Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.

<< < (7/11) > >>

Żabek:

--- Cytat: Paul w 21 Września 2008, 21:16:08 ---
--- Cytat: Żabek w 21 Września 2008, 12:27:10 ---1, 2 - te tarcze to
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

--- Koniec cytatu ---

Oj tam, odrobinę za blisko wyszedł. I oczywiście już ktoś to musiał zauważyć :P Ta głowica jest dość upakowana, rozwinięcie na tory boczne było trudne do zrobienia - zobaczę na to jeszcze.

--- Koniec cytatu ---
Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P

Paul:

--- Cytat: Żabek w 21 Września 2008, 22:02:48 ---Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P

--- Koniec cytatu ---

Nie, masz rację - jeden rozjazd rzeczywiście wyszedł mi trochę przed krzyżownicą poprzedniego - na screenie ten lewy za najbliższą Tmką. A rozjazdy podwójne skupione może nie są zbyt często spotykane, ale zdarzają się wszędzie - w samym Bielsku B. Gł. jest ich 3 (jeszcze przy peronie 1a i przy dawnej MD).

Pozdr, Paweł

bohunIC:
Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd. Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;) Chociaż zauważyłem że o ile są duże odstępy między dużymi stacjami to symek jeszcze jako tako sobie radzi i nie ma dużej tragedii. Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery. Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić forty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości i z brzegu zapodać jakieś drzewa/modele dla rozmycia i zatuszowania plane. Efekt rewelacyjny a FPS wysoki. Przy czym na stacjach głównych trakcja LOW jako tga a na szlaku może być już ta ''lepsza'' i mamy całkiem niezłe rezultaty.

Gagarek:

--- Cytuj ---a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić forty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości i z brzegu zapodać jakieś drzewa/modele dla rozmycia i zatuszowania plane. Efekt rewelacyjny a FPS wysoki.
--- Koniec cytatu ---

Chyba chodzi Ci o takie coś jak zastosowane w Trainzie "tło" (jakieś tam pola, łąki, lasy, domki, miasta, fabryki itp. rozciągnięte właśnie na PLANE). Już myśleliśmy na forum o tym.... Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.

Paul:

--- Cytat: bohunIC w 25 Września 2008, 22:04:43 ---Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd.
--- Koniec cytatu ---

Sceneria powstała raczej jako ciekawostka, tworzona w edytorze który z założenia ma służyć mojemu symulatorowi SRK a dodatkowo został wyposażony w kilka bajerów typu wspomaganie wstawiania krzywych przejściowych, wygodna edycja profilu pionowego linii, projektowanie na tle ortofotomap itp. - gdybym to samo robił w 3DS to było by z tym 20x więcej roboty.


--- Cytat: bohunIC w 25 Września 2008, 22:04:43 ---Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;)
--- Koniec cytatu ---

Myślę że dużo można osiągnąć maksymalnie optymalizując obiekty, tekstury itp. A jak skończę (raczej nie prędko) to może już będzie SPT ;)


--- Cytat: bohunIC w 25 Września 2008, 22:04:43 ---Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery.
--- Koniec cytatu ---

Takich problemów nie będzie, bo o ile teren powstanie to na pewno nie tradycyjnymi metodami - torowisko, nasypy, wykopy będą automatycznie dopasowane do torów i potem połączone z bryłą terenu, która powstała by z danych SRTM z ręcznymi korektami w najbliższym otoczeniu torów. Nie wiem co tu mają do rzeczy przechyłki.


--- Cytat: bohunIC w 25 Września 2008, 22:04:43 ---Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić foty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości
--- Koniec cytatu ---

Pomysł z tłami zurbanizowanych części trasy wart zastosowania, ale na pierwszym miejscu i tak na warsztat pójdą obiekty typowo kolejowe. Jak dla mnie podstawowy problem to narazie braki w dokładnej dokumentacji trasy - to już chyba na wiosnę/lato przyszłego roku :P


--- Cytat: Gagarek w 25 Września 2008, 22:10:42 ---Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.
--- Koniec cytatu ---

Nie wiem skąd wziąłeś to 150m - to jest pół średniej długości peronu. Zasięg mgły można zmieniać, gorzej z zasięgiem renderingu (widok dalszych obiektów, takich jak okoliczne szczyty).

Pozdr, Paweł

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod