Autor Wątek:  Problem z MaSzyną, part 4.  (Przeczytany 8081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z MaSzyną, part 4.
« dnia: 16 Kwietnia 2008, 18:15:30 »
Kupiłem sobie nowy HDD.
Ściągam paczkę, z linku w podpisie Krzyśka, rozpakowywuje (występuje jakiś tam jeden błąd z texturą).
Wchodzę w opcje - zaznaczam debugmode, zapisywanie infa o przebiegu działania programu etc.

Włączam najprostszą scenerię - Manewrowo.
I co się okazuje?
Po debugmode ani widu, ani słychu (nie ma tych danych na czerwono, na górze ekranu) i do tego straszne, ale to straszne zawiechy. Co robić?


P.S
Jak sprawdzić jakie mam aktualne stery do karty graficznej?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia 2008, 18:25:26 »
Po debugmode ani widu, ani słychu (nie ma tych danych na czerwono, na górze ekranu) i do tego straszne, ale to straszne zawiechy. Co robić?

No właśnie... To nie wina paczki tylko Twoich sterów do grafiki. Wersja OpenGl jest zbyt stara, więc:
a. Nie ma napisów...
b. "Zawiechy".

Zainstaluj nowsze sterowniki.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia 2008, 18:27:01 »
Ogólnie to szklana kula ma wolne, no ale ja postaram ci się pomóc najpierw napisz dane techniczne komputera, jaką masz karte graficzną?(ważne). A później moge dalej pomagać ci.:) Taką jaką masz karte graficzną doinstaluj najnowsze stery.
A później już chwila w google później download i nie masz zawiech.:)
Nie zapomnij odinstalować starych jeśli takowe istnieją.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2008, 18:30:08 wysłana przez Grzegorz KK »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia 2008, 18:31:48 »
Prawy przycisk myszki (na pulpicie) - Właściwości
Następnie - Zaawansowane
                 Karta
                 Właściwości
                 Sterownik.
Pojawi się informacja o sterowniku karty graficznej
Jeśli komp jest podłączony do netu kliknij "Aktualizuj sterownik"
Komputer pobierze aktualne sterowniki do karty.
Pozdrowienia z Sochaczewa. Marcin
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Kwietnia 2008, 12:14:33 »
1. Opcja aktualizacja sterownika nie działa
2. Ściągnąłem ręcznie stery
3. Mam GeForce'a 2 MX/MX 400
4. Odpalam MaSzynę
5. I wczytywanie zakańcza się na logo.bmp
Tzn nie wywala mnie, tylko dzieje się coś takiego, jakby przestało wczytywać pliki. Czekam parę minut (normalnie manewrowo ładuje się w 10s) i dalej nic.

LOG (na wszelki wypadek):
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t and others
Renderer:
GeForce2 MX/AGP/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGl Version::
1.5.7
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwietnia 2008, 12:25:58 »
(...)
5. I wczytywanie zakańcza się na logo.bmp
Tzn nie wywala mnie, tylko dzieje się coś takiego, jakby przestało wczytywać pliki. Czekam parę minut (normalnie manewrowo ładuje się w 10s) i dalej nic.

LOG (na wszelki wypadek):
(...)
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Spróbuj zainstalować inne sterowniki do karty dźwiękowej, bo patrząc na Twój log, błąd wywala podczas inicjacji dźwięków.
Pozdrawiam, Sławek

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2008, 12:39:42 »
Karta dźwiękowa, zresztą jak każda inna to czarna magia dla mnie.
Moja sprzęt to "Avance AC72 Audio". Wyczytałem gdzieś, że instalacja nieodpowiednich sterowników może uszkodzić sprzęt (nie chce ryzykować)... więc mógłby ktoś pomóc? ;)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Kwietnia 2008, 12:55:06 »
Jeśli Twoja karta dźwiękowa jest zintegrowana z płytą główną, to poszukaj sterów na stronie producenta płyty.
P.S. Pierwszy raz słyszę o AC'72. A może masz AC'97?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Kwietnia 2008, 12:56:49 »
Tak tak, 97 ;) "Pomylyło" mi się ;]
Ok poszukam.

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 411
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:05:20 »
Nie przesadzasz trochę z tą ostrożnością?
Każda karta dźwiękowa ma sterownik. I tak:
1. jeżeli karta dźwiękowa jest zintegrowana z płytą główną, sterowniki znajdują się na CD-Romie systemowym. Wystarczy wybrać odpowiednią opcję i naprzód. Instalator zainstaluje potrzebne sterowniki i zresetuje lub nakaże Ci zresetować komputer;
2. jeżeli karta dźwiękowa jest osobną kartą, to do niej również jest dołączony CD-Rom ze sterownikami. Wkładasz dysk do napędu i naprzód. Po zakończeniu instalacji zresetuje komputer.
Współczesne instalatory przeważnie sprawdzają, czy zainstalowany sprzęt jest odpowiedni do instalowanego oprogramowania. Posługując się oprogramowaniem dołączonym do sprzętu, nie ma żadnego ryzyka. Ryzyko występuje tylko przy stosowaniu oprogramowania nieautoryzowanego.
Pozdrawiam.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:24:25 »
Tu właśnie jest problem. Bo nie mam pojęcia czy karta jest zintegrowana, czy nie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:30:42 »
Tu właśnie jest problem. Bo nie mam pojęcia czy karta jest zintegrowana, czy nie.

Seria AC97 to karty zintegrowane.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:33:07 »
Dzięki!
Teraz płytki trzeba poszukać ;)

P.S Czy Avance to inaczej Realtek?
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2008, 13:39:43 wysłana przez _KAT_ »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:42:01 »
Tu właśnie jest problem. Bo nie mam pojęcia czy karta jest zintegrowana, czy nie.
Karta zintegrowana ma gniazda na płycie głównej, karta  PCI ma gniazda na śledziu. Chodzi o tył komputera.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:43:40 »
P.S Czy Avance to inaczej Realtek?
Tak.
Tu masz jeszcze link do sterów gdyby te z płyty nie działały: http://drivers.softpedia.com/progDownload/AOPEN-Motherboard-Audio-Driver-Realtek-Avance-AC-R-Download-2101.html
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Kwietnia 2008, 14:04:52 »
Instalacja sterów do karty dźwiękowej nie pomogła - dalej ten sam problem.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Kwietnia 2008, 14:10:05 »
Gdy wczytywanie się symka zatrzymuje się na

Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

to jest to wina sterów do grafiki. Tak się dzieje z GeForcami. Musisz spróbować z różnymi sterownikami... Nowymi, starymi...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Kwietnia 2008, 14:18:11 »
Było coś o tym TU.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Kwietnia 2008, 14:58:07 »
Przyjacielu! Niech Cię Bóg błogosławi!

Serdeczne dzięki ;) Wina leżała po zbyt nowej wersji sterów :]