To jest 6-cio położeniowy zawór maszynisty typu H14K1 firmy Knorr ;)
(następca Westinghouse`a, który był 5-cio położeniowy).
Wadą H14K1 jest to, że maszynista nie ma możliwości stopniowego odhamowywania hamulca zasadniczego, natomiast może z niego stopniowo upuszczać ciśnienie, przez co następuje stopniowy proces hamowania pociągu.
Aby łatwiej zrozumieć wyobraź sobie, że stopniowo otwierasz kurek końcowy przewodu głównego hamulcowego spuszczając powoli ciśnienie a następnie kurek zamykasz.
Żeby zahamować pociąg najlepiej posługiwać się klawiszami 3 i 9 (przynajmniej mi jest wygodnie)
W celu zahamowania pociągu z pozycji 4 kliknij klawiszem 3 razy klawiszem 3 (przy czym trzecie kliknięcie na ok. 0,5 sek. a następnie kliknij klawiszem nr 9) -powinien nastąpić spadek ciśnienia o około 0,5 Bara w pgłównym przewodzie hamulcowym).
Tak jest na 100% w realu.
Ja natomiast mam problem inny :( może innym to nie przeszkadza, ale ja podczas prowadzenia pojazdu chciałbym oglądać pulpit aż do nastawnika a w EP03 niestety jest ciaśniutko (tak samo jak w SN61) czy można temu zaradzić?