Autor Wątek:  Problem z eventami dźwiękowymi  (Przeczytany 4128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Problem z eventami dźwiękowymi
« dnia: 18 Stycznia 2008, 06:44:38 »
Witam. Od wczoraj tworzę eventy dźwiękowe do Krzyżowej. I mam pewien problem. Jak przejedzie przez zwrotnicę w Krzyżowej EP09, to włączają mi się 3 zdarzenia. Pierwsze po 2 sekundach od przejechania, to zapowiedź, że na stacji w Markowie Górnym stoi pośpiech, drugi po 10 sekundach, to przemowa kierownika/konduktora do pasażerów i trzeci, to sygnał odjazdu dla pośpiechu. Problem polega na tym, że w logu wszystkie te eventy są kolejkowane (w log'u pisze queued) i wszystkie się załączają (pisze launched), a słychać tylko ostatni. Wszystkie dźwięki są przypisane, aby były odtworzone w tym samym miejscu. Nie jest to kwestia dźwięków, gdyż innych dźwięków też nie odtwarza.

Jeszcze jedno pytanie. Nie miałbym problemu, gdyby nie pewna sprawa. Zamiast kombinowania z przejeżdżaniem EP09, to chciałem dać event0 (gdy pojazd obsadzony załogą stoi na torze) i wtedy np. po 10 sekundach włączałby się event, że stoi na torze EP07, drugi to przemowa, a trzeci po 175 sekundach, to sygnał odjazdu. Problem polega na tym, że wtedy wszystkie dźwięki są załączane i jak się skończą, po jakimś czasie słychać je jeszcze raz. Jest to wina tego, że ponieważ ten pośpiech dalej stał jeszcze przez jakiś czas na torze i ten event jeszcze raz się załączył. I tu moje pytanie. Czy jest jakiś sposób, aby mi załączyło event, odtworzyło dźwięk i aby po odtworzeniu wymazało go z komórki pamięci w tym celu, aby odtwarzało go tylko raz?

PS. Czy wy też tak macie, że jak jedziecie tym pośpiechem, to chyba przed Krzyżową, po zjechaniu z dość porządnej górki ok. godz. 10:55 (wjazd na stację planowo jest o 10:57), a tu macie na semaforze S1. Postałem pod nim 20 minut, i z naprzeciwka pojawił się ET22, później jeszcze jeden. Myślałem, że jak przejadą, to mi dadzą S2, ale tu nic. Jak zaradzić? :)

Wiem, że trochę się napisałem, ale czuję natchnienie. Jeśli ktoś dotrwał do końca, to dziękuję.
Pozdrawiam Rozi

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Stycznia 2008, 07:16:17 »
Jeszcze jedno pytanie. Nie miałbym problemu, gdyby nie pewna sprawa. Zamiast kombinowania z przejeżdżaniem EP09, to chciałem dać event0 (gdy pojazd obsadzony załogą stoi na torze) i wtedy np. po 10 sekundach włączałby się event, że stoi na torze EP07, drugi to przemowa, a trzeci po 175 sekundach, to sygnał odjazdu. Problem polega na tym, że wtedy wszystkie dźwięki są załączane i jak się skończą, po jakimś czasie słychać je jeszcze raz. Jest to wina tego, że ponieważ ten pośpiech dalej stał jeszcze przez jakiś czas na torze i ten event jeszcze raz się załączył. I tu moje pytanie. Czy jest jakiś sposób, aby mi załączyło event, odtworzyło dźwięk i aby po odtworzeniu wymazało go z komórki pamięci w tym celu, aby odtwarzało go tylko raz?


1. Tworzysz komórkę pamięci z wartością "mozna 1 1":

node -1 0 radio_mem memcell 0 0 1 mozna 1 1  none endmemcell

2. Do toru ze stojącym składem dopisujesz eventall0 dzwieki_start  // dzwieki_start - przykładowa nazwa

3. Event odpalający cały mechanizm daj pod warunek "condition memcompare" i wartość ustaw na "mozna 1 1". Dzięki temu event zanim się wykona - sprawdzi, czy warunek jest prawdziwy (w tym wypadku czy komórka pamięci ma wpis "mozna 1 1". Jeśli tak - wykona event.

Przykładowy event z warunkiem:

event dzwieki_start multiple 1.0 radio_mem event_dzwiek1 event_dzwiek2 event_dzwiek3 Start_update condition memcompare mozna 1 1 endevent  //Tu odpalasz swoje dźwięki + dodajesz dodatkowy event "Start_update", który zmieni wartość komórki pamięci. Poniżej tego wpisu dodajesz to:

event Start_update updatevalues 0.0 radio_mem stop 0 0 endevent

Ten event zmienia wartość komórki pamięci. Dzięki temu, event odpalający te dźwięki ("dzwieki_start") drugi raz się już nie wykona i nie będzie zapętlenia dźwięków, bo wartość komórki pamięci zmieni się na "stop 0 0" i warunek nie będzie spełniony. A eventy dźwięków to już z odpowiednim opóźnieniem musisz tworzyć.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2008, 09:19:36 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Stycznia 2008, 07:37:09 »
Dzięki, ale mógłbyś mi wytłumaczyć, co po kolei robi, bo ja to przekopiuję, a nie będę wiedział, co robi co.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Stycznia 2008, 09:24:56 »
W porządku, opisane... Jeżeli nadal nie rozumiesz o co w tym chodzi, zapraszam do studiowania scenery.doc ;)

Co do tego stania pod semaforem, też tak mam. Kiedyś nawet to sobie naprawiłem, ale po zamianie plików na te "oryginalne" znowu sobie popsułem te eventy... Dałem sobie z tym spokój. Bez zmiany tych eventów mam coś takiego, że owszem - czekam trochę pod tym semaforem, a wjazd dostanę, o ile ET22 wtoczy się na tą górę. Bo zdarza się, że zaczyna się staczać - wprost na pośpieszny... ;) A wtedy to już można tylko wcisnąć F10...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Stycznia 2008, 09:33:00 »
W porządku, opisane... Jeżeli nadal nie rozumiesz o co w tym chodzi, zapraszam do studiowania scenery.doc ;)

Co do tego stania pod semaforem, też tak mam. Kiedyś nawet to sobie naprawiłem, ale po zamianie plików na te "oryginalne" znowu sobie popsułem te eventy... Dałem sobie z tym spokój. Bez zmiany tych eventów mam coś takiego, że owszem - czekam trochę pod tym semaforem, a wjazd dostanę, o ile ET22 wtoczy się na tą górę. Bo zdarza się, że zaczyna się staczać - wprost na pośpieszny... ;) A wtedy to już można tylko wcisnąć F10...

Scenery.doc przeczytałem 5 razy.
Pod semaforem stoję 20 minut przejeżdża obok mnie ET22, wjeżdża pod górkę bez problemu, a semek, jak S1, tak S1.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Stycznia 2008, 23:00:33 »
W porządku, opisane... Jeżeli nadal nie rozumiesz o co w tym chodzi, zapraszam do studiowania scenery.doc ;)

Co do tego stania pod semaforem, też tak mam. Kiedyś nawet to sobie naprawiłem, ale po zamianie plików na te "oryginalne" znowu sobie popsułem te eventy... Dałem sobie z tym spokój. Bez zmiany tych eventów mam coś takiego, że owszem - czekam trochę pod tym semaforem, a wjazd dostanę, o ile ET22 wtoczy się na tą górę. Bo zdarza się, że zaczyna się staczać - wprost na pośpieszny... ;) A wtedy to już można tylko wcisnąć F10...

Błąd naprawiłem, dodałem kilka eventów, zapalających s2 na semaforze bez czekania, przestawiających zwrotki.
Ale oczywiście pojawił się nowy problem. Jak się steruje tą dużą zwrotnicą w Krzyżowej? (tam to wygląda tak: zwr5_a zwr5_b zwr5_c zwr5_d...).

Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Stycznia 2008, 23:18:10 »
Zależy jak tam jest ten anglik ustawiony:

               /d
             /
a-------------------c
          /
      b /

Jeśli chcesz ustawić przebieg z 'a' do 'd', to event przekładający zwrotkę w takie położenie zwie się (p1)ad

Dostępne eventy:
(p1)ac
(p1)bd
(p1)bc
(p1)ad

(p1) - nazwa anglika.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z eventami dźwiękowymi
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Stycznia 2008, 11:59:54 »
Dobra, dzięki, rozumiem. Mam jeszcze jedno pytanie :) Jak wstawić ludzi do scenerii? Chodzi mi o to, że mając np. współrzędne 98,2 64,4 -34,5, to który z tych współrzędnych oznacza szerokość, wysokość, długość?