Autor Wątek:  Spadek ciśnienia  (Przeczytany 3552 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Spadek ciśnienia
« dnia: 23 Czerwca 2008, 22:34:56 »
Czy jest ktoś może w stanie podać, jakie następują spadki ciśnienia w zbiorniku głównym lokomotywy po odhamowaniu składu? Najlepsze by były dane w stylu:
Cytuj
EU07 + 10 1XXA, od 4 atm -> spadek 2 atm + 2 włączenia sprężarki.
Nie wspominam już o napełnianiu od zera składu wagonów, co również byłoby przydatne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Spadek ciśnienia
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca 2008, 08:13:23 »
Z tym może być ciężko bo takie mierzenie może być mało dokładne bo jest dużo zmiennych mi sie wydaje że prościej by było obliczyć pojemność PG i zbiorników pomocniczych w wagonach

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Spadek ciśnienia
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwca 2008, 10:06:55 »
W symulatorze mi tak wyszło:
dla ET22 + 11 węglarek - pojemność PG i ZP ok. 1,2 m^3. Nie wiem, czy ten wynik jest dobry, czy nie (sądzę, że tak, bo to daje 100 litrów na pojazd). Po hamowaniu pełnym miałem spadek ciśnienia około 1,6 at, co daje 1,33 m^3.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Spadek ciśnienia
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca 2008, 16:36:10 »
A czy jest uwzględnienie, że przy redukcji ciśnienia następuje ochłodzenie powietrza, a przez to wzrost stosunku masa/objętość?

Na dobrą sprawę nie da się powiedzieć sciśle jaki będzie spadek ciśnienia w ZG przy luzowaniu/napełnianianiu, bo każdy typ lokomotywy ma inną pojemność ZG i armatury, każdy wagon inną pojemność swoich układów pneumatycznych. Spadek ciśnienia (a dokładniej pobór powietrza ze zbiornika) trzeba niestety liczyć dla każdego przypadku osobno;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Spadek ciśnienia
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwca 2008, 18:16:44 »
Cóż, wiem, że dokładnośc tego typu danych jest niezbyt dobra, ale pozwala wstępnie oszacować przynajmniej rząd wielkości. Symek liczy oczywiście każdy wagon oddzielnie zapamiętując wszystkie objętości, ale muszę jakoś sprawdzać dane. Przykładowo - miałem kompletnie pusty układ hamulcowy, 5 wagonów 111A + byk i po napełnieniu ciśnienie wyrównało się na poziomie 4,7atm (spadek z 8,5 atm, niestety zbiorniki pomocnicze byka napełniały się też z PG, ale to się poprawi). I nie wiem, czy te wyniki nie są zbyt duże, gdyż w takim razie napełnianie od zera składu towarowego będzie bardzo długie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Spadek ciśnienia
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Czerwca 2008, 19:21:53 »
yB, napełnienie od zera brutta trwa naprawdę długo. Rewident zdąży przed powietrzem na koniec;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...