Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
3ds max
bartas:
--- Cytat: Bart w 05 Marca 2004, 23:55:34 ---Mi z tego komunikatu ciężko wywnioskować... co jest grane (niby zrobiłeś wszystko jak należy, ale może zrobiłeś błąd gdzieś po drodze). Opisze od początku jak to się robi ale ostrzegam że piszę to z głowy bo nie mam jak sprawdzić.
Będzie odrazu dla wszystkich co coś chcą tworzyć:
1.Uruchamiamy 3ds/wgrywamy skrypty
2.Wybieramy z Menu górnego Create --> Shapes --> Line bądź z menu bocznego
3.Rysujemy linie jedną dowolnie łamaną, ale taką żeby się zamkneła (wyskakuje na końcu komunkikat -->odp.YES)
4.Zaznaczamy zamkniętą linię i wybieramy z Scenery Desinger opcję (nie pamiętam jak się pisze) Dealnuey Mesh i Make)
5.Pojawiają się trójkąty (siatka).Zaznaczamy nowy objekt i wciskamy klawisz 'm' --> material
6.Zaznaczamy wolną kulę i wciskamy na mały kwadracik (jeden z trzech) na którym widnieje literka M (te kwadraciki są trzy w kolumnie i to jest środkowy)
7.Pojawi się nowe okno i z samej góry wybieramy BITMAP i podajemy ścieżkę do tekstury trawy)
8.Po zatwierdzeniu powinna trawać pojawić się na jednej kuli (tej którą wybraliśmy). Teraz przeciągamy teksturę (tak samo jak plik/folder) na nasz obiekt. Wyłączamy okna i z menu górnego wybieramy (uwaga nie pamiętam nazw) Cordinates UWV coś takiego... i musimy wybrać UWV MAP.
9.Zmieni nam to okno po prawej stronie na takie z cyferkami. X Y Z. Teraz te wszystkie wartosci dzielimy przez 3 (np.na kalkulatorze windołowym) i wpisujemy odpowiedni w rubryki poniżej uzyskane wartości.
I to chyba tyle. Powinno dać ładną trawkę.
--- Koniec cytatu ---
nie moge osiatkować terenu pomocy!!!
Zmoderowano.
Akvin
eu07_304:
Skopiuj z katalogu głównego Maszyny plik cc3250mt.dll i wklej do katalogu ze skryptami jako cc3250.dll. Poza tym po czterech latach wątek odświeżyłeś...
...
ISDR:
Zrób tak jak napisał @eu07_304.
Jeśli dalej nie siejesz trawska to spróbuj tak:
[Przykład]
1. połóż jakąś nawierzchnie
2. ogrodź tory linią (shapes->line)
3. Stwórz jakąś górę (dolinę)
4. Zaznacz całość scenerii
5. kliknij......
6. Prawdopodobnie wyskoczy błąd:
7. Jeśli posiadasz takie pliki jak poniżej skasuj je!
8. Następnie za skryptów kliknij........
9. Teraz kliknij.......
10. i jeszcze raz....
11. Siatka gotowa.......
Teksturowanie siatki to osobny temat i był kilkakrotnie poruszony. Poszukaj na forum a znajdziesz! Jeśli poszukasz i dalej nie będziesz wiedział jak się "teksturuje" pytaj.
Jeśli się gdzieś pomyliłem proszę mnie poprawić.
Chyba czasami taki wątek wart odświeżyć.
AtapiCl:
No i nie polecamy wersji nowszych od 3ds'max 8. Teksturowanie terenu może się także różnić w niektórych wersjach np. w 3ds'max 7 (trzeba w oknie 'Material Editor' [gdy już teksturę mamy na kuli] kliknąć i przeciągnąć ścieżkę tekstury z listy 'Bitmap Parameters').
--- Cytat: ISDR w 01 Maja 2008, 00:34:06 ---6. Prawdopodobnie wyskoczy błąd:
7. Jeśli posiadasz takie pliki jak poniżej skasuj je!
(...)
8. Następnie za skryptów kliknij........
(...)
9. Teraz kliknij.......
(...)
10. i jeszcze raz....
(...)
--- Koniec cytatu ---
Ciekawe, że u Ciebie to nie działa. Po kliknięciu na 'Make' skrypty powinny od razu stworzyć siatkę - bez bawienia się z plikami i odpalaniem pliku wsadowego...
firefoxfan:
--- Cytat: ZiomalCl w 01 Maja 2008, 10:17:14 ---(...)
Ciekawe, że u Ciebie to nie działa. Po kliknięciu na 'Make' skrypty powinny od razu stworzyć siatkę - bez bawienia się z plikami i odpalaniem pliku wsadowego...
--- Koniec cytatu ---
Było gdzieś mówione, że w skryptach jest błąd i ścieżka do katalogu 'scripts' nie może zawierać spacji... Dziwię się, że autorzy skryptów jeszcze tego nie poprawili... przecież to takie proste :P
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej