpis na pudło z tga, Selfillum: false

Tylko niech wpis będzie na samo pudło wagonu.
A nie klonowałeś aby całego wpisu t3d włącznie z wózkami i sprzęgiem?

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Obracanie modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Września 2008, 19:04:50 »
Nie, tylko pudło. Ale o co chodzi?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obracanie modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Września 2008, 19:17:32 »
Wrzuć *.t3d wagonu na wklej.org i podaj link. Przeanalizujemy sytuację.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Obracanie modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Września 2008, 19:45:51 »
Witam. No to może szybki kurs:
Cytuj
Parent: Pudlo
Type: Mesh
Name: Pudlo2
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 250.0 250.0 250.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: wew.tga
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
tak powinien wyglądać skopiowany wpis pudła, tak żeby było ono w poziomie. Inna sprawa to to, że na teksturze z selfillum: true powinny być zostawione same okna, a reszta powinna być przezroczysta, bo inaczej powstaje dość nieciekawy efekt. Jeśli dobrze wszystko zrobisz to będzie wyglądać tak:

zrobione w 5 minut;)
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2008, 19:47:52 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod