Autor Wątek:  Wydajność, skalowalność  (Przeczytany 9011 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Wydajność, skalowalność
« dnia: 13 Września 2008, 21:16:50 »
Interesuje mnie, jak wygląda wydajność symulatora na najnowszych konfiguracjach sprzętowych oraz jak symek skaluje się w stosunku d procesora i kart graficznych (również SLI/CF).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Września 2008, 13:17:49 »
Od miesiąca MaSzyna pracuje u mnie na systemie Windows XP Professional SP2 PL, z procesorem CoreDuo E8400 3GHz(nie podkręcany),płycie głównej Asus P5QE, 2 x 1GB RAM Kingmax Dual (1066MHz), kartą grafiki Ati Radeon HD4870 Sapphire (512MB pamięci GDDR5, nie podkręcana), dysku twardym Seagate 500GB (16MB cache) Serial ATA2 i monitor EIZO S1931 (rozdz.1280x1024 32bit). Parametry obrazu:8x Antyaliasing, 16x filtrowanie anizotropowe i optymalizacja sterownika pod kątem jakości obrazu. Sterownik Catalyst 8.7.
Wyniki wydajności FPS :
Całkowo - zadanie na SN61, min FPS 56, max FPS 120 (avg 88 FPS)
Bałtyk - zadanie na SM31, min FPS 31, max FPS 95 (avg 63 FPS)
Drawinowo  - zadanie na EP09, min FPS 28, max FPS 112 (avg 70 FPS)
Quark - zadanie z SU46, min FPS 40, max FPS 165 ( avg 102 FPS)
Wybrałem, te najbardziej moim zdaniem skomplikowane scenerie i używałem w  nich taboru nowszego niż ten, który dostępny jest w paczce dostępnej na serwerze @Krzyska 626. ( SU46 autorstwa Sakoriusa i Profety, EU07 Barta, ET22 Profety )
Jeśli coś jeszcze mam sprawdzić proszę pisać. Chętnie przetestuję:)

P.S. Ciężko określić czy symulator korzysta z jednego czy dwóch rdzeni. Obciążenie procesora wg menedżera zadań to ok 55%, więc jakby jeden pracował pełną parą, a drugi delikatnie mu pomagał.Na pewno na szybkość działania symulatora największy wpływ ma zegar procesora, ciężko powiedzieć co następne czy RAM, czy karta grafiki.Bo na szybkich pamięciach - takich jak moje 1066MHz - widać wyraźnie jak bardzo skraca się czas ładowania scenerii. Porównywane z procesorem CoreDuoE8200 i 2x2GB OCZ 800MHz, karta grafiki GeForce 8800GT, płyta główna Gigabyte na chipsecie p35, twardy dysk Hitachi 250GB, gdzie np Quark ładuje się o ok 30-40s dłużej niż na moim komputerze. Dobrym sprawdzianem dla komputera jest Linia 61 autorstwa Bohuna, tam czas ładowania się scenerii na moim komputerze wynosi ok 3min na moim komputerze, podczas gdy na tym słabszym, aż 5min.

EDIT:
@Żuk postąpiłem jak pisałeś.Efekty? Bez zmian, różnica w czasie wczytywania scenerii to ok 3 do 5 s na niekorzyść jednego procesora. Wyniki FPS na niezmienionym poziomie.
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2008, 00:11:10 wysłana przez motonita2002 »

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Września 2008, 21:05:01 »
Spróbuj ręcznie wyłączyć jeden rdzeń i  zobacz czy coś się zmieni w fps.
Instrukcja wyłączenia 1 rdzenia w XP:
1) crtl+alt+delete
2) wybrać zakładkę "Procesy"
3) znaleźć na liście "explorer", kliknąć prawym przyciskiem myszy następnie "ustaw koligację" i odznacz CPU0 lub CPU1.

Dla mnie w niektórych grach po wyłączeniu jednego z rdzeni wydajność się zwiększa, ale w symku tracę na tym około 7 fps.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Września 2008, 15:25:55 »
ale w symku tracę na tym około 7 fps.
7 z ilu?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Września 2009, 13:10:56 »
Taki ogrzew będzie, ale sprawa aktualna. Zwłaszcza chodzi mi o rozwiązania (porównania) z kilkoma kartami graficznymi.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Września 2009, 16:14:46 »
Taki ogrzew będzie, ale sprawa aktualna. Zwłaszcza chodzi mi o rozwiązania (porównania) z kilkoma kartami graficznymi.

Co masz na myśli?? W jaki sposób mogę okazać swoją pomoc?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Września 2009, 16:24:09 »
Możesz sprawdzić, jak chodzi symulator w rozwiązaniu SLi/CrossFireX, czyli na jednym, dwóch (a jak masz, to nawet na trzech i czterech) rdzeniach graficznych.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Września 2009, 22:03:29 »
Symulator jest napisany na procesor jednordzeniowy i napewno wykorzystuje tylko jeden rdzeń. Ale drugi rdzeń może obsługiwać pozostałe funkcje.
Obecnie stosowane procesory GPU na kartach graficznych przetwarzają obraz bez udziału procesora CPU. Do tego 512 MB pamięci na karcie graficznej.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Września 2009, 23:02:12 »
Obawiam się, że chyba nie zrozumiałeś… Bardziej obrazowo dam taki przykład: Radeon HD4850 vs 2xRadeon HD4850 vs Radeon HD4850X2 vs 2xRadeon HD4850X2 (odpowiednio 1, 2, 2, 4 GPU). Oczywiście interesuje mnie wydajność produktów różnych producentów chipów w różnych ustawieniach.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Listopada 2009, 20:37:19 »
AMD PHENOM II x3 720 (black edition) 2.8
4gb ddrIII
Gigabyte MA770-UD3P
(Niestety) Vista (niestety) 32bit
Samsung Spin point F1-500gb
Ati Radeon HD4870 Gigabyte (1024 GDDR5@ 650/1050mhz)


Dopiero teraz przekonałem się, jak drastycznie potrafi spaść FPS (niezoptymalizowanie WIECZNE exe)
Średnio- ok.92,7FPS (łączone ze wszystkich scenerii)
Minimalnie- (NAPRAWDE) 26FPS (o 60-70 za mało)
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2009, 20:53:42 wysłana przez Wdowa94 »
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Listopada 2009, 21:28:46 »
Masz jeszcze raz taki drogi procesor jak ja. Mam E6300.
Masz trzy razy droższą kartę graficzną i dwa razy więcej ramu niż ja.
Coś jest nie tak z Twoim sprzętem, lub źle zainwestowałeś.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2009, 21:47:35 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Listopada 2009, 21:41:32 »
A kolega zapisywanie informacji do pliku log.txt ma wlaczone? Jesli tak, po wylaczeniu wydajnosc powinna zdecydowanie wzrosnac.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Listopada 2009, 15:57:51 »
A kolega zapisywanie informacji do pliku log.txt ma wlaczone? Jesli tak, po wylaczeniu wydajnosc powinna zdecydowanie wzrosnac.

U mnie jest tak samo jak mam ustawione log.txt to mam ok 2 FPS.
Po wyłączeniu na sprzęcie: AMD Athlon 7750 (2,7Ghz) 2 Gb ramu 1066Mhz, na zintegrowanej karcie GeForce 8300 ok 30-60, czasem spadnie do 20.

Obecnie zakupiłem: GeForce with CUDA GTS 250 Asus 512MB
Jeszcze dokładnie nie miałem czasu na wytestowanie. Ale tak ponad 100Fps leci bez problemu, oczywiście nie cały czas...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1065
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 487
Odp: Wydajność, skalowalność
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Grudnia 2012, 18:46:52 »
Wątek dawno nie był poruszany, ale pozwolę sobie na kilka moich uwag. Niemal od samego początku istnienia MaSzyny, a więc już ładne parę lat "katowałem" i nadal "katuję" mój stary sprzęt: WinXP, SP3, Intel Celeron 1100MHz, 512 RAM, GeForce2 MX/MX400.
Efekty nie są za ciekawe, ale jeśli zmodyfikuję poważnie nawet skomplikowane scenerie (wyrzucenie i redukcja taboru, otoczenia, budowli) wraz z ustawieniami wydajności karty to mam zaledwie kilkanaście FPS i tyle, ale da się prowadzić wiele składów. Wiele traci się na tym jeśli chodzi o komfort jazdy i realizm, ale przynajmniej coś tam próbowałem w tym kierunku zrobić.

Ostatnio zainstalowałem PC2011 na sprzęcie: WinXP, SP3, Intel Corel Duo CPU E4500 2,2 GHz, 2,00 GB RAM, GeForce 8600 GT i efekty są takie (jak dla mnie super, bo jazda jest bardzo urealniona i komfort jest nieziemski!):
- na wszystkich trasach: 75 FPS
- na dużych stacjach: 37 - 55 FPS
- tunel: ok. 37 FPS.

Tak czy inaczej nawet te niecałe 40 FPS to jest super sprawa i nie odczuwam tego przy przejeździe przez stacje. Ogólnie więc w/w sprzęt daje max. możliwości 75 klatek/sekundę bez żadnego grzebania w ustawieniach kompa.
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2012, 18:49:35 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"